12.10.2021

Jak reklamować hotel na Facebooku?

W Polsce Facebook nadal posiada największy potencjał wśród reklam w social mediach. Serwis jest bardzo dynamiczny i często wdrażane tam są nowe elementy, wiąże się to z kolei ze zwiększonym rozwojem i maksymalizacją zysków. Jeśli prowadzisz hotel i wiesz jak funkcjonują social media, to zapewne zastanawiasz się: jak reklamować hotel na Facebooku, dogonić trendy i w jaki sposób możesz wykorzystać stronę firmową do zwiększania sprzedaży w obiekcie? Musimy zacząć od bardzo ważnej kwestii.

Po co Twojemu hotelowi konto na Facebooku?

Strona firmowa w portalu Facebook to gwarancja stałej komunikacji z odbiorcami. W przeciwieństwie do tradycyjnej formy ofertowania, daje ona możliwość budowania relacji z klientem-Gościem. Bez względu na czas i miejsce osoba zainteresowana może się dowiedzieć istotnych informacji o Twojej firmie, a także spojrzeć na obiekt z innej perspektywy. Facebook cechuje prostota i otwartość, dlatego w tym miejscu możesz pozwolić sobie na zaprezentowanie obiektu nie tylko jako miejsca, ale również jako zespołu czyli ludzi pełnych pasji i poczucia humoru.

Być może Cię zaskoczę, ale nie ma jednej reguły, która pasowałaby idealnie do wszystkich obiektów. Twoje działania w głównej mierze będą zależne od możliwości obiektu, jego oferty, udogodnień jakie się w nim znajdują etc. Ale oczywiście są pewne standardy, które sprawdzają się zawsze: 

  • aktualność – Facebook lubi aktywność, podobnie jak jego użytkownicy. Miej na uwadze, że Twój potencjalny Gość zanim wybierze ostateczną ofertę, przegląda wizerunek obiektu w sieci i bazuje na uzyskanych tam informacjach. Brak aktywności może wywołać u niego niepokój, że obiekt jest tymczasowo bądź na stałe zamknięty.
  • jakość – dobrej jakości fotografie i filmy, zawsze szybciej zainteresują użytkownika, a także spełnią wymagania techniczne portalu.
  • linkowanie – wstawianie linków dotyczących np. atrakcji w okolicy obiektu ułatwi Twoim odbiorcom uzyskanie informacji. Zamiast poświęcać czas na szukanie atutów oferty, będą mieli je podane na przysłowiowej tacy.
  • pytania i konkursy – angażuj swoich fanów, nawiąż z nimi relację i pytaj o ich odczucia. Im więcej informacji uzyskasz, tym łatwiej przygotujesz obiekt i jego ofertę na kolejny sezon.
  • promocje – co jakiś czas stwórz promocję, której odbiorcami będą tylko i wyłącznie Twoi obserwujący. Kod rabatowy umieszczony na profilu to doskonałe rozwiązanie.
  • ankiety – zastanawiasz się nad wprowadzeniem udogodnienia lub nowego pakietu? Sprawdź jak dużym zainteresowaniem będzie się cieszyć Twój pomysł.

Jakość obroni się zawsze! Nawet jeśli Twój post nie będzie trzymał się zasad, a od razu wzbudzi zaangażowanie użytkowników to możesz uznać go za sukces. 

Reklama na Facebooku – Facebook Ads

Wykorzystaj możliwości jakie daje Facebook jeśli chodzi o reklamę. Zapewniam Cię, że jest ich wiele i są bardzo wartościowe. Dzięki płatnej reklamie jesteś w stanie wypracować skuteczną strategię marketingową. Zawsze podkreślamy jak ważna jest komunikacja z potencjalnymi Gośćmi Twojego obiektu. Strona na Facebooku to szansa na kierowanie reklam bezpośrednio do konkretnej grupy docelowej. Brak działania z Twojej strony to oddawanie przychodu konkurencji. Budowanie relacji i przywiązywanie do siebie klientów to krok do sukcesu Twojego obiektu. 

Warto wiedzieć!

Aktywny fanpage jest doskonałą wizytówką Twojego obiektu. Pamiętaj, że 45% potencjalnych Gości użytkowników weryfikuje obiekt w portalu Facebook przed dokonaniem rezerwacji!

Kompleksowy marketing

Jeśli zainwestowałeś już w stronę internetową i prowadzisz kampanie w Google Ads to Facebook będzie idealnym uzupełnieniem działań marketingowych w sieci. Pamiętaj, że wpływ na zasięg Twojej oferty w Internecie mają wszystkie elementy jakie się w nim znajdują.

Zamień polubienia w nowych Gości!

Pewnie w tej chwili zastanawiasz się ile czasu to pochłonie i wydaje Ci się, że jest to zbyt czasochłonne, by osiągnąć satysfakcjonujące efekty – daj sobie pomóc!

W Booking Solutions posiadamy doświadczenie w tworzeniu i kierowaniu reklam w branży hotelarskiej. Każda kreacja tworzona jest indywidualnie w oparciu o możliwości i potrzeby obiektu. Skupiamy uwagę na tym by wydobyć dla Twojego obiektu wszystko to co Facebook ma do zaoferowania.

Poznaj Booking Solutions

Zobacz nasz Fanpage

Daria Wasielewska

Daria Wasielewska

Rodowita ostrowianka, grafik komputerowy. Miłośniczka ciągłego rozwoju i inwestowania w wiedzę. Uwielbiam podróże, poznawanie nowych miejsc i ludzi. W czasie wolnym relaksuję się w kuchni szukając pomysłów na nowe smaki. Sport nie jest mi obcy – koszykówka towarzyszy mi w życiu od lat!

Rzetelna Firma

Bezpłatna konsultacja z naszym ekspertem

Chcesz zarabiać więcej? Porozmawiaj z naszym ekspertem!