Promocja hotelu a pokolenie millenium.


promocja hotelu pokolenie millenium

Niemal każdy hotelarz, przynajmniej raz w życiu usłyszał pewnie określenie “pokolenie millenium”, “millenialsi” czy “pokolenie Y”. Tylko właściwie kto to taki? Jednak najważniejszym pytaniem z perspektywy hotelarza jest to, jaki jest wpływ tego pokolenia na trendy w hotelarstwie i jak ma się do tego promocja hotelu?
 

Pokolenie Y, czyli właściwie kto to taki?

Obecnie, w dużym uproszczeniu do pokolenia Y, inaczej zwanego pokoleniem millenium zaliczani są najczęściej ludzie urodzeni pomiędzy rokiem 1980 a rokiem 2000. Pokolenie to charakteryzuje się szczególną aktywnością w mediach społecznościowych. Wszelkie nowinki techniczne to dla nich chleb powszedni i nieodłączna część życia. Co do charakterów i osobowości, według badań są to ludzie, których cechuje wysoka pewność siebie i przekonanie o własnych umiejętnościach. Obecnie funkcjonuje podział pokolenia millenium na dwie grupy: Grupa millenialsów starszych, czyli urodzonych w latach 1980-1989 i millenialsów młodszych, czyli urodzonych w latach 1990-2000.

Dobra, dobra, tylko co z tego wynika?

Na pierwszy rzut oka niby nic. Jednak największe sieci hotelowe już dostrzegły potencjał w opisanym wyżej pokoleniu. Coraz więcej jego przedstawicieli jest zatrudnianych w dużych sieciach hotelowych. Przedstawiciele tego pokolenia mają pomóc w działaniach marketingowych, w taki sposób aby obiekty stały się najbardziej przyjazne dla tej grupy. Czy to takie ważne? Owszem! Pokolenie Y to dzisiaj już około 11 milionów polskiego społeczeństwa. Grupa ta coraz silniej zaczyna działać na gospodarkę, a co za tym idzie, również na branżę hotelarską. Trzeba pamiętać, że przedstawiciele pokolenia Y myślą w nieco inny sposób, niż przedstawiciele wcześniejszych pokoleń. Stawiają bardziej na doświadczenia globalne, i na znacznie szybszy dostęp do potrzebnych rzeczy na wielu płaszczyznach.

Czego właściwie oczekuje pokolenie Y?

Przede wszystkim wygody. Lokalizacja obiektu także jest dla nich bardzo ważna. Strategiczne, warte zobaczenia punkty danego miasta powinny być jak najbliżej hotelu. Tak samo sprawa ma się z publicznymi środkami transportu, dostęp do nich powinien być maksymalnie ułatwiony. Darmowe Wi-Fi to kolejna rzecz bez którego dziś żaden przedstawiciel pokolenia Y nie może się obyć. Musi być w stałym kontakcie ze światem cyfrowym. Dzielenie się wydarzeniami ze swojego życia, a także ze swojego pobytu w hotelu to nieodłączny element każdego wyjazdu.  Lobby jako miejsce w którym toczy się życie hotelu, i w którym można toczyć dyskusje. Lokalne smaki i szczególne doświadczenia kulinarne, to coś co ta grupa ceni dużo bardziej niż posiłki za wysoką cenę. Oczywiście hotel powinien również być zaprojektowany w odpowiedni sposób. Wnętrza powinny być futurystyczne i przejrzyście urządzane, z wszechobecnymi gniazdami ładowania oraz dostępem do technologii, które zatrzymają ich na dłużej. Udogodnienia, które szczególnie sobie upodobało to pokolenie to możliwość obsługi pewnych działań smartfonem. Pokój z konsolą do gier, również może się przydać. Postaw na nowoczesny marketing.

Elastyczność pakietów.

Millenialsi to ludzie którzy przykładają szczególną uwagę do cen, więc oferta powinna być możliwie jak najbardziej elastyczna. Często wolą zrezygnować ze zbędnych rzeczy, by w ten sposób zaoszczędzić trochę pieniędzy, niż wydać na coś co im się nie przyda podczas pobytu. Wiele hoteli nastawionych właśnie na przyjmowanie gości z pokolenia milenijnego stawia na samodzielny meldunek a także samodzielny wybór preferowanych dodatków.

Otwarcie się na pokolenie millenium to także promocja hotelu.

Nie jest tak, że hotel stwierdzi: "od dziś nastawiamy się na pokolenie millenium i już". Do wszystkiego trzeba się odpowiednio przygotować i zmienić swoją strategię. Najlepiej więc zacząć od podstaw. Czy nasza strona internetowa jest przyjazna pokoleniu millenium? Czy w naszej ofercie mamy pakiety i dodatki, które zachęcą ich do wizyty? Czy prowadzimy komunikację w mediach społecznościowych w odpowiedni sposób i z odpowiednim zaangażowaniem? Im szybciej marketing hotelu będzie uwzględniać potrzeby pokolenia millenium, tym szybciej zwiększy się liczba rezerwacji.  
Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Hotel marketing w internecie. Facebook 2018 - miniatura Hotel marketing w internecie. Facebook 2018
Mamy już niemal dwa miesiące nowego roku za sobą, co więc zmienia się w kontekście internetowego hotel marketingu? Weźmy pod lupę zmiany na...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Maj 2018 – Nadchodzi RODO! Zmiany w ochronie danych osobowych w hotelu! - miniatura Maj 2018 – Nadchodzi RODO! Zmiany w ochronie danych osobowych w hotelu!
W Maju 2018, branżę hotelarską czekają zmiany związane z ochroną danych osobowych w obiektach hotelowych. Sprawdź co przyniesie RODO i dlac...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Booking – oferty bezzwrotne, a wzrost zysków. - miniatura Booking – oferty bezzwrotne, a wzrost zysków.
Pamiętasz poprzedni artykuł, w którym napisałem o tym, jak założyć wizytówkę na Bookingu? Jeśli nie, to zapraszam do zapoznania się z nim, ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Booking Extranet – Zacznijmy od początku! - miniatura Booking Extranet – Zacznijmy od początku!
Booking jest wszędzie, i niemal każdy na tym konkretnym OTA jest. Nieważne, czy hotel znajduje się w Zakopanem, w Kołobrzegu, czy w Afryce,...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Hotel Trivago. Co serwis oferuje hotelom? - miniatura Hotel Trivago. Co serwis oferuje hotelom?
Moda na wyszukiwanie noclegów w meta wyszukiwarkach trwa już od dłuższego czasu. Poszukując noclegu, ludzie chętnie z tego korzystają, bo j...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Booking zasady współpracy. - miniatura Booking zasady współpracy.
Zgodnie z tym, co sam Booking podaje na swojej stronie, udostępniają możliwość rezerwacji blisko 1,5 miliona obiektów noclegowych. Łatwo wi...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Strategia hotelu. Dlaczego warto szkolić recepcję? - miniatura Strategia hotelu. Dlaczego warto szkolić recepcję?
Celem obiektu hotelowego jest sprzedaż, co do tego raczej nikt nie ma większych wątpliwości. Niezależnie, czy mówimy tu o sprzedaży bezpośr...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl