Wizytówka w Google Maps i Hotel Search – nowe udogodnienia!


nowe udogodnienia w wizytówkach google i hotel search

Google w związku z dużym postawieniem na swoje narzędzie Hotel Search, mocno przebudowuje swoje dotychczasowe usługi. Głównym elementem mającym związek z wyszukiwarką dla hoteli, są oczywiście wizytówki Moja Firma. Wszystkie opisane poniżej elementy wyświetlane więc będą nie tyle w wizytówce na mapach, co w wyszukiwarce Google Hotel Search! Zobacz co się zmieniło!

Widok informacji się nie zmienił

wizytówka w google maps informacje o hotelu
ekran informacji w wizytówce

Sam widok ogólny, na którym znajdują się informacje o hotelu lub też obiekcie noclegowym, nie uległ żadnej zmianie. Nie obserwując więc zmian na bieżąco, nie musisz ich wychwycić na pierwszy rzut oka.

Na pierwszym ekranie informacyjnym, masz bowiem to samo, co wcześniej.

  • Nazwa obiektu,
  • Kategoria główna,
  • Kategorie dodatkowe (te trzy elementy są niewidoczne powyżej),
  • Obszar działalności,
  • Dni i godziny otwarcia,
  • Niestandardowe godziny pracy,
  • Numer telefonu,
  • Skrócona nazwa profilu,
  • Adres URL strony internetowej,
  • Atrybuty hotelu (i na tej zakładce się dziś skupimy),
  • Data otwarcia,
  • Przycisk do dodawania zdjęć.

Bloki obok, to wyświetlanie się firmy w wyszukiwarce i na mapach, oznaczenie jako zamkniętej lub usunięcie oraz informacje dla zaawansowanych użytkowników. Wiesz już jak założyć wizytówkę na mapach Google, zobacz co się zmieniło w atrybutach.

Atrybuty hotelu, co zobaczysz po zmianach

atrybuty hotelu w google moja firma
ogólny widok atrybutów

Same atrybuty masz podzielone na dwie sekcje: szczegółowe informacje o obiekcie oraz szczegółowe informacje o pokoju. Skupiając się póki co na pierwszej z nich, boczne menu pokazuje następujące kategorie:

  • Internet,
  • Jedzenie i napoje,
  • Zasady i płatności,
  • Atrakcje,
  • Usługi,
  • Dzieci,
  • Baseny,
  • Parking i transport,
  • Usługi wellness,
  • Ułatwienia dostępu,
  • Biznes i wydarzenia,
  • Zwierzęta.

Powyżej widzisz ogólny widok sekcji internet i sekcji jedzenie i napoje, zobaczmy, co kryją wewnątrz.

Internet,

internet w hotelu
widok sekcji internet

Oznaczasz, czy w obiekcie znajduje się ogólnodostępne stanowisko z dostępem do internetu.

Kolejne opcje to dostęp do Wi-Fi w obiekcie, ewentualna cena, miejsca gdzie jest dostępny (czy we wszystkich pokojach i w strefach ogólnodostępnych).

We wszystkich omawianych przypadkach masz opcje dostępne, niedostępne (wyjątkiem jest cena gdzie oznaczyć możesz dodatkową opłatę) oraz inne (za tą opcją kryją się: zależy od dnia tygodnia, zależnie od sezonu, w trakcie remontu, nie wiadomo/brak jasnych informacji). Opcja inne we wszystkich omawianych sekcjach wygląda identycznie.

Jedzenie i napoje,

jedzenie i napoje na wizytówce google
jedzenie i napoje

Zaznaczasz tutaj restauracje w swoim hotelu oraz ich ewentualną ilość. Poniżej wybierasz opcje dotyczące posiłków:

  • Bar,
  • Bufet,
  • Kolacja w formie bufetu,
  • Obsługa kelnerska,
  • Obsługa hotelowa,
  • Automaty sprzedające,
  • Śniadanie,
  • Cena, (tutaj możesz oznaczyć, czy śniadanie jest dodatkowo płatne),
  • Śniadanie w formie bufetu.

Zasady i płatności, atrakcje

zasady i płatności, atrakcje hotelu google maps
zasady i płatności, atrakcje – widok ogólny

Widok ogólny tych dwóch sekcji niczym szczególnym nie powinien Cię zaskoczyć. Zasady i płatności pokazują najważniejsze informacje czyli godziny zameldowania i wymeldowania, akceptowane przez hotel formy płatności oraz ogólne zasady panujące w obiekcie.

Atrakcje skupiają się na wstępie na plażę i ogólnych elementach dotyczących wypoczynku podczas pobytu w Twoim obiekcie. Szczegółowo zobaczymy natomiast troszeczkę więcej.

Zasady i płatności,

zasady i płatności google moja firma
szczegóły dotyczące zasad i płatności

Poza opisanymi wyżej godzinami zameldowania i wymeldowania, nieodbiegającymi od widoku głównego, widoczny jest moduł płatności, tutaj wybierasz dany rodzaj i decydujesz; akceptowana, nie jest akceptowana, lub też inne (co rozpisywałem wyżej).

  • Gotówka,
  • Czeki,
  • Karty kredytowe,
  • Karty debetowe,
  • Płatności mobilne NFC.

Każdą z opcji zaznaczyć możesz niezależnie od pozostałych. Co do zakładki zasady, wybierasz, czy bezpłatny jest u Ciebie pobyt dzieci, oraz czy przyjmujesz u siebie wyłącznie osoby niepalące. Widoczny jest również pakiet „all inclusive”, gdzie decydujesz o jego dostępności oraz formie przyjętej w Twoim obiekcie.

Atrakcje

atrakcje wizytówki google
atrakcje, wypoczynek i rozrywka

W podstronie atrakcje, elementami widocznymi na samej górze są te dotyczące plaży, czyli wstęp na plażę (jak widzisz, po zaznaczeniu niedostępne, dwie kolejne opcje są niedostępne – tylko do użytku prywatnego i położony przy plaży).

W sekcji wypoczynek widoczne są następujące elementy:

  • Wypożyczalnia rowerów,
  • Butiki,
  • Golf,
  • Jazda konna,
  • Nurkowanie z akwalungiem,
  • Nurkowanie z rurką,
  • Tenis,
  • Możliwość jazdy na nartach wodnych.

Kilka elementów dotyczących rozrywki w hotelu także znalazło się w odświeżonym panelu:

  • Kasyno,
  • Sala gier,
  • Klub nocny/DJ.

Usługi, języki obce, dzieci

usługi i udogodnienia dla dzieci mapy google
usługi oraz dzieci

Udogodnienia, usługi oraz pomoc jakie oferuje Twój hotel, a także wszystkie elementy przewidziane dla najmłodszych posiadają swoje osobne zakładki, które należałoby wypełnić, aby stuprocentowo zadbać o wizytówkę. Zajrzyjmy do wnętrza.

Usługi, obsługa Gości i pokoi

obsługa gości i pokoi google hotel search
obsługa gości i pokoi

W przypadku hoteli masz do czynienia z niezwykle rozbudowaną listą opcji do wyboru jeśli chodzi o obsługę Gości:

  • Przechowalnia bagażu,
  • Konsjerż,
  • Sklep ogólnospożywczy,
  • Kantor,
  • Winda,
  • Recepcja,
  • Sklep z podarunkami,
  • Pralnia z pełną obsługą,
  • Pralnia samoobsługowa,
  • Happy hour,
  • Usługa budzenia przez telefon.

Przy obsłudze pokoi natomiast, skromna lista obejmuje:

  • Sprzątanie,
  • Usługa ścielenia łóżka.

Języki obce

języki obce hotel search
języki obce w Twoim hotelu

Podczas uzupełniania wizytówki dostajesz do wyboru całkiem sporą listę języków obcych do wyboru. W zależności od tego jakimi językami operujesz Ty, bądź Twój personel, możesz dać potencjalnym Gościom taką informację już na etapie przeglądania Twojej wizytówki i obiektu w narzędziu Hotel Search.

