Niejednokrotnie podczas rozmów z hotelarzami spotykamy się ze stwierdzeniem: “chciał(a)bym aby oferta mojego hotelu była na pierwszym miejscu w OTA”. Czy pozycja oferty w Bookingu jest ważna i faktycznie jest to tak istotne? O tym dzisiejszy wpis. Czy pierwsza pozycja oferty w Bookingu jest stała? Ruch w wyszukiwarce różni się każdego dnia, a każdy zalogowany użytkownik może widzieć zupełnie inny ranking. Podczas wyszukiwania oferty idealnej dla siebie, każdy użytkownik ma...
Prowadzisz obiekt hotelowy, rezerwacje się pojawiają, ale czujesz, że mógłbyś zarabiać więcej? A może dopiero wprowadzasz hotel na rynek i chcesz na starcie zadbać o wysoką jakość oferty? Jeśli tak – ten artykuł jest dla Ciebie! Jak zwiększyć zainteresowanie ofertą u potencjalnych Gości? O tym poniższy wpis! Prowadzenie obiektu hotelowego to praca wymagająca ogromnego poświęcenia zarówno jeśli chodzi o czas, jak i o finanse. To swego rodzaju układanka składająca się...
Optymalizacja kosztów marketingu to temat istotny dla każdego obiektu noclegowego bez względu na jego wielkość i rodzaj. Ze względu na wyższe koszty utrzymania oraz rosnącą inflację, wiele osób zarządzających hotelami zaczęło analizować swoje wydatki marketingowe znacznie mocniej niż wcześniej. Jak zoptymalizować koszty marketingu w hotelu? Podejmując współpracę z naszymi nowymi klientami bardzo często spotykamy się z problemem wysokich budżetów i jednocześnie niskiej efektywności dotychczasowych działań. Zazwyczaj...
Twoim celem jako właściciela obiektu hotelowego jest zapełnienie kalendarza rezerwacjami. Marzysz pewnie również o bazie lojalnych Gości, którzy wracają do Twojego obiektu, wystawiają pochlebne recenzje oraz polecają Cię swoim znajomym. To wszystko oczywiste, ale jak tego dokonać i zachęcić do rezerwacji bezpośrednich? Aby zrozumieć zachowania swoich Gości, musisz postarać się przede wszystkim zrozumieć, co przekonało lub przekonuje ich do wyboru danej oferty oraz do wykonania rezerwacji bezpośrednich. ...
Dzisiejsze oblicze marketingu internetowego to w głównej mierze odpowiedź na potrzeby Gości hotelowych. Jeśli chcesz wzbudzić u nich zainteresowanie swoją marką, musisz dostosować swój plan marketingowy właśnie pod ich kątem. Wykorzystując reklamę internetową otrzymujemy możliwości i nie ograniczamy się w żaden sposób np. w kwestii lokalizacji. Możesz wzbudzić zainteresowanie zarówno u potencjalnych Gości w kraju, jak również z zagranicy. Marketing internetowy jak każdy rodzaj reklamy, oczywiście wiąże się...
Komentarze publikowane w Internecie są niezwykle istotną częścią prowadzenia biznesu. Budując swój wizerunek w sieci i próbując pozyskiwać nowych Gości za pośrednictwem Internetu, korzystacie zapewne z narzędzi w których użytkownicy mają możliwość pozostawienia opinii. Ostatnie publikacje branżowe wskazują, że ok. 60% potencjalnych Gości weryfikuje ocenę obiektu zanim ostatecznie zdecyduje się na dokonanie rezerwacji. Niemalże wszystkie źródła pozyskiwania rezerwacji mają możliwość publikacji komentarza i oceny pobytu w obiektach...
W ostatnich latach branża hotelarska stała się częścią cyfrowej rewolucji. Sprzedaż przeniosła się do sieci, a obiekty musiały zainwestować w swój wizerunek w Internecie. Część hoteli podjęła wyzwanie i potraktowała to jako szansę na zwiększenie widoczności oferty, a inni (nieco bardziej sceptyczni) postanowili położyć nacisk na stosunki w relacji obiekt – Gość. Jak połączyć te dwa podejścia, w pełni wyczerpać temat i trafić w potrzeby Gości hotelowych? O tym poniższy...
Nie bez powodu mówi się, że recepcja jest sercem obiektu hotelowego. W dużej mierze to właśnie od jej właściwego funkcjonowania zależna jest sprzedaż w obiekcie. A dlaczego to takie istotne? Bo rezerwacje bezpośrednie to najlepsza droga do podniesienia zysków. Dobrze przeszkolona recepcja hotelu potrafi sprawnie budować markę, zwiększać sprzedaż i świadomość potencjalnych Gości. Bez względu na wielkość obiektu i jego standard wciąż zdecydowanie zbyt rzadko spotykamy się z dopinaniem sprzedaży przez pracowników...
Pani Aldono, ponad 2 lata temu wspominaliśmy o Pani obiekcie Kolory Mazur w artykule dotyczącym Wizytówki Google. Można śmiało zrobić małe podsumowanie, co wydarzyło się od tego czasu i jak nasza współpraca wypłynęła na dalsze funkcjonowanie obiektu. Aldona Bojanowska: Zacznę od tego, że portal rezerwacyjny Booking.com był dla mnie niczym potwór, który zbliża się do mnie i ma ostre zęby. Bałam się nawet zrobić rozeznanie...
W branży hotelarskiej nieustannie próbuje się zachować ciągły balans pomiędzy elegancją, dbałością o wysoki poziom komfortu, a innowacyjnością i troską o środowisko naturalne, co jest nie lada wyzwaniem. Jak funkcjonować komfortowo, a zarazem ekologicznie? Chcąc realizować w swoim obiekcie założenia zrównoważonego rozwoju, należy zacząć od identyfikacji szkodliwych czynników i doboru najlepszych narzędzi do ich wyeliminowania. Całość powinna zostać wdrożona w sposób zaplanowany i wielopłaszczyznowy, przynoszący korzyści dla każdej...
Rynek branży hotelarskiej dopiero co odżył po pandemii i odnotował zyski z poziomu 2019 roku, a już przyszło mu się zmierzyć z kolejnym wyzwaniem – konfliktem zbrojnym u naszych sąsiadów i rosnącą inflacją. Jak prowadzić marketing w czasie recesji? Nie jest nowością, że konsumenci dostosowują wydatki do swoich możliwości, które zostały ograniczone ze względu na wzrosty cen i stóp procentowych. W odpowiedzi na to, rynek reklamowy skurczył się o ok. 5% w stosunku do tego...
Strony internetowe to produkty w przypadku których nie można jednoznacznie określić cen. To trochę tak, jakbyś próbował odpowiedzieć na pytanie: ile kosztuje samochód? Każdy dobry sprzedawca zanim określi ramy cenowe będzie musiał uzyskać więcej informacji o Twoich preferencjach. I dokładnie tak samo jest w przypadku stron internetowych. Z czego wynika cena strony internetowej? Zadaniem strony internetowej dla obiektu hotelowego jest generowanie sprzedaży bezpośredniej. Taki cel sprawia, że już...
Choć wakacje już za nami, ruch w obiektach noclegowych wcale nie spada. Chcąc utrzymać zainteresowanie poza sezonem, warto przygotować pakiety pobytowe, które pozwolą wyróżnić się na tle innych ofert oraz zachęcić do dokonania rezerwacji. Pakiety pobytowe w ostatnim czasie cieszą się coraz większą popularnością, a dodatkowo są korzystne dla obu stron. W okresie jesienno-zimowym, kiedy część atrakcji zewnętrznych nie jest już tak dużo jak latem, warto...
Prowadzenie obiektu noclegowego to już nie tylko odbieranie telefonów, przyjmowanie Gości i dbałość o czystość w hotelu. Dzisiaj właściciel obiektu musi wykazywać się kreatywnością i być dobrze zorganizowanym biznesmenem, potrafiącym przewidzieć zachowania na rynku, niekorzystne czynniki oraz zapotrzebowanie na usługi dodatkowe. Co decyduje o sukcesie hotelu i jakie czynności należy podjąć, by zbliżyć się do osiągnięcia celu? O tym poniższy wpis. Hotelarstwo to biznes, który nigdy nie śpi. Osoba prowadząca obiekt noclegowy musi...
Social media to niewątpliwie szansa na dotarcie do nowych użytkowników. Oczywiście strona www to Twoje indywidualne miejsce w sieci, Twoja własność, gdzie nikt Cię nie zablokuje, nie zniknie z dnia na dzień, nie zmienią się na niej zasady użytkowania, ale w social mediach jako marka musimy być również widoczni. Na Facebooku, Instagramie i w portalach rezerwacyjnych jesteś niestety tylko Gościem, a co więcej w każdej chwili możesz zostać z niego usunięty. W tego typu kanałach niestety wszystko...