19 września 2017

Odszkodowania związane z wypadkami w hotelach.

Każdy hotelarz życzyłby sobie wyłącznie grzecznych i kulturalnych gości. Zarówno ja i większość z nas zdaje sobie sprawę, że nie ma ludzi idealnych. Niestety, to gość wybiera sobie hotel, a nie na odwrót, więc normalne jest, że niekiedy zdarzy mu się coś zniszczyć, lub uszkodzić. Odszkodowania związane z wypadkami to temat rzeka, nietrudno znaleźć potrzebną pomoc. W przypadku hoteli zasób informacji jest dosyć skromny, więc nieco pomogę w tej kwestii.




13 września 2017

Jak reklamować hotel konferencyjny?

Coraz więcej hoteli zaczyna zdawać sobie sprawę z tego, że goście biznesowi są bardzo ważni dla hoteli. Nie mówię tu wyłącznie o klientach biznesowych w postaci jednostkowych gości przyjeżdżających na spotkania do naszego miasta. Chodzi mi raczej o zorganizowane grupy. Co jest więc ważne?




12 września 2017

Jak przyciągnąć gości do hotelu. Rozmowa z recepcją.

Rozmawiając z hotelarzami, co rusz słyszę opinie, że mają problem ze sprzedażą przez recepcję. Wiedzą jak przyciągnąć gości do hotelu, jednak coś nie działa. Starają się jak mogą, jednak i tak goście wybierają rezerwacje przez metawyszukiwarki. Postanowiłem więc, że wybiorę jeden hotel w wielkopolsce i spróbuję zarezerwować tam pokój przez telefon. Co z tego wyszło?




31 sierpnia 2017

Strony internetowe dla hoteli. Analiza konkurencji.

Powiedzieliśmy sobie ostatnio, w jaki sposób możemy, a nawet powinniśmy, analizować naszą bezpośrednią konkurencję na booking.com. Jednak pamiętajmy o tym, że główną wizytówką hotelu, zawsze powinna być strona bezpośrednia. Co to oznacza? Analiza samego Bookingu nie wystarczy. Zajrzyjmy więc, co konkurencja ma na swojej własnej stronie internetowej.




29 sierpnia 2017

Strategia obiektu hotelowego dla klienta biznesowego.

W biznesie nie tylko grupy zorganizowane się liczą. Pojedyncze osoby będące klientami biznesowymi także stanowią ważna część tej grupy gości hotelowych, zwanych szumnie “klientem biznesowym”. Niestety niepokojący jest fakt, że wiele obiektów hotelowych nie wykorzystuje swoich możliwości na złapanie do siebie gości tego typu. To wcale nie takie trudne jak się wydaje. Dopasowanie strategii obiektu hotelowe, do przyjęcia gości tego typu, ma wiele plusów!




25 sierpnia 2017

Obiekt noclegowy. Niezrealizowane rezerwacje.

Zastanawiałem się od jakiegoś czasu, czy w dobie tylu możliwości rezerwacyjnych, występuje jeszcze problem celowo niezrealizowanych rezerwacji. Dziś, jak nigdy wcześniej, turyści mają bardzo wiele opcji wyboru obiektu noclegowego. Hotele natomiast mogą niemal dowolnie wybierać strategie, oraz miejsca w których chcą udostępniać swoje pokoje. Czy przy takim wachlarzu możliwości, problem niezrealizowanych rezerwacji jeszcze istnieje?




23 sierpnia 2017

Jak pozyskać klientów do hotelu. Kreuj potrzeby.

Powiedzieliśmy sobie o tym, jak ważne jest spełnianie potrzeb naszych gości. Zadowolenie gościa i pozytywne relacje są bardzo ważne w branży hotelarskiej. Obecnie jednak samo spełnianie potrzeb nie wystarcza. Dziś hotelarze muszą je przewidywać, wyciągać z gościa, powiem więcej, muszą je kreować!




21 sierpnia 2017

Strategia hotelowa. Dlaczego hotelarze się nie uczą?

Na wstępie chcę przeprosić hotelarzy, którzy poczuli się urażeni tytułem tego artykułu. Co mam na myśli, mówiąc, że małe obiekty noclegowe się nie uczą? Kilka rzeczy. Mam wrażenie, że bardzo często te problemy występują w obiektach rodzinnych, czy z nieco zbyt dużą kadrą kierowniczą.




10 sierpnia 2017

Sposoby promowania hotelu. Restauracja.

Kiedyś zostałem zapytany przez jednego z hotelarzy, jakie są najlepsze sposoby promowania hotelu, a czego należy unikać. Przyznam, że nie było to wbrew pozorom takie proste pytanie. Nie byłbym sobą, gdybym nie dopytał co ma na myśli. Powiedział mi wtedy: Jestem dumny ze swojej restauracji, mogę ją wypromować wśród gości?




10 sierpnia 2017

Nowoczesne rozwiązania dla hoteli – Kayak.pl

Widoczność hotelu, to jedna z najważniejszych spraw. Dlatego im więcej miejsc w internecie uwzględnimy przy tworzeniu naszej strategii, tym lepiej dla nas i naszej sprzedaży. Tym bardziej, że dbając o nasze ceny, dostępność, i opinie w jednym miejscu, możemy sprawić, że pojawią się one w kilku innych. Skoro wiemy już, jak obniżyć prowizję na Booking, warto to wykorzystać i sprawić, żeby nasz obiekt hotelowy, był w wielu miejscach!




09 sierpnia 2017

Strategia hotelu. Tajemniczy klient.

Sprzedaż telefoniczna to także ważna część strategii hotelu, niestety hotelarze nie zawsze o tym pamiętają. Wyszukiwarki rezerwacyjne są coraz bardziej popularne, bo wszelkie dodatkowe rzeczy gość ma z głowy. Obiekty noclegowe tym bardziej powinny zrobić wszystko, żeby gość, który dzwoni bezpośrednio do recepcji, był zadowolony. Mówiąc najprościej, zdecydował się na rezerwację właśnie u nas.




08 sierpnia 2017

Obiekt hotelarski. Analiza sprzedaży.

Zadaliście sobie kiedyś pytanie, dlaczego sprzedaż usług dodatkowych w waszym hotelu jest na takim a nie innym poziomie? Pytanie kolejne brzmi, czy jest satysfakcjonująca? Może warto coś zmienić, żeby było lepiej? A może po prostu nie ma takiej potrzeby?




07 sierpnia 2017

6 Pytań do Karola Węgrzyniaka – AdWords w hotelarstwie.

Bardzo miło jest mi ogłosić, że dzisiaj na kilka moich pytań odpowie Karol Węgrzyniak. Założyciel portalu EkspertSEM.pl, właściciel wrocławskiej agencji SearchLeader.pl.
Certyfikowany Partner Google oraz specjalista Google Adwords, z wieloletnim doświadczeniem.




04 sierpnia 2017

Marketing hotelowy na Instagramie. 5 porad.

Potencjał mediów społecznościowych w polskim hotelarstwie nadal jest mocno niewykorzystany. Duża część hotelarzy, albo nie zdaje sobie z niego sprawy, albo zupełnie go bagatelizuje. Świetne zdjęcia, to przecież promocja hotelu. Czasem zdjęcie powie więcej niż tysiąc słów. Zwłaszcza dziś, w dobie mobile. Ale zacznijmy od początku.




03 sierpnia 2017

Gdzie reklamować hotel? Na swoim blogu!

Słysząc “hotel w internecie” większość ludzi, także hotelarzy, w pierwszej kolejności ma przed oczami portale rezerwacyjne i społecznościowe, czy stronę bezpośrednią hotelu. Jeśli już komuś na myśl przyjdzie blog prowadzony przez hotel, to raczej będą to skrajne, jednostkowe przypadki. Pytanie brzmi, dlaczego tak się dzieje, i czy warto poświęcić czas i środki na prowadzenie hotelowego bloga? Może warto zmienić podejście? Na pytanie gdzie reklamować hotel, zacząć odpowiadać – na blogu!




bookingsolutions.pl