Wakacyjne plany Polaków w 2021 roku

Pierwszą kwestią, o którą zapytaliśmy ankietowanych to czy w tym roku planują wyjazd wakacyjny. 84,7% ankietowanych już pakuje walizki, a 10% jeszcze się zastanawia nad wyjazdem. Wynik ten pokazuje, że jesteśmy spragnieni wyjazdu w celach rekreacyjnych i będziemy szukali ciekawego miejsca do wypoczynku. Jest to dobry znak dla Was Hotelarzy, gdyż pokazuje on, że jak tylko restrykcje zostaną zniesione, czeka Was napływ gości!

Kolejnym pytaniem zadanym Polakom było to, gdzie zamierzają wyjechać. Ponad 38% osób stwierdziło, że chcą te wakacje spędzić w Polsce, a 17% jeszcze się nad tym zastanawia. Co więcej, już teraz 22% osób zdecydowanych jest na wyjazd nad morze, a ponad 19% preferuje góry. Warto zaznaczyć, że tylko 1,3% ankietowanych nie planuje wakacji w tym roku. Można zatem stwierdzić, że każda część Polski będzie atrakcyjna pod względem wypoczynku dla Polaków.

Istotnym zagadnieniem jest również temat budżetu. W związku z ciężkim dla nas wszystkich 2020 rokiem, wydatki, które nie były dla nas priorytetem, zostały odsunięte w czasie. Dlatego zapytaliśmy naszych ankietowanych, czy mają odłożony budżet na poczet wyjazdu wakacyjnego. Około 63% stwierdziło, że są już gotowi finansowo i mają przygotowany budżet na wakacje. Pokazuje to, że jesteśmy spragnieni wyjazdu i oczekujemy na to, że w końcu uda nam się spędzić urlop w ciekawym miejscu.

Ostatnie pytanie dotyczy 3 milionów niewykorzystanych Bonów Turystycznych. ⅓ Polaków już czeka w blokach startowych z bonami w ręku. To ponad 1 milion osób! Jest to dobry moment, aby rozważyć przyjmowanie bonu turystycznego w Waszym obiekcie.

Spis Treści:
Co te wyniki oznaczają dla Was, drodzy Hotelarze?
Polacy szykują się na wyjazdy i wypoczynek w Polsce oraz będą szukać miejsca, gdzie będą mogli zrelaksować się i naładować baterie.
Drodzy Hotelarze Wy też musicie być przygotowani na sezon!!!
Oto 6 działań, dzięki którym zdążysz jeszcze przygotować swój obiekt na sezon letni:
1. Jeśli posiadasz wizytówki na portalach rezerwacyjnych takich jak Booking.com czy Expedia, sprawdź jak się pozycjonują i przygotuj ofertę w taki sposób, aby wyświetlały się jak największej liczbie wyszukujących. To działanie warto zlecić specjalistom, którzy potrafią przygotować ofertę, żeby była atrakcyjna sprzedażowo i przyciągała Gości do danego obiektu.
2. Nie należy zapominać o wizytówce Google. Pierwszym miejscem, gdzie osoby poszukają informacji o obiekcie hotelowym jest przeglądarka Google. Dzięki takiej wizytówce możesz zdobyć rezerwacje bezpośrednie, które są najlepszym rozwiązaniem dla każdego hotelarza. Obiekt, który nie posiada dobrze przygotowanej wizytówki może stracić szansę na rezerwacje bezpośrednie na rzecz pośredników OTA, którzy pobierają prowizje.
3. Najważniejszym źródłem rezerwacji bezpośrednich jest dobra, sprzedażowa strona internetowa. Jeśli nie posiadasz takiej strony, warto w nią zainwestować. Obecne trendy pokazują, że ponad 52% podróżujących sprawdza stronę obiektu zanim dokona rezerwacji. Nie należy zapomnieć o wprowadzeniu na tę stronę silnika rezerwacyjnego, który umożliwi osobie odwiedzającej stronę natychmiastową rezerwację pobytu w Twoim obiekcie.
4. Bądź aktywny na profilach Social Media Twojego obiektu! Goście muszą wiedzieć, że działacie i przygotowujecie się do nowego sezonu. Pokażcie co nowego się u Was dzieje, czy wprowadzacie nowe oferty oraz pakiety. Istotne jest również odpisanie na każdy komentarz pod postem, dzięki czemu wzrasta zaangażowanie obserwujących profil i pokazuje, że dbacie o kontakt z nimi.
5. Jeśli szykujecie się do nowego sezonu ważna jest również promocja obiektu. Częstym źródłem promocji jest kampania Google Ads. Pozwala ona na dotarcie do sprecyzowanej grupy odbiorców i skutkuje zwiększonym zainteresowaniem Waszą ofertą.
6. Koniecznie rozważ wprowadzenie Bonu Turystycznego! Jak wynika z naszego badania, ponad 30% ankietowanych zamierza skorzystać z tej opcji. Warto również nadmienić, że nie wykorzystano jeszcze ponad 3 milionów bonów turystycznych, które Polacy zamierzają przeznaczyć na tegoroczny wypoczynek. Jeśli przyjmujecie Bony Turystyczne, wyeksponujcie je. Pokażcie to na profilach w portalach rezerwacyjnych czy na stronie internetowej. Zwiększy to prawdopodobieństwo, że to Wasz obiekt zostanie przez nich zauważony.
Podsumowanie
Mamy nowy rok i nowe wyzwania. Jak pokazują wyniki ankiety Polacy spragnieni są podróży i wypoczynku oraz oczekują, że ten rok będzie przełomowy i w końcu będą mogli wyjechać na wypragnione wakacje. Co więcej, są oni na to przygotowani finansowo. Dlatego szukać będą najciekawszej oferty oraz obiektu, które spełnią ich oczekiwania. Jest to ważny moment dla Was! Musicie przygotować się na tę sytuację.
Każdy z elementów, który wpływa na widoczność obiektów powinien zostać sprawdzony i dopracowany, aby nie stracić żadnej możliwej rezerwacji ze strony Gościa. Ze względu na złożoność i kompleksowość tych procesów warto pomyśleć o pomocy ze strony agencji marketingowej, która posiada doświadczenie w promocji obiektów hotelowych. Dzięki temu widoczność obiektu wzrośnie, a oferta na stronie czy portalach rezerwacyjnych będzie atrakcyjna sprzedażowo co powinno przenieść się na zwiększoną ilość rezerwacji.