Program lojalnościowy, jako promocja hotelu

Program lojalnościowy to nie rabat, to promocja hotelu
Przynajmniej nie tylko, hotelarze często wychodzą z założenia, że program lojalnościowy to wyłącznie propozycja zniżki za następną wizytę. Nie do końca wygląda to w ten sposób. Dzisiaj bardzo dużo hoteli zdaje sobie sprawę z tego, że gościa, który po raz kolejny do nas zawitał trzeba w jakiś sposób docenić, a najlepszą drogą do tego jest zaproponowanie mu rabatu na następną wizytę. To jednak dzisiaj trochę za mało. Promocja hotelu przez program lojalnościowy, to także wyświetlenie tej propozycji w płatnych wynikach wyszukiwania. Goście spojrzą inaczej, jeśli zobaczą, że mogą zyskać coś na dłużej.
Wróćmy do początku
Kim są nasi goście – Artykuł w którym pisałem o tym, jak ważne jest by poznać swoich gości. W przypadku tworzenia programów lojalnościowych znajomość gości również jest bardzo istotna. Dlaczego? Otóż dlatego, że potrafimy sprawniej sprecyzować swoją ofertę. Znając ich potrzeby, mamy szansę lepiej dotrzeć do gości z programem lojalnościowym, bo nie kierujemy ich w ciemno, ale dajemy dokładnie to, czego najczęściej oczekuje nasz klient.
Czytelny regulamin. Jasne warunki
To bardzo ważna część każdego programu lojalnościowego, jak stworzyć dobry regulamin?
Powinien zawierać w sobie wszystkie najważniejsze rzeczy które będą ważne dla naszego gościa. Takie które mogłyby go zainteresować, i sprawić, że powrót do naszego hotelu zwyczajnie zacznie mu się opłacać. Korzyści które uzyska z uczestnictwa powinny być wyróżnione, tak by od samego początku przyciągały jego uwagę. Podobnie rzecz ma się z warunkami które musi spełnić nasz gość, by móc uczestniczyć w oferowanym przez nas programie. Powinny być na tyle przejrzyste, by gość wiedział, że jest w stanie je spełnić, i dzięki temu chciał to zrobić.
Konkrety, czyli z czego można korzystać
Największe marki, często tworzą programy lojalnościowe, w których gość zbiera określoną liczbę punktów. Punkty, można potem wymienić na noclegi, czy dodatki w danym obiekcie. Nie ukrywajmy, że często jest to opłacalne, zarówno dla gości jak i dla samego hotelu. Po to by uzbierać daną pulę punktów, gość musi złożyć odpowiednią liczbę wizyt. Często oferty lojalnościowe w przypadku tych największych firm są bardzo rozbudowane i zawierają wiele dodatkowych korzyści.
Dostęp do salonu vip, upominki vip, czy bilety i vouchery na różne wydarzenia. W zależności od poziomu karty lojalnościowej. Rzecz jasna im więcej noclegów w danym obiekcie, czy sieci, tym wyższy poziom karty lojalnościowej jesteśmy w stanie uzyskać. Mniejsze hotele oczywiście z racji niższych nakładów finansowych nie są w stanie zaoferować, aż tak rozbudowanej oferty lojalnościowej. Najczęściej spotykane korzyści lojalnościowe w przypadku mniejszych obiektów to zniżki na noclegi, gwarancja późniejszego wyjazdu, czy gwarancja rezerwacji.
Jasną sprawą jest, że te nieco mniejsze obiekty, nie mogą sobie pozwolić, na tak rozbudowane oferty lojalnościowe. Marketing w hotelu to niekoniecznie duże wydatki. Przecież nie wszystko musi być robione z szalonym rozmachem. Wystarczy zacząć od małych kroczków, i wprowadzać proste programy lojalnościowe. Takie, które dadzą małą, ale jednak odczuwalną korzyść. Nie stracimy na tym niebotycznych kwot, a jednak zyskamy w oczach naszych gości. To z kolei, dużo większa szansa, na to, że do nas wrócą.
Szczypta remarketingu nie zaszkodzi
Budując program lojalnościowy, wykorzystajmy mechanizmy remarketingu mailowego. Skoro mamy ludzi, którzy są u nas stałymi, bądź regularnymi bywalcami, pokazujmy im naszą wdzięczność w różnej formie. Możemy co jakiś czas stworzyć ofertę specjalnie dla naszych regularnych gości. W tym przypadku ograniczenie czasowe będzie miało dodatkowy czynnik zachęcający do skorzystania z oferty.