Promocja hotelu. Jak zwiększyć sprzedaż bezpośrednią.


promocja hotelu sprzedaż bezpośrednia

Dlaczego sprzedaż bezpośrednia jest taka istotna? Bo dla hotelu to najlepsza droga do zwiększenia swoich zysków. Po co dzielić się pieniędzmi z pośrednikami, skoro można tego nie robić, przy okazji sprawnie zbudować swoją markę, i świadomość klientów.

 

Sprzedaż przez stronę internetową, czyli co klienci lubią najbardziej.

Prostotę! W jakim sensie? Nikt z nas nie lubi kiedy niepotrzebnie utrudnia mu się drogę, którą ma przebyć, od przeglądania oferty do kupna, prawda? Im więcej niepotrzebnych kroków po drodze, tym trudniej potencjalnym gościom podjąć decyzję o zarezerwowaniu u nas pokoju.

Ograniczmy więc cały proces do niezbędnego minimum. Pamiętajmy jednak, aby cała zakładka dotycząca rezerwacji była wykonana jak najbardziej profesjonalnie. Potencjalny gość musi mieć poczucie, że dajemy mu dokładnie to czego szuka. Wszystkie kroki muszą być na tyle przejrzyste, by nie wzbudzać w nim żadnych niepotrzebnych wątpliwości. Bo przecież gość który ma wątpliwości, lub jest zmęczony, czy zirytowany procesem rezerwacji to gość który łatwiej zrezygnuje i poszuka pokoju w innym hotelu. A tego żaden hotelarz nie chce.

 

Recepcja, recepcja, czyli pokażmy, że potrafimy. To też promocja hotelu.

Marketing w hotelarstwie ma to do siebie, że relacje z ludźmi są bardzo ważne. Dla naszych gości to kontakt z ludźmi ze strony hotelu, zawsze będzie pełnił ważną rolę, bo przecież jeśli ktoś zrobił na nas dobre wrażenie, to będziemy bardziej skłonni skorzystać z jego oferty. To od nas zależy, jak przygotowana będzie nasza recepcja.

Szkolenie recepcji to bardzo istotny czynnik w procesie budowy marki naszego hotelu, musimy mieć pewność, że recepcja dobrze zna oferowane przez nas pakiety i potrafi elastycznie reagować na różne sytuacje na które mogą trafić. Czas poświęcony na szkolenia recepcji z pewnością poskutkuje także lepszym współczynnikiem konwersji jeśli chodzi o sprzedaż telefoniczną, bo recepcjonista który potrafi skutecznie sprzedać naszą ofertę przez telefon jest na wagę złota, do tego jednak musi być bardzo dobrze przygotowany. Powinien krok po kroku wiedzieć jakie działania podjąć w danej sytuacji, do tego jednak potrzebne jest odpowiednie przygotowanie.

Pamiętajmy, że w sprzedaży, także w hotelarstwie, nic nie dzieje się przypadkiem. Czas poświęcony na odpowiednie wyszkolenie pracowników z pewnością poskutkuje zwiększeniem sprzedaży telefonicznej. Dobra sprzedaż telefoniczna to także promocja hotelu. Oczywiście są pewne cechy które posiadamy bądź nie. Natomiast nie ma rzeczy której nie jesteśmy w stanie poprawić. Ciężka praca na każdym poziomie działania hotelu to klucz do zwiększenia naszej skuteczności.

Popraw pracę swojej recepcji

 

Dobra recepcja zna swoich klientów.

Jeśli dobrze znamy typy naszych klientów,  wiemy lepiej co mu zaoferować. Nie ma nic lepszego niż recepcja która zna potrzeby swoich klientów. Recepcja musi pamiętać o tym, że usługi dodatkowe oferowane przez nasz hotel, to również coś co chcemy sprzedać. Nawet jeśli nie ma ich w ofercie bazowej, to ważne jest, by chcieć i potrafić zaoferować je gościom w taki sposób, by chcieli z nich skorzystać i za nie zapłacić.

Gość, który ma świadomość, że coś jest mu potrzebne, to gość który chce to mieć. Między innymi właśnie tak jesteśmy w stanie rozpoznać, czy dany pracownik jest dobrym sprzedawcą. Dobry sprzedawca to taki, który w pierwszej kolejności potrafi zaoferować pokoje o wyższym standardzie, a co za tym idzie będące większym źródłem dochodu dla hotelu. Tutaj po raz kolejny pojawia się temat znajomości swoich klientów. Pamiętajmy, że skuteczna recepcja, to także dobra promocja hotelu.


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Moja Firma w Google Maps, obserwujemy statystyki - miniatura Moja Firma w Google Maps, obserwujemy statystyki
Na pewno zadawałeś sobie kiedyś pytanie "co daje mi wizytówka na mapach Google?" Zajrzyjmy do statystyk i przekonajmy się! Wiesz już, jak z...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Wizytówka Google Moja Firma, weryfikacja - miniatura Wizytówka Google Moja Firma, weryfikacja
W moim ostatnim artykule dowiedziałeś się jak założyć wizytówkę Google Moja Firma. Pewnie sam zauważyłeś, że wcale nie trwa to pięć minut i...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Wizytówka Google Moja Firma, jak założyć - miniatura Wizytówka Google Moja Firma, jak założyć
Widoczność w internecie jest niezwykle istotna w każdej branży, hotelarstwo nie jest tu żadnym wyjątkiem. Jednym ze sposobów na zwiększenie...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


TripAdvisor, co to jest i jak dodać obiekt? - miniatura TripAdvisor, co to jest i jak dodać obiekt?
Mam przeczucie graniczące z pewnością, że o TripAdvisor słyszał niemal każdy. Tobie zapewne ta nazwa również nie jest obca. Mnóstwo ludzi z...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


HolidayCheck i Zoover, czyli popularne portale wakacyjne - miniatura HolidayCheck i Zoover, czyli popularne portale wakacyjne
Zoover jest jednym z elementów składających się na Holiday Check Group AG*. Jaka jest rola obu tych serwisów? Skupiają opinie, oceny, zdjęc...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


HRS Deals, jak wyglądają oferty specjalne? - miniatura HRS Deals, jak wyglądają oferty specjalne?
W ostatnich latach na rynku powstało mnóstwo portali rezerwacyjnych. Nie ma w tym nic dziwnego, bo rezerwacji szuka każdy. Od pojedynczych ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Opinie o hotelach. Czy wciąż są ważne? - miniatura Opinie o hotelach. Czy wciąż są ważne?
Opinie o hotelach mogą się zmieniać, zarządy, właściciele, wystrój. Jedna rzecz natomiast się nie zmienia. Jeśli hotel ma zbyt wiele negaty...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl