18.03.2024

Pełna strategia marketingowa i wprowadzenie obiektu do sprzedaży online

Wprowadzenie nowego obiektu na rynek branży hotelarskiej to zawsze ogromne wyzwanie, które wiąże się dodatkowo z dużą konkurencyjnością. W czasach, gdy działania marketingowe bazują głównie na pozyskiwaniu Gości w sieci, właściwe przygotowanie strategii to podstawa sprzedaży oferty. Działania muszą być kompleksowe oraz uwzględniać wiele nowych rozwiązań i trendów.

Jak zwiększyliśmy sprzedaż w obiekcie Helenówka Agro&Spa

Nasz zespół nawiązał współpracę z obiektem Helenówka Agro&Spa w zakresie przygotowania kompletnej strategii marketingowej oraz wprowadzania obiektu do sprzedaży online. Jeszcze przed rozpoczęciem działań przeanalizowaliśmy potrzeby i oczekiwania klientki oraz preferencje odnośnie realizacji usług.

Dotychczasowy brak działań w zakresie marketingu dla obiektu sprawił, że współpraca zaplanowana była wielotorowo i w szerokim zakresie. Oferowany obiekt wyróżnia się nie tylko w swoim otoczeniu, ale również na tle całego kraju. Należało zatem przedstawić go w taki sposób, by zaprezentować wszystkie jego atuty, nie przytłaczając jednocześnie użytkowników nadmiarem informacji.

Warto wiedzieć!

Willę charakteryzuje pełna klasy stylistyka oraz wyposażenie podkreślające, że mamy do czynienia z ofertą premium. Istotne zatem było, aby pokazać te wszystkie aspekty w działaniach marketingowych.

Etapy współpracy

  • Nawiązanie kontaktu z obiektem
  • Przygotowanie analizy obiektu
  • Analiza możliwości i potrzeb obiektu Analiza konkurencji
  • Przedstawienie firmy
  • Przedstawienie zakresu usług
  • Przedstawienie spersonalizowanej oferty
  • Spotkanie z właścicielką obiektu Prezentacja dopasowanych rozwiązań
  • Podpisanie umowy na działania
  • Przekazanie kompletu dokumentów
  • Udostępnienie niezbędnych materiałów
  • Realizacja usług i wdrażanie zmian

Analiza potencjału

Pierwszym krokiem jaki wykonano byto analiza potencjału obiektu. Badania przeprowadzono w zakresie:

  • weryfikacji wszystkich źródeł informacji o obiekcie w sieci
  • analizy konkurencji
  • określenia targetu sptrzedażowego i grupy docelowej dla obiektu

Po zakończeniu badań przygotowaliśmy indywidualny harmonogram niezbędnych czynności jakie należy podjąć, by rozpocząć sprzedaż oferty w Internecie i zagwarantować skuteczność zaproponowanych działań.

Zakres zaplanowanych działań

  • stworzenie brandu i identyfikacji wizualnej
  • budowa strony internetowej
  • stworzenie konta biznesowego Facebook
  • przygotowanie harmonogramu publikacji postów na Fanpage
  • uruchomienie kampanii Facebook Ads
  • wprowadzenie obiektu do OTA i optymalizacja oferty

Rozpoczęcie działań

Prace rozpoczęliśmy od przygotowania logo dla Helenówka Agro&Spa. Projekt dostosowany został zarówno do stylu i charakteru obiektu, ale również do oczekiwań i estetyki Właścicielki obiektu. Po otrzymaniu akceptacji proponowanego logo, ruszyły prace nad projektem strony internetowej oraz wprowadzeniem oferty obiektu do Booking.com.

Nowa strona internetowa obiektu Helenówka Agro&Spa

Warto wiedzieć!

Najważniejsza i pełniąca najistotniejszą funkcję w strategii marketingowej jest strona internetowa. To najbardziej czasochłonne działanie, dlatego prace w tym temacie należy rozpocząć jak najszybciej. Helenówka nie posiadała swojej witryny, zatem w momencie startu działań już na wstępie wykupiono odpowiednią domenę.

Od początku projektowania zespół skupił się na przejrzystości i intuicyjności strony oraz dopasowaniu stylu witryny do oczekiwań potencjalnej grupy docelowej. Wybrana kolorystyka i elementy ozdobne gwarantują spójność z logo, a także z zaplanowaną identyfikacją wizualną obiektu i oczekiwaniami Pani Kamili.

Dalsze działania

Kolejnym narzędziem, które zostało przygotowane przez nasz zespół, była strona firmowa na Facebooku. Przed rozpoczęciem współpracy z naszą firmą, Pani Kamila założyła stronę dla swojego obiektu, jednakże pozostawała ona nieuzupełniona.

Przygotowaliśmy wszystkie (spójne wizerunkowo) niezbędne elementy graficzne oraz uzupełniliśmy informacje o obiekcie i oferowanych usługach.

Co istotne, stworzyliśmy unikatową nazwę użytkownika oraz skróciliśmy url strony, by był łatwy do zapamiętania i wykorzystywania go w innych materiałach reklamowych.

Następnym krokiem byto stworzenie i zaplanowanie harmonogramu postów, poruszających interesujące tematy związane z obiektem, jego lokalizacją i otoczeniem, pamiętając by tak jak wszystkie inne działania, pozostały spójne z wizerunkiem Helenówki w Internecie.

Warto wiedzieć!

W trakcie budowania strony równocześnie rozpoczęto wprowadzanie oferty do OTA. Obiekt nie posiadał do tej pory swojej oferty w portalu rezerwacyjnym, dlatego niezbędne było stworzenie jej od podstaw. Po wcześniejszych ustaleniach z Właścicielką przygotowaliśmy ofertę oraz uzupełniliśmy niezbędne do wprowadzenia obiektu informacje. Kolejnym etapem była weryfikacja lokalizacji obiektu za pośrednictwem videorozmowy z przedstawicielem Bookingu, po czym udostępniono obiekt do sprzedaży.

By wyróżnić Helenówkę na tle konkurencji, oferta została zoptymalizowana pod zwiększenie ilości wyświetleń, co poskutkowało rezerwacjami już w pierwszych 2 tygodniach po opublikowaniu oferty.

Pierwszy miesiąc zakończył się wynikami 6732 wyświetleń obiektu w wynikach wyszukiwania oraz 1963 wyświetleniami strony obiektu, co jest bardzo dobrym wynikiem biorąc pod uwagę okres w jakim oferta pojawiła się w OTA.

Ostatnie zaplanowane i wprowadzone działanie to uruchomienie dwóch kampanii płatnych Facebook Ads, których celem było zwiększenie ilości polubień fanpage Helenówki oraz zapoznanie użytkowników z ofertą obiektu.

Przygotowaliśmy kreacje reklamowe wyczerpujące temat i zachęcające do interakcji, czego efektem było pozyskanie 1021 polubień Fanpage w ciągu pierwszego miesiąca funkcjonowania kampanii i pojawienie się nowych rezerwacji bezpośrednich po kontakcie wynikającym z kliknięcia w reklamę obiektu.

Efekty współpracy

  • Rosnąca liczba rezerwacji bezpośrednich
  • Zbudowanie bazy użytkowników obserwujących fanpage
  • Zbudowanie bazy stałych Gości
  • Rosnąca pozycja obiektu w wynikach wyszukiwania
  • Systematyczne zwiększanie zasięgu oferty
  • Dotarcie do nowych grup docelowych

Wszystkie nasze działania poskutkowały średnimi wynikami miesięcznymi na poziomie:

Podsumowanie wyników

Średnia miesięczna liczba wyświetleń strony internetowej 2,4 tys.
Średnia miesięczna liczba nowych użytkowników obserwujących Fanpage 1,7 tys.
Średnia miesięczna liczba wyświetleń oferty w Booking.com 7 tys.

Trzeba pamiętać o podstawowej zasadzie dobrej relacji biznesowej: efekty działań są efektem obustronnej współpracy. Rezultat nie zależy wyłącznie od profesjonalizmu agencji. To połączenie co najmniej kilku elementów, dzięki którym efekty działań prowadzonych przez agencję, czyli zwiększony zasięg oferty i ruch doprowadzony do strony, przełożą się na wzrost sprzedaży. Trzeba pamiętać, że to również dobra obsługa zgłaszających się klientów oraz jakość oferty, która wygrywa na rynku.

Poznaj Booking Solutions

Zobacz nasz Fanpage

Daria Wasielewska

Daria Wasielewska

Rodowita ostrowianka, grafik komputerowy. Miłośniczka ciągłego rozwoju i inwestowania w wiedzę. Uwielbiam podróże, poznawanie nowych miejsc i ludzi. W czasie wolnym relaksuję się w kuchni szukając pomysłów na nowe smaki. Sport nie jest mi obcy – koszykówka towarzyszy mi w życiu od lat!

Rzetelna Firma

Bezpłatna konsultacja z naszym ekspertem

Chcesz zarabiać więcej? Porozmawiaj z naszym ekspertem!