Program lojalnościowy, jako promocja hotelu


program lojalnosciowy promocja hotelu

Nie sposób zaprzeczyć, że każdy z nas lubi być doceniany. W przypadku pobytu w hotelu sytuacja wygląda podobnie. Skoro wybieramy jakiś hotel, to chcemy mieć z tego korzyści, prawda? Tym bardziej, jeśli wybieramy hotel już kolejny raz. Musimy jednak pamiętać, że przynosi to korzyści dla obu stron, dla gości bo czują się docenieni, i dla hotelu, bo wie, że goście są zadowoleni z pobytu, i chcą do nas wracać. Wielu ludzi uważa, że program lojalnościowy to przywilej największych hoteli, bądź sieci hotelowych. Tylko czy rzeczywiście tak jest?

Program lojalnościowy to nie rabat, to promocja hotelu

Przynajmniej nie tylko, hotelarze często wychodzą z założenia, że program lojalnościowy to wyłącznie propozycja zniżki za następną wizytę. Nie do końca wygląda to w ten sposób. Dzisiaj bardzo dużo hoteli zdaje sobie sprawę z tego, że gościa, który po raz kolejny do nas zawitał trzeba w jakiś sposób docenić, a najlepszą drogą do tego jest zaproponowanie mu rabatu na następną wizytę. To jednak dzisiaj trochę za mało. Promocja hotelu przez program lojalnościowy, to także wyświetlenie tej propozycji w płatnych wynikach wyszukiwania. Goście spojrzą inaczej, jeśli zobaczą, że mogą zyskać coś na dłużej.

Wróćmy do początku

Kim są nasi goście – Artykuł w którym pisałem o tym, jak ważne jest by poznać swoich gości. W przypadku tworzenia programów lojalnościowych znajomość gości również jest bardzo istotna. Dlaczego? Otóż dlatego, że potrafimy sprawniej sprecyzować swoją ofertę. Znając ich potrzeby, mamy szansę lepiej dotrzeć do gości z programem lojalnościowym, bo nie kierujemy ich w ciemno, ale dajemy dokładnie to, czego najczęściej oczekuje nasz klient.

Czytelny regulamin. Jasne warunki

To bardzo ważna część każdego programu lojalnościowego, jak stworzyć dobry regulamin?
Powinien zawierać w sobie wszystkie najważniejsze rzeczy które będą ważne dla naszego gościa. Takie które mogłyby go zainteresować, i sprawić, że powrót do naszego hotelu zwyczajnie zacznie mu się opłacać. Korzyści które uzyska z uczestnictwa powinny być wyróżnione, tak by od samego początku przyciągały jego uwagę. Podobnie rzecz ma się z warunkami które musi spełnić nasz gość, by móc uczestniczyć w oferowanym przez nas programie. Powinny być na tyle przejrzyste, by gość wiedział, że jest w stanie je spełnić, i dzięki temu chciał to zrobić.

Stwórz program lojalnościowy.

Konkrety, czyli z czego można korzystać

Największe marki, często tworzą programy lojalnościowe, w których gość zbiera określoną liczbę punktów. Punkty, można potem wymienić na noclegi, czy dodatki w danym obiekcie. Nie ukrywajmy, że często jest to opłacalne, zarówno dla gości jak i dla samego hotelu. Po to by uzbierać daną pulę punktów, gość musi złożyć odpowiednią liczbę wizyt. Często oferty lojalnościowe w przypadku tych największych firm są bardzo rozbudowane i zawierają wiele dodatkowych korzyści.

Dostęp do salonu vip, upominki vip, czy bilety i vouchery na różne wydarzenia. W zależności od poziomu karty lojalnościowej. Rzecz jasna im więcej noclegów w danym obiekcie, czy sieci, tym wyższy poziom karty lojalnościowej jesteśmy w stanie uzyskać. Mniejsze hotele oczywiście z racji niższych nakładów finansowych nie są w stanie zaoferować, aż tak rozbudowanej oferty lojalnościowej. Najczęściej spotykane korzyści lojalnościowe w przypadku mniejszych obiektów to zniżki na noclegi, gwarancja późniejszego wyjazdu, czy gwarancja rezerwacji.

Jasną sprawą jest, że te nieco mniejsze obiekty, nie mogą sobie pozwolić, na tak rozbudowane oferty lojalnościowe. Marketing w hotelu to niekoniecznie duże wydatki. Przecież nie wszystko musi być robione z szalonym rozmachem. Wystarczy zacząć od małych kroczków, i wprowadzać proste programy lojalnościowe. Takie, które dadzą małą, ale jednak odczuwalną korzyść. Nie stracimy na tym niebotycznych kwot, a jednak zyskamy w oczach naszych gości. To z kolei, dużo większa szansa, na to, że do nas wrócą.

Szczypta remarketingu nie zaszkodzi

Budując program lojalnościowy, wykorzystajmy mechanizmy remarketingu mailowego. Skoro mamy ludzi, którzy są u nas stałymi, bądź regularnymi bywalcami, pokazujmy im naszą wdzięczność w różnej formie. Możemy co jakiś czas stworzyć ofertę specjalnie dla naszych regularnych gości. W tym przypadku ograniczenie czasowe będzie miało dodatkowy czynnik zachęcający do skorzystania z oferty.

Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, jego publikacje pojawiają się w miesięcznikach Hotelarz i Biznes Hotel. Gdyby miał zostać detektywem śledziłby zmiany pozycji w wyszukiwarkach. Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.
Przeczytaj
RÓWNIEŻ
Promocja hotelu SPA, czy warto? - miniatura Promocja hotelu SPA, czy warto? Coraz większa liczba hotelarzy zaczyna poszerzać swoje horyzonty. Te związane z działalnością ich obiektu hotelowego również. Stą...

Jak reklamować hotel konferencyjny? - miniatura Jak reklamować hotel konferencyjny? Coraz więcej hoteli zaczyna zdawać sobie sprawę z tego, że goście biznesowi są bardzo ważni dla hoteli. Nie mówię tu wyłącznie o ...

Sposoby promowania hotelu – restauracja! - miniatura Sposoby promowania hotelu – restauracja! Kiedyś zostałem zapytany przez jednego z hotelarzy, jakie są najlepsze sposoby promowania hotelu, a czego należy unikać. Przyznam...

Gdzie reklamować hotel? Na swoim blogu! - miniatura Gdzie reklamować hotel? Na swoim blogu! Słysząc “hotel w internecie” większość ludzi, także hotelarzy, w pierwszej kolejności ma przed oczami portale rezerwacyjne i społ...

Działania promocyjne dla hotelu – turystyka weekendowa - miniatura Działania promocyjne dla hotelu – turystyka weekendowa Polacy lubią podróżować, co do tego nie ma wątpliwości, coraz częściej rezygnują z długich wyjazdów na rzecz krótkich, weekendowy...

Promocja hotelu, czyli oferta na dzień ojca - miniatura Promocja hotelu, czyli oferta na dzień ojca Niedawno, gdy pisałem artykuł na temat Dnia Dziecka w hotelu, zacząłem jednocześnie zastanawiać się, jak hotele podchodzą do taki...