Udogodnienia dla dzieci,

udogodnienia dla dzieci wyszukiwarka hotel search
udogodnienia i zajęcia dla dzieci

Usługi dotyczące najmłodszych nie są póki co zbyt rozbudowane, ale obejmują najważniejsze aspekty z punktu widzenia rodziców:

  • Zajęcia dla dzieci,
  • Opieka nad dziećmi,
  • Klub dla dzieci.

Jadąc na wakacje z dzieciakami większość rodziców chciałaby zapewnić im dodatkowe zajęcia i mieć pewność, że będą one bezpieczne z daleka od domu, więc powyższe udogodnienia wydają się być wystarczające przy nowej wyszukiwarce.

Baseny, parking i transport

baseny i parking hotelowy w google
baseny, parking i transport

Wszelkie informacje o basenach, ich dostępności, rodzaju oraz dodatkach takich jak jacuzzi i inne wodne udogodnienia. Parking i transport to natomiast opis parkingu, ceny, wszelkich opcji dojazdowych. Zajrzyjmy po kolei do środka!

Baseny,

baseny w hotelu, mapy google
szczegółowe informacje dotyczące basenów

Zakładka pozwala zaznaczyć czy, i jakie baseny posiadasz w obiekcie (kryte bądź odkryte). Zaznaczasz również szczegółowe informacje:

  • Basen tylko dla dorosłych,
  • Jacuzzi,
  • Leniwa rzeka,
  • Basen termalny/gorące źródło,
  • Brodzik,
  • Zjeżdżalnia wodna,
  • Basen z falami.

Pewnie, że w wielu obiektach część tych udogodnień się nie przyda, ale ponownie widać, iż chodzi o to co ma się wyświetlać w nowej wyszukiwarce noclegów.

Parking i transport,

parking i transport
parking i transport, transfer lotniskowy, lokalny transport

Opcje dotyczące parkingu to sama jego obecność, cena, parking samoobsługowy, parking z obsługą, stacje ładowania pojazdów elektrycznych. Transfer lotniskowy i transport wahadłowy, prywatny samochód dla gości. Lokalny transport dotyczy transportu wahadłowego i wypożyczalni samochodów na terenie obiektu.

Usługi wellness i ułatwienia dostępu

wyszukiwarka hoteli wellness i spa
wellness i ułatwienia dla niepełnosprawnych

Znajdziesz tu usługi wellness i SPA oraz centrum fitness na terenie Twojego obiektu. Poniżej ułatwienia dostępu dla osób o różnym stopniu sprawności fizycznej.

Wellness

centrum fitness i spa w wyszukiwarce hoteli
Usługi wellness i SPA w hotelu

Zaznaczasz tutaj obecność centrum fitness wraz z opcją bezpłatna lub dodatkowo płatna, poniżej lista dostępnych opcji:

  • Maszyna eliptyczna,
  • Bieżnia,
  • Wolne ciężary,
  • Maszyny do wyciskania.

Dostępność opcji SPA również możesz zaznaczyć, a do wyboru dodatkowo masz jeszcze:

  • Masaż,
  • Salon fryzjerski,
  • Sauna.

Dodatkowo z elementów nie pasujących do dwóch powyższych opcji masz również możliwość poinformowania, o tym, że można u Ciebie poprosić o lekarza na wezwanie.

Ułatwienia dostępu

ułatwienia dostępu dla niepełnosprawnych
udogodnienia dla osób niepełnosprawnych

Ułatwienia dla osób niepełnosprawnych to dziś podstawa w branży hotelarskiej na całym świecie. Nie inaczej wygląda to zdaniem Google, stąd do wyboru masz:

  • Obiekt przystosowany dla osób niepełnosprawnych ruchowo,
  • Parking z dostępem dla niepełnosprawnych,
  • Basen z dostępem dla niepełnosprawnych,
  • Winda z dostępem dla niepełnosprawnych.

W tym przypadku lista nie posiada nadmiernie wielu pozycji, ale zawiera te najważniejsze z punktu widzenia osób szukających dla siebie idealnego miejsca.

Biznes i wydarzenia, zwierzęta

biznes i wydarzenia, akceptacja zwierząt w hotelu
biznes i wydarzenia, zwierzęta

Dwa ostatnie kafelki na stronie dotyczą modułów biznesowych – sale konferencyjne, centrum biznesowe oraz obecności zwierząt w hotelu. Szczegółowo rozpisane zostało to następująco.

Część biznesowa

centrum biznes wyszukiwarka hoteli
część biznesowa

Zaznaczasz dostępność sal konferencyjnych, wraz z ich ilością oraz dostępność centrum biznesowego w hotelu. Obecnie tylko tyle opcji przewidziano po zmianach.

Zwierzęta

zwierzęta w hotelu
obecność zwierząt w obiekcie

Ujmujesz w tym miejscu, czy zwierzęta w hotelu są dozwolone, czy też nie. Ustalasz dodatkową płatność bądź opcje bezpłatną oraz zaznaczasz akceptacje psów i kotów. To tyle jeśli chodzi o udogodnienia dotyczące zwierząt.

Twoja Wizytówka Google

Podsumowanie

W ostatnich miesiącach wizytówki Google mocno się rozrosły i opcji do wyboru masz coraz więcej. Ma to niewątpliwy związek ze stale rozwijającym się narzędziem Hotel Search. Ciężko za tym nadążyć zwłaszcza przy natłoku codziennych zajęć wokół prowadzenia obiektu i codziennej obsługi Gości.

Pozostawiając zakładki nieuzupełnione, ryzykujesz, że Twój obiekt będzie trudniej znaleźć nie tylko na Mapach Google ale również w nowej wyszukiwarce noclegów, może warto poświęcić mu chwilę uwagi i zająć się tym tematem?


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Gwiazdki hotelowe, hotel i motel 2 gwiazdkowy, wymagania - miniatura Gwiazdki hotelowe, hotel i motel 2 gwiazdkowy, wymagania
W lutym tego roku, pisałem na temat wymagań, jakie spełnić muszą hotele i motele, chcąc uzyskać kategoryzację jednogwiazdkową. Czas sprawdz...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


BS Engine – Poznaj silnik rezerwacyjny Booking Solutions! - miniatura BS Engine – Poznaj silnik rezerwacyjny Booking Solutions!
Już jest! Przedstawiam Ci nasz autorski silnik rezerwacyjny. Przed Tobą – BS Engine! Twoje osobiste narzędzie do zwiększania sprzedaży bezp...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Kolonia Mazurska, nowa strona internetowa – Wywiad! - miniatura Kolonia Mazurska, nowa strona internetowa – Wywiad!
Mam ogromną przyjemność porozmawiać dziś z Danką Szkup, właścicielką przepięknej Kolonii Mazurskiej. Prywatnie zakochana w mierkowskim lesi...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Sprzedażowe strony internetowe dla hoteli, czyli jakie? - miniatura Sprzedażowe strony internetowe dla hoteli, czyli jakie?
Rynek hotelarski w Polsce rośnie jak na drożdżach a znakomita większość rezerwacji odbywa się dziś online. Zobacz jak powinny wyglądać nowo...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Kampanie brandowe w Google Ads – badania marketingowe - miniatura Kampanie brandowe w Google Ads – badania marketingowe
Przygotowaliśmy badania marketingowe dotyczące ochrony marki w Google Ads, sprawdźmy więc jak w roku 2019 podchodzą hotelarze do prezentowa...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Angels Home, pełna strategia marketingowa - miniatura Angels Home, pełna strategia marketingowa
Budowa pełnej strategii marketingowej dla obiektów z branży hotelarskiej to nie lada wyzwanie. W tym konkretnym przypadku mówimy o dwóch ek...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl