Pozycjonowanie strony, jako część marketingu hotelu.


marketing hotelu pozycjonowanie strony

Pisałem już o tym, jak ważne jest posiadanie własnej strony internetowej, gdzie hotel może budować swoją tożsamość, na własnych zasadach. Dziś jednak sama dobra strona nie wystarczy. Jak właściwie opisać, co to jest ta “dobra strona”. Jak odróżnić dobrą od złej, lub po prostu sprawić by była jeszcze lepsza. Na horyzoncie pojawia nam się pozycjonowanie.

Czy SEO, to pozycjonowanie?

Absolutnie nie, SEO, to optymalizacja strony internetowej hotelu pod kątem pozycjonowania. Natomiast samo pozycjonowanie, to proces długotrwały, wręcz ciągły, którego celem jest podwyższenie pozycji hotelu, na interesujące nas frazy.

Co zrobić, aby odpowiednio przygotować hotel pod pozycjonowanie strony? Można skorzystać z usług agencji zajmujących się SEO, natomiast wstępnej analizy strony internetowej, można dokonać samodzielnie, korzystając chociażby z takich, darmowych narzędzi, jak https://shoesday.pl, dzięki temu od razu otrzymujemy wstępne odpowiedzi, czy strona wymaga znaczącej poprawy.

SEO, jest niezbędnym działaniem, jeśli chcemy by strona odpowiednio działała oraz wyświetlała się w wynikach wyszukiwania Google.

Pozycjonowanie, czyli co to takiego?

Jest to pewien proces, dodajmy, że czasochłonny i wymagający sporo pracy. Ma na celu poprawę pozycji naszej strony w wynikach wyszukiwania.  Poprawa pozycjonowania odbywa się przy pomocy stosowanych przez nas słów kluczowych i zabiegów optymalizujących stronę.

Algorytm Google odpowiedzialny za ustalanie pozycji nie jest powszechnie znany. Na szczęście, znane są zasady, jak można pomóc swojej stronie w uzyskaniu wyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Im wyższa pozycja, tym większe prawdopodobieństwo, że potencjalny gość trafi właśnie do nas.

Dlaczego pozycjonowanie jest ważne?

Zaglądacie może na trzecią, czy czwartą stronę w wyszukiwarce Google? Ja też nie. Przynajmniej niezwykle rzadko. Tak samo uważa większość użytkowników. Nikomu nie chce się szukać czegoś bardzo daleko, skoro już na pierwszej stronie mają odpowiedź na swoje pytanie. Użytkownicy mają coraz mniej czasu, więc nie mają ani chęci ani ochoty by przebijać się przez setki stron. Po prostu, im jesteśmy lepiej widoczni, tym większa szansa, że ktoś nas wybierze.

Pomóżmy sobie sami, czyli oryginalne i aktualne treści.

Treść na naszej stronie internetowej jest bardzo istotna. Po części dlatego, że musimy zainteresować gościa, ale także, dlatego, by algorytm Google mógł nas odpowiednio zaindeksować. Oryginalne treści, które nie zostały od nikogo zapożyczone z pewnością pomogą nam poprawić pozycję naszej strony. Poza tym wiemy już przecież,jak uniknąć błędów na stronie www hotelu.

Poza oryginalnością zwróćmy także uwagę na to, by treści na naszej stronie były aktualne i najlepiej często aktualizowane. Pomoże to nie tylko w pozycjonowaniu. Potencjalni goście będą spoglądać na nas zupełnie inaczej, jeśli zobaczą, że strona jest aktualna.

Podlinkujmy social media.

Podłączenie profili społecznościowych naszego hotelu do jego strony domowej to także dobry pomysł na poprawę pozycjonowania. Zaangażowane grono użytkowników to zawsze wartość dodana przy optymalizacji naszej pozycji w wyszukiwarce i lepsze pozycjonowanie strony internetowej hotelu. Warunkiem jest jednak aktualność treści i regularność ich publikacji.

Może obecnie nie ma to bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie, jednak znacznie zwiększa nasze zasięgi i ruch na naszej stronie. To od nas zależy czy będzie wartościowy.

Lekkość strony.

Wracamy więc do tematu odchudzania naszej witryny. Zbyt ciężkie obrazki, czy przestarzałe technologie wpływają na to, że Google ma trudniej by zbadać naszą witrynę. Poza tym, użytkownicy łatwiej rezygnują, jeśli strona zbyt długo się ładuje oraz ma obrazy i grafiki niskiej jakości.

Jak dobrać słowa kluczowe pod marketing hotelu?

To jest akurat coś czemu poświęcić trzeba dużą uwagę, tak aby nasze pozycjonowanie było najbardziej efektywne. Słowa kluczowe które będziemy stosować nie powinny być ogólne. Istnieje wtedy duże prawdopodobieństwo, że ktoś już wcześniej wpadł na ten pomysł. Kolejnym potencjalnym problemem jest to, że zastosowane nieumiejętnie słowa kluczowe mogą nie pasować do naszej strategii.

Ważne jest by stosować słowa związane z naszą branżą. Takie, które będą odpowiednio nośne, i będą świetnie pasować do treści, które chcemy publikować i po prostu przekazać.

Skutecznie pozycjonuj stronę hotelu.

Aspekty techniczne.

Ważne w kontekście pozycjonowania, są także linki na stronach, adresy URL, szybkość działania strony,  czy ogólna nawigacja po stronie. Sama dobra (i oryginalna treść!) nie wystarczy. Wszystkie działania muszą być wykonane w odpowiedni sposób, wykonanie tego samodzielnie, może przyprawić o zawrót głowy.

Trudna sztuka pozycjonowania.

Pozycjonowanie strony, to niewątpliwie część działań marketingowych w hotelu. Należy pamiętać, że samodzielne próby wprowadzenia potrzebnych zmian mogą nie przynieść założonych przez nas celów. Z pomocą przychodzą firmy, które zajmują się pozycjonowaniem profesjonalnie, i wiedzą, co i jak zrobić, aby wyniki były zadowalające.

W kwestii pozycjonowania, doświadczenie i znajomość obecnych wytycznych są bardzo istotne. Pozwolą zaoszczędzić czas i pieniądze, i w sposób szybszy i bardziej efektywny osiągnąć zamierzone rezultaty.


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Ochrona marki, kampania brandowa w Google Ads! - miniatura Ochrona marki, kampania brandowa w Google Ads!
Coraz więcej mówi się w branży hotelarskiej o ochronie własnej marki i o tym jak bardzo ważne jest pozyskiwanie ruchu bezpośredniego. Zabie...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Gwiazdki hotelowe, hotel i motel jednogwiazdkowy, wymagania - miniatura Gwiazdki hotelowe, hotel i motel jednogwiazdkowy, wymagania
Zajrzyjmy do Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy, z dnia 19 sierpnia 2004 roku i zobaczmy jakie są wymagania, wobec hoteli i moteli ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Zaszeregowanie i kategoryzacja hoteli, jak zacząć? - miniatura Zaszeregowanie i kategoryzacja hoteli, jak zacząć?
Hotelarstwo i ogólnie rynek turystyczny w Polsce notuje ogromny wzrost. Powodem są nie tylko powstające hotele, motele i pensjonaty. Czas w...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Travelist, czym jest, jakie oferty zawiera i jakie są opinie o serwisie. - miniatura Travelist, czym jest, jakie oferty zawiera i jakie są opinie o serwisie.
Dziś postanowiłem wziąć pod lupę serwis Travelist.pl. Wszelkie serwisy turystyczne, oferujące zniżki rezerwacyjne są u nas coraz bardziej p...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Menedżer firmy Facebook, zakładanie konta i tworzenie strony - miniatura Menedżer firmy Facebook, zakładanie konta i tworzenie strony
Na początku roku pisałem o tym jak zmienia się hotel marketing w internecie i na Facebooku w 2018 roku. Teraz zajmijmy się płatną formą rek...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Google Ads, generowanie leadów na wesela, wiesz jak je pozyskiwać? - miniatura Google Ads, generowanie leadów na wesela, wiesz jak je pozyskiwać?
Wydawałoby się, że generowanie leadów na wesela i imprezy okolicznościowe różnego rodzaju, to temat powszechnie znany i komentowany, zwłasz...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Badania czyli 13 pytań o marketing restauracji hotelowych - miniatura Badania czyli 13 pytań o marketing restauracji hotelowych
W Booking Solutions tym razem wzięliśmy pod lupę restauracje w polskich hotelach. Zadaliśmy hotelarzom i menedżerom restauracji hotelowych ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl