Jak reklamować hotel na Facebooku?

W Polsce Facebook nadal posiada największy potencjał wśród reklam w social mediach. Serwis jest bardzo dynamiczny i często wdrażane tam są nowe elementy, wiąże się to z kolei ze zwiększonym rozwojem i maksymalizacją zysków. Jeśli prowadzisz hotel i wiesz jak funkcjonują social media, to zapewne zastanawiasz się: jak reklamować hotel na Facebooku, dogonić trendy i w jaki sposób możesz wykorzystać stronę firmową do zwiększania sprzedaży w obiekcie? Musimy zacząć od bardzo ważnej kwestii.
Po co Twojemu hotelowi konto na Facebooku?
Strona firmowa w portalu Facebook to gwarancja stałej komunikacji z odbiorcami. W przeciwieństwie do tradycyjnej formy ofertowania, daje ona możliwość budowania relacji z klientem-Gościem. Bez względu na czas i miejsce osoba zainteresowana może się dowiedzieć istotnych informacji o Twojej firmie, a także spojrzeć na obiekt z innej perspektywy. Facebook cechuje prostota i otwartość, dlatego w tym miejscu możesz pozwolić sobie na zaprezentowanie obiektu nie tylko jako miejsca, ale również jako zespołu czyli ludzi pełnych pasji i poczucia humoru.
Jak prowadzić fanpage na Facebooku?

Być może Cię zaskoczę, ale nie ma jednej reguły, która pasowałaby idealnie do wszystkich obiektów. Twoje działania w głównej mierze będą zależne od możliwości obiektu, jego oferty, udogodnień jakie się w nim znajdują etc. Ale oczywiście są pewne standardy, które sprawdzają się zawsze:
- aktualność – Facebook lubi aktywność, podobnie jak jego użytkownicy. Miej na uwadze, że Twój potencjalny Gość zanim wybierze ostateczną ofertę, przegląda wizerunek obiektu w sieci i bazuje na uzyskanych tam informacjach. Brak aktywności może wywołać u niego niepokój, że obiekt jest tymczasowo bądź na stałe zamknięty.
- jakość – dobrej jakości fotografie i filmy, zawsze szybciej zainteresują użytkownika, a także spełnią wymagania techniczne portalu.
- linkowanie – wstawianie linków dotyczących np. atrakcji w okolicy obiektu ułatwi Twoim odbiorcom uzyskanie informacji. Zamiast poświęcać czas na szukanie atutów oferty, będą mieli je podane na przysłowiowej tacy.
- pytania i konkursy – angażuj swoich fanów, nawiąż z nimi relację i pytaj o ich odczucia. Im więcej informacji uzyskasz, tym łatwiej przygotujesz obiekt i jego ofertę na kolejny sezon.
- promocje – co jakiś czas stwórz promocję, której odbiorcami będą tylko i wyłącznie Twoi obserwujący. Kod rabatowy umieszczony na profilu to doskonałe rozwiązanie.
- ankiety – zastanawiasz się nad wprowadzeniem udogodnienia lub nowego pakietu? Sprawdź jak dużym zainteresowaniem będzie się cieszyć Twój pomysł.
Jakość obroni się zawsze! Nawet jeśli Twój post nie będzie trzymał się zasad, a od razu wzbudzi zaangażowanie użytkowników to możesz uznać go za sukces.
Reklama na Facebooku – Facebook Ads
Wykorzystaj możliwości jakie daje Facebook jeśli chodzi o reklamę. Zapewniam Cię, że jest ich wiele i są bardzo wartościowe. Dzięki płatnej reklamie jesteś w stanie wypracować skuteczną strategię marketingową. Zawsze podkreślamy jak ważna jest komunikacja z potencjalnymi Gośćmi Twojego obiektu. Strona na Facebooku to szansa na kierowanie reklam bezpośrednio do konkretnej grupy docelowej. Brak działania z Twojej strony to oddawanie przychodu konkurencji. Budowanie relacji i przywiązywanie do siebie klientów to krok do sukcesu Twojego obiektu.
Aktywny fanpage jest doskonałą wizytówką Twojego obiektu. Pamiętaj, że 45% potencjalnych Gości użytkowników weryfikuje obiekt w portalu Facebook przed dokonaniem rezerwacji!
Kompleksowy marketing
Jeśli zainwestowałeś już w stronę internetową i prowadzisz kampanie w Google Ads to Facebook będzie idealnym uzupełnieniem działań marketingowych w sieci. Pamiętaj, że wpływ na zasięg Twojej oferty w Internecie mają wszystkie elementy jakie się w nim znajdują.
Zamień polubienia w nowych Gości!

Pewnie w tej chwili zastanawiasz się ile czasu to pochłonie i wydaje Ci się, że jest to zbyt czasochłonne, by osiągnąć satysfakcjonujące efekty – daj sobie pomóc!
W Booking Solutions posiadamy doświadczenie w tworzeniu i kierowaniu reklam w branży hotelarskiej. Każda kreacja tworzona jest indywidualnie w oparciu o możliwości i potrzeby obiektu. Skupiamy uwagę na tym by wydobyć dla Twojego obiektu wszystko to co Facebook ma do zaoferowania.
Poznaj Booking Solutions
Zobacz nasz Fanpage