blog tło

Ekspercki blog hotelarski

Nasze spojrzenie na hotelarstwo i marketing

Skąd taka cena, czyli ile kosztują strony internetowe? 5 głównych czynników!

Strony internetowe to produkty w przypadku których nie można jednoznacznie określić cen. To trochę tak, jakbyś próbował odpowiedzieć na pytanie: ile kosztuje samochód? Każdy dobry sprzedawca zanim określi ramy cenowe będzie musiał uzyskać więcej informacji o Twoich preferencjach. I dokładnie tak samo jest w przypadku stron internetowych. Z czego wynika cena strony internetowej? Zadaniem strony internetowej dla obiektu hotelowego jest generowanie sprzedaży bezpośredniej. Taki cel sprawia, że już...

Pakiety pobytowe 2022/2023- jak przygotować?

Choć wakacje już za nami, ruch w obiektach noclegowych wcale nie spada. Chcąc utrzymać zainteresowanie poza sezonem, warto przygotować pakiety pobytowe, które pozwolą wyróżnić się na tle innych ofert oraz zachęcić do dokonania rezerwacji. Pakiety pobytowe w ostatnim czasie cieszą się coraz większą popularnością, a dodatkowo są korzystne dla obu stron. W okresie jesienno-zimowym, kiedy część atrakcji zewnętrznych nie jest już tak dużo jak latem, warto...

Co decyduje o sukcesie obiektu hotelowego? 5 przydatnych wskazówek!

Prowadzenie obiektu noclegowego to już nie tylko odbieranie telefonów, przyjmowanie Gości i dbałość o czystość w hotelu. Dzisiaj właściciel obiektu musi wykazywać się kreatywnością i być dobrze zorganizowanym biznesmenem, potrafiącym przewidzieć zachowania na rynku, niekorzystne czynniki oraz zapotrzebowanie na usługi dodatkowe. Co decyduje o sukcesie hotelu i jakie czynności należy podjąć, by zbliżyć się do osiągnięcia celu? O tym poniższy wpis. Hotelarstwo to biznes, który nigdy nie śpi. Osoba prowadząca obiekt noclegowy musi...

Jak zaistnieć w social mediach? 5 dobrych praktyk!

Social media to niewątpliwie szansa na dotarcie do nowych użytkowników. Oczywiście strona www to Twoje indywidualne miejsce w sieci, Twoja własność, gdzie nikt Cię nie zablokuje, nie zniknie z dnia na dzień, nie zmienią się na niej zasady użytkowania, ale w social mediach jako marka musimy być również widoczni.  Na Facebooku, Instagramie i w portalach rezerwacyjnych jesteś niestety tylko Gościem, a co więcej w każdej chwili możesz zostać z niego usunięty. W tego typu kanałach niestety wszystko...

Jak przygotować skuteczny marketing w Internecie, który sprzeda ofertę?

Dobra jakość usług to podstawa sukcesu. Aby jednak wyróżnić się na tle innych obiektów, musisz dotrzeć do potencjalnych Gości i efektywnie powiadomić ich o swoim istnieniu. Do osiągnięcia tego celu niezbędny jest skuteczny marketing. Na co zwrócić uwagę podczas planowania działań marketingowych oraz jak je wdrożyć – o tym poniższy wpis. Zanim zaczniesz… Najlepsze strategie marketingowe bazują na podstawach ludzkiego zachowania. Znaczy to nic innego, jak...

Dobra agencja marketingowa czyli jaka?

Dobra agencja marketingowa to dla hotelarza prawdziwy skarb. Czym powinna się charakteryzować i czy warto powierzyć jej swój marketing? Czym, a właściwie kim jest agencja marketingowa? Agencja marketingowa to dość ogólne określenie wskazujące na grupę ekspertów, posiadających i pogłębiających wiedzę z zakresu marketingu. Na rynku z roku na rok dostępnych jest coraz więcej nowych podmiotów świadczących usługi z zakresu marketingu. Jak odróżnić, która agencja z nich jest najlepsza? Jak...

Booking promocje czerwiec 2022 – Czy wiesz ile Cię to tak naprawdę kosztuje?

Booking promocje to jedno z działań jakie sugeruje OTA, by zwiększyć zasięg oferty i ilość rezerwacji. Ilość i rodzaj promocji ulega zmianie w ciągu roku i jest zależna np. od nadchodzących świąt. Jakie są aktualne promocje Booking i na jakich warunkach funkcjonują? O tym dzisiejszy wpis.  Booking kod rabatowy Jak już wspomniałam, ilość ofert promocyjnych jest zmienna i może się zwiększać lub zmniejszać wraz z upływem czasu.  Są między...

Wyróżnij się albo zgiń w tłumie – nowoczesna strategia marketingowa hotelu!

Zmieniające się trendy i rosnąca konkurencja sprawia, że hotelarze prześcigają się w pomysłach na promocję obiektu i pozyskiwanie klientów. Jeszcze kilka lat temu wygodne łóżko i dobre śniadanie wystarczyło by przekonać potencjalnych klientów do wyboru oferty. Niestety (a może stety) branża hotelarska jak wiele innych odnalazła swoje miejsce w Internecie i skupiła swoją sprzedaż właśnie tam. Jak wprowadzić obiekt do sprzedaży, by w łatwy sposób wyprzedzić konkurencję i dotrzeć odbiorców...

Strona www dla hotelu – czy gwarantuje sprzedaż bezpośrednią?

Strona internetowa dla obiektu hotelowego to najlepsze i co pewnie Cię zaszokuje – najtańsze narzędzie zwiększające sprzedaż bezpośrednią. Trzeba tylko wiedzieć jak, kiedy i z kim ją wykonać, by nie zaprzepaścić szansy na większy zysk w obiekcie. Czym jest strona www? Choć wydaje się to oczywiste i nie powinno budzić żadnych wątpliwości, to zdarzają się błędne interpretacje tego czym są strony internetowe. Stronę internetową możemy opisać jako dokument...

Ile kosztuje marketing dla hotelu?

Czym jest marketing dla hotelu? Co zrobić by zwiększyć sprzedaż i ile kosztują działania marketingowe? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w naszym artykule. Obecność hotelu w Internecie Jeśli zastanawiasz się jak skutecznie wypromować swój obiekt w sieci oraz jak dotrzeć do nowych klientów, musisz pamiętać, że marketing dla hoteli należy prowadzić wielotorowo. Działając w branży hotelarskiej wielokrotnie spotykaliśmy się z podejściem, że działania reklamowe w zakresie promocji...

Pre – opening marketing – wywiad z Summer Sky Sarbinowo

Rozpoczynając działalność hotelową priorytetową kwestią jest zawsze wybicie się na rynku i dotarcie z ofertą do jak największej ilości osób. Niewielu hotelarzy zdaje sobie sprawę z faktu, że działania marketingowe powinny zostać rozpoczęte jeszcze na etapie budowy obiektu. Pre – opening marketing to bardzo ważny moment rozwoju każdego typu obiektu. Bez względu na to czy zarządzasz dużym obiektem czy kameralnym pensjonatem, pewne działania z zakresu marketingu i sprzedaży musisz podjąć...

Co zrobić, gdy klient nie chce zapłacić za usługę?

Powody zameldowania w hotelu, takie jak wypoczynek, podróż służbowa czy tymczasowy pobyt, zapewniają zróżnicowaną grupę gości. Z jednymi ciężej się rozstać, zaś z drugimi chciałoby się zrobić to jak najszybciej, a w przypadku niektórych, ich wymeldowania obsługa hotelowa nawet nie odczuje. Zdarzają się jednak takie osoby, które są koszmarem każdego właściciela hotelu lub pensjonatu. Sprawdź, jakie kroki podjąć, gdy klient nie chce zapłacić za wynajęty pokój...

Sprawdź jak pozyskiwać Gości na Facebooku? Facebook Ads dla hoteli.

Facebook to jeden z najszybciej rozwijających się reklamodawców na świecie oraz jedno z najbardziej efektywnych narzędzi marketingowych. Liczba użytkowników z dnia na dzień wzrasta, a system reklamowy Facebooka zmienia się nieustannie. Jak wykorzystać to do sprzedaży oferty noclegowej obiektu hotelowego? Czy menedżer reklam jest skomplikowany? I jakie możliwości daje reklama na Facebooku? O tym dzisiejszy wpis. Coraz więcej obiektów decyduje się na posiadanie własnego fanpage i dzielenie się aktualnościami z obiektu. Ale jak...

Program Genius Booking czy warto i ile to kosztuje?

Zastanawiasz się czym jest Program Genius Booking? A może już uczestniczysz w tym programie, ale nie do końca wiesz czy jest to dla Ciebie opłacalne? W naszym artykule dowiesz się na czym polega program Genius Booking oraz jakie są wady i zalety uczestnictwa we wspomnianym programie. Genius Booking co to Program Genius w Booking.com to narzędzie marketingowe, które ma zapewniać korzyści zarówno dla hotelarzy jak i dla podróżujących. Celem wskazanym...

Nowy standard oferty konferencyjnej w hotelu

Wydarzenia ostatnich lat zmieniły nieco ofertę eventową w obiektach hotelowych, nie tylko w zakresie dostępnych usług, ale również samej prezentacji oferty biznesowej. Jak zatem ugryźć temat konferencji, szkoleń i eventów w hotelu? Nowoczesne technologie Ciągły rozwój technologiczny oraz nowatorskie rozwiązania w zakresie konferencji i eventów wymuszają dopasowanie oferty do oczekiwań organizatorów. Jeszcze kilka lat temu zakres oferty konferencyjnej był dość mocno okrojony i skupiał się na sali, miejscach...