Turystyka krajowa – jak przyciągnąć Gości w dobie kryzysu



Wpływ COVID-19 na branżę turystyczną jest ogromny. Wiele obostrzeń wpływa na funkcjonowanie obiektów hotelowych, które nie mogą w pełni działać. Ze względu na trwający okres pandemii, wielu ludzi zrezygnowało z podróży zagranicznych. Mówi się, że wszystko powoli będzie wracać do normy, jednakże wielu turystów nadal będzie miało obiekcje do podróży poza granice kraju. Ludzie czują się bezpieczniej podróżując na terenie Polski. Ze względu na wzrost zainteresowania turystyką krajową należy rozważyć strategię promocji swojego obiektu.

Czym jest turystyka krajowa?

Turystyka krajowa opiera się na podróży wewnątrz kraju zamieszkania. Nie jest to turystyka oparta tylko i wyłącznie na podróżach związanych z pracą, ale również z wypoczynkiem. Ze względu na swoje atrakcyjne położenie i dobrze rozwiniętą infrastrukturę, Polska zawsze była popularną destynacją turystyczną wśród jej mieszkańców. Ludzie wyjeżdżają nad morze, w góry, nad jeziora czy do miast słynących z zabytków oraz ciekawej lokalnej historii. Dlatego niezmiernie ważne jest, aby dalej rozwijać branżę hotelarską lokalnie.

Na co zwrócić uwagę?

Należy zwrócić uwagę na to, że po zniesieniu obostrzeń wielu ludzi będzie chciało wrócić do normalnego trybu życia i zacząć znów podróżować. Niestety, ze względu na zastój gospodarczy może dojść do zmniejszenia budżetu na podróże dlatego też hotelarze powinni przygotować strategie, które pozwolą na przyciągnięcie wszystkich potencjalnych Gości.

Od czego powinno się zacząć?

COVID-19 ma wpływ na funkcjonalność całej branży, jednakże biorąc pod uwagę to, że nie będzie on trwał wiecznie, hotelarze już teraz powinni przygotować się do rozruchu i przyjęcia Gości. Przede wszystkim powinni oni zwrócić uwagę na następujące punkty:

  1. Sprawdzić swoje finanse i możliwość dalszej inwestycji w promocję obiektu,
  2. Sprawdzić konkurencję i lokalne trendy,
  3. Przygotować strategię promocji pasującą do obecnych warunków.

W obecnych czasach hotele muszą być gotowe na przygotowanie bardziej elastycznych ofert, które będą sprzyjały bezpiecznym podróżom.

Ważne elementy w krajowej turystyce w dobie COVID-19.

Nie tylko dobra strategia jest istotnym czynnikiem w przyciągnięciu Gości do obiektu. Liczy się również fart. Dlaczego? Wielu ludzi będzie szukało miejsca dla nich bezpiecznego, np. w odosobnionych pensjonatach, hotelach czy agroturystyce. Dlatego też hotele, które znajdują się w centrum powinny pomyśleć o pakietach, które sugerować będą bezpieczeństwo, spokój i relaks.

Turystyka krajowa w polskich górach
Polskie góry

Z drugiej strony mogą pojawić się Goście, którzy będą chcieli nadrobić brak wakacji i aktywnego wypoczynku. Będą wtedy szukać miejsca, które zagwarantuje im natychmiastową rozrywkę.

Przede wszystkim należy wziąć pod uwagę:

  • wymagania dotyczące higieny, czy to w związku z pokojami czy obszarami wspólnymi takimi jak hol, bar czy restauracja. Należy zapewnić Gości, że obiekt jest przygotowany i bezpieczny oraz nie będą oni narażeni na tłumy ludzi wokół siebie.
  • Przygotowanie infrastruktury pod możliwość bezdotykowego zameldowania się oraz ograniczenie niepotrzebnego kontaktu z obsługą. Goście poczują się pewniej i będą mieć przeczucie, że zadbano o nich.
  • Przygotowanie pakietów i usług związanych z wellness – wielu podróżujących szukać będzie relaksu i odpoczynku. Istotne jest zapewnienie im takich opcji.
  • Zapotrzebowanie na aktywnie spędzone wakacje wzrośnie. Hotele powinny przygotować pakiety dla osób spragnionych aktywnego wypoczynku, gdyż ze względu na koronawirusa takie opcje zostały znacznie ograniczone. Po poluzowaniu lub zniesieniu restrykcji wielu ludzi będzie szukało ciekawych opcji dla siebie.

Patrząc na te punkty wydawać by się mogło, że zawsze było podobne zapotrzebowanie ze strony turystów. To prawda, ale ze względu na obecną sytuację stały się one jeszcze istotniejsze. Dla takich turystów ważne będą:

  • cena – ze względu na problemy gospodarcze związane z COVID-19 ludzie będą pilnować swojego budżetu,
  • ocena innych gości – ludzie będą szukali opinii innych podróżujących o danym obiekcie, aby mieć pewność, że pobyt tam będzie dobry i bezpieczny,
  • pakiety – Goście będą szukać obiektu, który zapewni im to, czego szukają oraz zapewni im potrzebną rozrywkę,
  • udogodnienia – ważnym elementem pobytu w danym miejscu będzie możliwość skorzystania z różnych form wypoczynku oraz udogodnień zapewniających przyjemny pobyt.
Molo
Molo

Jak się przygotować i co jest istotne?

Należy pamiętać, że koronawirus spowodował iż każdy kanał rezerwacyjny jest jeszcze bardziej istotny, a ustalone plany biznesowe mogą już nie być aktualne bądź potrzebować będą zmian. Podróżujący muszą mieć z czego wybierać, dlatego ważne jest, aby oferta obiektu była atrakcyjna.

  1. Portale rezerwacyjne nadal będą źródłem rezerwacji w trakcie powrotu do normalności dlatego nie powinno się o nich zapominać.
  2. Inna część Gości będzie zrażona do pośredników oraz biur podróży i będzie poszukiwała noclegu na własną rękę. Dlatego hotele powinny zadbać o swój najważniejszy kanał rezerwacji bezpośrednich – o swoje strony internetowe. Istotne jest to, że takie rezerwacje pozbawione są prowizji dla pośredników, a jednocześnie stanowią pierwszy krok do utworzenia relacji z potencjalnym Gościem, który zadowolony z obsługi i pobytu może powrócić ponownie do obiektu.
  3. Ważne jest przygotowanie elastycznych i ciekawych ofert, które zapewnią Gościom bezpieczną rezerwację.
  4. Należy zareklamować nie tylko swój obiekt, ale również okolicę, gdyż podróżujący spragnieni są ciekawych miejsc i rozrywki.
Warszawa
Warszawa

Co dalej?

Mimo iż kwarantanna i restrykcje zablokowały możliwość organizacji różnego rodzaju wypoczynku, należy już teraz przygotować się do różnego rodzaju odwiedzin. Pamiętając, że turystyka krajowa staje się wiodącym trendem, należy wtedy rozważyć, w czym specjalizuje się Państwa obiekt i przygotować się na powrót do tego rodzaju usług i Gości. Najczęściej udostępniacie obiekt w celach wystaw czy konferencji? Pomyślcie o nowych strategiach promocji oraz przygotujcie swoją stronę internetową pod Gości korporacyjnych. Wasz obiekt znajduje się w spokojnej okolicy i najczęściej odwiedzają was osoby szukające relaksu? Przygotujcie pakiety związane z wellness i już teraz zacznijcie je reklamować.

SPA w hotelu
SPA i wellness w hotelu

Podsumowanie

Jest wiele możliwości promocji i mimo że nastał ciężki czas, można pomyśleć o nim jako o czasie na rozwój nowych strategii, przygotowania się na spokojnie na nowe wyzwania i Gości, a może nawet warto pomyśleć o rebrandingu? Istotna jest przy tym idea związana ze zmianą trendów na turystykę krajową. Warto promować wakacje w naszym pięknym kraju i przywitać ponownie Gości z nowym nastawieniem i pomysłami.

Natalia Bednarek
Specjalistka od marketingu z pasją do PR i brandingu. Ukończyła studia magisterskie na kierunku Communication Management. Prywatnie fanka aktywnego relaksu w górach, kuchni azjatyckiej oraz kryminałów.
Przeczytaj
RÓWNIEŻ
Booking Optymalizator – usługa, dzięki której będziesz zarabiać więcej bez podnoszenia prowizji - miniatura Booking Optymalizator – usługa, dzięki której będziesz zarabiać więcej bez podnoszenia prowizji Większość hotelarzy, jak i turystów zna portal jakim jest Booking.com. Ma on za zadanie wspierać branżę turystyczną w pozyskiwani...

10 wskazówek dla hoteli w celu optymalizacji przychodów po COVID-19 - miniatura 10 wskazówek dla hoteli w celu optymalizacji przychodów po COVID-19 Branża hotelarska przeżywa trudne czasy. Istnieją jednak sposoby, dzięki którym Państwa hotel będzie mógł sprawnie funkcjonować w...

BookingSuite, co to jest i dlaczego nie warto? - miniatura BookingSuite, co to jest i dlaczego nie warto? Booking.com, to nie tylko najbardziej popularny serwis rezerwacyjny na świecie, to od kilku lat raczej kombajn oferujący hotelarz...

Angels Home, pełna strategia marketingowa - miniatura Angels Home, pełna strategia marketingowa Budowa pełnej strategii marketingowej dla obiektów z branży hotelarskiej to nie lada wyzwanie. W tym konkretnym przypadku mówimy ...

Marka hotelu dziś znaczy więcej niż kiedykolwiek - miniatura Marka hotelu dziś znaczy więcej niż kiedykolwiek Lato w pełni i mnóstwo hoteli ma teraz stuprocentowe obłożenie. Mogę się z Tobą założyć, że pierwszymi obiektami zapełniającymi s...

Jak zdjęcia i opinie o hotelu wpływają na rezerwacje - miniatura Jak zdjęcia i opinie o hotelu wpływają na rezerwacje Obecnie Goście hotelowi kupują w pierwszej kolejności oczami. Owszem, jeśli masz dobrą lokalizację i cenę, łatwiej podjąć decyzję...