Odszkodowania związane z wypadkami w hotelach.


odszkodowania związane z wypadkami w hotelach

Każdy hotelarz życzyłby sobie wyłącznie grzecznych i kulturalnych gości. Zarówno ja i większość z nas zdaje sobie sprawę, że nie ma ludzi idealnych. Niestety, to gość wybiera sobie hotel, a nie na odwrót, więc normalne jest, że niekiedy zdarzy mu się coś zniszczyć, lub uszkodzić. Odszkodowania związane z wypadkami to temat rzeka, nietrudno znaleźć potrzebną pomoc. W przypadku hoteli zasób informacji jest dosyć skromny, więc nieco pomogę w tej kwestii.

Goście w Twoim hotelu, powinni czuć się jak w domu, wygodne łóżka, dostęp do rozrywki i prywatności, ogólnie czysto, schludnie i przyjemnie. Każdy hotelarz chciałby, żeby wszystkie te wygody funkcjonowały jak najdłużej i oczywiście w nienagannym stanie. Powiedziałbym, że nie znasz dnia ani godziny, kiedy sfrustrowany gość, czy to pod wpływem emocji, alkoholu, czy czegokolwiek innego, postanowi wyżyć się na Twoim mieniu. Nawet jeśli zrobił to nieumyślnie, nie popadaj w panikę, bo masz prawo do wypłaty odszkodowania.

 

Musisz mieć pewność, kto wyrządził szkody.

Po takich przykrych incydentach, myślisz tylko o zrobieniu porządku z tym wszystkim i przywróceniu całości do ładu i składu. Za drobne błahostki typu: urwany guzik w pościeli – możesz odpuścić gościowi w ramach szczerych przeprosin, ale jeśli w grę wchodzą poważne zniszczenia – musisz dowiedzieć się kto za tym stoi. W końcu nie będziesz płacić za czyjeś błędy z własnej kieszeni.

Po pierwsze personel powinien dokładnie sprawdzać stan pokoju, zarówno przed przybyciem gościa, jak i w dniu jego wyjazdu. W przypadku widocznych uszkodzeń czy innych nieprawidłowości, powinien zostać sporządzony protokół, w którym zapisane będą dane gościa, obecnych pracowników oraz opis wyrządzonych szkód. Naturalnie powinno mieć to miejsce, gdy gość jest nadal obecny w hotelu, w przypadku wykrycia uszkodzeń po wyjeździe gościa, możesz natrafić na spore komplikacje.

Bardzo przydatne będą nagrania z monitoringu, można też wezwać ochronę lub jeśli to konieczne policję. Wykonaj też zdjęcia, w końcu nawet najdokładniejszy opis nie przedstawi sprawy tak jasno, jak fotografia. Zasadą jest, że każdy, w tym gość hotelowy, odpowiada za szkody, które spowodował. Posiadając niezbędne dowody, że sprawcą jest konkretny gość, będzie on zobowiązany do wypłaty należnego odszkodowania – “Zgodnie z art. 415 k.c. kto z winy swej wyrządził drugiemu szkodę, obowiązany jest do jej naprawienia”. Jeśli gość nie przyznaje się do winy lub pojawiły się inne nieścisłości – możesz skierować wniosek o odszkodowanie do sądu. Pamiętaj, że musisz przedstawić jak najwięcej dowodów aby wskazać sprawcę i spodziewaj się, że on również będzie chciał walczyć o swoje racje. Bardzo istotnym jest też zawarcie odpowiedniej klauzuli w regulaminie hotelu, stanowiącej o pełnej odpowiedzialności materialnej gościa hotelowego, za wszelkie wyrządzenie przez niego szkody.

 

Alkohol złym doradcą jest.

To, o czym pisałem na wstępie, mianowicie, aby czuć się w hotelu jak u siebie w domu, czasami może być wzięte zbyt dosłownie przez hotelowych gości. Nie potrzebna jest głęboka wyobraźnia, aby przewidzieć skutki działania pijanego gościa. Zbędne obelgi, hałas, odgłos niszczonych mebli i sprzętu – na samą myśl o tym każdemu, hotelarzowi wzrasta ciśnienie. W takich przypadkach trzeba działać szybko, ale uważać żeby nie przekroczyć cienkiej granicy. Nie uspokaja fakt, że to ów gość będzie musiał zapłacić za wszystkie szkody. Odszkodowania związane z wypadkami szczególnie tego rodzaju, nie zawsze będą szły gładko.

A zatem jak działać? Po pierwsze trzeba uspokoić gościa, co nie będzie łatwe. Służba hotelowa powinna spróbować przemówić mu do rozsądku. Nie trzeba ukrywać, że ten rodzaj mediacji nie należy do najskuteczniejszych. Personel hotelu powinien ograniczyć swój kontakt fizyczny z niespokojnym klientem, gdyż obsługa może narazić się na późniejsze oskarżenia z jego strony, o naruszenie nietykalności cielesnej. Do takich zadań należy wezwać ochronę hotelu bądź policję, która ma prawo zastosować bardziej doraźne środki.

Odszkodowania związane z wypadkami, w których ucierpiały osoby będące pod wpływem alkoholu, najczęściej nie będą wypłacane. W przypadku gdy gość hotelowy ulegnie wypadkowi, może wnosić o odszkodowanie z polisy OC hotelu. Niestety, jeśli poszkodowany spożywał alkohol lub inne środki odurzające, wtedy praktycznie może zapomnieć o odszkodowaniu.

 

Regulamin hotelu na straży porządku.

Aby móc skutecznie wyegzekwować należne odszkodowania związane z wypadkami w hotelu, koniecznie zadbaj o właściwe zapisy w regulaminie. To na nim możesz oprzeć swoje żądania zapłaty odszkodowania za uszkodzone przez gościa mienie. Dzięki stosownym zapisom w regulaminie, możesz także wnieść o wypłatę rekompensaty za np. palenie w niedozwolonym miejscu. Wracając do tematu uszkodzonego mienia, pamiętaj aby zawrzeć w regulaminie informacje o odpowiedzialności materialnej gościa, który swoim zachowaniem przyczynił się do zniszczenia mienia hotelowego. Pomimo, że odpowiednie zapisy w kodeksie cywilnym zobowiązują niesfornego gościa do naprawy wyrządzonych przez siebie szkód, to regulamin hotelu również powinien wyjaśnić tę kwestię.


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Opinie o hotelach. Czy wciąż są ważne? - miniatura Opinie o hotelach. Czy wciąż są ważne?
Opinie o hotelach mogą się zmieniać, zarządy, właściciele, wystrój. Jedna rzecz natomiast się nie zmienia. Jeśli hotel ma zbyt wiele negaty...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Strona www hotelu Biały Dwór – Nasza nowa realizacja! - miniatura Strona www hotelu Biały Dwór – Nasza nowa realizacja!
Mamy wielką przyjemność ogromną przyjemność zaprezentować nasz najnowszy projekt! Strona internetowa hotelu Biały Dwór! Hotel zlokalizowany...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Hotel Trivago. Jak korzystać? - miniatura Hotel Trivago. Jak korzystać?
Dzisiaj w internecie panuje zasada, że to użytkownik powinien być na pierwszym miejscu. Niezależnie o jakiego typu stronach internetowych m...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Biznes plan hotelu. Co powinien zawierać? - miniatura Biznes plan hotelu. Co powinien zawierać?
Rynek hotelarski w naszym kraju rośnie nieustannie. W samym 2018 roku ma on zanotować wzrost o 6% względem poprzedniego. Co to oznacza dla ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Strona internetowa hotelu. Dlaczego WordPress? - miniatura Strona internetowa hotelu. Dlaczego WordPress?
Bezpośrednia strona hotelu, to od zawsze najważniejsza wizytówka Twojego obiektu i moim zdaniem jeszcze bardzo długo nic się w tej kwestii ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Hotel marketing w internecie. Facebook 2018 - miniatura Hotel marketing w internecie. Facebook 2018
Mamy już niemal dwa miesiące nowego roku za sobą, co więc zmienia się w kontekście internetowego hotel marketingu? Weźmy pod lupę zmiany na...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Maj 2018 – Nadchodzi RODO! Zmiany w ochronie danych osobowych w hotelu! - miniatura Maj 2018 – Nadchodzi RODO! Zmiany w ochronie danych osobowych w hotelu!
W Maju 2018, branżę hotelarską czekają zmiany związane z ochroną danych osobowych w obiektach hotelowych. Sprawdź co przyniesie RODO i dlac...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl