Promocja hotelu, czyli oferta na dzień ojca.


promocja hotelu dzien ojca

Niedawno, gdy pisałem artykuł na temat Dnia Dziecka w hotelu, zacząłem jednocześnie zastanawiać się, jak hotele podchodzą do takiego wydarzenia, jak Dzień Ojca. Przecież to też promocja hotelu. Co się okazuje? To kolejne święto w roku, które na dobrą sprawę, przechodzi w hotelach niemal bez echa.

 

Promocja hotelu, zacznijmy od działań w internecie.

Już na stronie oferta na dzień ojca powinna odpowiednio przyciągać wzrok. Podobnie jak w przypadku wszystkich ofert na daną okazję powinno ją coś wyróżniać. Zadbajmy o to by zaciekawić potencjalnych gości. Zadbajmy o analizę sprzedaży łączonej, sprawdźmy jaka grupa korzysta z jakich usług naszego hotelu. Jeśli prowadzimy media społecznościowe, zadbajmy o to, żeby już tam gość chciał spotkać się z naszą ofertą. Sprawmy, by ojcowie chcieli spędzić u nas swój dzień. Bądź też by ich dzieci, miały poczucie, że to jest coś, co uszczęśliwi ich ojca 🙂

Ciągle tylko SPA i SPA.

Większość przypadków na jakie trafiłem, jeśli chodzi o oferty dla ojców, to pakiety SPA dedykowane panom. Jasną rzeczą jest, że SPA już dawno przestało być domeną wyłącznie kobiet. Skoro hotel ma w swojej ofercie zabiegi, to warto je wykorzystać również jako męską rozrywkę. Mam jednak dziwne wrażenie, że często zabiegi są w pewien sposób bezrefleksyjne. Pewnie, pokolenie millenialsów to również w wielu przypadkach już ojcowie, którzy mają zgoła inne podejście do SPA, niż pokolenia wcześniejsze. Dlatego właśnie, jeśli chcemy w swojej ofercie umieścić SPA dla ojców warto precyzyjnie określić grupę docelową. Tutaj remarketing i poznanie gościa będzie nieocenione. Ale przecież nie samym SPA człowiek żyje.

 

Ewentualnie “męski posiłek”.

Zgadza się, hotele często oprócz zabiegów oferują także posiłki dopasowane pod męskie gusta. Obiad składający się z kilku dań, bądź połączony z degustacją wina czy innych napojów alkoholowych. To niestety wszystko na co stać większość hoteli, czy to nie smutne? Będę o tym przypominał do znudzenia, ale każda oferta specjalna, z okazji jakiegoś wydarzenia, to reklama hotelu. Często nie wiąże się ona z wysokimi kosztami dodatkowymi ze strony hotelu. Zwyczajnie jest to różne zestawienie czegoś, co hotel już, w taki czy inny sposób, ma w swojej ofercie. Nie macie tymczasem wrażenia, że Dzień Ojca to w większości hoteli kolejne wydarzenie z cyklu “jest i zaraz go nie będzie, więc nie warto się przejmować” ?

 

Czas uruchomić swoją kreatywność.

Skoro hotele mają tak mało do zaoferowania w tę szczególną okazję, może czas samemu przejąć inicjatywę? Pokazać, że jesteśmy hotelem, który myśli nieszablonowo? Albo chociaż ma na myśli coś więcej, niż tylko pakiety SPA. Oczywiście opcji jest kilka. W zależności od tego, czy odwiedzający nas ojciec przyjeżdza sam, ze swoją drugą połówką, a może jest to czas dla niego i dzieci. Dobrze jest porozmawiać ze wszystkimi ludźmi w hotelu odpowiedzialnymi za sprzedaż. Pozwoli to ustalić, co będzie najlepszą opcją dla naszego hotelu. Jakie atuty dostrzegają nasi goście? Czy też jakie rzeczy sami pomijamy? Dawanie klientom tego czego chcą, to odpowiedź na to jak zwiększyć sprzedaż w hotelarstwie.

 

Opcji jest mnóstwo.

Niestety bardzo rzadko hotele wykorzystują możliwość zaproponowania aktywnego wypoczynku. W zależności od tego co mamy w okolicy, można zaproponować wspólną rozrywkę. Zwiedzanie ciekawych miejsc, ognisko, paintball, łowienie ryb połączone z wieczornym grillem, kino plenerowe, czy wiele wiele innych rzeczy. Ogranicza nas jedynie wyobraźnia (i okolica). Wyjdźmy z inicjatywą organizacyjną, zaprośmy kogoś, z kim nasi goście mogą chcieć się spotkać. Na przykład jeśli stawiamy na degustacje win, zaprośmy profesjonalistę w tej dziedzinie. Kogoś kto sprawi, że to spotkanie będzie ciekawą odskocznią.

 

Zyskaj gości na Dzień Ojca.

 

Oferta na dzień matki + dzień ojca

To właśnie w przypadku ofert łączonych SPA będzie najlepszym pomysłem. Małżonkowie spędzą ze sobą trochę czasu, odpoczną od codzienności. Warto wtedy pomyśleć o tym, by w ofercie znalazło się coś co zaangażuje obie strony. Nie zapominajmy jednak, że jeśli wybierają się do nas z małymi dziećmi, to trzeba zapewnić im odpowiednią opiekę na ten czas. Więc kolejny raz widzimy jak ważne jest poznanie swoich gości.

Dlaczego nie warto tego pomijać.

Organizujemy wydarzenie takie jak dzień ojca, dzień matki, czy jakiekolwiek inne wydarzenie specjalne. Zorganizujmy je z pomysłem a goście będą zadowoleni i mile zaskoczeni, więc będą chcieli do nas wrócić także przy innej okazji. Dlatego dobry kontakt z gośćmi na każdym etapie, i umiejętne komunikowanie im co się u nas dzieje, to podstawa. Poznanie potrzeb odwiedzających gości i umiejętny email remarketing mogą zdziałać cuda.


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Gwiazdki hotelowe, hotel i motel 2 gwiazdkowy, wymagania - miniatura Gwiazdki hotelowe, hotel i motel 2 gwiazdkowy, wymagania
W lutym tego roku, pisałem na temat wymagań, jakie spełnić muszą hotele i motele, chcąc uzyskać kategoryzację jednogwiazdkową. Czas sprawdz...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


BS Engine – Poznaj silnik rezerwacyjny Booking Solutions! - miniatura BS Engine – Poznaj silnik rezerwacyjny Booking Solutions!
Już jest! Przedstawiam Ci nasz autorski silnik rezerwacyjny. Przed Tobą – BS Engine! Twoje osobiste narzędzie do zwiększania sprzedaży bezp...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Kolonia Mazurska, nowa strona internetowa – Wywiad! - miniatura Kolonia Mazurska, nowa strona internetowa – Wywiad!
Mam ogromną przyjemność porozmawiać dziś z Danką Szkup, właścicielką przepięknej Kolonii Mazurskiej. Prywatnie zakochana w mierkowskim lesi...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Sprzedażowe strony internetowe dla hoteli, czyli jakie? - miniatura Sprzedażowe strony internetowe dla hoteli, czyli jakie?
Rynek hotelarski w Polsce rośnie jak na drożdżach a znakomita większość rezerwacji odbywa się dziś online. Zobacz jak powinny wyglądać nowo...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Wizytówka w Google Maps i Hotel Search – nowe udogodnienia! - miniatura Wizytówka w Google Maps i Hotel Search – nowe udogodnienia!
Google w związku z dużym postawieniem na swoje narzędzie Hotel Search, mocno przebudowuje swoje dotychczasowe usługi. Głównym elementem maj...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Kampanie brandowe w Google Ads – badania marketingowe - miniatura Kampanie brandowe w Google Ads – badania marketingowe
Przygotowaliśmy badania marketingowe dotyczące ochrony marki w Google Ads, sprawdźmy więc jak w roku 2019 podchodzą hotelarze do prezentowa...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Angels Home, pełna strategia marketingowa - miniatura Angels Home, pełna strategia marketingowa
Budowa pełnej strategii marketingowej dla obiektów z branży hotelarskiej to nie lada wyzwanie. W tym konkretnym przypadku mówimy o dwóch ek...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl