Pozycjonowanie strony, jako część marketingu hotelu.


marketing hotelu pozycjonowanie strony

Pisałem już o tym, jak ważne jest posiadanie własnej strony internetowej, gdzie hotel może budować swoją tożsamość, na własnych zasadach. Dziś jednak sama dobra strona nie wystarczy. Jak właściwie opisać, co to jest ta “dobra strona”. Jak odróżnić dobrą od złej, lub po prostu sprawić by była jeszcze lepsza. Na horyzoncie pojawia nam się pozycjonowanie.

Czy SEO, to pozycjonowanie?

Absolutnie nie, SEO, to optymalizacja strony internetowej hotelu pod kątem pozycjonowania. Natomiast samo pozycjonowanie, to proces długotrwały, wręcz ciągły, którego celem jest podwyższenie pozycji hotelu, na interesujące nas frazy.

Co zrobić, aby odpowiednio przygotować hotel pod pozycjonowanie strony? Można skorzystać z usług agencji zajmujących się SEO, natomiast wstępnej analizy strony internetowej, można dokonać samodzielnie, korzystając chociażby z takich, darmowych narzędzi, jak https://shoesday.pl, dzięki temu od razu otrzymujemy wstępne odpowiedzi, czy strona wymaga znaczącej poprawy.

SEO, jest niezbędnym działaniem, jeśli chcemy by strona odpowiednio działała oraz wyświetlała się w wynikach wyszukiwania Google.

Pozycjonowanie, czyli co to takiego?

Jest to pewien proces, dodajmy, że czasochłonny i wymagający sporo pracy. Ma na celu poprawę pozycji naszej strony w wynikach wyszukiwania.  Poprawa pozycjonowania odbywa się przy pomocy stosowanych przez nas słów kluczowych i zabiegów optymalizujących stronę.

Algorytm Google odpowiedzialny za ustalanie pozycji nie jest powszechnie znany. Na szczęście, znane są zasady, jak można pomóc swojej stronie w uzyskaniu wyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Im wyższa pozycja, tym większe prawdopodobieństwo, że potencjalny gość trafi właśnie do nas.

Dlaczego pozycjonowanie jest ważne?

Zaglądacie może na trzecią, czy czwartą stronę w wyszukiwarce Google? Ja też nie. Przynajmniej niezwykle rzadko. Tak samo uważa większość użytkowników. Nikomu nie chce się szukać czegoś bardzo daleko, skoro już na pierwszej stronie mają odpowiedź na swoje pytanie. Użytkownicy mają coraz mniej czasu, więc nie mają ani chęci ani ochoty by przebijać się przez setki stron. Po prostu, im jesteśmy lepiej widoczni, tym większa szansa, że ktoś nas wybierze.

Pomóżmy sobie sami, czyli oryginalne i aktualne treści.

Treść na naszej stronie internetowej jest bardzo istotna. Po części dlatego, że musimy zainteresować gościa, ale także, dlatego, by algorytm Google mógł nas odpowiednio zaindeksować. Oryginalne treści, które nie zostały od nikogo zapożyczone z pewnością pomogą nam poprawić pozycję naszej strony. Poza tym wiemy już przecież,jak uniknąć błędów na stronie www hotelu.

Poza oryginalnością zwróćmy także uwagę na to, by treści na naszej stronie były aktualne i najlepiej często aktualizowane. Pomoże to nie tylko w pozycjonowaniu. Potencjalni goście będą spoglądać na nas zupełnie inaczej, jeśli zobaczą, że strona jest aktualna.

Podlinkujmy social media.

Podłączenie profili społecznościowych naszego hotelu do jego strony domowej to także dobry pomysł na poprawę pozycjonowania. Zaangażowane grono użytkowników to zawsze wartość dodana przy optymalizacji naszej pozycji w wyszukiwarce i lepsze pozycjonowanie strony internetowej hotelu. Warunkiem jest jednak aktualność treści i regularność ich publikacji.

Może obecnie nie ma to bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie, jednak znacznie zwiększa nasze zasięgi i ruch na naszej stronie. To od nas zależy czy będzie wartościowy.

Lekkość strony.

Wracamy więc do tematu odchudzania naszej witryny. Zbyt ciężkie obrazki, czy przestarzałe technologie wpływają na to, że Google ma trudniej by zbadać naszą witrynę. Poza tym, użytkownicy łatwiej rezygnują, jeśli strona zbyt długo się ładuje oraz ma obrazy i grafiki niskiej jakości.

