Hotel: czy warto zatrudnić zewnętrzną agencję marketingową?


marketing w hotelu agencja marketingowa

Jesteśmy w takim momencie sezonu, że większość obiektów hotelowych, ma najwyższe obłożenie, w całym swoim roku kalendarzowym. Oczywiście to świetnie i oby tak dalej. Niestety zasmuca mnie fakt, że wielu hotelarzy, nie myśli o tym, co będzie się działo, kiedy sezon wysoki się skończy. Marketing w hotelu, to coś co wymaga więcej uwagi, i ważny jest przez cały czas. Z racji zapracowania, tego czasu jest pewnie zbyt mało, aby móc w ogóle myśleć o tych rzeczach. Natomiast nikt nie powiedział, że wszystko trzeba robić całkowicie samemu.
 

Dlaczego warto pomyśleć o zewnętrzej agencji?

  Możemy wtedy skupić się na swoich zadaniach, i poświęcić całkowicie swój czas. To jedna z najważniejszych, o ile nie najważniejsza zaleta zatrudnienia zewnętrznej firmy, do zarządzania naszą strategią marketingową. Rzadko jednak dzieje się tak, że mamy w hotelu kogoś, kto jest ekspertem od marketingu. Przecież nie chcemy półśrodków.Zatrudnienie agencji zewnętrznej pozwoli znacznie oszczędzić czas, i skupić się na zadaniach związanych wyłącznie z gośćmi. My wiemy co chcemy osiągnąć, agencja marketingowa wie, jak to osiągnąć. Oczywiście nie każda. Agencji jest na rynku mnóstwo, natomiast każda branża jest inna. To specyfika branży w pewien sposób pokazuje jakich działań nam potrzeba.   Innego rodzaju marketingu potrzebują sklepy, innego natomiast hotele. W zasadzie, mówiąc ogólnie, każda branża potrzebuje trochę innego marketingu, i trochę innej komunikacji. Kluczem jest znaleźć taką agencję, która będzie znać dokładnie nasze potrzeby. Bardzo ważne jest żeby działania agencji były przejrzyste i jasno określone. Marketing w hotelu to coś, czego nie można zostawić przypadkowi. Musimy mieć pewność, na co i w jakim stopniu idzie przeznaczony przez nas budżet.  

Dlaczego specjalizacja jest ważna?

  Wielokrotnie, przy spotkaniach z przedstawicielami branży, spotykam się z sytuacją, że agencje oferują usługi dla hoteli. Nie mają jednak pojęcia, w jaki sposób działa branża hotelarska. Nie wiedzą więc co jest dla nas najważniejsze. Wychodzą po prostu z założenia, że skoro znają się na marketingu, to żadna branża nie jest im straszna. Doskonale wiemy, że nie ma specjalistów od wszystkiego. Okazuje się wtedy, że straciliśmy i mnóstwo czasu, i mnóstwo pieniędzy na coś, co ani odrobinę nie zbliżyło nas do określonego celu. Nie dostaliśmy rozwiązań, które w jakiś pozytywny sposób mogą wpłynąć na naszą sytuację. Budżet określony, pieniądze wydane, a poprawy wyników jak nie było, tak nie ma.   Tutaj kłania się nam specjalizacja. Specjaliści w danej dziedzinie, dają nam gwarancję, że znają się na swojej pracy. Wiedzą (z doświadczenia), które rozwiązania są skuteczne w naszej branży, a które tylko pozornie, albo wcale. Zmniejsza się niemal do zera ryzyko, że skorzystamy z rozwiązań, które w reklamie hotelu nie mają zastosowania.   Dobra na pewno tak. Szersze zasięgi, to korzyści, których może od razu nie widać. jednak są niezaprzeczalne. Każdy dobrze wykonany projekt marketingowy, to dla agencji coś, czym może się pochwalić. Czym warto się pochwalić! Nie dość więc, że dzięki dobrym działaniom dotrzemy do osób poszukujących noclegu, to jeszcze dotrzemy do klientów danej agencji. Jeśli marketingowcy danej agencji są specjalistami w naszej branży, to na pewno będziemy mogli zapoznać się z ich portfolio pod tym właśnie kątem. Będziemy mieli jasną sytuację, czy proponowane przez nich usługi pasują do tego, co chcemy osiągnąć, i czy faktycznie da nam to większy zasięg i możliwość dotarcia do nowych klientów. Sprawdź, jak działają specjaliści.  

Agencja zewnętrzna, to nowe pomysły na marketing w hotelu.

  Mamy swoją wizję na marketing naszego obiektu hotelowego? To świetnie! Weźmy jednak pod uwagę, że spojrzenie na nasz obiekt z zewnątrz pozwoli specjalistom znaleźć w nas potencjał. Pozwoli wykorzystać atuty z których niekoniecznie zdawaliśmy sobie sprawę. Wracamy tutaj do punktu, o którym mówiłem na samym początku. Wiele hoteli, w sezonie nie ma problemu z obłożeniem w sezonie wysokim, o tyle pomiędzy bywa już znacznie gorzej. Dobrą agencję poznamy właśnie po tym, że zaproponuje nam rozwiązania dobrane pod nas. Nie będzie działać szablonowo i tak samo dla każdego hotelu, ale spojrzy na każdy obiekt indywidualnie. Nie można tego ani trochę lekceważyć. Nie chcemy przecież, żeby inny hotel, miał identyczną reklamę, formę promocji, czy prowadził swój marketing w sposób identyczny.   Jeśli mamy pewność, że agencja poświęca nam odpowiednio dużo czasu, to wiemy, że wszystkie działania marketingowe, będą przemyślane. Dzięki temu nasz budżet będzie dobrze i optymalnie wykorzystany. Szczególnie w przypadku mniejszych obiektów noclegowych, dobra optymalizacja jest kluczowa. Może się też okazać, że po audycie naszych dotychczasowych działań, agencja podpowie nam wykorzystanie kanałów i działań, których wcale nie braliśmy pod uwagę. Da nam to przewagę nad konkurencją i postawi nas w znacznie lepszej pozycji przed gośćmi. Inwestycja we współpracę z zewnętrzną agencją jest więc inwestycją, która z pewnością się opłaci. Pod warunkiem, że wybierzemy mądrze.  
Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Hotel marketing w internecie. Facebook 2018 - miniatura Hotel marketing w internecie. Facebook 2018
Mamy już niemal dwa miesiące nowego roku za sobą, co więc zmienia się w kontekście internetowego hotel marketingu? Weźmy pod lupę zmiany na...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Maj 2018 – Nadchodzi RODO! Zmiany w ochronie danych osobowych w hotelu! - miniatura Maj 2018 – Nadchodzi RODO! Zmiany w ochronie danych osobowych w hotelu!
W Maju 2018, branżę hotelarską czekają zmiany związane z ochroną danych osobowych w obiektach hotelowych. Sprawdź co przyniesie RODO i dlac...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Booking – oferty bezzwrotne, a wzrost zysków. - miniatura Booking – oferty bezzwrotne, a wzrost zysków.
Pamiętasz poprzedni artykuł, w którym napisałem o tym, jak założyć wizytówkę na Bookingu? Jeśli nie, to zapraszam do zapoznania się z nim, ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Booking Extranet – Zacznijmy od początku! - miniatura Booking Extranet – Zacznijmy od początku!
Booking jest wszędzie, i niemal każdy na tym konkretnym OTA jest. Nieważne, czy hotel znajduje się w Zakopanem, w Kołobrzegu, czy w Afryce,...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Hotel Trivago. Co serwis oferuje hotelom? - miniatura Hotel Trivago. Co serwis oferuje hotelom?
Moda na wyszukiwanie noclegów w meta wyszukiwarkach trwa już od dłuższego czasu. Poszukując noclegu, ludzie chętnie z tego korzystają, bo j...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Booking zasady współpracy. - miniatura Booking zasady współpracy.
Zgodnie z tym, co sam Booking podaje na swojej stronie, udostępniają możliwość rezerwacji blisko 1,5 miliona obiektów noclegowych. Łatwo wi...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Strategia hotelu. Dlaczego warto szkolić recepcję? - miniatura Strategia hotelu. Dlaczego warto szkolić recepcję?
Celem obiektu hotelowego jest sprzedaż, co do tego raczej nikt nie ma większych wątpliwości. Niezależnie, czy mówimy tu o sprzedaży bezpośr...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl