Promocja hotelu a pokolenie millenium.


promocja hotelu pokolenie millenium

Niemal każdy hotelarz, przynajmniej raz w życiu usłyszał pewnie określenie “pokolenie millenium”, “millenialsi” czy “pokolenie Y”. Tylko właściwie kto to taki? Jednak najważniejszym pytaniem z perspektywy hotelarza jest to, jaki jest wpływ tego pokolenia na trendy w hotelarstwie i jak ma się do tego promocja hotelu?

 

Pokolenie Y, czyli właściwie kto to taki?

Obecnie, w dużym uproszczeniu do pokolenia Y, inaczej zwanego pokoleniem millenium zaliczani są najczęściej ludzie urodzeni pomiędzy rokiem 1980 a rokiem 2000. Pokolenie to charakteryzuje się szczególną aktywnością w mediach społecznościowych. Wszelkie nowinki techniczne to dla nich chleb powszedni i nieodłączna część życia. Co do charakterów i osobowości, według badań są to ludzie, których cechuje wysoka pewność siebie i przekonanie o własnych umiejętnościach. Obecnie funkcjonuje podział pokolenia millenium na dwie grupy: Grupa millenialsów starszych, czyli urodzonych w latach 1980-1989 i millenialsów młodszych, czyli urodzonych w latach 1990-2000.

Dobra, dobra, tylko co z tego wynika?

Na pierwszy rzut oka niby nic. Jednak największe sieci hotelowe już dostrzegły potencjał w opisanym wyżej pokoleniu. Coraz więcej jego przedstawicieli jest zatrudnianych w dużych sieciach hotelowych. Przedstawiciele tego pokolenia mają pomóc w działaniach marketingowych, w taki sposób aby obiekty stały się najbardziej przyjazne dla tej grupy. Czy to takie ważne? Owszem! Pokolenie Y to dzisiaj już około 11 milionów polskiego społeczeństwa. Grupa ta coraz silniej zaczyna działać na gospodarkę, a co za tym idzie, również na branżę hotelarską. Trzeba pamiętać, że przedstawiciele pokolenia Y myślą w nieco inny sposób, niż przedstawiciele wcześniejszych pokoleń. Stawiają bardziej na doświadczenia globalne, i na znacznie szybszy dostęp do potrzebnych rzeczy na wielu płaszczyznach.

Czego właściwie oczekuje pokolenie Y?

Przede wszystkim wygody. Lokalizacja obiektu także jest dla nich bardzo ważna. Strategiczne, warte zobaczenia punkty danego miasta powinny być jak najbliżej hotelu. Tak samo sprawa ma się z publicznymi środkami transportu, dostęp do nich powinien być maksymalnie ułatwiony.

Darmowe Wi-Fi to kolejna rzecz bez którego dziś żaden przedstawiciel pokolenia Y nie może się obyć. Musi być w stałym kontakcie ze światem cyfrowym. Dzielenie się wydarzeniami ze swojego życia, a także ze swojego pobytu w hotelu to nieodłączny element każdego wyjazdu.  Lobby jako miejsce w którym toczy się życie hotelu, i w którym można toczyć dyskusje. Lokalne smaki i szczególne doświadczenia kulinarne, to coś co ta grupa ceni dużo bardziej niż posiłki za wysoką cenę. Oczywiście hotel powinien również być zaprojektowany w odpowiedni sposób. Wnętrza powinny być futurystyczne i przejrzyście urządzane, z wszechobecnymi gniazdami ładowania oraz dostępem do technologii, które zatrzymają ich na dłużej. Udogodnienia, które szczególnie sobie upodobało to pokolenie to możliwość obsługi pewnych działań smartfonem. Pokój z konsolą do gier, również może się przydać.

Postaw na nowoczesny marketing.

Elastyczność pakietów.

Millenialsi to ludzie którzy przykładają szczególną uwagę do cen, więc oferta powinna być możliwie jak najbardziej elastyczna. Często wolą zrezygnować ze zbędnych rzeczy, by w ten sposób zaoszczędzić trochę pieniędzy, niż wydać na coś co im się nie przyda podczas pobytu. Wiele hoteli nastawionych właśnie na przyjmowanie gości z pokolenia milenijnego stawia na samodzielny meldunek a także samodzielny wybór preferowanych dodatków.

Otwarcie się na pokolenie millenium to także promocja hotelu.

Nie jest tak, że hotel stwierdzi: „od dziś nastawiamy się na pokolenie millenium i już”. Do wszystkiego trzeba się odpowiednio przygotować i zmienić swoją strategię. Najlepiej więc zacząć od podstaw. Czy nasza strona internetowa jest przyjazna pokoleniu millenium? Czy w naszej ofercie mamy pakiety i dodatki, które zachęcą ich do wizyty? Czy prowadzimy komunikację w mediach społecznościowych w odpowiedni sposób i z odpowiednim zaangażowaniem? Im szybciej marketing hotelu będzie uwzględniać potrzeby pokolenia millenium, tym szybciej zwiększy się liczba rezerwacji.

 


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Gwiazdki hotelowe, hotel i motel 2 gwiazdkowy, wymagania - miniatura Gwiazdki hotelowe, hotel i motel 2 gwiazdkowy, wymagania
W lutym tego roku, pisałem na temat wymagań, jakie spełnić muszą hotele i motele, chcąc uzyskać kategoryzację jednogwiazdkową. Czas sprawdz...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


BS Engine – Poznaj silnik rezerwacyjny Booking Solutions! - miniatura BS Engine – Poznaj silnik rezerwacyjny Booking Solutions!
Już jest! Przedstawiam Ci nasz autorski silnik rezerwacyjny. Przed Tobą – BS Engine! Twoje osobiste narzędzie do zwiększania sprzedaży bezp...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Kolonia Mazurska, nowa strona internetowa – Wywiad! - miniatura Kolonia Mazurska, nowa strona internetowa – Wywiad!
Mam ogromną przyjemność porozmawiać dziś z Danką Szkup, właścicielką przepięknej Kolonii Mazurskiej. Prywatnie zakochana w mierkowskim lesi...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Sprzedażowe strony internetowe dla hoteli, czyli jakie? - miniatura Sprzedażowe strony internetowe dla hoteli, czyli jakie?
Rynek hotelarski w Polsce rośnie jak na drożdżach a znakomita większość rezerwacji odbywa się dziś online. Zobacz jak powinny wyglądać nowo...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Wizytówka w Google Maps i Hotel Search – nowe udogodnienia! - miniatura Wizytówka w Google Maps i Hotel Search – nowe udogodnienia!
Google w związku z dużym postawieniem na swoje narzędzie Hotel Search, mocno przebudowuje swoje dotychczasowe usługi. Głównym elementem maj...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Kampanie brandowe w Google Ads – badania marketingowe - miniatura Kampanie brandowe w Google Ads – badania marketingowe
Przygotowaliśmy badania marketingowe dotyczące ochrony marki w Google Ads, sprawdźmy więc jak w roku 2019 podchodzą hotelarze do prezentowa...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Angels Home, pełna strategia marketingowa - miniatura Angels Home, pełna strategia marketingowa
Budowa pełnej strategii marketingowej dla obiektów z branży hotelarskiej to nie lada wyzwanie. W tym konkretnym przypadku mówimy o dwóch ek...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl