Pozycjonowanie strony, jako część marketingu hotelu.


marketing hotelu pozycjonowanie strony

Pisałem już o tym, jak ważne jest posiadanie własnej strony internetowej, gdzie hotel może budować swoją tożsamość, na własnych zasadach. Dziś jednak sama dobra strona nie wystarczy. Jak właściwie opisać, co to jest ta “dobra strona”. Jak odróżnić dobrą od złej, lub po prostu sprawić by była jeszcze lepsza. Na horyzoncie pojawia nam się pozycjonowanie.

Pozycjonowanie, czyli co to takiego?

Jest to pewien proces, dodajmy, że czasochłonny i wymagający sporo pracy. Ma na celu poprawę pozycji naszej strony w wynikach wyszukiwania.  Poprawa pozycjonowania odbywa się przy pomocy stosowanych przez nas słów kluczowych i zabiegów optymalizujących stronę.

Algorytm Google odpowiedzialny za ustalanie pozycji nie jest powszechnie znany. Na szczęście, znane są zasady, jak można pomóc swojej stronie w uzyskaniu wyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Im wyższa pozycja, tym większe prawdopodobieństwo, że potencjalny gość trafi właśnie do nas.

Dlaczego pozycjonowanie jest ważne?

Zaglądacie może na trzecią, czy czwartą stronę w wyszukiwarce Google? Ja też nie. Przynajmniej niezwykle rzadko. Tak samo uważa większość użytkowników. Nikomu nie chce się szukać czegoś bardzo daleko, skoro już na pierwszej stronie mają odpowiedź na swoje pytanie. Użytkownicy mają coraz mniej czasu, więc nie mają ani chęci ani ochoty by przebijać się przez setki stron. Po prostu, im jesteśmy lepiej widoczni, tym większa szansa, że ktoś nas wybierze.

Pomóżmy sobie sami, czyli oryginalne i aktualne treści.

Treść na naszej stronie internetowej jest bardzo istotna. Po części dlatego, że musimy zainteresować gościa, ale także, dlatego, by algorytm Google mógł nas odpowiednio zaindeksować. Oryginalne treści, które nie zostały od nikogo zapożyczone z pewnością pomogą nam poprawić pozycję naszej strony. Poza tym wiemy już przecież, jak uniknąć błędów na stronie www hotelu.

Poza oryginalnością zwróćmy także uwagę na to, by treści na naszej stronie były aktualne i najlepiej często aktualizowane. Pomoże to nie tylko w pozycjonowaniu. Potencjalni goście będą spoglądać na nas zupełnie inaczej, jeśli zobaczą, że strona jest aktualna.

Podlinkujmy social media.

Podłączenie profili społecznościowych naszego hotelu do jego strony domowej to także dobry pomysł na poprawę pozycjonowania. Zaangażowane grono użytkowników to zawsze wartość dodana przy optymalizacji naszej pozycji w wyszukiwarce i lepsze pozycjonowanie strony internetowej hotelu. Warunkiem jest jednak aktualność treści i regularność ich publikacji.

Może obecnie nie ma to bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie, jednak znacznie zwiększa nasze zasięgi i ruch na naszej stronie. To od nas zależy czy będzie wartościowy.

Lekkość strony.

Wracamy więc do tematu odchudzania naszej witryny. Zbyt ciężkie obrazki, czy przestarzałe technologie wpływają na to, że Google ma trudniej by zbadać naszą witrynę. Poza tym, użytkownicy łatwiej rezygnują, jeśli strona zbyt długo się ładuje oraz ma obrazy i grafiki niskiej jakości.

Jak dobrać słowa kluczowe pod marketing hotelu?

To jest akurat coś czemu poświęcić trzeba dużą uwagę, tak aby nasze pozycjonowanie było najbardziej efektywne. Słowa kluczowe które będziemy stosować nie powinny być ogólne. Istnieje wtedy duże prawdopodobieństwo, że ktoś już wcześniej wpadł na ten pomysł. Kolejnym potencjalnym problemem jest to, że zastosowane nieumiejętnie słowa kluczowe mogą nie pasować do naszej strategii.

Ważne jest by stosować słowa związane z naszą branżą. Takie, które będą odpowiednio nośne, i będą świetnie pasować do treści, które chcemy publikować i po prostu przekazać.

Skutecznie pozycjonuj stronę hotelu.

Aspekty techniczne.

Ważne w kontekście pozycjonowania, są także linki na stronach, adresy URL, szybkość działania strony,  czy ogólna nawigacja po stronie. Sama dobra (i oryginalna treść!) nie wystarczy. Wszystkie działania muszą być wykonane w odpowiedni sposób, wykonanie tego samodzielnie, może przyprawić o zawrót głowy.

Trudna sztuka pozycjonowania.

Pozycjonowanie strony, to niewątpliwie część działań marketingowych w hotelu. Należy pamiętać, że samodzielne próby wprowadzenia potrzebnych zmian mogą nie przynieść założonych przez nas celów. Z pomocą przychodzą firmy, które zajmują się pozycjonowaniem profesjonalnie, i wiedzą, co i jak zrobić, aby wyniki były zadowalające.

W kwestii pozycjonowania, doświadczenie i znajomość obecnych wytycznych są bardzo istotne. Pozwolą zaoszczędzić czas i pieniądze, i w sposób szybszy i bardziej efektywny osiągnąć zamierzone rezultaty.


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Opinie o hotelach. Czy wciąż są ważne? - miniatura Opinie o hotelach. Czy wciąż są ważne?
Opinie o hotelach mogą się zmieniać, zarządy, właściciele, wystrój. Jedna rzecz natomiast się nie zmienia. Jeśli hotel ma zbyt wiele negaty...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Strona www hotelu Biały Dwór – Nasza nowa realizacja! - miniatura Strona www hotelu Biały Dwór – Nasza nowa realizacja!
Mamy wielką przyjemność ogromną przyjemność zaprezentować nasz najnowszy projekt! Strona internetowa hotelu Biały Dwór! Hotel zlokalizowany...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Hotel Trivago. Jak korzystać? - miniatura Hotel Trivago. Jak korzystać?
Dzisiaj w internecie panuje zasada, że to użytkownik powinien być na pierwszym miejscu. Niezależnie o jakiego typu stronach internetowych m...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Biznes plan hotelu. Co powinien zawierać? - miniatura Biznes plan hotelu. Co powinien zawierać?
Rynek hotelarski w naszym kraju rośnie nieustannie. W samym 2018 roku ma on zanotować wzrost o 6% względem poprzedniego. Co to oznacza dla ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Strona internetowa hotelu. Dlaczego WordPress? - miniatura Strona internetowa hotelu. Dlaczego WordPress?
Bezpośrednia strona hotelu, to od zawsze najważniejsza wizytówka Twojego obiektu i moim zdaniem jeszcze bardzo długo nic się w tej kwestii ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Hotel marketing w internecie. Facebook 2018 - miniatura Hotel marketing w internecie. Facebook 2018
Mamy już niemal dwa miesiące nowego roku za sobą, co więc zmienia się w kontekście internetowego hotel marketingu? Weźmy pod lupę zmiany na...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Maj 2018 – Nadchodzi RODO! Zmiany w ochronie danych osobowych w hotelu! - miniatura Maj 2018 – Nadchodzi RODO! Zmiany w ochronie danych osobowych w hotelu!
W Maju 2018, branżę hotelarską czekają zmiany związane z ochroną danych osobowych w obiektach hotelowych. Sprawdź co przyniesie RODO i dlac...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl