Promocja hotelu. Jak zwiększyć sprzedaż bezpośrednią

Sprzedaż przez stronę internetową, czyli co klienci lubią najbardziej
Prostotę! W jakim sensie? Nikt z nas nie lubi kiedy niepotrzebnie utrudnia mu się drogę, którą ma przebyć, od przeglądania oferty do kupna, prawda? Im więcej niepotrzebnych kroków po drodze, tym trudniej potencjalnym gościom podjąć decyzję o zarezerwowaniu u nas pokoju.
Ograniczmy więc cały proces do niezbędnego minimum. Pamiętajmy jednak, aby cała zakładka dotycząca rezerwacji była wykonana jak najbardziej profesjonalnie. Potencjalny gość musi mieć poczucie, że dajemy mu dokładnie to czego szuka. Wszystkie kroki muszą być na tyle przejrzyste, by nie wzbudzać w nim żadnych niepotrzebnych wątpliwości. Bo przecież gość który ma wątpliwości, lub jest zmęczony, czy zirytowany procesem rezerwacji to gość który łatwiej zrezygnuje i poszuka pokoju w innym hotelu. A tego żaden hotelarz nie chce.
Recepcja, recepcja, czyli pokażmy, że potrafimy. To też promocja hotelu
Marketing w hotelarstwie ma to do siebie, że relacje z ludźmi są bardzo ważne. Dla naszych gości to kontakt z ludźmi ze strony hotelu, zawsze będzie pełnił ważną rolę, bo przecież jeśli ktoś zrobił na nas dobre wrażenie, to będziemy bardziej skłonni skorzystać z jego oferty. To od nas zależy, jak przygotowana będzie nasza recepcja.
Szkolenie recepcji to bardzo istotny czynnik w procesie budowy marki naszego hotelu, musimy mieć pewność, że recepcja dobrze zna oferowane przez nas pakiety i potrafi elastycznie reagować na różne sytuacje na które mogą trafić. Czas poświęcony na szkolenia recepcji z pewnością poskutkuje także lepszym współczynnikiem konwersji jeśli chodzi o sprzedaż telefoniczną, bo recepcjonista który potrafi skutecznie sprzedać naszą ofertę przez telefon jest na wagę złota, do tego jednak musi być bardzo dobrze przygotowany. Powinien krok po kroku wiedzieć jakie działania podjąć w danej sytuacji, do tego jednak potrzebne jest odpowiednie przygotowanie.
Pamiętajmy, że w sprzedaży, także w hotelarstwie, nic nie dzieje się przypadkiem. Czas poświęcony na odpowiednie wyszkolenie pracowników z pewnością poskutkuje zwiększeniem sprzedaży telefonicznej. Dobra sprzedaż telefoniczna to także promocja hotelu. Oczywiście są pewne cechy które posiadamy bądź nie. Natomiast nie ma rzeczy której nie jesteśmy w stanie poprawić. Ciężka praca na każdym poziomie działania hotelu to klucz do zwiększenia naszej skuteczności.
Dobra recepcja zna swoich klientów
Jeśli dobrze znamy typy naszych klientów, wiemy lepiej co mu zaoferować. Nie ma nic lepszego niż recepcja która zna potrzeby swoich klientów. Recepcja musi pamiętać o tym, że usługi dodatkowe oferowane przez nasz hotel, to również coś co chcemy sprzedać. Nawet jeśli nie ma ich w ofercie bazowej, to ważne jest, by chcieć i potrafić zaoferować je gościom w taki sposób, by chcieli z nich skorzystać i za nie zapłacić.
Gość, który ma świadomość, że coś jest mu potrzebne, to gość który chce to mieć. Między innymi właśnie tak jesteśmy w stanie rozpoznać, czy dany pracownik jest dobrym sprzedawcą. Dobry sprzedawca to taki, który w pierwszej kolejności potrafi zaoferować pokoje o wyższym standardzie, a co za tym idzie będące większym źródłem dochodu dla hotelu. Tutaj po raz kolejny pojawia się temat znajomości swoich klientów. Pamiętajmy, że skuteczna recepcja, to także dobra promocja hotelu.