Strony internetowe dla hoteli. Analiza konkurencji.


Strony internetowe dla hoteli Analiza konkurencji

Powiedzieliśmy sobie ostatnio, w jaki sposób możemy, a nawet powinniśmy, analizować naszą bezpośrednią konkurencję na booking.com. Jednak pamiętajmy o tym, że główną wizytówką hotelu, zawsze powinna być strona bezpośrednia. Co to oznacza? Analiza samego Bookingu nie wystarczy. Zajrzyjmy więc, co konkurencja ma na swojej własnej stronie internetowej.

 

Strony dla hoteli, czyli zacznijmy od początku.

Na początek, zastanówmy się, kto tak naprawdę jest naszą konkurencją? Co przez to rozumiem? Mówiąc wprost.. mierzmy siły na zamiary. Nie warto brać pod uwagę, wszystkich hoteli, które znajdują się w naszej okolicy. Zajmie to zbyt dużo czasu, i nie da nam odpowiednich, miarodajnych wniosków. Nie każdy mierzy w tego samego klienta.

Przegląd konkurencji zacznijmy od.. siebie. Powinniśmy przemyśleć, w jakiego gościa celujemy. Wiadomą rzeczą jest, że nie damy rady stworzyć oferty w taki sposób, aby zadowolić wszystkie typy Gości. Usiądźmy w gronie pracowników hotelu, i przeprowadźmy rozmowę, kto najczęściej korzysta z naszych usług, i co go do nas przyciąga. Zastanówmy się, co możemy, a właściwie musimy poprawić, aby było jeszcze lepiej.

Następnym krokiem będzie zajrzenie na.. Booking.com. Dlaczego? Znacznie łatwiej znaleźć konkurencję na portalu rezerwacyjnym, który przecież sam nam ją podpowie. Przedzieranie się przez wyszukiwarkę Google także jest rozwiązaniem, ale moim zdaniem, na początkowym etapie, łatwiej będzie skorzystać z metawyszukiwarek. Tym bardziej, że często hotele, zwłaszcza te mniejsze, nie zwracają szczególnej uwagi na pozycjonowanie swojej strony, więc możemy jej po prostu nie znaleźć.

Kiedy już ustalimy, które obiekty powinniśmy traktować jako konkurencję, zróbmy sobie listę. Będzie znacznie łatwiej, jeśli pogrupujemy sobie, które obiekty traktować jako naszą najbardziej bezpośrednią konkurencję, a które nieco mniej. Potem wpisując w wyszukiwarce nazwy poszczególnych hoteli, dotrzyjmy do ich stron bezpośrednich. Jeśli już to zrobimy czas odwiedzić je po kolei.
Może się zdarzyć, że któryś z obiektów hotelowych, który znajdziemy w portalu rezerwacyjnym, nie będzie miał swojej strony bezpośredniej. Co to oznacza? Korzyść dla nas! Skoro konkurencja nie ma strony internetowej, to lepiej dla nas.

Jak przeglądać strony konkurencji?

Nie traktujmy tego jak straty czasu. Raczej jako inwestycję. Dlatego zajmijmy się tym najbardziej skrupulatnie, jak to tylko możliwe. Jeśli sami nie czujemy się na siłach by się tym zająć, poprośmy kogoś, kto poświęci na to swój czas, i zrobi to dokładnie.

Przejrzyjmy wszystkie zakładki jakie ma nasza konkurencja, zacznijmy od strony głównej. Zajrzyjmy dokładnie w każdą z zakładek. Zastanówmy się, co ma konkurencja, a czego nie mamy my, na swojej stronie. Może warto podejrzeć co nieco, jeśli stwierdzimy, że jest to dobry pomysł. Dokładne przejście wszystkich zakładek pozwoli nam odpowiedzieć sobie na pytanie co jest naszą mocną, a co słabą stroną.

Daje nam to duże możliwości, wiemy na co konkurencja zwraca szczególną uwagę. Możemy uwypuklić dzięki temu to co mamy u siebie. Skoro obiekt znajduje się w naszej okolicy, zobaczmy także w jaki sposób uwypuklają zalety dotyczące otoczenia hotelu. Może nam to dać ogląd na to co poprawić w naszych zakładach, i jak uwidocznić otoczenie, które pokazujemy na swojej stronie.

Powiedzieliśmy sobie ostatnio, w jaki sposób możemy, a nawet powinniśmy, analizować naszą bezpośrednią konkurencję na booking.com. Jednak pamiętajmy o tym, że główną wizytówką hotelu, zawsze powinna być strona bezpośrednia. Co to oznacza? Analiza samego Bookingu nie wystarczy. Zajrzyjmy więc, co konkurencja ma na swojej własnej stronie internetowej.

Analizuj strony www konkurencji.

 

Sprawdźmy, jak zarezerwować pokój u konkurencji.

Zajrzyjmy do zakładki rezerwacje. Może konkurencja ma to zrobione w sposób bardziej przejrzysty od nas? Formularz rezerwacyjny jest bardziej intuicyjny, i po prostu lepszej jakości? Niby detal ale bardzo istotny przy rezerwacji bezpośredniej. Goście potrafią zniechęcić się nawet najmniejszą niedogodnością.

W ofercie konkurencji pokoje i dodatki są przedstawione w sposób atrakcyjny? i najważniejsze.. Czy jest to przedstawienie bardziej atrakcyjne niż w naszym hotelu?
Wysokiej jakości zdjęcia ukazujące wszystkie pokoje i wypisane wszystkie zawarte w nich dodatki. Pewnie, że teraz brzmi to jak coś oczywistego. Prawda niestety jest taka, że większość hoteli zupełnie nie zawraca sobie głowy konkurencją i nie poświęca czasu na to, aby ich przeanalizować.

Pewnie, że nie ma nic złego w byciu pewnym jakości swoich usług. Jednak sprzedaż ma to do siebie, że wszystko dość dynamicznie się zmienia. Jeśli nie wiemy, co konkurencja ma u siebie, nie wiemy też co należy zmienić bądź usprawnić.

Specjalność, to strony internetowe dla obiektów hotelowych.

Wyłapaliśmy już błędy swojej konkurencji, a także to, co jest u nich na dobrym poziomie. Czas zadbać o naszą stronę. Skonfrontujmy to, co zebraliśmy, z tym co znajduje się na naszej stronie. Widzimy pole do poprawy? Bardzo dobrze, to znaczy, że cały czas chcemy się rozwijać. Znajdźmy więc firmę, której specjalnością są strony internetowe dla hoteli. Oprócz dobrze wyglądającej strony, należy także zadbać o aspekty techniczne. Pozycjonowanie stron hoteli, to część marketingu hotelu. Firma, z którą podejmiemy współpracę powinna nam to zapewnić.


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Ochrona marki, kampania brandowa w Google Ads! - miniatura Ochrona marki, kampania brandowa w Google Ads!
Coraz więcej mówi się w branży hotelarskiej o ochronie własnej marki i o tym jak bardzo ważne jest pozyskiwanie ruchu bezpośredniego. Zabie...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Gwiazdki hotelowe, hotel i motel jednogwiazdkowy, wymagania - miniatura Gwiazdki hotelowe, hotel i motel jednogwiazdkowy, wymagania
Zajrzyjmy do Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy, z dnia 19 sierpnia 2004 roku i zobaczmy jakie są wymagania, wobec hoteli i moteli ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Zaszeregowanie i kategoryzacja hoteli, jak zacząć? - miniatura Zaszeregowanie i kategoryzacja hoteli, jak zacząć?
Hotelarstwo i ogólnie rynek turystyczny w Polsce notuje ogromny wzrost. Powodem są nie tylko powstające hotele, motele i pensjonaty. Czas w...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Travelist, czym jest, jakie oferty zawiera i jakie są opinie o serwisie. - miniatura Travelist, czym jest, jakie oferty zawiera i jakie są opinie o serwisie.
Dziś postanowiłem wziąć pod lupę serwis Travelist.pl. Wszelkie serwisy turystyczne, oferujące zniżki rezerwacyjne są u nas coraz bardziej p...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Menedżer firmy Facebook, zakładanie konta i tworzenie strony - miniatura Menedżer firmy Facebook, zakładanie konta i tworzenie strony
Na początku roku pisałem o tym jak zmienia się hotel marketing w internecie i na Facebooku w 2018 roku. Teraz zajmijmy się płatną formą rek...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Google Ads, generowanie leadów na wesela, wiesz jak je pozyskiwać? - miniatura Google Ads, generowanie leadów na wesela, wiesz jak je pozyskiwać?
Wydawałoby się, że generowanie leadów na wesela i imprezy okolicznościowe różnego rodzaju, to temat powszechnie znany i komentowany, zwłasz...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Badania czyli 13 pytań o marketing restauracji hotelowych - miniatura Badania czyli 13 pytań o marketing restauracji hotelowych
W Booking Solutions tym razem wzięliśmy pod lupę restauracje w polskich hotelach. Zadaliśmy hotelarzom i menedżerom restauracji hotelowych ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl