Menedżer firmy Facebook, zakładanie konta i tworzenie strony


manager firmy na facebooku

Na początku roku pisałem o tym jak zmienia się hotel marketing w internecie i na Facebooku w 2018 roku. Teraz zajmijmy się płatną formą reklamy w social media. Ma ona coraz większe znaczenie w niemal każdym sektorze działań w internecie. Pytając o reklamę i promocję w internecie najczęściej powtarzana odpowiedź to Google AdWords (obecnie Google Ads). Coraz mocniej do głosu i świadomości użytkowników dochodzi także możliwość płatnej reklamy na Facebooku. Najbardziej popularny portal społecznościowy dawno już zwietrzył szansę we wprowadzeniu płatnej reklamy. Co to oznacza?

Menedżer firmy Facebook, jak założyć w 7 krokach!

menedżer firmy facebook, utwórz konto

Na początek wystarczy wejść na stronę https://business.facebook.com/, i zalogować się na swoje prywatne konto na Facebooku, po zalogowaniu zobaczysz przed oczami button, zaznaczony przeze mnie na czerwono: „Utwórz konto”.

Posiadanie prywatnego konta na Facebooku to element wymagany, aby móc założyć konto firmowe. Bez tego proces nie może zostać wykonany. Bez tego nie będzie istniało konto nadrzędne, służące do kontroli nad wszystkimi firmami dodanymi przez Ciebie do panelu zarządzania. O tym ile opcji będziesz miał powiemy sobie w dalszych krokach.

Utwórz konto w Menedżerze firmy

facebook zakładanie managera firmy

Oto, co pojawi Ci się przed oczami po kliknięciu w założenie konta. Widzisz okno z danymi do uzupełnienia, o jakich danych mówię?

  • Nazwa Twojej firmy i konta – zgodna z istniejącą publicznie nazwą, oprócz tego używanie znaków specjalnych jest niemożliwe,
  • Twoje imię i nazwisko,
  • Firmowy adres e-mail – na ten adres będą wysyłane powiadomienia na temat działania Twojej firmy na Facebooku.

Po uzupełnieniu tych danych, wystarczy że klikniesz „Dalej”.

Dodaj informacje o firmie

dodawanie informacji o firmie na facebooku

Zostaniesz poproszony o wpisanie informacji na temat lokalnego biura. W tym przypadku jest to adresu Twojego hotelu i inne dane uznane za niezbędne. Jakie konkretnie?

  • Kraj,
  • Adres pocztowy,
  • Adres pocztowy 2 / miejscowość,
  • Miejscowość,
  • Województwo / region,
  • Kod pocztowy,
  • Numer telefonu firmy,
  • Witryna internetowa.

Poniżej zaznaczasz, czy menedżera firmy na Facebooku masz zamiar używać do promowania własnych towarów i usług, czy też chcesz świadczyć usługi na rzecz innych firm.

Teraz wystarczy tylko kliknąć wyślij i jeśli uzupełniłeś wszystkie wolne miejsca prawidłowo, znajdziesz się na głównym ekranie Menedżera Firmy na Facebooku.

Skonfiguruj Menedżera Firmy

konfiguracja menedżera firmy na facebooku

Konfiguracja polega na dodaniu niezbędnych elementów, potrzebnych do prowadzenia Twojej firmy z poziomu Facebooka. Dla wszystkich przygotowana została prezentacja opisująca w prostych krokach, na czym to wszystko polega. Jak oceniam jej przydatność?

Szczerze mówiąc mizernie. Cztery krótkie filmiki, o tym iż warto dodać swoje strony, konta reklamowe, oraz osoby odpowiedzialne za obsługę Twojego konta menadżerskiego. Dodatkowo niżej masz link do ustawień firmowych, aby móc dodać kolejne elementy (np konto na Instagramie, bądź inne aplikacje).

Dodajmy więc stronę do Managera i zobaczmy jak wygląda cały proces, myślę, że z pomocą tego poradnika będziesz w stanie zrobić to samodzielnie!

Dodaj stronę

dodawanie strony do managera firmy

Do wyboru masz tutaj trzy możliwości:

  • Dodaj swoją stronę,
  • Dodaj stronę należącą do kogoś innego,
  • Utwórz nową stronę.

Czas opisać każdą z opcji!

Dodaj swoją stronę na Facebooku

dodaj stronę na facebooku

Twój obiekt posiada już stronę na Facebooku? Świetnie! Wystarczy, że masz uprawnienia administratora i możesz dodać stronę i zarządzać nią z poziomu Menedżera Firmy, dzięki temu uzyskasz opcje, których nie uzyskasz prowadząc fanpage w sposób „tradycyjny”, ale jakie to opcje dowiesz się w kolejnych publikacjach.

Dodaj stronę należącą do kogoś innego, czyli… wymagana strona główna

wymagana strona główna facebook

Otrzymanie dostępów do stron należących do kogoś innego nie jest aż tak proste. Najpierw musisz posiadać stronę główną, czyli dodać już istniejącą (co opisałem wyżej) lub też utworzyć nową, o czym opowiem za chwilę.

W przeciwnym wypadku nie będziesz mógł przejść dalej w tym kroku i tym samym obsługiwać w Menedżerze, stron innych niż te należące bezpośrednio do Ciebie (te z nadanymi Tobie uprawnieniami Administratora).

Stwórz konto reklamowe!

Jak założyć stronę firmową na Facebooku

utwórz stronę facebook

Przed nami trzecia opcja i tym samym jedna z dwóch dróg dostania się do panelu tworzenia nowej strony na Facebooku. Druga to utworzenie jej podczas dodawania strony należącej do kogoś innego.

Niezależnie z której z nich skorzystasz, trafisz na to samo okno w dalszych krokach. Co więc czeka Cię po kliknięciu w przycisk tworzenia nowego fanpage’a?

Wybór Kategorii Twojej strony

fanpage kategoria

Do wyboru masz kilka kategorii, są to kolejno:

  • Lokalna firma, miejsce,
  • Firma, organizacja, instytucja,
  • Marka, produkt,
  • Artysta zespół lub osoba publiczna,
  • Rozrywka,
  • Strona inicjatywy, społeczności.

W przypadku hoteli i obiektów oferujących noclegi należy wybrać opcję pierwszą, czyli lokalna firma lub miejsce, po kliknięciu czeka Cię kolejny krok.

Tworzenie strony dla lokalnej firmy

lokalna firma na facebooku utwórz stronę

Masz tutaj do uzupełnienia kilka elementów, plus informację o tym, że decydując się na założenie strony zgadzasz się na stosowanie do zasad dotyczących stron, grup i wydarzeń, panujących w obrębie portalu społecznościowego. Rubryki do uzupełnienia:

  • Nazwa Strony,
  • Kategoria,
  • Adres pocztowy,
  • Miasto,
  • Kod pocztowy.

Przy wyborze kategorii czeka na ciebie niezwykle długa lista do wyboru. Elementy znajdujące się na niej to:

  • bar,
  • biblioteka,
  • biuro turystyczne,
  • dworzec kolejowy,
  • finanse, firma z akcesoriami sportowo-turystycznymi,
  • gimnazjum,
  • hotel,
  • hotele i noclegi.

Dla Ciebie istotne będą dwie ostatnie kategorie, które wypisałem powyżej. Ponadto również znajdziesz tam następujące kategorie:

  • kino,
  • księgarnia,
  • lekarz,
  • lotnisko,
  • miejsce występów i wydarzeń,
  • nieruchomości,
  • odzież,
  • organizacja religijna,
  • planowanie imprez,
  • prawo,
  • przystanek tranzytowy,
  • punkt orientacyjny i miejsce historyczne,
  • reklama/marketing,
  • remont domu,
  • restauracja,
  • rolnictwo,
  • samochody,
  • samoloty,
  • łodzie,
  • sklep spożywczy,
  • sport i rekreacja,
  • stadion,
  • arena i obiekt sportowy,
  • szkoła,
  • szkoła wyższa,
  • szpital,
  • sztuka i rozrywka,
  • uroda,
  • kosmetyka i higiena osobista,
  • różnego rodzaju usługi (biznesowe, dla zwierząt domowych, lokalne, publiczne i rządowe, usługi remontowo-instalacyjne, związane z ochroną środowiska),
  • wzornictwo i moda,
  • zakupy i sprzedaż detaliczna,
  • zdrowie i medycyna.

Fanpage, jak widać założyć może przedstawiciel niemal każdej branży, bo wybór dostępnych kategorii jest przeogromny. Po prawidłowym wypełnieniu wszystkich wymaganych pól (ukazane i opisane wyżej), Twoim oczom powinien ukazać się komunikat:

Świetnie, strona została utworzona i dodana do tego konta w Menedżerze firmy

strona na facebooku utworzona

Na głównym ekranie Twojego Menedżera Firmy pojawi się Twoja świeżo utworzona strona obiektu. O tym jak ją prawidłowo uzupełnić opowiem Ci w jednym z kolejnych artykułów.

Dowiesz się również co nieco o tworzeniu i dodawaniu konta reklamowego, a także nadawaniu odpowiednich uprawnień na Twojej stronie różnym osobom.

Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, jego publikacje pojawiają się w miesięcznikach Hotelarz i Biznes Hotel. Gdyby miał zostać detektywem śledziłby zmiany pozycji w wyszukiwarkach. Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.
Przeczytaj
RÓWNIEŻ
Jak zaistnieć w social mediach? 5 dobrych praktyk! - miniatura Jak zaistnieć w social mediach? 5 dobrych praktyk! Social media to niewątpliwie szansa na dotarcie do nowych użytkowników. Oczywiście strona www to Twoje i...

Sprawdź jak pozyskiwać Gości na Facebooku? Facebook Ads dla hoteli. - miniatura Sprawdź jak pozyskiwać Gości na Facebooku? Facebook Ads dla hoteli. Facebook to jeden z najszybciej rozwijających się reklamodawców na świecie oraz jedno z najbardziej efek...

Hotel marketing w internecie. Facebook 2018 - miniatura Hotel marketing w internecie. Facebook 2018 Mamy już niemal dwa miesiące nowego roku za sobą, co więc zmienia się w kontekście internetowego hotel marketingu? Weźmy pod lupę...