Podsumowanie pierwszego kwartału 2022 w marketingu dla hoteli



Pod koniec ubiegłego roku poruszaliśmy temat planowania działań marketingowych dla obiektów hotelowych. Za nami pierwszy kwartał, pora zatem na podsumowanie. 

Jak pokazują ostatnie tygodnie, nie da się przygotować na wszystkie wydarzenia w przyszłości. Mamy jednak możliwość reagowania na bieżące zjawiska oraz budowania działań w oparciu o zdobytą wcześniej wiedzę i dopasowania rozwiązań do aktualnych okoliczności. Wydarzenia mające miejsce w Ukrainie nieco weryfikują zaplanowane wcześniej strategie i trendy przewidywane na 2022 rok. Jak zatem podejść do marketingu w obecnej sytuacji?

Dialog w social mediach

Przede wszystkim zwrócić uwagę na prowadzenie dialogu w social mediach i postawić na komunikację. Ważne jest by skupić się na budowaniu wizerunku firmy i dobrych praktykach oraz reakcji użytkowników. To, co sprawdzało się do tej pory, obecnie może nie przynieść oczekiwanych efektów. A przecież marketing to nic innego jak odpowiadanie na potrzeby potencjalnych klientów czyli Gości. Obiekty hotelowe często o tym zapominają, skupiając się na jednostronnym prowadzeniu swojej komunikacji. Niestety w świecie przepełnionym treściami i informacjami, budowanie marki staje się coraz trudniejsze. Poza dużym zasięgiem liczy się również trafność przekazu i jego forma.

W ostatnim czasie zwiększyła się zdecydowanie konwersja kampanii Facebook Ads, a sama platforma stała się swego rodzaju sklepem internetowym. Podstawą tego typu reklam są skuteczne kreacje, które wezwą do działania właściwie dobrane grupy docelowe. Publikowane treści powinny przede wszystkim bazować na wiarygodności, ludzkiej stronie marki oraz trafieniu w potrzeby Twojego przyszłego Gościa. 

Podsumowanie pierwszego kwartału

Planując swoją komunikację trzeba wziąć pod uwagę, że system wartości dla wielu konsumentów uległ ponownie zmianie. O ile potrzeby same w sobie pozostają niezmienne, o tyle sposób ich zaspokajania i priorytetowość jest zmienna. Inaczej pojmujemy już kwestie bezpieczeństwa czy spędzania czasu z bliskimi, dlatego przygotowując swój marketing musisz przeanalizować na ile Twoje działania pokrywają się z oczekiwaniami użytkowników.  Potencjalni Goście coraz częściej zwracają uwagę na to, czy obiekty dzielą podobne wartości lub identyfikują się z daną grupą społeczną.

Spójność i autentyczność

Jeśli chcesz osiągnąć swoje cele biznesowe, zadbaj o spójność i autentyczność swoich działań wizerunkowych.  Twój potencjalny Gość, podczas każdego kontaktu z marką, powinien upewniać się, że warto zainteresować się ofertą i budzi jego zaufanie. 

Istotne jest wykreowanie marki jako dostępnej, empatycznej i otwartej na zmiany, ale przede wszystkim wiarygodnej. Opowiedz im historię, która zaprowadziła Cię dziś do miejsca w którym jesteś, zapraszaj do współtworzenia społeczności, pytaj o opinie, dzięki czemu poczują się ważni.  Postaw na komunikację bezpośrednią, która nie tylko usprawni kontakt między Twoim obiektem, a potencjalnymi Gośćmi, ale również ociepli wizerunek.

Ponad połowa osób dokonujących rezerwacji online preferuje wymianę wiadomości za pośrednictwem Messengera czy Whatsapp i łatwiej podejmuje decyzję o przesłaniu zapytania, niż w przypadku wysyłki e-maila. Biorąc pod uwagę, że statystycznie w social mediach spędzamy prawie 2,5h dziennie, to duża szansa na połączenie marketingu sprzedażowego i wizerunkowego przy niskim nakładzie finansowym.  W pierwszym kwartale 2022 roku 27% Polaków dokonało minimum jednego zakupu za pośrednictwem social media, a ponad 40% deklaruje, że będzie korzystało z tej opcji ponownie, dlatego aktywność na portalach społecznościowych to kolejna szansa na sprzedaż swojej oferty. 

W marketingu internetowym jedynym pewnikiem jest ciągła jego zmienność. Dynamika rynku i branży hotelarskiej w połączeniu z nowymi narzędziami oraz możliwościami, daje szansę dotarcia do nowych osób i zwiększenia świadomości marki.

Trzeba jednak pamiętać, że mimo zmian bazą do wszystkich działań nadal pozostaje strona internetowa. Choć opieramy się w dużej mierze na social mediach, nie można zapomnieć o “własnej ziemi” czyli niezależnym źródle jakim jest własna strona. Wszystkie pozostałe narzędzia funkcjonują w oparciu o akceptację innych podmiotów i ich regulaminy. Bez względu na to czy to jest OTA czy social media – zawsze pozostajesz w zależności od elementów, na które nie masz bezpośredniego wpływu. Wraz z początkiem roku mogliśmy się przekonać o zmienności reguł funkcjonowania m.in. Facebooka. Dlatego jedyne narzędzie, które pozostaje do naszej pełnej decyzyjności to własna strona, stanowiąca podstawę komunikacji marketingowej dla każdej marki. Oczywiście witryna nie ma być jedynym narzędziem, ale powinna stanowić główny filar strategii.

Podsumowanie

Mimo iż ostatnie trzy miesiące cechuje duża niepewność i zmienność, w marketingu nie można pozostawać biernym. Każdy tydzień przestoju, to stracone szanse na poszerzenie zasięgu oferty, a co za tym idzie – zwiększenia świadomości marki i dotarcia do nowych Gości. Przygotuj zatem harmonogram podstawowych aktywności jakie należy wykonać w najbliższym czasie i postaraj się zachować ich systematyczność.

Jeśli nie wiesz od czego zacząć lub jak stworzyć plan – umów się na bezpłatną konsultację z jednym z naszych specjalistów.

Proszę o bezpłatną konsultację

Poznaj Booking Solutions

Zobacz nasz Fanpage

Daria Wasielewska
Rodowita ostrowianka, grafik komputerowy. Miłośniczka ciągłego rozwoju i inwestowania w wiedzę. Uwielbiam podróże, poznawanie nowych miejsc i ludzi. W czasie wolnym relaksuje się w kuchni szukając pomysłów na nowe smaki. Sport nie jest mi obcy – koszykówka towarzyszy mi w życiu od lat!
Przeczytaj
RÓWNIEŻ
Sprawdź jak pozyskiwać Gości na Facebooku? Facebook Ads dla hoteli. - miniatura Sprawdź jak pozyskiwać Gości na Facebooku? Facebook Ads dla hoteli. Facebook to jeden z najszybciej rozwijających się reklamodawców na świecie oraz jedno z najbardziej efektywnych narzędzi marketin...

Program Genius Booking czy warto i ile to kosztuje? - miniatura Program Genius Booking czy warto i ile to kosztuje? Zastanawiasz się czym jest Program Genius Booking? A może już uczestniczysz w tym programie, ale nie do końca wiesz czy jest to d...

Jak przygotować dobre zdjęcia obiektu hotelowego? - miniatura Jak przygotować dobre zdjęcia obiektu hotelowego? Dobrze przygotowane fotografie w branży hotelarskiej to podstawa sukcesu. Trzeba sobie uświadomić, że wykonując zdjęcia obiektu h...

Jak zwiększyć wiarygodność obiektu w Internecie? - miniatura Jak zwiększyć wiarygodność obiektu w Internecie? Zastanawiasz się jak przekonać do siebie nowych Gości i sprawić by spośród wielu ofert wybrali właśnie Twoją? Najważniejszym dzia...

5 powodów dla których warto zainwestować w stronę internetową - miniatura 5 powodów dla których warto zainwestować w stronę internetową Każdy obiekt, który chce się rozwijać i poszerzać swoje możliwości, musi posiadać własną stronę internetową. Przy obecnej popular...

Wizytówka Google Moja Firma, jak założyć - miniatura Wizytówka Google Moja Firma, jak założyć Widoczność w internecie jest niezwykle istotna w każdej branży, hotelarstwo nie jest tu żadnym wyjątkiem. Jednym ze sposobów na z...