Sprzedażowe strony internetowe dla hoteli, czyli jakie?


strony www dla hoteli

Rynek hotelarski w Polsce rośnie jak na drożdżach a znakomita większość rezerwacji odbywa się dziś online. Zobacz jak powinny wyglądać nowoczesne i sprzedażowe strony internetowe dla hoteli!

Pierwsze wrażenie i indywidualny charakter

strony internetowe dla hoteli willa puck
Widok strony głównej – Willa Puck

Rozmowy z hotelarzami, na przeróżnych spotkaniach, czy to prywatnych, biznesowych, czy eventach branżowych skłoniły mnie do pewnej refleksji.

Mianowicie, część z prowadzących obiekty, wciąż nie ma świadomości, że ładna strona internetowa nie zawsze równa się takiej, która zarabia, która ma ruch i na której goście dokonują rezerwacji.

Naturalnym jest, że strona musi przyciągać swoim wyglądem i zatrzymywać na dłużej na swoich łamach, ale jednak, musi dać użytkownikom odpowiedzi na pytania, które ich nurtują.

Dlaczego sądzę, że hotelarze nie zawsze myślą w ten sposób? Badając strony na rynku, widzę mnóstwo pięknych stron, które są… zabałaganione. Nie mam więc pojęcia w jaki sposób dokonać na nich rezerwacji.

Prowadząc testy stron internetowych i badając poszczególne elementy które się na nich znajdują, okazuje się, że te nachodzą na siebie, są często zbyt małe, niewidoczne lub też nie spełniają swojego podstawowego zadania. Mimo to wciąż funkcjonują jako wizytówka hotelu.

Nie jest to zarzut do osób zarządzających hotelem, bo one przecież nie muszą się znać na UX, zarzut kieruje raczej do firm tworzących strony. Hotelarstwo to branża, w której liczy się, czy Gość od razu dostanie to czego szuka, czy też przejdzie dalej.

Duże, przyciągające zdjęcie główne to podstawa, drugi element, to możliwość rezerwacji już z poziomu pierwszego widoku strony.

Prosta i przejrzysta rezerwacja

silnik rezerwacyjny bs engine
Silnik bs engine – Apartamenty Angels

Goście wchodzą na Twoją stronę internetową, aby zarezerwować idealne miejsce dla siebie, tylko od Ciebie zależy, jak łatwo będzie im tego dokonać.

Nawet najładniejsza strona nie przyniesie Ci korzyści, jeśli nie będzie sprzedawać Twoich usług w sposób należyty. Maksymalnie uproszczona rezerwacja daje Ci szansę pozyskania Gości bezpośrednio – z pominięciem pośrednika.

Silnik rezerwacyjny na Twojej stronie powinien mieć wszystkie najważniejsze elementy:

  • wybór konkretnego pokoju,
  • wszystkie udogodnienia danego pokoju w jednym miejscu,
  • zróżnicowane ceny w zależności od opcji i terminu,
  • opcje ze śniadaniem i bez śniadania,
  • galeria zdjęć w momencie wyboru pokoju,
  • możliwość szybkiej płatności

Te elementy dają dużą szansę, że Gość nie będzie potrzebował korzystać z stron pośredniczących w rezerwacjach, dzięki temu Ty nie płacisz prowizji, a pozyskujesz Gościa bezpośredniego.

Galeria zdjęć całego obiektu

galeria na stronie hotelu
Galeria zdjęć – Kolonia Mazurska

Jeśli Twój obiekt, jest miejscem, które genialnie wygląda na zdjęciach i świetnie się prezentuje, wykorzystaj go w galerii zdjęć swojego obiektu i pokaż go z jak najszerszej perspektywy.

Od lat mówi się o tym, że zdjęcia sprzedają, ale przyglądając się obiektom hotelowym w naszym kraju mam wrażenie, że nie wszyscy zwracają na to należytą uwagę. Wciąż zdarzają się obiekty, mające niedbale zrobione galerie, w których panuje miszmasz.

Grupuj zdjęcia

zdjęcia hotelu na stronie www
Dalsza część galerii – Kolonia Mazurska

Wrzucanie wszystkiego na raz do galerii nie jest do końca dobrym rozwiązaniem, nawet przy zachowaniu odpowiedniej kolejności, warto więc pomyśleć o pogrupowaniu tematycznie wszystkich elementów galerii, tak aby ułatwić użytkownikom poruszanie się po niej.

W pokazanym powyżej przypadku pomysł zrodził się z zapytań Gości hotelowych, którzy podczas rezerwacji noclegów nie byli do końca pewni, czy oglądali zdjęcie właściwego pokoju – po pogrupowaniu zdjęć problem zniknął a rezerwacja stała się znacznie łatwiejsza.

Restauracja też jest ważna

menu restauracji na stronie internetowej
Widok menu restauracyjnego – Biały Dwór

Twój obiekt może również pochwalić się restauracją? Koniecznie pokaż to na swojej stronie internetowej! Analogicznie jak w przypadku zdjęć obiektu, tutaj zdjęcia menu, dań oraz sali restauracyjnej będą ważnym elementem, mówiąc kolokwialnie, „zrobią robotę”.

Każdy z nas miał w swoim życiu takie momenty, że oczami zjadłby absolutnie wszystko, jeśli więc Twoja restauracja będzie opatrzona zdjęciami w dużej rozdzielczości, większa szansa, że Gość zdecyduje się na odwiedziny.

Niezależnie, czy preferujesz pokazywanie menu na konkretnej podstronie, bądź w formie załącznika do pobrania w pdf – zrób to!

