Właściciele całorocznych obiektów hotelowych, po zakończeniu wakacji często zastanawiają się jak zapewnić sobie zainteresowanie ofertą przez cały czas i jak reklamować hotel po sezonie. Przede wszystkim należy myśleć długofalowo i promować swoje usługi przez cały rok, zwiększając lub zmniejszając budżety. Miesiące, kiedy zainteresowanie ofertą noclegową maleje to doskonały moment na dopracowanie materiałów marketingowych. W czasie sezonu kiedy ruch w obiekcie pochłania najwięcej czasu, zazwyczaj nie ma...
Dobrze przygotowany profil wizytówki obiektu na portalach rezerwacyjnych to skuteczne źródło rezerwacji. Nasza autorska usługa Booking Optymalizator pomaga w optymalizacji wizytówki bazując na algorytmach Bookingu, dzięki czemu Twoja oferta będzie atrakcyjna sprzedażowo, a jej zasięg wzrośnie. Czym jest Booking Optymalizator? Booking Optymalizator to usługa, która powstała w odpowiedzi na potrzeby hotelarzy i osób zarządzających obiektami noclegowymi. Widząc duży potencjał i korzyści posiadania oferty w portalu Booking, a jednocześnie...
O marketingu w branży hotelarskiej, nowych szansach, a także o odnajdywaniu się w zmieniającym się świecie, rozmawiamy z Małgorzatą Bogaczyk – Piechotą oraz Beatą Gąsiorek z agencji marketingowej Booking Solutions. Małgorzato, jako CEO firmy jak z perspektywy lat oceniasz budowanie marki i skąd wizja na skupienie swojej działalności w branży hotelarskiej? Małgorzata Bogaczyk – Piechota: bardzo dużo podróżuję i przez lata napotykałam na swojej drodze wiele obiektów z potencjałem, które niestety...
Właściciele obiektów hotelowych bardzo często ufają, że w razie nagłych zdarzeń, ich bezpieczeństwo finansowe jest zagwarantowane przez wykupione ubezpieczenia. Niestety, ubezpieczyciele w niektórych przypadkach odmawiają lub zaniżają wypłatę odszkodowania za zalanie lub pożar, wykazując pośrednią winę właściciela budynku. Poznaj historię jednego z naszych klientów, który skorzystał z pomocy firmy odszkodowawczej Helpfind! Pożar budynku i problemy z ubezpieczycielem W lipcu 2022 roku do firmy Helpfind zgłosił się właściciel...
Niejednokrotnie podczas rozmów z hotelarzami spotykamy się ze stwierdzeniem: “chciał(a)bym aby oferta mojego hotelu była na pierwszym miejscu w OTA”. Czy pozycja oferty w Bookingu jest ważna i faktycznie jest to tak istotne? O tym dzisiejszy wpis. Czy pierwsza pozycja oferty w Bookingu jest stała? Ruch w wyszukiwarce różni się każdego dnia, a każdy zalogowany użytkownik może widzieć zupełnie inny ranking. Podczas wyszukiwania oferty idealnej dla siebie, każdy użytkownik ma...
Prowadzisz obiekt hotelowy, rezerwacje się pojawiają, ale czujesz, że mógłbyś zarabiać więcej? A może dopiero wprowadzasz hotel na rynek i chcesz na starcie zadbać o wysoką jakość oferty? Jeśli tak – ten artykuł jest dla Ciebie! Jak zwiększyć zainteresowanie ofertą u potencjalnych Gości? O tym poniższy wpis! Prowadzenie obiektu hotelowego to praca wymagająca ogromnego poświęcenia zarówno jeśli chodzi o czas, jak i o finanse. To swego rodzaju układanka składająca się...
Optymalizacja kosztów marketingu to temat istotny dla każdego obiektu noclegowego bez względu na jego wielkość i rodzaj. Ze względu na wyższe koszty utrzymania oraz rosnącą inflację, wiele osób zarządzających hotelami zaczęło analizować swoje wydatki marketingowe znacznie mocniej niż wcześniej. Jak zoptymalizować koszty marketingu w hotelu? Podejmując współpracę z naszymi nowymi klientami bardzo często spotykamy się z problemem wysokich budżetów i jednocześnie niskiej efektywności dotychczasowych działań. Zazwyczaj...
