Strategia obiektu hotelowego dla klienta biznesowego


strategia obiektu hotelowego klient biznesowy

W biznesie nie tylko grupy zorganizowane się liczą. Pojedyncze osoby będące klientami biznesowymi także stanowią ważna część tej grupy gości hotelowych, zwanych szumnie “klientem biznesowym”. Niestety niepokojący jest fakt, że wiele obiektów hotelowych nie wykorzystuje swoich możliwości na złapanie do siebie gości tego typu. To wcale nie takie trudne jak się wydaje. Dopasowanie strategii obiektu hotelowe, do przyjęcia gości tego typu, ma wiele plusów!

 

Klient biznesowy ma pewne zalety!

Podstawową zaletą jest to, że w przypadku klientów biznesowych, zwłaszcza tych indywidualnych, nie ma właściwie podziału na sezony. Zaryzykuję tezę, że nie istnieje coś takiego jak sezon niski, czy sezon wysoki, bo klienci biznesowi zawsze muszą mieć nocleg. Niezależnie od pory roku muszą podróżować. Dlatego jeśli odpowiednio przygotujemy swój obiekt hotelowy, i dopasujemy do potrzeb tego typu gościa, mamy dodatkowe źródło dochodów przez niemal cały rok.

Jeśli już o dochodach z tego tytułu mowa, to następna zaleta jest jedną z najważniejszych. Segment klientów biznesowych, to jeden z najbardziej dochodowych segmentów jeśli chodzi o sprzedaż usług hotelowych. Czy dla klientów biznesowych cena jest zawsze najważniejszym kryterium? Ani trochę. Schodzi ona na dalszy plan, bo goście biznesowi są gotowi zapłacić znacznie więcej, jeśli tylko wiedzą, że dany hotel spełni wszystkie ich wymagania.

Turysta biznesowy to taki, który nie często decyduje się na długi pobyt. Tym bardziej zwraca uwagę na to, by jakość usług, za które płaci była w tym czasie na jak najwyższym poziomie. Tymczasem hotele nawet na portalach rezerwacyjnych często zapominają nawet o odpowiednim stworzeniu swojej oferty, tak by goście biznesowi w ogóle na nią spojrzeli.

 

Hotele same się ograniczają

Mnóstwo mamy w kraju hoteli, które znajdują się po prostu w świetnej lokalizacji dla klientów biznesowych. Co mam na myśli? Bardzo wiele z nich znajduje się na trasach przelotowych między największymi miastami w Polsce, czy po prostu przy drogach łączących ośrodki istotne dla różnego rodzaju biznesu. Co z tego? Zupełnie nic, bo mnóstwo hoteli lekceważy ten fakt. Co mam na myśli? Rozmawiając z hotelarzami i uwypuklając im, że są w świetnej lokalizacji, potrafią powiedzieć, że wystarcza im to co mają.

Owszem, niektóre z nich mają na swoich stronach oferty organizacji konferencji, szkoleń, czy spotkań integracyjnych dla firm (chociaż to i tak mały odsetek hoteli) ale niestety oferty są zrobione w sposób mało przejrzysty, mało intuicyjny i najprościej mówiąc, mało ciekawy. Jest jednak mnóstwo klientów biznesowych, którzy szukają sobie noclegu na portalach rezerwacyjnych. To jak najbardziej zrozumiałe. Szybka możliwość porównania wielu ofert w danej lokalizacji, i jasno, przejrzyście pokazane czym jedna oferta różni się od drugiej. Nie każdy gość biznesowy ma przecież czas dzwonić indywidualnie do każdego hotelu, czy sprawdzać stronę każdego obiektu z osobna.

Zyskaj gości biznesowych!

Strategia obiektu hotelowego, dla biznesu

Zadziwia mnie fakt, że wiele obiektów noclegowych, pomimo świetnej lokalizacji, można powiedzieć, niemal stworzonej dla gościa biznesowego, zapomina o najprostszych rzeczach już na poziomie portalu rezerwacyjnego. Na przykład o ofercie ze śniadaniem w cenie. Gość odbywający podróż służbową, robi to przecież najczęściej w czasie swojej pracy, więc w jakiś sposób musi się rozliczyć ze swoim pracodawcą.

Znacznym ułatwieniem, jest więc danie mu gotowego wyjścia z tej sytuacji, i sprawienie tym samym, że nie będzie szukał dalej. Nie bez przyczyny już w 2015 roku Booking.com stworzył platformę dla klientów biznesowych, by znacznie ułatwić im możliwość dokonania rezerwacji bez zbędnej straty czasu. Wielokrotnie powtarzam, że warto uczyć się od najlepszych i największych. Więc skoro najwięksi widzą potencjał w gościach biznesowych, czas by hotelarze również to zobaczyli.

Co więc, liczy się dla gości biznesowych? Co powinno znaleźć się w ofercie, żeby gość biznesowy przychylnie spojrzał na naszą ofertę.

  • śniadanie
  • parking
  • lunch/obiadokolacja
  • przedłużenie doby hotelowej
  • elastyczny czas zameldowania
  • informacja o odległościach od najważniejszych punktów
  • usługa prasowania
  • dostęp do świeżej prasy
  • przechowalnia bagaży
  • sejf

Jeśli nasz hotel posiada te zalety, bądź chociaż część z nich, to bardzo dobrze. Jeśli natomiast nie, a znajdujemy się w bardzo dobrej lokalizacji, to czas przemyśleć zmiany. Żal przecież nie wykorzystać możliwości pozyskania gości biznesowych. Skoro tak jak wspomniałem, w przypadku gości biznesowych zjawisko sezonu niskiego raczej nie istnieje, tym bardziej powinniśmy zwrócić na to baczniej uwagę. Skuteczny audyt strony hotelu pozwoli nam na pozyskanie gości biznesowych.

Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, jego publikacje pojawiają się w miesięcznikach Hotelarz i Biznes Hotel. Gdyby miał zostać detektywem śledziłby zmiany pozycji w wyszukiwarkach. Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.
Przeczytaj
RÓWNIEŻ
BookingSuite, co to jest i dlaczego nie warto? - miniatura BookingSuite, co to jest i dlaczego nie warto? Booking.com, to nie tylko najbardziej popularny serwis rezerwacyjny na świecie, to od kilku lat raczej kombajn oferujący hotelarz...

Angels Home, pełna strategia marketingowa - miniatura Angels Home, pełna strategia marketingowa Budowa pełnej strategii marketingowej dla obiektów z branży hotelarskiej to nie lada wyzwanie. W tym konkretnym przypadku mówimy ...

Marka hotelu dziś znaczy więcej niż kiedykolwiek - miniatura Marka hotelu dziś znaczy więcej niż kiedykolwiek Lato w pełni i mnóstwo hoteli ma teraz stuprocentowe obłożenie. Mogę się z Tobą założyć, że pierwszymi obiektami zapełniającymi s...

Jak zdjęcia i opinie o hotelu wpływają na rezerwacje - miniatura Jak zdjęcia i opinie o hotelu wpływają na rezerwacje Obecnie Goście hotelowi kupują w pierwszej kolejności oczami. Owszem, jeśli masz dobrą lokalizację i cenę, łatwiej podjąć decyzję...

Opinie o hotelach. Czy wciąż są ważne? - miniatura Opinie o hotelach. Czy wciąż są ważne? Opinie o hotelach mogą się zmieniać, zarządy, właściciele, wystrój. Jedna rzecz natomiast się nie zmienia. Jeśli hotel ma zbyt wi...

Biznes plan hotelu. Co powinien zawierać? - miniatura Biznes plan hotelu. Co powinien zawierać? Rynek hotelarski w naszym kraju rośnie nieustannie. W samym 2018 roku ma on zanotować wzrost o 6% względem poprzedniego. Co to oz...

Maj 2018 – Nadchodzi RODO! Zmiany w ochronie danych osobowych w hotelu! - miniatura Maj 2018 – Nadchodzi RODO! Zmiany w ochronie danych osobowych w hotelu! W Maju 2018, branżę hotelarską czekają zmiany związane z ochroną danych osobowych w obiektach hotelowych. Sprawdź co przyniesie R...