Promocja hotelu, czyli oferta na dzień ojca.


promocja hotelu dzien ojca

Niedawno, gdy pisałem artykuł na temat Dnia Dziecka w hotelu, zacząłem jednocześnie zastanawiać się, jak hotele podchodzą do takiego wydarzenia, jak Dzień Ojca. Przecież to też promocja hotelu. Co się okazuje? To kolejne święto w roku, które na dobrą sprawę, przechodzi w hotelach niemal bez echa.

 

Promocja hotelu, zacznijmy od działań w internecie.

Już na stronie oferta na dzień ojca powinna odpowiednio przyciągać wzrok. Podobnie jak w przypadku wszystkich ofert na daną okazję powinno ją coś wyróżniać. Zadbajmy o to by zaciekawić potencjalnych gości. Zadbajmy o analizę sprzedaży łączonej, sprawdźmy jaka grupa korzysta z jakich usług naszego hotelu. Jeśli prowadzimy media społecznościowe, zadbajmy o to, żeby już tam gość chciał spotkać się z naszą ofertą. Sprawmy, by ojcowie chcieli spędzić u nas swój dzień. Bądź też by ich dzieci, miały poczucie, że to jest coś, co uszczęśliwi ich ojca 🙂

Ciągle tylko SPA i SPA.

Większość przypadków na jakie trafiłem, jeśli chodzi o oferty dla ojców, to pakiety SPA dedykowane panom. Jasną rzeczą jest, że SPA już dawno przestało być domeną wyłącznie kobiet. Skoro hotel ma w swojej ofercie zabiegi, to warto je wykorzystać również jako męską rozrywkę. Mam jednak dziwne wrażenie, że często zabiegi są w pewien sposób bezrefleksyjne. Pewnie, pokolenie millenialsów to również w wielu przypadkach już ojcowie, którzy mają zgoła inne podejście do SPA, niż pokolenia wcześniejsze. Dlatego właśnie, jeśli chcemy w swojej ofercie umieścić SPA dla ojców warto precyzyjnie określić grupę docelową. Tutaj remarketing i poznanie gościa będzie nieocenione. Ale przecież nie samym SPA człowiek żyje.

 

Ewentualnie “męski posiłek”.

Zgadza się, hotele często oprócz zabiegów oferują także posiłki dopasowane pod męskie gusta. Obiad składający się z kilku dań, bądź połączony z degustacją wina czy innych napojów alkoholowych. To niestety wszystko na co stać większość hoteli, czy to nie smutne? Będę o tym przypominał do znudzenia, ale każda oferta specjalna, z okazji jakiegoś wydarzenia, to reklama hotelu. Często nie wiąże się ona z wysokimi kosztami dodatkowymi ze strony hotelu. Zwyczajnie jest to różne zestawienie czegoś, co hotel już, w taki czy inny sposób, ma w swojej ofercie. Nie macie tymczasem wrażenia, że Dzień Ojca to w większości hoteli kolejne wydarzenie z cyklu “jest i zaraz go nie będzie, więc nie warto się przejmować” ?

 

Czas uruchomić swoją kreatywność.

Skoro hotele mają tak mało do zaoferowania w tę szczególną okazję, może czas samemu przejąć inicjatywę? Pokazać, że jesteśmy hotelem, który myśli nieszablonowo? Albo chociaż ma na myśli coś więcej, niż tylko pakiety SPA. Oczywiście opcji jest kilka. W zależności od tego, czy odwiedzający nas ojciec przyjeżdza sam, ze swoją drugą połówką, a może jest to czas dla niego i dzieci. Dobrze jest porozmawiać ze wszystkimi ludźmi w hotelu odpowiedzialnymi za sprzedaż. Pozwoli to ustalić, co będzie najlepszą opcją dla naszego hotelu. Jakie atuty dostrzegają nasi goście? Czy też jakie rzeczy sami pomijamy? Dawanie klientom tego czego chcą, to odpowiedź na to jak zwiększyć sprzedaż w hotelarstwie.

 

Opcji jest mnóstwo.

Niestety bardzo rzadko hotele wykorzystują możliwość zaproponowania aktywnego wypoczynku. W zależności od tego co mamy w okolicy, można zaproponować wspólną rozrywkę. Zwiedzanie ciekawych miejsc, ognisko, paintball, łowienie ryb połączone z wieczornym grillem, kino plenerowe, czy wiele wiele innych rzeczy. Ogranicza nas jedynie wyobraźnia (i okolica). Wyjdźmy z inicjatywą organizacyjną, zaprośmy kogoś, z kim nasi goście mogą chcieć się spotkać. Na przykład jeśli stawiamy na degustacje win, zaprośmy profesjonalistę w tej dziedzinie. Kogoś kto sprawi, że to spotkanie będzie ciekawą odskocznią.

 

Zyskaj gości na Dzień Ojca.

 

Oferta na dzień matki + dzień ojca

To właśnie w przypadku ofert łączonych SPA będzie najlepszym pomysłem. Małżonkowie spędzą ze sobą trochę czasu, odpoczną od codzienności. Warto wtedy pomyśleć o tym, by w ofercie znalazło się coś co zaangażuje obie strony. Nie zapominajmy jednak, że jeśli wybierają się do nas z małymi dziećmi, to trzeba zapewnić im odpowiednią opiekę na ten czas. Więc kolejny raz widzimy jak ważne jest poznanie swoich gości.

Dlaczego nie warto tego pomijać.

Organizujemy wydarzenie takie jak dzień ojca, dzień matki, czy jakiekolwiek inne wydarzenie specjalne. Zorganizujmy je z pomysłem a goście będą zadowoleni i mile zaskoczeni, więc będą chcieli do nas wrócić także przy innej okazji. Dlatego dobry kontakt z gośćmi na każdym etapie, i umiejętne komunikowanie im co się u nas dzieje, to podstawa. Poznanie potrzeb odwiedzających gości i umiejętny email remarketing mogą zdziałać cuda.


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Optymalizacja stron internetowych, Zrób sam podstawowy audyt SEO - miniatura Optymalizacja stron internetowych, Zrób sam podstawowy audyt SEO
Spotykając się nie tylko z hotelarzami, ale również z przedstawicielami jakichkolwiek innych branż, działających online spotykam się z prze...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Badania branży, czy rynek hotelarski zmienił się w online? 11 pytań! - miniatura Badania branży, czy rynek hotelarski zmienił się w online? 11 pytań!
Wielkie badania branży hotelarskiej są już gotowe, czas zapoznać się z wynikami. Spróbuję tym samym odpowiedzieć, czy biznes hotelowy to te...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Moja Firma w Google Maps, obserwujemy statystyki - miniatura Moja Firma w Google Maps, obserwujemy statystyki
Na pewno zadawałeś sobie kiedyś pytanie "co daje mi wizytówka na mapach Google?" Zajrzyjmy do statystyk i przekonajmy się! Wiesz już, jak z...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Wizytówka Google Moja Firma, weryfikacja - miniatura Wizytówka Google Moja Firma, weryfikacja
W moim ostatnim artykule dowiedziałeś się jak założyć wizytówkę Google Moja Firma. Pewnie sam zauważyłeś, że wcale nie trwa to pięć minut i...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Wizytówka Google Moja Firma, jak założyć - miniatura Wizytówka Google Moja Firma, jak założyć
Widoczność w internecie jest niezwykle istotna w każdej branży, hotelarstwo nie jest tu żadnym wyjątkiem. Jednym ze sposobów na zwiększenie...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


TripAdvisor, co to jest i jak dodać obiekt? - miniatura TripAdvisor, co to jest i jak dodać obiekt?
Mam przeczucie graniczące z pewnością, że o TripAdvisor słyszał niemal każdy. Tobie zapewne ta nazwa również nie jest obca. Mnóstwo ludzi z...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


HolidayCheck i Zoover, czyli popularne portale wakacyjne - miniatura HolidayCheck i Zoover, czyli popularne portale wakacyjne
Zoover jest jednym z elementów składających się na Holiday Check Group AG*. Jaka jest rola obu tych serwisów? Skupiają opinie, oceny, zdjęc...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl