Obiekt hotelarski, analiza sprzedaży


obiekt hotelarski analiza sprzedaży

Zadaliście sobie kiedyś pytanie, dlaczego sprzedaż usług dodatkowych w waszym hotelu jest na takim a nie innym poziomie? Pytanie kolejne brzmi, czy jest satysfakcjonująca? Może warto coś zmienić, żeby było lepiej? A może po prostu nie ma takiej potrzeby?

 

Obiekt hotelarski, to nie tylko nocleg

Wygodne łóżka, ciekawy widok z okna, czy po prostu dobra lokalizacja dzisiaj nie wystarczy. Biorąc przykład z portali rezerwacyjnych, które wyróżniają czy dany obiekt hotelarski ma wysokiej jakości śniadanie, wysoko oceniane przez gości, czy na przykład kawę, która zbiera pozytywne recenzje odwiedzających, można wysnuć wnioski, że dziś dla gości liczy się coraz więcej rzeczy.

Dlaczego tak istotna jest analiza sprzedaży? Bo istotne są potrzeby gościa. Analizując usługi, które oferujemy w swoim hotelu możemy lepiej przygotować naszą ofertę pod kątem kolejnych wizyt. Warto więc lepiej przyglądać się, co zdaniem naszych gości jest na odpowiednim poziomie. Czy też co jest zwyczajnie zbyt niskiej jakości. Lepszy wgląd w jakość usług dodatkowych to po prostu mniejsze koszta dla hotelu, i wyższy zysk. Dlaczego? Bo przecież nie warto mieć w ofercie rzeczy, które zupełnie nie interesują naszych gości. Narażanie się na negatywne opinie przez sprzedawanie usług na nieodpowiednim poziomie to także problem.

Każda maszyna, potrzebuje przeglądu. W przypadku obiektu hotelowego, to porównanie nie jest przypadkowe. Jeśli chcemy, aby nasz hotel działał dobrze, przejrzyjmy co jakiś czas wszystkie oferowane przez nas usługi. Najlepiej wspólnie z pracownikami, którzy odpowiadają bezpośrednio za ich sprzedaż. Wtedy najlepiej będziemy wiedzieć na co goście zwracają uwagę a co zupełnie pomijają. Pozwoli nam to także odpowiednio przygotować recepcję na to, by wyeksponować czy usprawnić to co oferujemy. Obiekt hotelarski i jego usługi należy nieustannie obserwować! Może się przecież okazać, że mamy coś co goście sobie chwalą, jednak nie eksponujemy tego w sposób należyty.

Analiza konkurencji.

Oczywiście może się zdarzyć, że nasze usługi dodatkowe są na świetnym poziomie. Tylko co z tego, skoro po jakimś czasie okaże się, że trendy są zupełnie inne. Konkurencja ma u siebie coś, co bardziej przypadło do gustu odwiedzającym. Mówiąc wprost, nasze usługi dodatkowe nie robią już na nikim takiego wrażenia jak robiły dawniej. Obserwacja i odpowiednie reagowanie to podstawa jeśli nie chcemy zostać w tyle. Dodatki same się nie sprzedadzą. Może warto zaangażować kogoś z zewnątrz, aby przekonać się, czy recepcja w odpowiedni sposób zwraca uwagę na dodatki, które mamy w ofercie.

Skoro recepcjoniści odpowiadają za to, co gość od nas uzyska, to już rozmowa telefoniczna w sprawie rezerwacji powinna dać gościom cały wachlarz naszych możliwości. Dać mu coś co ułatwi decyzje. Dobre przygotowanie recepcji wraz z wypunktowaniem błędów pozwoli w przyszłości uniknąć podobnych sytuacji. Każda sprzedana usługa dodatkowa, to dodatkowy zysk, nie ma co do tego wątpliwości.

Nie sama recepcja się liczy. Zwróćmy uwagę na wszystkie kanały, na to o co pytają goście, czy co punktują w swoich opiniach. Każde zdanie jest o tyle cenne, że pozwoli coś poprawić, dodać, ulepszyć. Jeśli komukolwiek coś z tego co mamy w ofercie nie przypadło do gustu, to zróbmy wszystko, żeby to naprawić. Nie jednorazowo. Na rzeczy wymagające poprawy powinniśmy zwracać uwagę często. Poprawić coś, można zawsze. Profesjonalna analiza sprzedaży przeprowadzona przez zewnętrzną firmę pozwoli mieć pewność, że idziemy w dobrym kierunku. Złożenie tych wszystkich puzzli w jedną całość pozwoli stworzyć efektywny marketing hotelu. Wiedza na temat sprzedaży dodatków w innych hotelach, pozwoli odpowiednio umiejscowić i poprawić naszą ofertę. Tak byśmy nie marnowali środków ani czasu, na to, co nie zdaje egzaminu.

Sprawdź jak analizować sprzedaż swojego hotelu!

Cena czyni gościa.

Co jest bardzo często najważniejsze dla gości? Cena! Nie jest jedynym czynnikiem, na który goście zwracają uwagę, ale nie ma co udawać, dla wielu odwiedzających jest niesamowicie ważna. Przy analizowaniu naszej oferty, przeglądowi powinny zostać poddane nasze ceny. Wszystkie możliwe. Zarówno za pokój, jak i usługi dodatkowe. Skoro ustalimy już, kto jest naszą konkurencją i w jakich gości celujemy, zweryfikujmy, nasze ceny. Zbyt wysokie ceny odstraszą gościa, zbyt niskie z kolei, zaniżą nasz dochód.

Jeśli o cenie mowa, zopymalizujmy drogę sprzedaży. Czy narzędzia sprzedażowe z których korzystamy są odpowiedniej jakości? Czy nasi pracownicy, odpowiedzialni za sprzedaż są odpowiednio przygotowani. Wszystkie kroki na drodze sprzedażowej, musimy prześledzić i postarać się wyeliminować wszystkie błędy. Sprzedaży nie można analizować pobieżnie.


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Google Hotel Search, jak wygląda usługa? - miniatura Google Hotel Search, jak wygląda usługa?
Pewnym było, że nadejdzie taka chwila, kiedy Google będzie chciało z przytupem wkroczyć na rynek travel i przejąć solidny kawałek tortu wł...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Jak zdjęcia i opinie o hotelu wpływają na rezerwacje - miniatura Jak zdjęcia i opinie o hotelu wpływają na rezerwacje
Obecnie Goście hotelowi kupują w pierwszej kolejności oczami. Owszem, jeśli masz dobrą lokalizację i cenę, łatwiej podjąć decyzję o zakupie...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Ochrona marki, kampania brandowa w Google Ads! - miniatura Ochrona marki, kampania brandowa w Google Ads!
Coraz więcej mówi się w branży hotelarskiej o ochronie własnej marki i o tym jak bardzo ważne jest pozyskiwanie ruchu bezpośredniego. Zabie...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Gwiazdki hotelowe, hotel i motel jednogwiazdkowy, wymagania - miniatura Gwiazdki hotelowe, hotel i motel jednogwiazdkowy, wymagania
Zajrzyjmy do Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy, z dnia 19 sierpnia 2004 roku i zobaczmy jakie są wymagania, wobec hoteli i moteli ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Zaszeregowanie i kategoryzacja hoteli, jak zacząć? - miniatura Zaszeregowanie i kategoryzacja hoteli, jak zacząć?
Hotelarstwo i ogólnie rynek turystyczny w Polsce notuje ogromny wzrost. Powodem są nie tylko powstające hotele, motele i pensjonaty. Czas w...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Travelist, czym jest, jakie oferty zawiera i jakie są opinie o serwisie. - miniatura Travelist, czym jest, jakie oferty zawiera i jakie są opinie o serwisie.
Dziś postanowiłem wziąć pod lupę serwis Travelist.pl. Wszelkie serwisy turystyczne, oferujące zniżki rezerwacyjne są u nas coraz bardziej p...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Menedżer firmy Facebook, zakładanie konta i tworzenie strony - miniatura Menedżer firmy Facebook, zakładanie konta i tworzenie strony
Na początku roku pisałem o tym jak zmienia się hotel marketing w internecie i na Facebooku w 2018 roku. Teraz zajmijmy się płatną formą rek...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl