Pozycjonowanie stron hoteli. Poradnik Google, jak wybrać specjalistów.

Spis Treści:
Co powinien oferować specjalista SEO?
Hotelarze nie muszą się znać na pozycjonowaniu stron. Problem w tym, że wielu “specjalistów” doskonale zdaje sobie z tego sprawę, przez co oferowane przez nich usługi, są kwieciście opisane, a tak na prawdę zupełnie nic z tego nie wynika. Dlaczego? Jest to napisane niezrozumiałym dla postronnego użytkownika językiem i brzmi profesjonalnie, tylko co z tego, skoro nie jesteś do końca pewny, o co chodzi.
Co więc powinni mieć w ofercie ludzie, którzy proponują Ci usługi pozycjonowania? Google podaje na ten temat, bardzo jasne wytyczne, jakie usługi powinny świadczyć firmy oferujące usługi pozycjonowania stron. Pozwolę sobie, przytoczyć je w całości:
- Analiza treści lub struktury witryny, audyt SEO
- Porady techniczne na temat projektowania witryn, na przykład dotyczące przechowywania na serwerze, przekierowań, stron błędów, wykorzystania języka JavaScript
- Tworzenie treści
- Zarządzanie kampaniami online
- Badanie słów kluczowych
- Szkolenia w zakresie SEO
- Ekspertyzy dotyczące konkretnych rynków lub obszarów geograficznych
Jak widać zakres obowiązków firm pozycjonerskich, powinien być bardzo szeroki. Nie wszyscy „specjaliści” oferują aż tak duży zakres działań. Google zaznacza również, że płatne wyniki wyszukiwania, nie mają absolutnie żadnego wpływu na to, jaką pozycję osiągnie Twoja strona, w organicznych wynikach wyszukiwania, mało tego, sam fakt, że strona znajdzie się w tych wynikach, jest całkowicie bezpłatny.
Jak sprawdzić kwalifikacje osoby oferującej SEO?
Na tę kwestie Google również daje klarowną odpowiedź. Jednocześnie, specjaliści giganta z Kaliforni zaznaczają, że współpraca ze specjalistą od SEO powinna być podjęta jak najszybciej. Daje Ci to pewność, że Twoja strona od początku istnienia będzie przyjazna wyszukiwarkom. Jeśli zaś nie chcesz robić nowej strony, współpraca ze specjalistami pozwoli zoptymalizować istniejącą.
Oto lista przydatnych pytań, które według Google należałoby zadać, aby mieć pewność, że masz do czynienia faktycznie ze specjalistą:
- Czy mogę zobaczyć przykłady Twoich poprzednich prac i poznać Twoje udane realizacje?
- Czy stosujesz się do wskazówek Google dla webmasterów?
- Czy świadczysz jakieś usługi lub porady marketingowe online jako uzupełnienie działalności związanej z SEO?
- Jakich wyników oczekujesz i w jakim przedziale czasowym? Czym mierzysz odniesione sukcesy?
- Jakie masz doświadczenie w mojej branży?
- Jakie masz doświadczenie w moim kraju/mieście?
- Jakie masz doświadczenie w tworzeniu międzynarodowych witryn?
- Jakie techniki SEO są dla Ciebie najważniejsze?
- Od jak dawna prowadzisz działalność?
- W jaki sposób można się z Tobą komunikować? Czy udostępnisz mi informacje o wszystkich zmianach wprowadzanych w witrynie, a także dostarczysz szczegółowych informacji o rekomendacjach i czynnikach, które na nie wpłynęły?
Pytania te, to nie jest nic trudnego, ani nic do czego potrzebujesz specjalistycznej wiedzy. Da Ci to wgląd, w sposób prowadzenia działań danej firmy. Niby niewiele, niby takie proste, że niemal nieistotne a może zaoszczędzić wielu rozczarowań i niepotrzebnej straty pieniędzy. Często niemałych.
Do niedawna, mało którzy hotelarze zwracali uwagę, na optymalizację oraz pozycjonowanie stron hoteli. Od jakiegoś czasu sytuacja mocno uległa zmianie. Coraz więcej osób odpowiedzialnych za obiekty noclegowe w internecie, poświęca czas i środki na to, w jaki sposób stworzona jest strona internetowa hotelu.
Między innymi dlatego, powstaje tyle firm, oferujących usługi pozycjonowania i tworzenia stron internetowych. Niestety nie wszystkie z nich, podchodzą rzetelnie do swoich obowiązków. Nie znając się na branży hotelarskiej, oferują pozycjonowanie na chybił trafił oraz stworzenie strony, która nie spełni wymagań branży.
Postaw na sprawdzonych specjalistów.
Pozycjonowanie stron hoteli. Praktyki, na które trzeba uważać?
Najczęściej spotykanymi praktykami, z rodzaju tych niedozwolonych, według specjalistów z Google, jest tworzenie domen cieni, które kierują na witryny będące własnością rzekomych „specjalistów”. W przypadku, kiedy współpraca przestaje się układać, właściciel ustawia domenę na przekierowanie do innej witryny (nawet Twojej konkurencji!). Następną praktyką, która powoduje więcej szkody niż pożytku, jest używanie stron przejściowych, które zawierają słowa kluczowe z Twojej strony internetowej. Co więcej, bardziej przebiegli pozycjonerzy wątpliwej jakości, zamieszczają ukryte linki do innych klientów co w praktyce zmniejsza popularność Twojej witryny. Na szczęście nie ma sytuacji bez wyjścia i jeśli kiedykolwiek stwierdzisz, że osoby oferujące Ci usługi pozycjonowania Cię oszukały, możesz zgłosić sprawę na witrynie: http://www.econsumer.gov/
Google radzi, czego się wystrzegać
- Wystrzegaj się firm i konsultantów SEO, od których otrzymasz niespodziewanego e-maila.
Google, przyrównuje tego typu wiadomości do wiadomości o pigułkach odchudzających, bardzo słusznie z resztą. W większości przypadków jest to zwykły spam, który ma na celu oszukać nieświadomego użytkownika. - Nikt nie może zagwarantować pierwszej pozycji w rankingu Google.
Jedyną drogą do zgłoszenia witryny jest skorzystanie z adresu: https://www.google.com/webmasters/tools/submit-url?continue=/addurl&pli=1, lub też wysłanie mapy witryny. Obie opcje są bezpłatne, i każdy, kto twierdzi inaczej, po prostu kłamie. W swoim poradniku Google jasno opisuje, że żadna inna opcja (tym bardziej priorytetowa!) nie istnieje. - Uważaj, jeżeli firma zachowuje się tajemniczo i nie wyjaśnia przejrzyście swoich zamiarów.
Zawsze możesz żądać wyjaśnień. W przypadku każdej zmiany wprowadzonej na witrynie możesz objaśnienia sytuacji. Masz prawo wiedzieć dlaczego dzieje się tak, a nie inaczej. Niejasne tłumaczenia, mogą doprowadzić do wyrzucenia Twojej strony z indeksu, jeśli Google stwierdzi nieprawidłowości. - Zamieszczanie linku do SEO nie powinno być nigdy wymagane.
Sztuczne „poprawiacze popularności linków” mogą przynieść więcej szkody niż pożytku Twojej stronie internetowej. - Wybieraj rozsądnie.
Google nie mówi o konkretnych firmach, jednak warto, abyś zwrócił szczególną uwagę na to, co dana firma oferuje, i czy wszystkie praktyki, są zgodne z tym, czego Google każe unikać. - Upewnij się, dokąd trafiają pieniądze.
Autor artykułu jasno zaznacza, że wyniki płatne są jasno oddzielone od tych darmowych, więc praktyki firm, które próbują „sprzedać” lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania, zwyczajnie nie mają racji bytu. Istnieją firmy, które umieszczają stronę w płatnych wynikach, aby pokazać, że mogą gwarantować Ci konkretną pozycję. Na szczęście oznaczenie reklam przez Google, pozwala łatwo zweryfikować te praktyki.
Poświęć czas i uwagę
Dobrze wykonane strony internetowe dla hoteli to coś, na co poświecić trzeba czas i odpowiednie środki. Wybierając ludzi, którzy znają branże hotelarską wiesz doskonale, że nie będą to środki stracone. Odrobina cierpliwości i zaufania, pozwoli Ci dostrzec korzyści, które bagatelizuje Twoja konkurencja. nie wystarczy przecież mieć ładnej strony. Dodatkowo musi ona być wykonana w odpowiedni sposób i generować odpowiedni ruch.
Tylko wówczas przełoży się na rosnące zyski, i możliwość czerpania zysków, ze źródła pozwalającego ominąć pośredników. To istota sprzedaży usług hotelarskich, prawda?