Marka Booking.com znana jest na całym świecie, głównie za sprawą doskonałego marketingu. Czy można wykorzystać ich działania oraz budżety marketingowe do wypromowania swojego obiektu w sieci? Oczywiście, że tak! Booking.com jako jeden z wiodących w Polsce OTA ma duży zasób użytkowników, szukających najlepszej oferty właśnie za pośrednictwem tego portalu. Na Booking.com codziennie dokonuje się rezerwacji około 1.5 miliona pokojonocy! Daj się znaleźć potencjalnemu Gościowi i zaprezentuj obiekt z najlepszej strony. Musisz pamiętać, że każdy kto zarezerwuje pobyt przez OTA, może zostać Twoim stałym, lojalnym, chętnie powracającym klientem. Od czego zacząć? Od właściwie przygotowanej oferty i swojej strony www!
Dobra kategoryzacja
Stworzenie profilu wydawać się może proste, ale jest wiele czynników, na które warto zwrócić uwagę już na etapie rejestracji obiektu. Przykładem błędnych działań może być chociażby niewłaściwie wybrana kategoria obiektu. Lata współpracy z pokazały nam, że znaczna ilość właścicieli/managerów błędnie kategoryzuje swój obiekt w Booking.com, tracąc tym samym zainteresowanie części użytkowników.
Galeria obiektu oraz pokoi
Na wstępie należy nadmienić, że znaczna ilość decyzji o podjęciu rezerwacji zapada już na etapie przeglądania galerii obiektu. Zgodnie ze starym powiedzeniem – Nie da się zrobić dwa razy pierwszego wrażenia. Co więcej, właściwe uzupełnienie i ułożenie galerii ma bardzo duży wpływ na pozycjonowanie oferty w Bookingu. Niestety w większości przypadków galeria w ofercie jest ułożona w sposób przypadkowy, a co za tym idzie – niewłaściwy.
Nieodpowiednio oznaczone fotografie mogą w efekcie końcowym budzić niezadowolenie Gości po przybyciu na miejsce. Booking.com daje możliwość przygotowania galerii zarówno dla obiektu jako całości, oraz dla każdego z oferowanych pokoi z osobna. Samo ułożenie zdjęć to jednak nie wszystko. Każda fotografia powinna zostać również odpowiednio otagowana, by zwiększyć zasięg oferty.
Udogodnienia dla Gości
Podobnie jak w przypadku galerii zdjęć, w kwestii udogodnień czekających na Gości w obiekcie Booking.com przygotował opcje oznaczania, jaka oferta przygotowana jest do konkretnego pokoju. Użytkownik przeglądający galerię, po kliknięciu w zdjęcie powinien otrzymać informację jaki pokój przedstawia fotografia, a następnie, co wchodzi w skład oferowanego pokoju. Jeśli na zdjęciach prezentujesz udogodnienia – pamiętaj o ich otagowaniu w odpowiednich kategoriach! Każdy z nas lubi przecież mieć świadomość za co płaci i czego może się spodziewać po przybyciu na miejsce.
Atrakcje w obiekcie i okolicy
Odpowiednio przygotowana i opisana lokalizacja obiektu jest w stanie przyciągnąć więcej Gości oraz zwiększyć zasięg Twojej oferty. Niewielka odległość dzieli Cię od znanej atrakcji turystycznej? Wykorzystaj to! Wskaż swoim przyszłym Gościom jak i gdzie mogą korzystać z różnych form rozrywki. Część osób owszem może znaleźć się w Twoim obiekcie przejazdem, ale wielu z nich planuje dłuższy wypoczynek i szuka miejsca w którym nie będzie się nudzić.
Odpowiedzi na opinie
To pozornie nieduży element oferty, jednakże bardzo istotny. Wyobraź sobie, że wybierasz się do obcego miasta (albo nawet kraju!), nie znasz miejsca, nie znasz hotelu, nie masz nawet pewności czy zdjęcia jakie oglądasz oddają stan rzeczywisty obiektu. Co mogłoby Cię przekonać do podjęcia decyzji o rezerwacji? Otóż opinie! Coś co jest już zweryfikowane przez innych, ocenione i rekomendowane. Oczywiście każdemu zdarzają się wpadki i niedociągnięcia, ale i na to jest metoda. Odpowiadaj nawet na niepochlebne opinie – dzięki temu zaprezentujesz się jako obiekt otwarty na krytykę i szukający informacji, gdzie może jeszcze się poprawić, żeby w pełni zadowolić Gości.
Oferta gotowa i co dalej?
Oczywiście powyższe informacje to tylko zalążek działań jakie należy podjąć, by odpowiednio uzupełnić profil hotelu w Booking.com. Zakładając jednak, że nasza oferta jest już gotowa i zaczynają spływać pierwsze rezerwacje. Co możesz zrobić by Gość do Ciebie wrócił? Warto zaproponować skorzystanie z usług dodatkowych w atrakcyjnej cenie lub bez dodatkowej opłaty. Jeśli w Twoim obiekcie funkcjonuje SPA – przygotuj specjalną ofertę dla powracającego Gościa. Przedstaw atuty i przypomnij Gościowi o możliwości rezerwacji bezpośredniej. Tutaj najlepiej sprawdzi się np. newsletter dla grupy lojalnych klientów.
Podczas checkoutu poproś o adres mailowy oraz zgodę na otrzymywanie wiadomości ze specjalnymi ofertami. Pamiętaj również, że najprostsze rozwiązania są równie dobre, więc każdemu Gościowi, który przyjechał do Twojego obiektu robiąc rezerwację w OTA, zaproponuj kilku procentową zniżkę na kolejny pobyt jeśli zarezerwuje go telefonicznie lub przez stronę. Unikniesz tym samym opłacania prowizji pośrednikowi, więc obie strony zyskają wymierną korzyść.
Poznaj Booking Solutions
Zobacz nasz Fanpage
Daria Wasielewska
Rodowita ostrowianka, grafik komputerowy. Miłośniczka ciągłego rozwoju i inwestowania w wiedzę. Uwielbiam podróże, poznawanie nowych miejsc i ludzi. W czasie wolnym relaksuję się w kuchni szukając pomysłów na nowe smaki. Sport nie jest mi obcy – koszykówka towarzyszy mi w życiu od lat!