Jak reklamować hotel na Facebooku?



W Polsce Facebook nadal posiada największy potencjał wśród reklam w social mediach. Serwis jest bardzo dynamiczny i często wdrażane tam są nowe elementy, wiąże się to z kolei ze zwiększonym rozwojem i maksymalizacją zysków. Jeśli prowadzisz hotel i wiesz jak funkcjonują social media, to zapewne zastanawiasz się jak możesz dogonić trendy i w jaki sposób możesz wykorzystać stronę firmową do zwiększania sprzedaży w obiekcie. Musimy zacząć od bardzo ważnej kwestii.

Po co Twojemu hotelowi konto na Facebooku?

Strona firmowa w portalu Facebook to gwarancja stałej komunikacji z odbiorcami. W przeciwieństwie do tradycyjnej formy ofertowania, daje ona możliwość budowania relacji z klientem-Gościem. Bez względu na czas i miejsce osoba zainteresowana może się dowiedzieć istotnych informacji o Twojej firmie, a także spojrzeć na obiekt z innej perspektywy. Facebook cechuje prostota i otwartość, dlatego w tym miejscu możesz pozwolić sobie na zaprezentowanie obiektu nie tylko jako miejsca, ale również jako zespołu czyli ludzi pełnych pasji i poczucia humoru.

Jak prowadzić fanpage na Facebooku?

Jak reklamować hotel na Facebooku? 1

Być może Cię zaskoczę, ale nie ma jednej reguły, która pasowałaby idealnie do wszystkich obiektów. Twoje działania w głównej mierze będą zależne od możliwości obiektu, jego oferty, udogodnień jakie się w nim znajdują etc. Ale oczywiście są pewne standardy, które sprawdzają się zawsze: 

  • aktualność – Facebook lubi aktywność, podobnie jak jego użytkownicy. Miej na uwadze, że Twój potencjalny Gość zanim wybierze ostateczną ofertę, przegląda wizerunek obiektu w sieci i bazuje na uzyskanych tam informacjach. Brak aktywności może wywołać u niego niepokój, że obiekt jest tymczasowo bądź na stałe zamknięty. 
  • jakość – dobrej jakości fotografie i filmy, zawsze szybciej zainteresują użytkownika, a także spełnią wymagania techniczne portalu. 
  • linkowanie – wstawianie linków dotyczących np. atrakcji w okolicy obiektu ułatwi Twoim odbiorcom uzyskanie informacji. Zamiast poświęcać czas na szukanie atutów oferty, będą mieli je podane na przysłowiowej tacy. 
  • pytania i konkursy – angażuj swoich fanów, nawiąż z nimi relację i pytaj o ich odczucia. Im więcej informacji uzyskasz, tym łatwiej przygotujesz obiekt i jego ofertę na kolejny sezon. 
  • promocje – co jakiś czas stwórz promocję, której odbiorcami będą tylko i wyłącznie Twoi obserwujący. Kod rabatowy umieszczony na profilu to doskonałe rozwiązanie. 
  • ankiety – zastanawiasz się nad wprowadzeniem udogodnienia lub nowego pakietu? Sprawdź jak dużym zainteresowaniem będzie się cieszyć Twój pomysł. 

Jakość obroni się zawsze! Nawet jeśli Twój post nie będzie trzymał się zasad, a od razu wzbudzi zaangażowanie użytkowników to możesz uznać go za sukces. 

Reklama na Facebooku – Facebook Ads

Wykorzystaj możliwości jakie daje Facebook jeśli chodzi o reklamę. Zapewniam Cię, że jest ich wiele i są bardzo wartościowe. Dzięki płatnej reklamie jesteś w stanie wypracować skuteczną strategię marketingową. Zawsze podkreślamy jak ważna jest komunikacja z potencjalnymi Gośćmi Twojego obiektu. Strona na Facebooku to szansa na kierowanie reklam bezpośrednio do konkretnej grupy docelowej. Brak działania z Twojej strony to oddawanie przychodu konkurencji. Budowanie relacji i przywiązywanie do siebie klientów to krok do sukcesu Twojego obiektu. 

Aktywny fanpage jest doskonałą wizytówką Twojego obiektu. Pamiętaj, że 45% potencjalnych Gości użytkowników weryfikuje obiekt w portalu Facebook przed dokonaniem rezerwacji! 

Kompleksowy marketing

Jeśli zainwestowałeś już w stronę internetową i prowadzisz kampanie w Google Ads to Facebook będzie idealnym uzupełnieniem działań marketingowych w sieci. Pamiętaj, że wpływ na zasięg Twojej oferty w Internecie mają wszystkie elementy jakie się w nim znajdują.

Zamień polubienia w nowych Gości!

Jak reklamować hotel na Facebooku? 2
business woman at the reception of a hotel checking in

Pewnie w tej chwili zastanawiasz się ile czasu to pochłonie i wydaje Ci się, że jest to zbyt czasochłonne, by osiągnąć satysfakcjonujące efekty – daj sobie pomóc!

W Booking Solutions posiadamy doświadczenie w tworzeniu i kierowaniu reklam w branży hotelarskiej. Każda kreacja tworzona jest indywidualnie w oparciu o możliwości i potrzeby obiektu. Skupiamy uwagę na tym by wydobyć dla Twojego obiektu wszystko to co Facebook ma do zaoferowania.

Proszę o ofertę

Daria Wasielewska
Rodowita ostrowianka, grafik komputerowy. Miłośniczka ciągłego rozwoju i inwestowania w wiedzę. Uwielbiam podróże, poznawanie nowych miejsc i ludzi. W czasie wolnym relaksuje się w kuchni szukając pomysłów na nowe smaki. Sport nie jest mi obcy – koszykówka towarzyszy mi w życiu od lat!
Przeczytaj
RÓWNIEŻ
Ile kosztuje marketing dla hotelu? - miniatura Ile kosztuje marketing dla hotelu? Czym jest marketing dla hotelu? Co zrobić by zwiększyć sprzedaż i ile kosztują działania marketingowe? Odpowiedzi na te i inne py...

Pre – opening marketing – wywiad z Summer Sky Sarbinowo - miniatura Pre – opening marketing – wywiad z Summer Sky Sarbinowo Rozpoczynając działalność hotelową priorytetową kwestią jest zawsze wybicie się na rynku i dotarcie z ofertą do jak największej i...

Co zrobić, gdy klient nie chce zapłacić za usługę? - miniatura Co zrobić, gdy klient nie chce zapłacić za usługę? Powody zameldowania w hotelu, takie jak wypoczynek, podróż służbowa czy tymczasowy pobyt, zapewniają zróżnicowaną grupę gości. Z ...

Sprawdź jak pozyskiwać Gości na Facebooku? Facebook Ads dla hoteli. - miniatura Sprawdź jak pozyskiwać Gości na Facebooku? Facebook Ads dla hoteli. Facebook to jeden z najszybciej rozwijających się reklamodawców na świecie oraz jedno z najbardziej efektywnych narzędzi marketin...

Program Genius Booking czy warto i ile to kosztuje? - miniatura Program Genius Booking czy warto i ile to kosztuje? Zastanawiasz się czym jest Program Genius Booking? A może już uczestniczysz w tym programie, ale nie do końca wiesz czy jest to d...

Nowy standard oferty konferencyjnej w hotelu - miniatura Nowy standard oferty konferencyjnej w hotelu Wydarzenia ostatnich lat zmieniły nieco ofertę eventową w obiektach hotelowych, nie tylko w zakresie dostępnych usług, ale równie...