Twoim celem jako właściciela obiektu hotelowego jest zapełnienie kalendarza rezerwacjami. Marzysz pewnie również o bazie lojalnych Gości, którzy wracają do Twojego obiektu, wystawiają pochlebne recenzje oraz polecają Cię swoim znajomym. To wszystko oczywiste, ale jak tego dokonać i zachęcić do rezerwacji bezpośrednich? Aby zrozumieć zachowania swoich Gości, musisz postarać się przede wszystkim zrozumieć, co przekonało lub przekonuje ich do wyboru danej oferty oraz do wykonania rezerwacji bezpośrednich. ...
Dzisiejsze oblicze marketingu internetowego to w głównej mierze odpowiedź na potrzeby Gości hotelowych. Jeśli chcesz wzbudzić u nich zainteresowanie swoją marką, musisz dostosować swój plan marketingowy właśnie pod ich kątem. Wykorzystując reklamę internetową otrzymujemy możliwości i nie ograniczamy się w żaden sposób np. w kwestii lokalizacji. Możesz wzbudzić zainteresowanie zarówno u potencjalnych Gości w kraju, jak również z zagranicy. Marketing internetowy jak każdy rodzaj reklamy, oczywiście wiąże się...
Komentarze publikowane w Internecie są niezwykle istotną częścią prowadzenia biznesu. Budując swój wizerunek w sieci i próbując pozyskiwać nowych Gości za pośrednictwem Internetu, korzystacie zapewne z narzędzi w których użytkownicy mają możliwość pozostawienia opinii. Ostatnie publikacje branżowe wskazują, że ok. 60% potencjalnych Gości weryfikuje ocenę obiektu zanim ostatecznie zdecyduje się na dokonanie rezerwacji. Niemalże wszystkie źródła pozyskiwania rezerwacji mają możliwość publikacji komentarza i oceny pobytu w obiektach...
W ostatnich latach branża hotelarska stała się częścią cyfrowej rewolucji. Sprzedaż przeniosła się do sieci, a obiekty musiały zainwestować w swój wizerunek w Internecie. Część hoteli podjęła wyzwanie i potraktowała to jako szansę na zwiększenie widoczności oferty, a inni (nieco bardziej sceptyczni) postanowili położyć nacisk na stosunki w relacji obiekt – Gość. Jak połączyć te dwa podejścia, w pełni wyczerpać temat i trafić w potrzeby Gości hotelowych? O tym poniższy...
Nie bez powodu mówi się, że recepcja jest sercem obiektu hotelowego. W dużej mierze to właśnie od jej właściwego funkcjonowania zależna jest sprzedaż w obiekcie. A dlaczego to takie istotne? Bo rezerwacje bezpośrednie to najlepsza droga do podniesienia zysków. Dobrze przeszkolona recepcja hotelu potrafi sprawnie budować markę, zwiększać sprzedaż i świadomość potencjalnych Gości. Bez względu na wielkość obiektu i jego standard wciąż zdecydowanie zbyt rzadko spotykamy się z dopinaniem sprzedaży przez pracowników...
Pani Aldono, ponad 2 lata temu wspominaliśmy o Pani obiekcie Kolory Mazur w artykule dotyczącym Wizytówki Google. Można śmiało zrobić małe podsumowanie, co wydarzyło się od tego czasu i jak nasza współpraca wypłynęła na dalsze funkcjonowanie obiektu. Aldona Bojanowska: Zacznę od tego, że portal rezerwacyjny Booking.com był dla mnie niczym potwór, który zbliża się do mnie i ma ostre zęby. Bałam się nawet zrobić rozeznanie...
W branży hotelarskiej nieustannie próbuje się zachować ciągły balans pomiędzy elegancją, dbałością o wysoki poziom komfortu, a innowacyjnością i troską o środowisko naturalne, co jest nie lada wyzwaniem. Jak funkcjonować komfortowo, a zarazem ekologicznie? Chcąc realizować w swoim obiekcie założenia zrównoważonego rozwoju, należy zacząć od identyfikacji szkodliwych czynników i doboru najlepszych narzędzi do ich wyeliminowania. Całość powinna zostać wdrożona w sposób zaplanowany i wielopłaszczyznowy, przynoszący korzyści dla każdej...
Rynek branży hotelarskiej dopiero co odżył po pandemii i odnotował zyski z poziomu 2019 roku, a już przyszło mu się zmierzyć z kolejnym wyzwaniem – konfliktem zbrojnym u naszych sąsiadów i rosnącą inflacją. Jak prowadzić marketing w czasie recesji? Nie jest nowością, że konsumenci dostosowują wydatki do swoich możliwości, które zostały ograniczone ze względu na wzrosty cen i stóp procentowych. W odpowiedzi na to, rynek reklamowy skurczył się o ok. 5% w stosunku do tego...