Jak zdjęcia i opinie o hotelu wpływają na rezerwacje


zdjęcia i opinie hoteli

Obecnie Goście hotelowi kupują w pierwszej kolejności oczami. Owszem, jeśli masz dobrą lokalizację i cenę, łatwiej podjąć decyzję o zakupie. Zastanów się na tym, jakie elementy w głównej mierze sprawiają, że Goście wybierają ten a nie inny obiekt.
Zacznij zarządzać opiniami obiektu!

Opinie o hotelu budują reputację

Nawet najlepsze i najbardziej popularne obiekty noclegowe na świecie, nie zbudowałyby swojej marki i bazy Gości, gdyby opinie o nich były wyłącznie negatywne.

Dlatego właśnie o to, jak postrzegany jest obiekt, należy dbać na wielu płaszczyznach. Ba, mało tego, nawet jeśli nie masz negatywnych opinii, to na pozytywne także należy odpowiadać.

Właśnie dlatego stworzyliśmy Channel Opinion. Z myślą o tym, żeby hotelarzom żyło się łatwiej. Bo wiemy, że zarządzanie opiniami to klucz do budowy silnej marki!

Powołując się na badania przeprowadzone przez siteminder.com, aż 96% osób szukających noclegów, powołuje się na opinie na temat danego obiektu. Co ciekawe obiekty z branży horeca dalej mają problem z odpowiadaniem na opinie pozostawiane przez Gości.

Spora część hotelarzy, nie tylko nie odpowiada na publikowane opinie, ale również w żaden sposób nie sprawuje kontroli nad tym, co się o nich mówi w internecie.

Dlaczego to takie ważne? Nie kontrolując pojawiających się opinii, nie wiesz co Goście sądzą o oferowanych przez Ciebie usługach.

Nie znasz ich odczuć, przez co nie masz pojęcia co im odpowiada i jest Twoim największym atutem (więc należy to uwypuklić!). Nie wiesz także, co wymaga poprawy i nie masz świadomości, na poprawę których elementów bezwzględnie musisz zwrócić uwagę.

Opinii nie wolno lekceważyć. spójrz na TripAdvisor!

opinie na tripadvisor
widok strony głównej serwisu TripAdvisor

Według danych opublikowanych przez Guardiana, co miesiąc prawie 460 milionów ludzi (blisko 1 na 16 osób na ziemi!), odwiedza serwis TripAdvisor, lub któryś z jego odłamów.

Choćby to, daje jasny sygnał, że warto przedstawić swój obiekt w tym serwisie. TripAdvisor, od pewnego czasu mocno skierował swój profil w stronę bardziej społecznościowego podejścia do tematu rezerwacji.

Już po samej stronie głównej widać, że ma bardziej społecznościowy sznyt. W pierwszym widoku widzisz zdjęcie opublikowane przez użytkownika (kolejny przykład, że zdjęcia odgrywają kluczową rolę!). Dalej, masz możliwość polubienia danego kontrybutora bądź jego zdjęcia, opcje przesłania go dalej, czy opublikowania we własnym profilu.

Lewa strona widoku, to zachęta do publikacji Twoich własnych materiałów (zdjęć oraz recenzji), natomiast prawa to kolumna kogo warto obserwować na stronie TripAdvisor, czyli lista popularnych recenzentów, których opinie są często brane pod uwagę i traktowane jako godne polecenia i miarodajne.

Nacisk na uwypuklenie materiałów użytkowników i możliwość lajkowania ich spostrzeżeń pokazuje wiodącą rolę recenzji w wyborze miejsca podróży.

Ludzie oceniają wiele elementów

recenzje hotelu trip advisor

Zaglądając w profil przykładowego obiektu z Warszawy w oczy rzuca się średnia ocen obiektu, liczba recenzji oraz cztery kryteria składające się na średnią ocen:

  • Lokalizacja,
  • Czystość,
  • Obsługa,
  • Wartość.

Poniżej znajduje się również certyfikat jakości, przyznawany obiektom regularnie otrzymującym wysokie oceny od recenzentów.

Nie tylko opinie, ale także zdjęcia!

Opinie to jedno, i zdecydowanie należy dbać o nie w pierwszej kolejności, ale pamiętaj także o zdjęciach. W procesie sprzedaży, fotografie pełnią ważną rolę.

Przyciągając zdjęciem, wzmagasz ciekawość, budujesz chęć zakupową. Obserwując największe i najbardziej popularne obiekty na polskim i światowym rynku, możesz zwrócić uwagę, że zwracają one ogromną uwagę na publikowane przez siebie fotografie.