Daj odwiedzającym wgląd w to, co serwujesz, jakie ceny u Ciebie obowiązują oraz jak wyglądają poszczególne dania, jeśli nie wszystkie to choćby te najpopularniejsze.

Pakiety pobytowe i specjalne

pakiety pobytowe na stronie internetowej
Pakiety pobytowe – Hotel i Restauracja Podjadek

Goście lubią pakiety pobytowe, oferty specjalne i wszelkiego rodzaju dodatkowe usługi, jeśli oferujesz w obiekcie tego typu rzeczy – świetnie! Pokaż to na stronie internetowej w przystępny i czytelny sposób.

Nie oferujesz pakietów specjalnych? Zacznij jak najszybciej! Sam zobaczysz, że nie zwiększy to dla Ciebie znacząco kosztów, a pozwoli Ci pozyskać nowe rezerwacje. Niezależnie, czy biznesowe, okolicznościowe, czy indywidualne, nowa bezpośrednia rezerwacja to zawsze wartość dodana dla Twojego biznesu.

Szybkość działania to podstawa

szybkość działania strony internetowej
Szybkość działania – Hotel Starzyński

Oprócz niezbędnych elementów na stronie internetowej, zwrócić uwagę trzeba także, a raczej przede wszystkim na jej działanie! Na różnych typach urządzeń strony mogą wczytywać i wyświetlać się w różny sposób.

Należy więc zadbać o to, żeby Twoja strona ładowała się jak najszybciej i aby wszystkie zasoby wczytywały się prawidłowo. Wpływ na to mają także czynniki zewnętrzne takie jak chociażby serwer, bo nie raz i nie dwa zdarzały się przypadki, że ograniczeniem we wczytywaniu strony były słabe parametry serwera – jedyną receptą jest wówczas zmiana na szybszą opcję.

Prawidłowa optymalizacja elementów strony

optymalizacja stron www
Przykładowa optymalizacja strony www

W jednym z poprzednich artykułów pisałem o sposobach jak zrobić podstawowy audyt SEO strony internetowej, warto zajrzeć i przeczytać o elementach najbardziej istotnych. Tymczasem, zwłaszcza wśród firm robiących strony „ładne i tanie”, bywa, że elementy powyżej zakrzaczone są błędami.

Bo strona z zewnątrz wygląda atrakcyjnie, a w środku znajduje się bałagan wspominany przeze mnie już wcześniej. Naturalnie mógłbym rozpisać się na temat tego jakie technologie są ważne i tego typu techniczne szczegóły, jednak nie o tym jest ten artykuł.

Strona ma dla Ciebie sprzedawać, ułatwić gościowi rezerwacje a przy tym być zrobiona na tyle dobrze, aby roboty Google uznały ją za atrakcyjną i windowały w wynikach wyszukiwania.

Dochodzi do tego cały proces pozycjonowania i linkowania zewnętrznego, aby strona mogła efektywniej piąć się w górę, ale to już temat na osobną treść. Powtórzę – optymalizacja off-site są równie ważne, co pozycjonowanie strony internetowej!

Dobra strona www = ruch = rezerwacje

ruch na stronie internetowej
Wycinek z Google Analytics

Omówiliśmy sobie ważne elementy zarówno „widoczne gołym okiem” oraz te, będące wewnątrz. Strona internetowa hotelu powinna prędzej czy później zacząć zbierać ruch, zarówno na frazy sprzedażowe, jak i frazy brandowe (związane z marką obiektu).

Dlaczego brand jest ważny i nie wolno go lekceważyć, omówiliśmy sobie w publikacji mówiącej czym są kampanie brandowe w Google Ads, i dlaczego jest istotny. W połączeniu z działaniami opisanymi powyżej i skonstruowaniem strony w sposób przyjazny dla użytkownika masz tylko krok do skutecznej rezerwacji!


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
BS Engine – Poznaj silnik rezerwacyjny Booking Solutions! - miniatura BS Engine – Poznaj silnik rezerwacyjny Booking Solutions!
Już jest! Przedstawiam Ci nasz autorski silnik rezerwacyjny. Przed Tobą – BS Engine! Twoje osobiste narzędzie do zwiększania sprzedaży bezp...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Kolonia Mazurska, nowa strona internetowa – Wywiad! - miniatura Kolonia Mazurska, nowa strona internetowa – Wywiad!
Mam ogromną przyjemność porozmawiać dziś z Danką Szkup, właścicielką przepięknej Kolonii Mazurskiej. Prywatnie zakochana w mierkowskim lesi...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Wizytówka w Google Maps i Hotel Search – nowe udogodnienia! - miniatura Wizytówka w Google Maps i Hotel Search – nowe udogodnienia!
Google w związku z dużym postawieniem na swoje narzędzie Hotel Search, mocno przebudowuje swoje dotychczasowe usługi. Głównym elementem maj...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Kampanie brandowe w Google Ads – badania marketingowe - miniatura Kampanie brandowe w Google Ads – badania marketingowe
Przygotowaliśmy badania marketingowe dotyczące ochrony marki w Google Ads, sprawdźmy więc jak w roku 2019 podchodzą hotelarze do prezentowa...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Angels Home, pełna strategia marketingowa - miniatura Angels Home, pełna strategia marketingowa
Budowa pełnej strategii marketingowej dla obiektów z branży hotelarskiej to nie lada wyzwanie. W tym konkretnym przypadku mówimy o dwóch ek...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Marka hotelu dziś znaczy więcej niż kiedykolwiek - miniatura Marka hotelu dziś znaczy więcej niż kiedykolwiek
Lato w pełni i mnóstwo hoteli ma teraz stuprocentowe obłożenie. Mogę się z Tobą założyć, że pierwszymi obiektami zapełniającymi się do gran...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl