09 listopada 2017

Strategia hotelu. Dlaczego warto szkolić recepcję?

Celem obiektu hotelowego jest sprzedaż, co do tego raczej nikt nie ma większych wątpliwości. Niezależnie, czy mówimy tu o sprzedaży bezpośrednio w hotelu, czy przez portale rezerwacyjne, czy przez jakikolwiek inny kanał, jaki tylko przyjdzie Ci do głowy. Nie prowadzisz przecież działalności charytatywnej, i po to inwestujesz w swój hotel, motel, hostel, czy pensjonat, żeby móc na nim zarobić. Tylko skąd ten zarobek będzie najwyższy?




30 października 2017

Booking Genius, co daje hotelarzom?

Zastanawiasz się, czym jest Booking Genius? Może Twój hotel uczestniczy, bądź uczestniczył w tym programie? Czy wiesz na czym to wszystko polega i jakie korzyści daje hotelarzom i ich gościom? Może nie tylko o korzyści się tu rozchodzi?




20 października 2017

Airbnb odbiera Ci gości, widzisz to?

Ponad 10 milionów pobrań w samym Google Play, miejsce na liście 25 najlepszych aplikacji z grupy “podróże i informacje” w tymże sklepie. Jednak świat zaczyna coraz bardziej z nimi walczyć, o kim mowa? Airbnb, czyli znany serwis oferujący, pośrednictwo w wynajmie mieszkań przeżywa trudne chwile. Dlaczego?




13 października 2017

Czy kampanie AdWords, to skuteczna reklama hotelu?

Reklama z okazji różnych wydarzeń, to jedna sprawa. Drugą, równie ważną, jest promowanie hotelu w ciągu roku. Chcesz mieć gości przez cały rok, nie tylko w trakcie sezonu, prawda? Skoro tak, to odpowiedz sobie, czy zadbałeś o promocję hotelu?




09 października 2017

Promocja hotelowa, czyli imprezy integracyjne.

Hotele już dawno przestały być wyłącznie obiektami noclegowymi. To w żadnym wypadku nie jest zarzut, potrzeby gości się zmieniły. Nie mam na myśli wyłącznie gości indywidualnych. Segment biznesowy także. W tej właśnie materii następuje najwięcej zmian. Firmy coraz częściej chcą wychodzić poza swoje biura i co jakiś czas zmienić otoczenie. Dobra promocja hotelowa pomoże nam się dostosować.




04 października 2017

Jak pozyskać gości do hotelu – 5 Cech dobrego recepcjonisty.

Nie wiem jak dla Ciebie, ale dla mnie słowo hotel jednoznacznie przywołuje w głowie obrazy recepcji. Miła pani, lub pan, którzy precyzyjnie i zawsze chętnie odpowiadają na moje pytania. Do tego starają się rozwiać wszelkie wątpliwości i po prostu sprawiają, iż wizyta w recepcji to przyjemne doświadczenie. Niestety rzeczywistość nie jest aż tak kolorowa, ba, bardzo rzadko mam do czynienia z sytuacją jaką opisałem.




28 września 2017

Strona internetowa dla hotelu. Pozyskaj klientów zagranicznych.

Coraz więcej polaków, poleca Polskę turystom. Wcale się nie dziwię, bo niezaprzeczalnym jest, że nasz kraj to niesamowicie piękne miejsce, które ma sporo do zaoferowania pod względem turystycznym. Ten trend ma jeszcze jedną, bardzo ważną zaletę. Pozwoli zarobić hotelarzom, dzięki czemu biznes hotelarski, będzie rozwijać się jeszcze bardziej dynamicznie. Jak dziś wyglądają interesujące strony internetowe dla hoteli nastawionych na gości z zagranicy?




22 września 2017

Promocja hotelu SPA. Czy warto?

Coraz większa liczba hotelarzy zaczyna poszerzać swoje horyzonty. Te związane z działalnością ich obiektu hotelowego również. Stąd pewnie, ten rosnący wysyp obiektów noclegowych, które dodatkowo oferują różnego rodzaju zabiegi. Czy to źle? Absolutnie nie. Bardzo dobrze jest patrzeć, że biznes hotelarski się rozwija. Czy jest jedna odpowiedź na pytanie jak promować hotele SPA? Nie. Czy promocja hotelu spa się opłaca? Tak! Łącząc różne możliwości, odniesiesz sukces.




20 września 2017

Pozycjonowanie stron hoteli. Poradnik Google, jak wybrać specjalistów.

Powiedziałem wcześniej, czym jest SEO i dlaczego pozycjonowanie strony hotelu jest ważne? Jednak nadal w polskim internecie istnieje wiele firm, które proponują usługi pozycjonowania, jednak robią to na bardzo niskim poziomie, lub wręcz, nie boje się tego powiedzieć, oszukują swoich klientów. Jak tego uniknąć? W odpowiedzi na te, i wiele innych pytań Google stworzyło poradnik:




19 września 2017

Odszkodowania związane z wypadkami w hotelach.

Każdy hotelarz życzyłby sobie wyłącznie grzecznych i kulturalnych gości. Zarówno ja i większość z nas zdaje sobie sprawę, że nie ma ludzi idealnych. Niestety, to gość wybiera sobie hotel, a nie na odwrót, więc normalne jest, że niekiedy zdarzy mu się coś zniszczyć, lub uszkodzić. Odszkodowania związane z wypadkami to temat rzeka, nietrudno znaleźć potrzebną pomoc. W przypadku hoteli zasób informacji jest dosyć skromny, więc nieco pomogę w tej kwestii.




13 września 2017

Jak reklamować hotel konferencyjny?

Coraz więcej hoteli zaczyna zdawać sobie sprawę z tego, że goście biznesowi są bardzo ważni dla hoteli. Nie mówię tu wyłącznie o klientach biznesowych w postaci jednostkowych gości przyjeżdżających na spotkania do naszego miasta. Chodzi mi raczej o zorganizowane grupy. Co jest więc ważne?




12 września 2017

Jak przyciągnąć gości do hotelu. Rozmowa z recepcją.

Rozmawiając z hotelarzami, co rusz słyszę opinie, że mają problem ze sprzedażą przez recepcję. Wiedzą jak przyciągnąć gości do hotelu, jednak coś nie działa. Starają się jak mogą, jednak i tak goście wybierają rezerwacje przez metawyszukiwarki. Postanowiłem więc, że wybiorę jeden hotel w wielkopolsce i spróbuję zarezerwować tam pokój przez telefon. Co z tego wyszło?




31 sierpnia 2017

Strony internetowe dla hoteli. Analiza konkurencji.

Powiedzieliśmy sobie ostatnio, w jaki sposób możemy, a nawet powinniśmy, analizować naszą bezpośrednią konkurencję na booking.com. Jednak pamiętajmy o tym, że główną wizytówką hotelu, zawsze powinna być strona bezpośrednia. Co to oznacza? Analiza samego Bookingu nie wystarczy. Zajrzyjmy więc, co konkurencja ma na swojej własnej stronie internetowej.




29 sierpnia 2017

Strategia obiektu hotelowego dla klienta biznesowego.

W biznesie nie tylko grupy zorganizowane się liczą. Pojedyncze osoby będące klientami biznesowymi także stanowią ważna część tej grupy gości hotelowych, zwanych szumnie “klientem biznesowym”. Niestety niepokojący jest fakt, że wiele obiektów hotelowych nie wykorzystuje swoich możliwości na złapanie do siebie gości tego typu. To wcale nie takie trudne jak się wydaje. Dopasowanie strategii obiektu hotelowe, do przyjęcia gości tego typu, ma wiele plusów!




25 sierpnia 2017

Obiekt noclegowy. Niezrealizowane rezerwacje.

Zastanawiałem się od jakiegoś czasu, czy w dobie tylu możliwości rezerwacyjnych, występuje jeszcze problem celowo niezrealizowanych rezerwacji. Dziś, jak nigdy wcześniej, turyści mają bardzo wiele opcji wyboru obiektu noclegowego. Hotele natomiast mogą niemal dowolnie wybierać strategie, oraz miejsca w których chcą udostępniać swoje pokoje. Czy przy takim wachlarzu możliwości, problem niezrealizowanych rezerwacji jeszcze istnieje?




bookingsolutions.pl