Posłużę się przykładem Hotelu Las Piechowice, dostępnego do rezerwacji poprzez serwis Booking.com. Hotel skorzystał z naszej usługi Booking Optymalizatora, a więc przeszedł przez wszystkie aspekty optymalizacji wizytówki.

Wszystkie opisane tutaj zmiany dzieli zaledwie tydzień, więc publikowane dalej dane liczbowe również mieścić się będą w przedziale 7 dni.

Pierwszym elementem sprzedażowym widzianym oczami Gości, jest właśnie zdjęcie główne więc ono również zostało edytowane.

Fotografia główna

zdjęcie główne przed optymalizacją
zdjęcie główne przed optymalizacją

Zdecydowaliśmy, że dotychczasowe zdjęcie główne jest mało konkurencyjne, a fotografie, które otrzymaliśmy od klienta, mogą znacznie lepiej uwypuklić atuty obiektu.

Następnie zdjęcie główne zostało zaktualizowane na wybrane przez nas, które niesie za sobą większą wartość sprzedażową:

booking optymalizator zdjęcie po
zdjęcie główne po zmianie

Po zmianie prezentuje się ono w ten sposób. Zmieniła się perspektywa i sposób przedstawienia obiektu. Cała galeria obiektu również uległa zmianie.

Galeria zdjęć

galeria fotografii przed optymalizacją
galeria zdjęć przed edycją, źródło: booking.com

Przed edycją galeria fotografii prezentowała się w ten sposób. Posłużyłem się przykładowymi czterema rzędami miniatur, daje to wystarczający ogląd na zmianę sytuacji przed i po optymalizacji profilu.

Podane powyżej, przykładowe cztery rzędy prezentują się następująco po przeprowadzonych zmianach:

galeria po optymalizacji bookingu
zdjęcia po edycji, źródło: j/w

Zmieniła się nie tylko kolejność materiałów, ale również usunięte zostały te mniej atrakcyjne, dodaliśmy zupełnie nowe zdjęcia. Zwiększyła się także znacząco ich liczba, czego naturalnie nie widać na powyższym screenie, który spełnia rolę wyłącznie poglądową.

Co wynika ze zmian, czyli przed i po!

Nie byłbym sobą, gdybym nie posłużył się namacalnymi wynikami liczbowymi, porównajmy więc sytuację przed naszymi zmianami, oraz już po fakcie. Przypominam, że oba screeny dzieli zaledwie 7 dni!

Wyniki przed zmianami

wyniki hotelu przed optymalizacją
statystyki hotelu w portalu rezerwacyjnym przed edycją profilu

Oto jakie wyniki obiektu widoczne są na pierwszym planie, na Booking.com:

  • Liczba wyświetleń w wyszukiwarce,
  • Wyświetlenia obiektu,
  • Popularność.

Wyniki obejmują ostatnie 30 dni, natomiast wartości wyrażone kolorem czerwonym, to porównania dnia, w którym dane były przez nas sprawdzane, do dnia poprzedniego. Spadek wszystkich trzech wartości jest aż nadto widoczny.

Wyniki po zmianach

wyniki hotelu po zmianach
statystyki hotelu Las Piechowice 7 dni po edycji profilu

Po 7 dniach zajrzeliśmy ponownie w wyżej wymienione statystyki, oto co zastaliśmy. Wszystkie wyniki znacząco wzrosły:

  • Liczba wyświetleń w wyszukiwarce wzrosła o 2938 względem dnia poprzedniego i o 39925 wyświetleń względem poprzedniego tygodnia,
  • Wyświetlenia obiektu wzrosły o 130 w ciągu 24 godzin, natomiast w ciągu tygodnia o 1674,
  • Popularność poszła w górę o 4 miejsca w 24 godziny i o 25 w ciągu 7 dni, (tutaj natomiast liczba jest dość ruchoma ponieważ algorytmy biorą pod uwagę obiekty dostępne do rezerwacji w danym dniu).

Wyświetlenia w wyszukiwarce wzrosły o 17,9%, natomiast wyświetlenia obiektu o 14,8% na przestrzeni jednego tygodnia!

Wzrosty o tyle procent nie są dziełem przypadku, więc pojawia się widoczny dowód na to, że zmiana zdjęć i optymalizacja wizytówki może przynieść efekt, w postaci dużo większego zainteresowania Twoim obiektem.

Sam wzrost zainteresowania tym konkretnym hotelem o niemal 15% to wynik bardzo dobry. Pamiętaj, iż to właśnie zdjęcie jest pierwszym elementem przyciągającym uwagę przy zetknięciu z całą listą dostępnych w danym momencie obiektów.

Channel Opinion, co dla Ciebie mamy?

Lata współpracy z obiektami różnej wielkości i setki godzin rozmów z hotelarzami uświadomiły nam istotność recenzji Gości, przy wyborze miejsca noclegowego.

Zarządzanie nimi również nie jest sprawą łatwą, dlatego wychodząc naprzeciw oczekiwaniom postanowiliśmy zebrać wszystkie najważniejsze portale w jednym przejrzystym i intuicyjnym narzędziu.

Co potrafi nasz Channel Opinion?

Dlaczego nasze narzędzie jest najlepszym możliwym wyborem?

  • Pobierze dla Ciebie wszystkie opinie o Twoim obiekcie, z najważniejszych serwisów rezerwacyjnych na rynku (Booking, TripAdvisor, Expedia, HRS, Hotels.com),
  • Pobierze opinie z najważniejszych portali społecznościowych na świecie (Facebook, Wizytówka Google Moja Firma),
  • Zapisze wszystkie opinie w jednej, przejrzystej i czytelnej bazie danych,
  • Na bieżąco będzie dla Ciebie monitorować nowo pojawiające się opinie, dzięki temu żadna z nich Ci nie umknie!
  • Wyśle Ci powiadomienie mailowe na podane przez Ciebie adresy,
  • Wyśle Ci powiadomienie za pomocą SMS, na wskazane przez Ciebie numery telefonów,
  • Umożliwi łatwe przeszukiwanie wszystkich opinii,
  • Pozwoli Ci przeanalizować wszystkie pojawiające się w internecie wpisy pod kątem wystawionych Ci ocen,
  • Obliczy średnią Twoich ocen we wszystkich portalach, w których Twój obiekt jest widoczny,
  • Wygeneruje raport dotyczący opinii pojawiających się w wybranym przez Ciebie okresie – wiesz dzięki temu, czy idziesz w dobrym kierunku!
  • Wszystkie te elementy znajdziesz w jednym Panelu, który możesz obsługiwać z poziomu komputera osobistego, oraz wszystkich urządzeń mobilnych!
Przetestuj przez miesiąc za darmo

Dlaczego warto?

Przez miesiąc zyskasz DARMOWY dostęp do wszystkich najważniejszych funkcjonalności naszego narzędzia. Samodzielnie będziesz mógł przetestować działanie zastosowanych przez nas rozwiązań.

Przekonasz się, jaki komfort daje szybkie odpowiadanie na opinie i uzyskiwanie na bieżąco powiadomień o tym, kto i co sądzi o pobycie w Twoim obiekcie.

Materiały graficzne pochodzą ze stron channelopinion.com, booking.com oraz tripadvisor.com


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Wizytówka w Google Maps i Hotel Search – nowe udogodnienia! - miniatura Wizytówka w Google Maps i Hotel Search – nowe udogodnienia!
Google w związku z dużym postawieniem na swoje narzędzie Hotel Search, mocno przebudowuje swoje dotychczasowe usługi. Głównym elementem maj...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Kampanie brandowe w Google Ads – badania marketingowe - miniatura Kampanie brandowe w Google Ads – badania marketingowe
Przygotowaliśmy badania marketingowe dotyczące ochrony marki w Google Ads, sprawdźmy więc jak w roku 2019 podchodzą hotelarze do prezentowa...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Angels Home, pełna strategia marketingowa - miniatura Angels Home, pełna strategia marketingowa
Budowa pełnej strategii marketingowej dla obiektów z branży hotelarskiej to nie lada wyzwanie. W tym konkretnym przypadku mówimy o dwóch ek...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Marka hotelu dziś znaczy więcej niż kiedykolwiek - miniatura Marka hotelu dziś znaczy więcej niż kiedykolwiek
Lato w pełni i mnóstwo hoteli ma teraz stuprocentowe obłożenie. Mogę się z Tobą założyć, że pierwszymi obiektami zapełniającymi się do gran...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Google Hotel Search – Badania branży hotelarskiej! - miniatura Google Hotel Search – Badania branży hotelarskiej!
Kilka dni temu opisałem, jak wygląda i na czym polega usługa Google Hotel Search. Nadeszła chwila, kiedy nasze badania przeprowadzone wśród...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Google Hotel Search, jak wygląda usługa? - miniatura Google Hotel Search, jak wygląda usługa?
Pewnym było, że nadejdzie taka chwila, kiedy Google będzie chciało z przytupem wkroczyć na rynek travel i przejąć solidny kawałek tortu wł...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl