Weryfikacja obiektu w Booking.com


Weryfikacja lokalizacji obiektu

Każdy kto zdecydował się na współpracę z Bookingiem wie, że aby dokonać pełnej rejestracji obiektu należy potwierdzić jego lokalizację za pomocą kodu weryfikacyjnego. Jest to warunek konieczny do udostępnienia obiektu do sprzedaży u tego pośrednika. W wielu przypadkach to właśnie na tym etapie właściciele obiektów hotelowych napotykają problemy i potrzebują wsparcia. 

Jak wygląda weryfikacja obiektu w Booking com? 

Tradycyjnie weryfikacja lokalizacji obiektu odbywa się za pośrednictwem przesłanej przez Booking.com kartki pocztowej. Czas oczekiwania na otrzymanie kodu weryfikacyjnego w czasie przed pandemią wynosił ok. 25 dni. Zazwyczaj trwało to nieco dłużej lub wymagało kilkukrotnego kontaktu z infolinią w tej kwestii.  W okresie pandemii ze względów bezpieczeństwa Booking.com zdecydował się na wprowadzenie innych metod weryfikacji np. za pośrednictwem e-maila, co funkcjonowało w Polsce przez krótki okres czasu. Aktualnie Booking wstrzymał wysyłkę kartek i przeprowadza weryfikację lokalizacji obiektu w pełni online.

Weryfikacja lokalizacji obiektu

Jak odbywa się weryfikacja?

Chcąc przyspieszyć działania i zagwarantować bezpieczeństwo ze względu na pandemię Booking obecnie przeprowadza weryfikację obiektu za pośrednictwem m.in WhatsApp. Konsultant z portalu przeprowadza video rozmowę z właścicielem obiektu, który “oprowadza” go po swoim hotelu prezentując niezbędne informacje o hotelu. Niestety mając na uwadze fakt, iż w 2020 roku firma Booking.com zwolniła ok. 25% pracowników na całym świecie, czas realizacji wyżej wspomnianej weryfikacji przedłuża się w wielu przypadkach nawet do 6 miesięcy. Każdy, kto próbował skontaktować się z infolinią Bookingu wie, że sama próba połączenia z konsultantem może zająć nam nawet kilka godzin. 

Weryfikacja kilku obiektów

Niestety przy rejestracji kilku obiektów, mimo iż możemy mieć je utworzone na jednym koncie użytkownika –  weryfikacja odbędzie się dla każdego z nich z osobna. Nie można bowiem zarejestrować kilku obiektów dokładnie pod tym samym adresem, o ile nie są to np. apartamenty znajdujące się w jednym budynku, które w extranecie widnieją pod jednym ID obiektu. 

Jak skrócić czas weryfikacji?

Aby proces weryfikacyjny odbył się sprawnie i szybko, przed zgłoszeniem obiektu należy zwrócić uwagę na poprawność adresu oraz danych kontaktowych. Nawet najmniejszy błąd może spowolnić proces i tym samym wstrzymać sprzedaż oferty obiektu. Warto zgłaszać do Booking.com brak kontaktu ze strony konsultanta w sprawie weryfikacji. Można tego dokonać za pośrednictwem infolinii, ale również w extranecie za pomocą zakładki poczta.

Dlaczego obiekt jest weryfikowany?

Dbając o komfort i bezpieczeństwo zarówno właścicieli obiektów jak i użytkowników Booking.com, niezbędne jest potwierdzenie faktycznego istnienia obiektu. Brak weryfikacji mógłby skutkować fałszywymi profilami w wyszukiwarce oraz utratą wiarygodności zarówno portalu jak i obiektu. Podobne praktyki stosują inne portale OTA, a także Wizytówka Google Moja Firma.

Weryfikacja lokalizacji extranet

Brak weryfikacji

Obiekt, który pozostaje niezweryfikowany jest wyłączony z rezerwacji. Nie można go znaleźć w wyszukiwarce Bookingu ani zarezerwować pobytu. Warto zatem dokonać rejestracji szybciej niż planowane rozpoczęcie sprzedaży oferty przez OTA. Unikniemy tym samym straconego sezonu i stresu związanego z blokadą oferty.

Jak sprzedawać ofertę bez weryfikacji obiektu?

Najlepszym rozwiązaniem na utrzymanie sprzedaży w obiekcie jest indywidualna strona internetowa dla Twojego obiektu. Dzięki aktualnej witrynie Twoja oferta będzie widoczna przez 24h na dobę – 7 dni w tygodniu. Jest ona niezależna od żadnego innego portalu, nie wymaga weryfikacji i nie wiąże się z dodatkową prowizją. Sam zarządzasz informacjami jakie się na niej znajdują oraz jej wyglądem. Możesz na bieżąco wprowadzać zmiany, nie marnując czasu na połączenie z infolinią czy oczekiwaniu na odpowiedź od konsultanta. Jeśli nie posiadasz strony internetowej – poproś o ofertę dla Twojego obiektu.

Proszę o bezpłatną wycenę

Daria Wasielewska
Rodowita ostrowianka, grafik komputerowy. Miłośniczka ciągłego rozwoju i inwestowania w wiedzę. Uwielbiam podróże, poznawanie nowych miejsc i ludzi. W czasie wolnym relaksuje się w kuchni szukając pomysłów na nowe smaki. Sport nie jest mi obcy – koszykówka towarzyszy mi w życiu od lat!
Przeczytaj
RÓWNIEŻ
BookingSuite, co to jest i dlaczego nie warto? - miniatura BookingSuite, co to jest i dlaczego nie warto? Booking.com, to nie tylko najbardziej popularny serwis rezerwacyjny na świecie, to od kilku lat raczej kombajn oferujący hotelarz...

Jak założyć konto hotelu w Expedia Group - miniatura Jak założyć konto hotelu w Expedia Group Expedia Group to jedna z najważniejszych platform podróżnych na całym świecie, firma matka dla wielu popularnych ogólnoświatowych...

Zobacz jak działa Booking Optymalizator i zarabiaj w 2 tygodnie! - miniatura Zobacz jak działa Booking Optymalizator i zarabiaj w 2 tygodnie! Oferta na Booking.com nieustannie jest bardzo ważną częścią sprzedaży noclegów przez internet. Ważne jest, aby wizytówka była zop...

Booking – oferty bezzwrotne, a wzrost zysków - miniatura Booking – oferty bezzwrotne, a wzrost zysków Pamiętasz poprzedni artykuł, w którym napisałem o tym, jak założyć wizytówkę na Bookingu? Jeśli nie, to zapraszam do zapoznania s...

Booking Extranet – jak dodać obiekt - miniatura Booking Extranet – jak dodać obiekt Booking jest wszędzie, i niemal każdy na tym konkretnym OTA jest. Nieważne, czy hotel znajduje się w Zakopanem, w Kołobrzegu, czy...

Booking zasady współpracy - miniatura Booking zasady współpracy Zgodnie z tym, co sam Booking podaje na swojej stronie, udostępniają możliwość rezerwacji blisko 1,5 miliona obiektów noclegowych...