Promocja hotelu. Jak zwiększyć sprzedaż bezpośrednią.


promocja hotelu sprzedaż bezpośrednia

Dlaczego sprzedaż bezpośrednia jest taka istotna? Bo dla hotelu to najlepsza droga do zwiększenia swoich zysków. Po co dzielić się pieniędzmi z pośrednikami, skoro można tego nie robić, przy okazji sprawnie zbudować swoją markę, i świadomość klientów.
 

Sprzedaż przez stronę internetową, czyli co klienci lubią najbardziej.

Prostotę! W jakim sensie? Nikt z nas nie lubi kiedy niepotrzebnie utrudnia mu się drogę, którą ma przebyć, od przeglądania oferty do kupna, prawda? Im więcej niepotrzebnych kroków po drodze, tym trudniej potencjalnym gościom podjąć decyzję o zarezerwowaniu u nas pokoju. Ograniczmy więc cały proces do niezbędnego minimum. Pamiętajmy jednak, aby cała zakładka dotycząca rezerwacji była wykonana jak najbardziej profesjonalnie. Potencjalny gość musi mieć poczucie, że dajemy mu dokładnie to czego szuka. Wszystkie kroki muszą być na tyle przejrzyste, by nie wzbudzać w nim żadnych niepotrzebnych wątpliwości. Bo przecież gość który ma wątpliwości, lub jest zmęczony, czy zirytowany procesem rezerwacji to gość który łatwiej zrezygnuje i poszuka pokoju w innym hotelu. A tego żaden hotelarz nie chce.  

Recepcja, recepcja, czyli pokażmy, że potrafimy. To też promocja hotelu.

Marketing w hotelarstwie ma to do siebie, że relacje z ludźmi są bardzo ważne. Dla naszych gości to kontakt z ludźmi ze strony hotelu, zawsze będzie pełnił ważną rolę, bo przecież jeśli ktoś zrobił na nas dobre wrażenie, to będziemy bardziej skłonni skorzystać z jego oferty. To od nas zależy, jak przygotowana będzie nasza recepcja. Szkolenie recepcji to bardzo istotny czynnik w procesie budowy marki naszego hotelu, musimy mieć pewność, że recepcja dobrze zna oferowane przez nas pakiety i potrafi elastycznie reagować na różne sytuacje na które mogą trafić. Czas poświęcony na szkolenia recepcji z pewnością poskutkuje także lepszym współczynnikiem konwersji jeśli chodzi o sprzedaż telefoniczną, bo recepcjonista który potrafi skutecznie sprzedać naszą ofertę przez telefon jest na wagę złota, do tego jednak musi być bardzo dobrze przygotowany. Powinien krok po kroku wiedzieć jakie działania podjąć w danej sytuacji, do tego jednak potrzebne jest odpowiednie przygotowanie. Pamiętajmy, że w sprzedaży, także w hotelarstwie, nic nie dzieje się przypadkiem. Czas poświęcony na odpowiednie wyszkolenie pracowników z pewnością poskutkuje zwiększeniem sprzedaży telefonicznej. Dobra sprzedaż telefoniczna to także promocja hotelu. Oczywiście są pewne cechy które posiadamy bądź nie. Natomiast nie ma rzeczy której nie jesteśmy w stanie poprawić. Ciężka praca na każdym poziomie działania hotelu to klucz do zwiększenia naszej skuteczności. Popraw pracę swojej recepcji  

Dobra recepcja zna swoich klientów.

Jeśli dobrze znamy typy naszych klientów,  wiemy lepiej co mu zaoferować. Nie ma nic lepszego niż recepcja która zna potrzeby swoich klientów. Recepcja musi pamiętać o tym, że usługi dodatkowe oferowane przez nasz hotel, to również coś co chcemy sprzedać. Nawet jeśli nie ma ich w ofercie bazowej, to ważne jest, by chcieć i potrafić zaoferować je gościom w taki sposób, by chcieli z nich skorzystać i za nie zapłacić. Gość, który ma świadomość, że coś jest mu potrzebne, to gość który chce to mieć. Między innymi właśnie tak jesteśmy w stanie rozpoznać, czy dany pracownik jest dobrym sprzedawcą. Dobry sprzedawca to taki, który w pierwszej kolejności potrafi zaoferować pokoje o wyższym standardzie, a co za tym idzie będące większym źródłem dochodu dla hotelu. Tutaj po raz kolejny pojawia się temat znajomości swoich klientów. Pamiętajmy, że skuteczna recepcja, to także dobra promocja hotelu.
Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Hotel marketing w internecie. Facebook 2018 - miniatura Hotel marketing w internecie. Facebook 2018
Mamy już niemal dwa miesiące nowego roku za sobą, co więc zmienia się w kontekście internetowego hotel marketingu? Weźmy pod lupę zmiany na...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Maj 2018 – Nadchodzi RODO! Zmiany w ochronie danych osobowych w hotelu! - miniatura Maj 2018 – Nadchodzi RODO! Zmiany w ochronie danych osobowych w hotelu!
W Maju 2018, branżę hotelarską czekają zmiany związane z ochroną danych osobowych w obiektach hotelowych. Sprawdź co przyniesie RODO i dlac...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Booking – oferty bezzwrotne, a wzrost zysków. - miniatura Booking – oferty bezzwrotne, a wzrost zysków.
Pamiętasz poprzedni artykuł, w którym napisałem o tym, jak założyć wizytówkę na Bookingu? Jeśli nie, to zapraszam do zapoznania się z nim, ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Booking Extranet – Zacznijmy od początku! - miniatura Booking Extranet – Zacznijmy od początku!
Booking jest wszędzie, i niemal każdy na tym konkretnym OTA jest. Nieważne, czy hotel znajduje się w Zakopanem, w Kołobrzegu, czy w Afryce,...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Hotel Trivago. Co serwis oferuje hotelom? - miniatura Hotel Trivago. Co serwis oferuje hotelom?
Moda na wyszukiwanie noclegów w meta wyszukiwarkach trwa już od dłuższego czasu. Poszukując noclegu, ludzie chętnie z tego korzystają, bo j...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Booking zasady współpracy. - miniatura Booking zasady współpracy.
Zgodnie z tym, co sam Booking podaje na swojej stronie, udostępniają możliwość rezerwacji blisko 1,5 miliona obiektów noclegowych. Łatwo wi...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Strategia hotelu. Dlaczego warto szkolić recepcję? - miniatura Strategia hotelu. Dlaczego warto szkolić recepcję?
Celem obiektu hotelowego jest sprzedaż, co do tego raczej nikt nie ma większych wątpliwości. Niezależnie, czy mówimy tu o sprzedaży bezpośr...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl