Analiza sprzedaży w obiekcie hotelarskim

Obiekt hotelarski, to nie tylko nocleg
Wygodne łóżka, ciekawy widok z okna, czy po prostu dobra lokalizacja dzisiaj nie wystarczy. Biorąc przykład z portali rezerwacyjnych, które wyróżniają czy dany obiekt hotelarski ma wysokiej jakości śniadanie, wysoko oceniane przez gości, czy na przykład kawę, która zbiera pozytywne recenzje odwiedzających, można wysnuć wnioski, że dziś dla gości liczy się coraz więcej rzeczy.
Dlaczego tak istotna jest analiza sprzedaży? Bo istotne są potrzeby gościa. Analizując usługi, które oferujemy w swoim hotelu możemy lepiej przygotować naszą ofertę pod kątem kolejnych wizyt.
Warto więc lepiej przyglądać się, co zdaniem naszych gości jest na odpowiednim poziomie. Czy też co jest zwyczajnie zbyt niskiej jakości. Lepszy wgląd w jakość usług dodatkowych to po prostu mniejsze koszta dla hotelu, i wyższy zysk.
Dlaczego? Bo przecież nie warto mieć w ofercie rzeczy, które zupełnie nie interesują naszych gości. Narażanie się na negatywne opinie przez sprzedawanie usług na nieodpowiednim poziomie to także problem.
Każda maszyna, potrzebuje przeglądu. W przypadku obiektu hotelowego, to porównanie nie jest przypadkowe. Jeśli chcemy, aby nasz hotel działał dobrze, przejrzyjmy co jakiś czas wszystkie oferowane przez nas usługi.
Najlepiej wspólnie z pracownikami, którzy odpowiadają bezpośrednio za ich sprzedaż. Wtedy najlepiej będziemy wiedzieć na co goście zwracają uwagę a co zupełnie pomijają.
Pozwoli nam to także odpowiednio przygotować recepcję na to, by wyeksponować czy usprawnić to co oferujemy. Obiekt hotelarski i jego usługi należy nieustannie obserwować i analizować ich sprzedaż! Może się przecież okazać, że mamy coś co goście sobie chwalą, jednak nie
eksponujemy tego w sposób należyty.
Analiza sprzedaży konkurencji
Oczywiście może się zdarzyć, że nasze usługi dodatkowe są na świetnym poziomie. Tylko co z tego, skoro po jakimś czasie okaże się, że trendy są zupełnie inne. Konkurencja ma u siebie coś, co bardziej przypadło do gustu odwiedzającym? Dobra analiza konkurencji to podstawa podniesienia własnej sprzedaży!
Nasze usługi dodatkowe nie robią już na nikim takiego wrażenia, jak robiły dawniej. Obserwacja i odpowiednie reagowanie to podstawa jeśli nie chcemy zostać w tyle. Dodatki same się nie sprzedadzą. Może warto zaangażować kogoś z zewnątrz, aby przekonać się, czy recepcja w odpowiedni sposób zwraca uwagę na dodatki, które mamy w ofercie.
Skoro recepcjoniści odpowiadają za to, co gość od nas uzyska, to już rozmowa telefoniczna w sprawie rezerwacji powinna dać gościom cały wachlarz naszych możliwości. Dać mu coś co ułatwi decyzje.
Dobre przygotowanie recepcji wraz z wypunktowaniem błędów pozwoli w przyszłości uniknąć podobnych sytuacji. Każda sprzedana usługa dodatkowa, to dodatkowy zysk, nie ma co do tego wątpliwości.
Czy recepcjoniści w hotelach są dobrze przygotowani? Przeprowadzona przez nas analiza recepcji pokazuje, że niekoniecznie.
Nie sama recepcja się liczy. Zwróćmy uwagę na wszystkie kanały, na to o co pytają goście, czy co punktują w swoich opiniach. Każde zdanie jest o tyle cenne, że pozwoli coś poprawić, dodać, ulepszyć.
Jeśli komukolwiek coś z tego co mamy w ofercie nie przypadło do gustu, to zróbmy wszystko, żeby to naprawić. Nie jednorazowo. Na rzeczy wymagające poprawy powinniśmy zwracać uwagę często. Poprawić coś, można zawsze.
Profesjonalna analiza sprzedaży przeprowadzona przez zewnętrzną firmę pozwoli mieć pewność, że idziemy w dobrym kierunku. Złożenie tych wszystkich puzzli w jedną całość pozwoli stworzyć efektywny marketing hotelu. Wiedza na temat sprzedaży dodatków w innych hotelach, pozwoli odpowiednio umiejscowić i poprawić naszą ofertę. Tak byśmy nie marnowali środków ani czasu, na to, co nie zdaje egzaminu.
Sprawdź jak analizować sprzedaż swojego hotelu!
Cena czyni gościa
Co jest bardzo często najważniejsze dla gości? Cena! Nie jest jedynym czynnikiem, na który goście zwracają uwagę, ale nie ma co udawać, dla wielu odwiedzających jest niesamowicie ważna.
Przy analizowaniu naszej oferty, przeglądowi powinny zostać poddane nasze ceny. Wszystkie możliwe. Zarówno za pokój, jak i usługi dodatkowe. Skoro ustalimy już, kto jest naszą konkurencją i w jakich gości celujemy, zweryfikujmy, nasze ceny. Zbyt wysokie ceny odstraszą gościa, zbyt niskie z kolei, zaniżą nasz dochód.
Jeśli o cenie mowa, zopymalizuj drogę sprzedaży. Czy narzędzia sprzedażowe z których korzystamy są odpowiedniej jakości? Czy nasi pracownicy, odpowiedzialni za sprzedaż są odpowiednio przygotowani. Wszystkie kroki na drodze sprzedażowej, musimy prześledzić i postarać się wyeliminować wszystkie błędy. Sprzedaży nie można analizować pobieżnie.
Analizuj swoje i konkurencyjne pakiety dodatkowe
Wykonane przez nas badania pakietów i ofert świątecznych w hotelach, pokazują jasno, że na tym polu wciąż jest w polskiej branży turystycznej sporo do poprawy, dlatego sondując oferty konkurencyjne warto skupić się na szerszym podejściu do tematu a w pierwszej kolejności przeanalizować to co było w ofercie naszego obiektu w latach wcześniejszych.
Dopiero analiza sprzedaży z lat poprzednich da pewien dobry punkt odniesienia, i pozwoli zobaczyć na ile proponowane rozwiązania były konkurencyjne a na ile trzeba stworzyć propozycje na nowo, bo na przykład potrzeby klienta względem lat poprzednich po prostu się zmieniły.