Moja Firma w Google Maps, obserwujemy statystyki

Główny widok Twojej wizytówki
Po zalogowaniu się na swoją (zweryfikowaną już) wizytówkę, zobaczysz taki oto ekran. Poszczególne elementy widoczne na wizytówce to:
- Dodaj zdjęcie, (przenosi cię do zakładki zdjęcia, o której opowiem w dalszej części artykułu)
- Utwórz reklamę, (przekierowanie do usługi AdWords Express, czyli prostego kreatora kampanii AdWords z poziomu wizytówki Google), ale tego tematu nie będziemy dziś poruszać
Skuteczność, Czyli statystyki Twojej wizytówki
W prawym, górnym rogu, widzisz prostokąt o nazwie „Skuteczność„, służy ona do mierzenia wyników Twojej wizytówki w wyszukiwarce, pozwala Ci kontrolować Wyświetlenia, Wyszukiwania oraz Czynności jakie zostały podjęte na Twojej wizytówce. Co kryje się pod poszczególnymi zakładkami?
Pierwsza zakładka, „Wyświetlenia”:
- Łączny wynik wyświetleń,
- Wyświetlenia z wyników wyszukiwania,
- Wyświetlenia w Mapach Google.
Druga zakładka, „Wyszukiwania”:
- Łączne wyszukiwania
- Wyszukiwanie bezpośrednie – Goście szukali Twojego hotelu po nazwie, lub adresie,
- Odkrywanie – Goście znaleźli Twój hotel po kategorii.
Trzecia zakładka, „Czynności”:
- Łączne podjęte czynności
- Prośby o wskazówki dojazdu,
- Liczba wizyt w witrynie,
- Połączenia,
- Wyświetlenia zdjęć.
Zauważyłeś pewnie, że wszystkie wskazane przeze mnie elementy, mają dwa punkty wspólne.
- Podane Wyniki pochodzą z ostatnich 28 dni, przy czym ostatnie 3 dni nie są brane pod uwagę,
- Przy każdym wyniku widoczny jest procentowy wzrost (na zielono), bądź spadek (na czerwono), względem poprzednich 28 dni.
Menu boczne na Twoim Koncie
Na przykładzie konta jednego z naszych klientów widzisz, jak wygląda rozwinięcie menu bocznego Twojej wizytówki Google. Jeśli nie zobaczysz go po zalogowaniu, wystarczy, że klikniesz charakterystyczne trzy kreseczki, tuż obok loga Google, wówczas widoczna powyżej lista wysunie Ci się z boku ekranu.
W tym artykule chcę skupić się na statystykach na wizytówce, więc przejdźmy do zakładki statystyki właśnie!
Jak wygląda Moja Firma w Google Maps, czyli czas przejrzeć statystyki
Pierwszym oknem widoku, jaki masz przed oczami po odwiedzeniu podstrony statystyki jest dział „Jak klienci szukają Twojej firmy”. Rozgraniczono to na dwie opcje:
- Wyszukiwanie bezpośrednie
- Odkrywanie
Widzisz tu więc te same statystyki, co na głównym ekranie, jednak przedstawione w formie graficznej. Po najechaniu na wykres, przedstawione masz również wartości procentowe i podział liczbowy poszczególnych wyszukań.
Przy wykresie (oraz wszystkich, opisanych poniżej) masz do wyboru trzy przedziały czasowe, z których dane możesz podejrzeć, a więc:
- 1 tydzień
- 1 miesiąc
- 1 kwartał
Pod spodem masz również podpowiedź, na temat publikacji nowych, aktualnych zdjęć. Co z pewnością pomoże w uzyskaniu większej liczby wyszukań i kliknięć w Twoją wizytówkę właśnie.
Gdzie w Google Goście widzą Twój hotel
Kolejny element, to wykres Twoich wyszukań. Podobnie, jak akapit wcześniej, masz do wyboru trzy takie same zakresy wyszukiwania. Obok wykresu znajduje się czytelna legenda, dzięki której zobaczysz, liczbę wyświetleń Twojej wizytówki według dwóch kryteriów:
- Wizytówki w wyszukiwarce
- Wizytówki na Mapach
Po najechaniu na dany dzień widoczny na wykresie, zobaczysz również dane wyszukiwania z poszczególnych dni pojedynczo. Ciekawostka, widoczna z resztą na wykresie, jest taka, że generalnie ruch na wizytówkach dotyczących hotelarstwa, spada w weekendy, najczęściej w soboty, jak widać powyżej, jest to dość powtarzalne.
Najczęstsze działania Twoich Gości na wizytówce
Ten ekran da Ci odpowiedź, na pytanie jakie działania podejmują osoby odwiedzające Twoją wizytówkę i jaka jest skala działania. Oprócz całkowitej liczby podjętych działań w danym przedziale czasowym, dostajesz jeszcze trzy istotne odpowiedzi.
- Wizyty na Twojej stronie, czyli ilu odwiedzających przeszło na Twoją stronę internetową
- Zapytania o trasę dojazdu, ilu z nich kliknęło „wyznacz trasę”
- Połączenia telefoniczne z Twoją firmą, czyli ile połączeń pozyskałeś w danym przedziale, dzięki wizytówce właśnie
Po najechaniu na poszczególny dzień również zobaczysz jakie działania w danym dniu zostały przez odwiedzających podjęte.
Zapytania o trasę
Widok ten, da Ci odpowiedź na pytanie, z jakiego miejsca napływają zapytania, na temat dojazdu do Twojego obiektu.
Zapytania z danego kraju
Oddalając mapę, ukazują Ci się nie tylko poszczególne miasta, ale widzisz również z jakiego kraju pochodziły zapytania. Rzecz jasna, wybierając dany kraj, również możesz przybliżyć sobie widok, na poszczególne miejscowości.
W mojej opinii to narzędzie może być niezwykle istotne w dotarciu do tego, skąd pochodzą potencjalni Goście Twojego obiektu, dzięki czemu jesteś w stanie lepiej się przygotować w tym temacie.
Rozmowy telefoniczne w tygodniu
Zakładka połączeń również może zostać posortowana według tygodnia, miesiąca oraz kwartału. Widoki masz dwa, powyżej widzisz podział na poszczególne dni tygodnia. Masz także drugą opcję.
Podział na konkretną porę dnia
Tutaj ukazane masz w jakich godzinach, za pomocą wizytówki, kontaktowano się telefonicznie z Twoim obiektem. Ta istotna statystyka powinna być ważna nie tylko dla Ciebie ale przede wszystkim dla Twojej recepcji hotelowej.
Wyświetlanie zdjęć
Kolejny pożyteczny wykres w wizytówce, czyli wyświetlenia Twoich fotografii, w tym przypadku wszystkich. Poza tradycyjnym podziałem czasowym masz dwa wykresy, czyli:
- Twoja firma
- Firmy podobne do Twojej
Jak widzisz powyżej, możesz wyciągnąć dane z poszczególnych dni. Pod wykresem masz także informację na temat wyświetleń Twoich zdjęć względem obiektów konkurencyjnych.
Fotografie dodane przez Ciebie
Ten widok, pozwala Ci kontrolować jak przedstawiają się wyświetlenia Twoich fotografii względem konkurencyjnych wizytówek. Podobnie jak powyżej, masz procentowo opisane, jak prezentujesz się na tle innych obiektów.
Zdjęcia od Twoich Gości
Sytuacja jest analogiczna do tego, co widziałeś na powyższych zdjęciach. Przedstawiona na wykresie sytuacja: Ty, kontra Twoja konkurencja, z podziałem na poszczególne dni. Pod wykresem również znajduje się wartość procentowa względem obiektów konkurencyjnych.
Liczba zdjęć
Wykresy te pozwolą Ci ustalić, jakie różnice dzielą Ciebie i hotele konkurencyjne odnośnie liczby opublikowanych zdjęć w wizytówkach Google. Poza wszystkimi statystykami, które Ci przytoczyłem, czeka Cię jeszcze jedno pole, z którym powinieneś się zapoznać.
Nota prawna pod statystykami
Pod wszystkimi statystykami masz widoczną informację prawną na temat zebranych danych. Zobowiązujesz się do tego, że nie będziesz śledzić ani gromadzić danych w celu identyfikacji użytkowników.
Teraz wiesz już wszystko na temat statystyk Twojej firmy w wizytówce Google Moja Firma!
*Wykorzystane materiały graficzne należą do Google LLC