Hotel: czy warto zatrudnić zewnętrzną agencję marketingową?

Dlaczego warto pomyśleć o zewnętrzej agencji?
Możemy wtedy skupić się na swoich zadaniach, i poświęcić całkowicie swój czas. To jedna z najważniejszych, o ile nie najważniejsza zaleta zatrudnienia zewnętrznej firmy, do zarządzania naszą strategią marketingową. Rzadko jednak dzieje się tak, że mamy w hotelu kogoś, kto jest ekspertem od marketingu. Przecież nie chcemy półśrodków.Zatrudnienie agencji zewnętrznej pozwoli znacznie oszczędzić czas, i skupić się na zadaniach związanych wyłącznie z gośćmi. My wiemy co chcemy osiągnąć, agencja marketingowa wie, jak to osiągnąć. Oczywiście nie każda. Agencji jest na rynku mnóstwo, natomiast każda branża jest inna. To specyfika branży w pewien sposób pokazuje jakich działań nam potrzeba.
Innego rodzaju marketingu potrzebują sklepy, innego natomiast hotele. W zasadzie, mówiąc ogólnie, każda branża potrzebuje trochę innego marketingu, i trochę innej komunikacji. Kluczem jest znaleźć taką agencję, która będzie znać dokładnie nasze potrzeby. Bardzo ważne jest żeby działania agencji były przejrzyste i jasno określone. Marketing w hotelu to coś, czego nie można zostawić przypadkowi. Musimy mieć pewność, na co i w jakim stopniu idzie przeznaczony przez nas budżet.
Dlaczego specjalizacja jest ważna?
Wielokrotnie, przy spotkaniach z przedstawicielami branży, spotykam się z sytuacją, że agencje oferują usługi dla hoteli. Nie mają jednak pojęcia, w jaki sposób działa branża hotelarska. Nie wiedzą więc co jest dla nas najważniejsze. Wychodzą po prostu z założenia, że skoro znają się na marketingu, to żadna branża nie jest im straszna. Doskonale wiemy, że nie ma specjalistów od wszystkiego. Okazuje się wtedy, że straciliśmy i mnóstwo czasu, i mnóstwo pieniędzy na coś, co ani odrobinę nie zbliżyło nas do określonego celu. Nie dostaliśmy rozwiązań, które w jakiś pozytywny sposób mogą wpłynąć na naszą sytuację. Budżet określony, pieniądze wydane, a poprawy wyników jak nie było, tak nie ma.
Tutaj kłania się nam specjalizacja. Specjaliści w danej dziedzinie, dają nam gwarancję, że znają się na swojej pracy. Wiedzą (z doświadczenia), które rozwiązania są skuteczne w naszej branży, a które tylko pozornie, albo wcale. Zmniejsza się niemal do zera ryzyko, że skorzystamy z rozwiązań, które w reklamie hotelu nie mają zastosowania.
Dobra na pewno tak. Szersze zasięgi, to korzyści, których może od razu nie widać. jednak są niezaprzeczalne. Każdy dobrze wykonany projekt marketingowy, to dla agencji coś, czym może się pochwalić. Czym warto się pochwalić! Nie dość więc, że dzięki dobrym działaniom dotrzemy do osób poszukujących noclegu, to jeszcze dotrzemy do klientów danej agencji. Jeśli marketingowcy danej agencji są specjalistami w naszej branży, to na pewno będziemy mogli zapoznać się z ich portfolio pod tym właśnie kątem. Będziemy mieli jasną sytuację, czy proponowane przez nich usługi pasują do tego, co chcemy osiągnąć, i czy faktycznie da nam to większy zasięg i możliwość dotarcia do nowych klientów.
Sprawdź, jak działają specjaliści.
Agencja zewnętrzna, to nowe pomysły na marketing w hotelu
Mamy swoją wizję na marketing naszego obiektu hotelowego? To świetnie! Weźmy jednak pod uwagę, że spojrzenie na nasz obiekt z zewnątrz pozwoli specjalistom znaleźć w nas potencjał. Pozwoli wykorzystać atuty z których niekoniecznie zdawaliśmy sobie sprawę. Wracamy tutaj do punktu, o którym mówiłem na samym początku. Wiele hoteli, w sezonie nie ma problemu z obłożeniem w sezonie wysokim, o tyle pomiędzy bywa już znacznie gorzej. Dobrą agencję poznamy właśnie po tym, że zaproponuje nam rozwiązania dobrane pod nas. Nie będzie działać szablonowo i tak samo dla każdego hotelu, ale spojrzy na każdy obiekt indywidualnie. Nie można tego ani trochę lekceważyć. Nie chcemy przecież, żeby inny hotel, miał identyczną reklamę, formę promocji, czy prowadził swój marketing w sposób identyczny.
Jeśli mamy pewność, że agencja poświęca nam odpowiednio dużo czasu, to wiemy, że wszystkie działania marketingowe, będą przemyślane. Dzięki temu nasz budżet będzie dobrze i optymalnie wykorzystany. Szczególnie w przypadku mniejszych obiektów noclegowych, dobra optymalizacja jest kluczowa. Może się też okazać, że po audycie naszych dotychczasowych działań, agencja podpowie nam wykorzystanie kanałów i działań, których wcale nie braliśmy pod uwagę. Da nam to przewagę nad konkurencją i postawi nas w znacznie lepszej pozycji przed gośćmi. Inwestycja we współpracę z zewnętrzną agencją jest więc inwestycją, która z pewnością się opłaci. Pod warunkiem, że wybierzemy mądrze.