blog tło

Ekspercki blog hotelarski

Nasze spojrzenie na hotelarstwo i marketing

Ile kosztuje marketing dla hotelu?

Czym jest marketing dla hotelu? Co zrobić by zwiększyć sprzedaż i ile kosztują działania marketingowe? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w naszym artykule. Obecność hotelu w Internecie Jeśli zastanawiasz się jak skutecznie wypromować swój obiekt w sieci oraz jak dotrzeć do nowych klientów, musisz pamiętać, że marketing dla hoteli należy prowadzić wielotorowo. Działając...

Pre – opening marketing – wywiad z Summer Sky Sarbinowo

Rozpoczynając działalność hotelową priorytetową kwestią jest zawsze wybicie się na rynku i dotarcie z ofertą do jak największej ilości osób. Niewielu hotelarzy zdaje sobie sprawę z faktu, że działania marketingowe powinny zostać rozpoczęte jeszcze na etapie budowy obiektu. Pre – opening marketing to bardzo ważny moment rozwoju każdego typu obiektu. Bez względu na to czy...

Co zrobić, gdy klient nie chce zapłacić za usługę?

Powody zameldowania w hotelu, takie jak wypoczynek, podróż służbowa czy tymczasowy pobyt, zapewniają zróżnicowaną grupę gości. Z jednymi ciężej się rozstać, zaś z drugimi chciałoby się zrobić to jak najszybciej, a w przypadku niektórych, ich wymeldowania obsługa hotelowa nawet nie odczuje. Zdarzają się jednak takie osoby, które są koszmarem każdego właściciela hotelu lub pensjonatu. Sprawdź,...

Sprawdź jak pozyskiwać Gości na Facebooku? Facebook Ads dla hoteli.

Facebook to jeden z najszybciej rozwijających się reklamodawców na świecie oraz jedno z najbardziej efektywnych narzędzi marketingowych. Liczba użytkowników z dnia na dzień wzrasta, a system reklamowy Facebooka zmienia się nieustannie. Jak wykorzystać to do sprzedaży oferty noclegowej obiektu hotelowego? Czy menedżer reklam jest skomplikowany? I jakie możliwości daje reklama na Facebooku? O tym dzisiejszy...

Program Genius Booking czy warto i ile to kosztuje?

Zastanawiasz się czym jest Program Genius Booking? A może już uczestniczysz w tym programie, ale nie do końca wiesz czy jest to dla Ciebie opłacalne? W naszym artykule dowiesz się na czym polega program Genius Booking oraz jakie są wady i zalety uczestnictwa we wspomnianym programie. Genius Booking co to Program Genius w Booking.com to...

Nowy standard oferty konferencyjnej w hotelu

Wydarzenia ostatnich lat zmieniły nieco ofertę eventową w obiektach hotelowych, nie tylko w zakresie dostępnych usług, ale również samej prezentacji oferty biznesowej. Jak zatem ugryźć temat konferencji, szkoleń i eventów w hotelu? Nowoczesne technologie Ciągły rozwój technologiczny oraz nowatorskie rozwiązania w zakresie konferencji i eventów wymuszają dopasowanie oferty do oczekiwań organizatorów. Jeszcze kilka lat temu...

Podsumowanie pierwszego kwartału 2022 w marketingu dla hoteli

Pod koniec ubiegłego roku poruszaliśmy temat planowania działań marketingowych dla obiektów hotelowych. Za nami pierwszy kwartał, pora zatem na podsumowanie.  Jak pokazują ostatnie tygodnie, nie da się przygotować na wszystkie wydarzenia w przyszłości. Mamy jednak możliwość reagowania na bieżące zjawiska oraz budowania działań w oparciu o zdobytą wcześniej wiedzę i dopasowania rozwiązań do aktualnych okoliczności....

Jak dobrze przygotować ofertę cenową w hotelu?

Większość obiektów hotelowych robi wszystko by zdobywać jak najwięcej rezerwacji bezpośrednich. Dobrze skonstruowana polityka cenowa w hotelu pozwala na przekierowanie potencjalnej rezerwacji z OTA do bezpośredniego kontaktu z obiektem. Mimo to wiele obiektów świadomie bądź nie – obniża szanse na pozyskanie bezprowizyjnych rezerwacji. Jak tego uniknąć? Plany cenowe Jeśli oferta Twojego obiektu jest mocno rozbudowana...

Jak przygotować dobre zdjęcia obiektu hotelowego?

Dobrze przygotowane fotografie w branży hotelarskiej to podstawa sukcesu. Trzeba sobie uświadomić, że wykonując zdjęcia obiektu hotelowego naszym celem jest przykucie uwagi potencjalnego Gościa. Wykonane przez nas zdjęcia mają za zadanie zachwycać odbiorców charakterystyką wnętrz, a dobrze przygotowana sesja skutkuje zwiększonym zainteresowaniem ofertą. Profesjonalny fotograf zajmujący się fotografią wnętrz, wie na jakie szczegóły zwracają uwagę...

Jak uruchomić sprzedaż w Booking.com?

Pierwszy etap planowania podróży to zazwyczaj poszukiwania oferty noclegowej. Większość użytkowników Internetu rozpoczyna go od sprawdzenia ofert w Booking.com, dlatego konieczne jest umieszczenie tam oferty swojego obiektu. Po rejestracji obiektu, a przed uruchomieniem sprzedaży, niezbędne jest przygotowanie odpowiednio oferty i kalendarza oraz zasad obowiązujących w obiekcie. Metody płatności Przygotowując ofertę swojego obiektu, należy wskazać formy...

Jak zwiększyć wiarygodność obiektu w Internecie?

Zastanawiasz się jak przekonać do siebie nowych Gości i sprawić by spośród wielu ofert wybrali właśnie Twoją? Najważniejszym działaniem jest zbudowanie lub zwiększenie wiarygodności obiektu, zwłaszcza jeśli jest on na rynku stosunkowo krótko. Jak zwiększyć wiarygodność obiektu w Internecie? Po pierwsze – możliwość bezpośredniego kontaktu Praktycznie każdy użytkownik Internetu zwraca uwagę na to łatwość bezpośredniego...

Jakie działania marketingowe zaplanować na 2022 rok?

Koniec roku to zawsze czas podsumowań i planów na nadchodzący Nowy Rok. Jak zaplanować najbliższy rok i poukładać działania, tak by osiągnąć wszystkie założone cele? Przełom roku to najlepszy czas na refleksję i spojrzenie na ostatnie 12 miesięcy. Takie podsumowanie pozwoli przeanalizować nie tylko osiągnięcia, ale również niewykorzystane możliwości. Jak przygotować podsumowanie roku? W naszej...

Jak będzie wyglądać marketing w 2022 roku?

Przed nami ostatni miesiąc 2021 roku, czas podsumowań, nowych planów i założeń. Ostatni rok upłynął pod znakiem dużych zmian, wykształciły się nowe obszary działań, również w marketingu. Obiekty, którym nie udało się wprowadzić poprawek do swoich dotychczasowych działań marketingowych, dzisiaj są daleko z tyłu za konkurencją.  Ilość obiektów noclegowych w Polsce w ostatnich 12 miesiącach...

5 powodów dla których warto zainwestować w stronę internetową

Każdy obiekt, który chce się rozwijać i poszerzać swoje możliwości, musi posiadać własną stronę internetową. Przy obecnej popularności Internetu i niemalże całkowitemu przeniesieniu do niego sprzedaży, strona to już podstawa. Warto zwrócić uwagę na to, że coraz częściej użytkownicy podczas dokonywania rezerwacji korzystają z urządzeń mobilnych. Dlatego jeśli Twoja oferta nie jest intuicyjna i dopasowana...

Jak reklamować hotel na Facebooku?

W Polsce Facebook nadal posiada największy potencjał wśród reklam w social mediach. Serwis jest bardzo dynamiczny i często wdrażane tam są nowe elementy, wiąże się to z kolei ze zwiększonym rozwojem i maksymalizacją zysków. Jeśli prowadzisz hotel i wiesz jak funkcjonują social media, to zapewne zastanawiasz się jak możesz dogonić trendy i w jaki sposób...