Pakiety pobytowe 2022/2023- jak przygotować?



Choć wakacje już za nami, ruch w obiektach noclegowych wcale nie spada. Chcąc utrzymać zainteresowanie poza sezonem, warto przygotować pakiety pobytowe, które pozwolą wyróżnić się na tle innych ofert oraz zachęcić do dokonania rezerwacji.

Pakiety pobytowe w ostatnim czasie cieszą się coraz większą popularnością, a dodatkowo są korzystne dla obu stron. W okresie jesienno-zimowym, kiedy część atrakcji zewnętrznych nie jest już tak dużo jak latem, warto skupić się zatem na umilaniu pobytu Gości na terenie obiektu. Wszystko oczywiście zależne jest od posiadanych przez hotel udogodnień i możliwości organizacyjnych. 

Czym charakteryzują się oferty pakietowe? 

Przede wszystkim obejmują ściśle określony czas (zakres dat, długość pobytu), a także ściśle określony zestaw korzyści w postaci zawartych w cenie udogodnień. 

Pakiety pobytowe powinny wyróżniać się na tle innych.
Większość obiektów znajdujących się w popularnych miejscowościach turystycznych zwraca uwagę na to by konkurować przede wszystkim ceną. Czy jest to dobre rozwiązanie? Nie do końca. Równie istotna jak cena, jest zawartość pakietu. Goście poszukujący atrakcyjnej oferty są w stanie zapłacić wyższą cenę w momencie gdy w skład pakietu wchodzi atrakcja na której mu zależy najbardziej. 

Przeanalizuj jakie atuty posiada Twój obiekt, z kim możesz nawiązać współpracę by poszerzyć oferowane usługi i zagwarantować dodatkowe atrakcje. Może to być pobliska stadnina koni, dzięki której zorganizujesz np. weekend w siodle, lub lokalna piekarnia która pomoże Ci zorganizować weekendowy warsztat wypiekania chleba. Możliwości jest wiele. 

pakiety pobytowe

Jak przygotować dobre pakiety pobytowe?

Zacznij od analizy swojej najbliższej konkurencji. Dzięki temu określisz jakie oferty są dostępne w Twojej okolicy i co sprawiłoby, że wyróżnisz się na ich tle. 

W kolejnym kroku sprawdź jak wygląda Twój statystyczny Gość. Ile wcześniej dokonuje rezerwacji, jaki był dominujący typ odwiedzających Cię w poprzednim sezonie osób (rodziny, pary, grupy itp.). 

Przeanalizuj także jakimi źródłami pozyskania rezerwacji będziesz w stanie reklamować i sprzedawać swoje pakiety. Jeśli któreś z narzędzi nie funkcjonuje poprawnie, zanim udostępnisz ofertę do sprzedaży – musisz zadbać o jego bezproblemowe działanie. 

Jak wizualnie powinny prezentować się pakiety pobytowe?

Każdy przygotowany przez Ciebie pakiet, powinien jasno i konkretnie wskazywać warunki oferty. Należy zawrzeć informacje takie jak:

  • do kogo skierowany jest pakiet
  • w jakim terminie obowiązuje 
  • minimalna ilość nocy lub konkretnie określona długość pobytu
  • jaka jest cena całościowa pakietu
  • czy rezerwującym przysługują jakieś rabaty
  • jaka jest polityka pobytu dzieci (jeśli pakiet przewiduje ich pobyt)
  • zakres wyżywienia (określony w ilości posiłków podczas pobytu)
  • atrakcje/ udogodnienia dodatkowe dostępne w cenie 
  • informacje o dodatkowych opłatach

Bardzo istotne jest również właściwe dobranie fotografii. Kadry prezentujące oferty powinny być zachęcające i odmienne od konkurencyjnych. Najlepszym rozwiązaniem są oczywiście zdjęcia rzeczywiste z obiektu, co podkreśla autentyczność i wiarygodność obiektu. 

Pozostając w temacie wiarygodności, dobrym pomysłem jest umieszczenie przy ofercie kilku opinii zadowolonych Gości. Znajdź zatem najbardziej pomocne (i dopasowane treścią do oferty) opinie i wykorzystaj je. 

Gdzie reklamować pakiety pobytowe?

Podstawowym miejscem dla ofert sezonowych jest strona internetowa. Pakiety powinny posiadać swoją odrębną zakładkę, by skrócić ścieżkę rezerwacji potencjalnym Gościom. 

Idealnym rozwiązaniem jest umożliwienie dokonania rezerwacji już z poziomu zakładki dot. pakietów. Biorąc pod uwagę, że przeklikiwanie całej strony może spowodować rezygnację u użytkownika, należy tak skonstruować witrynę, by po przejściu na podstronę, użytkownik mógł dokonać rezerwacji bez jej opuszczania. 

Zanim jednak ktokolwiek znajdzie się na Twojej stronie – musi się o niej dowiedzieć. 

Idealnym narzędziem, które przekieruje ruch na Twoją stronę są płatne kampanie. Jest to jedna z najtańszych, a zarazem bardzo skutecznych form promocji. 

Każdy swój pakiet możesz skierować do właściwej dla niego grupy odbiorców. Przecież osoby bezdzietne nie będą zainteresowane pobytem rodzinnym i wykorzystaniem bonu turystycznego, a rodziny nie będą szukać oferty dla singli. Po co zatem marnować budżet na prezentowanie im mało atrakcyjnych dla nich ofert? 

pakiety pobytowe hotel

Pakiety pobytowe – podsumowanie

Ofertę specjalną w postaci pakietów warto tworzyć przez cały rok, ze względu na to, że są częściej wybierane niż oferta standardowa. Wiedząc wcześniej czego oczekuje Gość – jesteś w stanie dysponować wszystkimi udogodnieniami jakie wpłyną pozytywnie na komfort podczas jego pobytu i zadowolenie z wyboru oferty.

Zatem nie pozostaje Ci nic innego niż zabrać się za tworzenie wyjątkowych pakietów pobytowych w Twoim obiekcie i zadbanie o ich promocję. 

Umów się na bezpłatną konsultację z naszym doradcą ds. zwiększania zasięgu ofert i zapytaj o indywidualnie dopasowane rozwiązania. 

Bezpłatna konsultacja

Poznaj Booking Solutions

Zobacz nasz Fanpage

Daria Wasielewska
Rodowita ostrowianka, grafik komputerowy. Miłośniczka ciągłego rozwoju i inwestowania w wiedzę. Uwielbiam podróże, poznawanie nowych miejsc i ludzi. W czasie wolnym relaksuje się w kuchni szukając pomysłów na nowe smaki. Sport nie jest mi obcy – koszykówka towarzyszy mi w życiu od lat!
Przeczytaj
RÓWNIEŻ
Jak reklamować hotel po sezonie? 4 najistotniejsze działania. - miniatura Jak reklamować hotel po sezonie? 4 najistotniejsze działania. Właściciele całorocznych obiektów hotelowych, po zakończeniu wakacji często zastanawiają się jak zapewnić sobie zainteresowa...

Booking Optymalizator – zwiększanie zasięgu oferty obiektu noclegowego! - miniatura Booking Optymalizator – zwiększanie zasięgu oferty obiektu noclegowego! Dobrze przygotowany profil wizytówki obiektu na portalach rezerwacyjnych to skuteczne źródło rezerwacji. Nasza autorska...

Nowy marketing w hotelarstwie – 2023 - miniatura Nowy marketing w hotelarstwie – 2023 O marketingu w branży hotelarskiej, nowych szansach, a także o odnajdywaniu się w zmieniającym się świec...

Pożar w hotelu, czyli jak ubezpieczyciele zaniżają odszkodowania - miniatura Pożar w hotelu, czyli jak ubezpieczyciele zaniżają odszkodowania Właściciele obiektów hotelowych bardzo często ufają, że w razie nagłych zdarzeń, ich bezpieczeństwo finansowe jest zagw...

Czy pozycja oferty w Bookingu jest ważna w 2023 roku? - miniatura Czy pozycja oferty w Bookingu jest ważna w 2023 roku? Niejednokrotnie podczas rozmów z hotelarzami spotykamy się ze stwierdzeniem: “chciał(a)bym aby oferta mojego hotel...

Jak zwiększyć zainteresowanie ofertą w 2023 roku? - miniatura Jak zwiększyć zainteresowanie ofertą w 2023 roku? Prowadzisz obiekt hotelowy, rezerwacje się pojawiają, ale czujesz, że mógłbyś zarabiać więcej? A może dopiero wpro...

Optymalizacja kosztów marketingu w 2023 roku - miniatura Optymalizacja kosztów marketingu w 2023 roku Optymalizacja kosztów marketingu to temat istotny dla każdego obiektu noclegowego bez względu na jego wielkość i&n...