Jak dobrać słowa kluczowe pod marketing hotelu?

To jest akurat coś czemu poświęcić trzeba dużą uwagę, tak aby nasze pozycjonowanie było najbardziej efektywne. Słowa kluczowe które będziemy stosować nie powinny być ogólne. Istnieje wtedy duże prawdopodobieństwo, że ktoś już wcześniej wpadł na ten pomysł. Kolejnym potencjalnym problemem jest to, że zastosowane nieumiejętnie słowa kluczowe mogą nie pasować do naszej strategii.

Ważne jest by stosować słowa związane z naszą branżą. Takie, które będą odpowiednio nośne, i będą świetnie pasować do treści, które chcemy publikować i po prostu przekazać.

Skutecznie pozycjonuj stronę hotelu.

Aspekty techniczne.

Ważne w kontekście pozycjonowania, są także linki na stronach, adresy URL, szybkość działania strony,  czy ogólna nawigacja po stronie. Sama dobra (i oryginalna treść!) nie wystarczy. Wszystkie działania muszą być wykonane w odpowiedni sposób, wykonanie tego samodzielnie, może przyprawić o zawrót głowy.

Trudna sztuka pozycjonowania.

Pozycjonowanie strony, to niewątpliwie część działań marketingowych w hotelu. Należy pamiętać, że samodzielne próby wprowadzenia potrzebnych zmian mogą nie przynieść założonych przez nas celów. Z pomocą przychodzą firmy, które zajmują się pozycjonowaniem profesjonalnie, i wiedzą, co i jak zrobić, aby wyniki były zadowalające.

W kwestii pozycjonowania, doświadczenie i znajomość obecnych wytycznych są bardzo istotne. Pozwolą zaoszczędzić czas i pieniądze, i w sposób szybszy i bardziej efektywny osiągnąć zamierzone rezultaty.


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Gwiazdki hotelowe, hotel i motel 2 gwiazdkowy, wymagania - miniatura Gwiazdki hotelowe, hotel i motel 2 gwiazdkowy, wymagania
W lutym tego roku, pisałem na temat wymagań, jakie spełnić muszą hotele i motele, chcąc uzyskać kategoryzację jednogwiazdkową. Czas sprawdz...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


BS Engine – Poznaj silnik rezerwacyjny Booking Solutions! - miniatura BS Engine – Poznaj silnik rezerwacyjny Booking Solutions!
Już jest! Przedstawiam Ci nasz autorski silnik rezerwacyjny. Przed Tobą – BS Engine! Twoje osobiste narzędzie do zwiększania sprzedaży bezp...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Kolonia Mazurska, nowa strona internetowa – Wywiad! - miniatura Kolonia Mazurska, nowa strona internetowa – Wywiad!
Mam ogromną przyjemność porozmawiać dziś z Danką Szkup, właścicielką przepięknej Kolonii Mazurskiej. Prywatnie zakochana w mierkowskim lesi...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Sprzedażowe strony internetowe dla hoteli, czyli jakie? - miniatura Sprzedażowe strony internetowe dla hoteli, czyli jakie?
Rynek hotelarski w Polsce rośnie jak na drożdżach a znakomita większość rezerwacji odbywa się dziś online. Zobacz jak powinny wyglądać nowo...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Wizytówka w Google Maps i Hotel Search – nowe udogodnienia! - miniatura Wizytówka w Google Maps i Hotel Search – nowe udogodnienia!
Google w związku z dużym postawieniem na swoje narzędzie Hotel Search, mocno przebudowuje swoje dotychczasowe usługi. Głównym elementem maj...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Kampanie brandowe w Google Ads – badania marketingowe - miniatura Kampanie brandowe w Google Ads – badania marketingowe
Przygotowaliśmy badania marketingowe dotyczące ochrony marki w Google Ads, sprawdźmy więc jak w roku 2019 podchodzą hotelarze do prezentowa...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Angels Home, pełna strategia marketingowa - miniatura Angels Home, pełna strategia marketingowa
Budowa pełnej strategii marketingowej dla obiektów z branży hotelarskiej to nie lada wyzwanie. W tym konkretnym przypadku mówimy o dwóch ek...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl