Strony dla hoteli – Storytelling


Strony dla hoteli. Storytelling.

Dziś na rynku hotelarskim wyróżnić się, jest coraz trudniej. Agencji marketingowych, które oferują strony dla hoteli, także jest coraz więcej. Problem polega jednak na tym, czy faktycznie, oferują one coś ciekawego? Coś, co pozwoli nam na indywidualne podejście. Na co postawić, aby nasza strona była warta zapamiętania, wzbudzała zazdrość naszej konkurencji i podziw ludzi, którzy poszukują noclegu?

 

Jak zainteresować gościa?

Przeglądając cyklicznie mnóstwo stron internetowych mniejszych hoteli, rzuciła mi się w oczy ciekawa rzecz. Strony www są.. nudne! Niesamowicie wręcz nudne. Większość jest zrobiona bez zaangażowania, bez polotu, bez.. pomysłu. Od długiego czasu bardzo ważnym trendem w hotelarstwie jest storytelling, czyli opowiadanie historii. Dla mnie, nie ważne, czy hotel jest mały, czy ogromny, jeśli ciekawie się przedstawi, zwyczajnie mnie zainteresuje. Odpowiedzmy sobie na pytanie, czy strona mojego hotelu jest atrakcyjna?

Każdy ma do opowiedzenia jakąś historię, wesołą, smutną, intrygującą. Tylko od nas zależy jak pokażemy się użytkownikom internetu. Uwierzcie mi na słowo, każda historia, może być ciekawa, jeśli tylko odpowiednio do tego podejdziemy, i jeśli będziemy wiedzieć, czego oczekują, ludzie którzy odwiedzają naszą stronę internetową. Zaangażować użytkowników strony internetowej, zwłaszcza hotelowej, wcale nie jest łatwo. Wierzcie mi jednak, jeśli nam się to uda, osiągniemy swój cel. Trzeba zaryzykować i wyjść poza nudny szablon, a wtedy, goście będą nas pamiętać i przekazywać naszą stronę dalej, choćby po to, żeby podzielić się ciekawym odkryciem.

 

Co to jest storytelling, czyli strony dla hoteli to opowieść

Pamiętam jak dziś, kiedy jako dziecko siadałem z babcią i jak zahipnotyzowany słuchałem z rozdziawionymi ustami, opowieści, jak to było, gdy była młoda. Jak wtedy wyglądał jej świat, i jak bardzo to wszystko wydaje się być różne, od tego jak wygląda mój świat. To właśnie jest storytelling. Opowieść. Nie taka zwykła. Raczej opowieść, której się nie zapomni, która sprawi że będzie się chciało więcej. Opowieści w życiu słyszymy wiele. Długich, krótkich, ciekawych, nieciekawych. Zastanówmy się przez chwilę, co, dla nas odróżnia te dobre opowieści, od tych złych. Zróbmy wszystko, żeby to, co chcemy przekazać osobom odwiedzającym naszą stronę, zostało z nimi na dłużej, żeby z tyłu głowy przypominało im o tym, że byli na stronie tego a nie innego hotelu i było to świetne doświadczenie.

Głównym celem storytellingu, także jeśli chodzi o strony dla hoteli, jest oddziaływanie na wyobraźnie. Nasza opowieść musi inspirować. Dajmy coś takiego, co pozwoli gościom spojrzeć na nas z szacunkiem i podziwem. Dajmy im postać, która będzie liderem, wizjonerem. Wyjdzie poza ramy. To zawsze wzbudza uznanie. W opowiadaniu historii, wcale nie sama historia jest najważniejsza, ale sposób w jaki ją opowiadamy. Tak, aby w głowie czytającego, powstały obrazy tego, o czym opowiadamy. Chcemy, żeby zapragnął więcej. To doznanie powinno być na tyle silne i intrygujące, by dzięki temu wzbudzić w nim chęć podjęcia decyzji zakupowej. Dobra strona www, to podstawa kompletnego marketingu w hotelarstwie. Nie ma więc nic lepszego, jak połączyć wszystkie działania w jedną całość, i stworzyć z tego świetną opowieść.

Jak opowiedzieć o hotelu?

Treść to jeszcze nie opowieść. To, że opowiemy o tym co mamy, i jakie to jest świetne, jeszcze nie znaczy, że opowiemy coś ciekawego i wartego uwagi. Opowiedzmy swoją historię, o tym jak w pocie czoła tworzyliśmy to, co teraz mamy. Bądź też, jaka wcześniej była historia tego miejsca. Dajmy gościom coś, czego nie mają codziennie. Korzystajmy z tego co mamy. Stwórzmy własną historię, razem z ludźmi, którzy są jej częścią. Nasza historia nie musi być zawiła, czy kwiecista. Nie musi startować w konkursie o literacką, czy filmową nagrodę. Najważniejsze dla klientów są dwie rzeczy.
Opowiedzmy historię, którą ludzie będą chcieli usłyszeć. Stwórzmy własne podejście do tematu. Autentyczna historia, to coś co ludzie zauważą i co ludzi zaciekawi.

Naturalnie jeśli będzie opowiedziana dobrze i obudzi w odbiorcy odpowiednie potrzeby. Nie chcemy by nasza strona była szara, nudna, czy nijaka. Chcemy, by po wejściu i zapoznaniu się z naszą historią ten człowiek zarezerwował u nas nocleg i kupił naszą usługę. Nawet jeśli nie zrobi tego od razu, to żeby miał nas na myśli i zechciał wybrać właśnie nas. Dobra historia to promocja hotelu, która w tym pomoże.

Opowiedz o swoim hotelu.

 

Co właściwie możemy zrobić?

Co tylko chcemy! Możemy stworzyć nową stronę internetową, lub zaktualizować starą, tak, by opowiadała naszą historię. Możemy zrobić to w formie filmowej, zdjęciowej, graficznej. Mamy opowiedzieć swoją historię, więc sami wybierzmy w jaki sposób chcemy to zrobić. Nasza strona www, to nasze pole do popisu. Możemy kierować się największymi, i czerpać od nich inspiracje, ale przecież nie musimy. Nie tylko branża hotelarska może być dla nas kopalnią pomysłów. Inne sektory to również ciekawe idee. Dzisiaj w zasadzie każdy chce opowiedzieć swoją historię. Grunt to opowiedzieć ją dobrze, i po swojemu.

Największe marki, nie tylko te hotelowe stawiają na opowieść. Kampanie reklamowe, budowa świadomości gości, działania promocyjne. To wszystko dziś opiera się na naszej opowieści. Wszystko zależy od nas, od naszego pomysłu. Jeśli mamy wątpliwości co do tego, czy jest to dobre rozwiązanie, to wystarczy spojrzeć na to, jak wiele zyskują na tym inne marki. Zarówno z sektora hotelarskiego, ale nie tylko.

Jeśli zrobimy to z należytym zaangażowaniem, i pomysłowością, uda nam się wzbudzić w odbiorcach, czyli naszych potencjalnych gościach odpowiednie emocje. Jeśli natomiast wzbudzimy emocje, łatwiej będzie budować świadomość marki. To z kolei prowadzi do zostania zapamiętanym. Tylko od nas zależy, czy zostaniemy zapamiętani dobrze, czy źle.

Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, jego publikacje pojawiają się w miesięcznikach Hotelarz i Biznes Hotel. Gdyby miał zostać detektywem śledziłby zmiany pozycji w wyszukiwarkach. Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.
Przeczytaj
RÓWNIEŻ
Strona www dla hotelu – czy gwarantuje sprzedaż bezpośrednią? - miniatura Strona www dla hotelu – czy gwarantuje sprzedaż bezpośrednią? Strona internetowa dla obiektu hotelowego to najlepsze i co pewnie Cię zaszokuje – najtańsze narzędzie zwiększają...

5 powodów dla których warto zainwestować w stronę internetową - miniatura 5 powodów dla których warto zainwestować w stronę internetową Każdy obiekt, który chce się rozwijać i poszerzać swoje możliwości, musi posiadać własną stronę internetową. Przy obecn...

Dlaczego silnik rezerwacyjny to najważniejszy element na stronie WWW obiektu hotelowego? - miniatura Dlaczego silnik rezerwacyjny to najważniejszy element na stronie WWW obiektu hotelowego? O tym jak ważne jest przygotowanie obiektu do sprzedaży w internecie nie trzeba nikomu przypominać. Dziś bowi...

Strona internetowa hotelu – 5 elementów, które powinna posiadać! - miniatura Strona internetowa hotelu – 5 elementów, które powinna posiadać! Wszyscy wiemy jak istotny stał się Internet dla prowadzenia działalności. Wiele osób zmieniło swoje przyzwyczajenia zakupowe i&nb...

10 najważniejszych kroków, które musisz wykonać, aby przygotować się do otwarcia hotelu po pandemii - miniatura 10 najważniejszych kroków, które musisz wykonać, aby przygotować się do otwarcia hotelu po pandemii Jeszcze rok temu nie sądziliśmy, że dosięgnie nas pandemia i stracimy możliwość podróżowania, które do niedaw...

Strony internetowe dla hoteli – 7 punktów, dzięki którym zbudujesz idealną stronę dla swojego obiektu. - miniatura Strony internetowe dla hoteli – 7 punktów, dzięki którym zbudujesz idealną stronę dla swojego obiektu. Strony internetowe są idealnym źródłem rezerwacji bezpośrednich dla hoteli. Mówi się, że 52% podróżujących wchodzi na s...

BookingSuite, co to jest i dlaczego nie warto? - miniatura BookingSuite, co to jest i dlaczego nie warto? Booking.com, to nie tylko najbardziej popularny serwis rezerwacyjny na świecie, to od kilku lat raczej kombajn oferujący hotelarz...