Weryfikacja obiektu w Booking.com


Weryfikacja lokalizacji obiektu

Każdy kto zdecydował się na współpracę z Bookingiem wie, że aby dokonać pełnej rejestracji obiektu należy dokonać weryfikacji obiektu. Jest to warunek konieczny do udostępnienia obiektu do sprzedaży u tego pośrednika. W wielu przypadkach to właśnie na tym etapie właściciele obiektów hotelowych napotykają problemy i potrzebują wsparcia. 

Jak wygląda weryfikacja obiektu w Booking com? 

Tradycyjnie weryfikacja lokalizacji obiektu odbywa się za pośrednictwem przesłanej przez Booking.com kartki pocztowej. Czas oczekiwania na otrzymanie kodu weryfikacyjnego w czasie przed pandemią wynosił ok. 25 dni. Zazwyczaj trwało to nieco dłużej lub wymagało kilkukrotnego kontaktu z infolinią w tej kwestii.  W okresie pandemii ze względów bezpieczeństwa Booking.com zdecydował się na wprowadzenie innych metod weryfikacji np. za pośrednictwem e-maila, co funkcjonowało w Polsce przez krótki okres czasu. Aktualnie Booking wstrzymał wysyłkę kartek i przeprowadza weryfikację lokalizacji obiektu w pełni online.

Weryfikacja lokalizacji obiektu

Jak odbywa się weryfikacja?

Chcąc przyspieszyć działania i zagwarantować bezpieczeństwo ze względu na pandemię Booking obecnie przeprowadza weryfikację obiektu za pośrednictwem m.in WhatsApp. Konsultant z portalu przeprowadza video rozmowę z właścicielem obiektu, który “oprowadza” go po swoim hotelu prezentując niezbędne informacje o hotelu. Niestety mając na uwadze fakt, iż w 2020 roku firma Booking.com zwolniła ok. 25% pracowników na całym świecie, czas realizacji wyżej wspomnianej weryfikacji przedłuża się w wielu przypadkach nawet do 6 miesięcy. Każdy, kto próbował skontaktować się z infolinią Bookingu wie, że sama próba połączenia z konsultantem może zająć nam nawet kilka godzin. 

Weryfikacja kilku obiektów

Niestety przy rejestracji kilku obiektów, mimo iż możemy mieć je utworzone na jednym koncie użytkownika –  weryfikacja odbędzie się dla każdego z nich z osobna. Nie można bowiem zarejestrować kilku obiektów dokładnie pod tym samym adresem, o ile nie są to np. apartamenty znajdujące się w jednym budynku, które w extranecie widnieją pod jednym ID obiektu. 

Jak skrócić czas weryfikacji?

Aby proces weryfikacyjny odbył się sprawnie i szybko, przed zgłoszeniem obiektu należy zwrócić uwagę na poprawność adresu oraz danych kontaktowych. Nawet najmniejszy błąd może spowolnić proces i tym samym wstrzymać sprzedaż oferty obiektu. Warto zgłaszać do Booking.com brak kontaktu ze strony konsultanta w sprawie weryfikacji. Można tego dokonać za pośrednictwem infolinii, ale również w extranecie za pomocą zakładki poczta.

Dlaczego obiekt jest weryfikowany?

Dbając o komfort i bezpieczeństwo zarówno właścicieli obiektów jak i użytkowników Booking.com, niezbędne jest potwierdzenie faktycznego istnienia obiektu. Brak weryfikacji mógłby skutkować fałszywymi profilami w wyszukiwarce oraz utratą wiarygodności zarówno portalu jak i obiektu. Podobne praktyki stosują inne portale OTA, a także Wizytówka Google Moja Firma.

Weryfikacja lokalizacji extranet

Brak weryfikacji

Obiekt, który pozostaje niezweryfikowany jest wyłączony z rezerwacji. Nie można go znaleźć w wyszukiwarce Bookingu ani zarezerwować pobytu. Warto zatem dokonać rejestracji szybciej niż planowane rozpoczęcie sprzedaży oferty przez OTA. Unikniemy tym samym straconego sezonu i stresu związanego z blokadą oferty.

Jak sprzedawać ofertę bez weryfikacji obiektu?

Najlepszym rozwiązaniem na utrzymanie sprzedaży w obiekcie jest indywidualna strona internetowa dla Twojego obiektu. Dzięki aktualnej witrynie Twoja oferta będzie widoczna przez 24h na dobę – 7 dni w tygodniu. Jest ona niezależna od żadnego innego portalu, nie wymaga weryfikacji i nie wiąże się z dodatkową prowizją. Sam zarządzasz informacjami jakie się na niej znajdują oraz jej wyglądem. Możesz na bieżąco wprowadzać zmiany, nie marnując czasu na połączenie z infolinią czy oczekiwaniu na odpowiedź od konsultanta. Jeśli nie posiadasz strony internetowej – poproś o ofertę dla Twojego obiektu.

Proszę o bezpłatną wycenę

Poznaj Booking Solutions

Zobacz nasz Fanpage

Daria Wasielewska
Rodowita ostrowianka, grafik komputerowy. Miłośniczka ciągłego rozwoju i inwestowania w wiedzę. Uwielbiam podróże, poznawanie nowych miejsc i ludzi. W czasie wolnym relaksuje się w kuchni szukając pomysłów na nowe smaki. Sport nie jest mi obcy – koszykówka towarzyszy mi w życiu od lat!
Przeczytaj
RÓWNIEŻ
Booking Optymalizator – zwiększanie zasięgu oferty obiektu noclegowego! - miniatura Booking Optymalizator – zwiększanie zasięgu oferty obiektu noclegowego! Dobrze przygotowany profil wizytówki obiektu na portalach rezerwacyjnych to skuteczne źródło rezerwacji. Nasza autorska...

Czy pozycja oferty w Bookingu jest ważna w 2023 roku? - miniatura Czy pozycja oferty w Bookingu jest ważna w 2023 roku? Niejednokrotnie podczas rozmów z hotelarzami spotykamy się ze stwierdzeniem: “chciał(a)bym aby oferta mojego hotel...

Booking promocje czerwiec 2022 –  Czy wiesz ile Cię to tak naprawdę kosztuje? - miniatura Booking promocje czerwiec 2022 – Czy wiesz ile Cię to tak naprawdę kosztuje? Booking promocje to jedno z działań jakie sugeruje OTA, by zwiększyć zasięg oferty i ilość rezerwacji. Ilość ...

Program Genius Booking czy warto i ile to kosztuje? - miniatura Program Genius Booking czy warto i ile to kosztuje? Zastanawiasz się czym jest Program Genius Booking? A może już uczestniczysz w tym programie, ale nie do ...

Jak uruchomić sprzedaż w Booking.com? - miniatura Jak uruchomić sprzedaż w Booking.com? Pierwszy etap planowania podróży to zazwyczaj poszukiwania oferty noclegowej. Większość użytkowników Internetu rozpoczyna go...

BookingSuite, co to jest i dlaczego nie warto? - miniatura BookingSuite, co to jest i dlaczego nie warto? Booking.com, to nie tylko najbardziej popularny serwis rezerwacyjny na świecie, to od kilku lat raczej kombajn oferujący hotelarz...