blog tło

Blog ekspercki


Nasze spojrzenie na marketing w hotelarstwie.

22 września 2017

Promocja hotelu SPA, czy warto?

Coraz większa liczba hotelarzy zaczyna poszerzać swoje horyzonty. Te związane z działalnością ich obiektu hotelowego również. Stąd pewnie, ten rosnący wysyp obiektów noclegowych, które dodatkowo oferują różnego rodzaju zabiegi. Czy to źle? Absolutnie nie. Bardzo dobrze jest patrzeć, że biznes hotelarski się rozwija. Czy jest jedna odpowiedź na pytanie jak promować hotele SPA? Nie. Czy promocja hotelu spa się opłaca? Tak! Łącząc różne możliwości, odniesiesz sukces.




20 września 2017

Pozycjonowanie stron hoteli. Poradnik Google, jak wybrać specjalistów.

Powiedziałem wcześniej, czym jest SEO i dlaczego pozycjonowanie strony hotelu jest ważne? Jednak nadal w polskim internecie istnieje wiele firm, które proponują usługi pozycjonowania, jednak robią to na bardzo niskim poziomie, lub wręcz, nie boje się tego powiedzieć, oszukują swoich klientów. Jak tego uniknąć? W odpowiedzi na te, i wiele innych pytań Google stworzyło poradnik:




19 września 2017

Odszkodowania związane z wypadkami w hotelach.

Każdy hotelarz życzyłby sobie wyłącznie grzecznych i kulturalnych gości. Zarówno ja i większość z nas zdaje sobie sprawę, że nie ma ludzi idealnych. Niestety, to gość wybiera sobie hotel, a nie na odwrót, więc normalne jest, że niekiedy zdarzy mu się coś zniszczyć, lub uszkodzić. Odszkodowania związane z wypadkami to temat rzeka, nietrudno znaleźć potrzebną pomoc. W przypadku hoteli zasób informacji jest dosyć skromny, więc nieco pomogę w tej kwestii.




13 września 2017

Jak reklamować hotel konferencyjny?

Coraz więcej hoteli zaczyna zdawać sobie sprawę z tego, że goście biznesowi są bardzo ważni dla hoteli. Nie mówię tu wyłącznie o klientach biznesowych w postaci jednostkowych gości przyjeżdżających na spotkania do naszego miasta. Chodzi mi raczej o zorganizowane grupy. Co jest więc ważne?




12 września 2017

Jak przyciągnąć gości do hotelu. Rozmowa z recepcją.

Rozmawiając z hotelarzami, co rusz słyszę opinie, że mają problem ze sprzedażą przez recepcję. Wiedzą jak przyciągnąć gości do hotelu, jednak coś nie działa. Starają się jak mogą, jednak i tak goście wybierają rezerwacje przez metawyszukiwarki. Postanowiłem więc, że wybiorę jeden hotel w wielkopolsce i spróbuję zarezerwować tam pokój przez telefon. Co z tego wyszło?




31 sierpnia 2017

Strony internetowe dla hoteli. Analiza konkurencji.

Powiedzieliśmy sobie ostatnio, w jaki sposób możemy, a nawet powinniśmy, analizować naszą bezpośrednią konkurencję na booking.com. Jednak pamiętajmy o tym, że główną wizytówką hotelu, zawsze powinna być strona bezpośrednia. Co to oznacza? Analiza samego Bookingu nie wystarczy. Zajrzyjmy więc, co konkurencja ma na swojej własnej stronie internetowej.




29 sierpnia 2017

Strategia obiektu hotelowego dla klienta biznesowego.

W biznesie nie tylko grupy zorganizowane się liczą. Pojedyncze osoby będące klientami biznesowymi także stanowią ważna część tej grupy gości hotelowych, zwanych szumnie “klientem biznesowym”. Niestety niepokojący jest fakt, że wiele obiektów hotelowych nie wykorzystuje swoich możliwości na złapanie do siebie gości tego typu. To wcale nie takie trudne jak się wydaje. Dopasowanie strategii obiektu hotelowe, do przyjęcia gości tego typu, ma wiele plusów!




25 sierpnia 2017

Obiekt noclegowy, niezrealizowane rezerwacje to problem?

Zastanawiałem się od jakiegoś czasu, czy w dobie tylu możliwości rezerwacyjnych, występuje jeszcze problem celowo niezrealizowanych rezerwacji. Dziś, jak nigdy wcześniej, turyści mają bardzo wiele opcji wyboru obiektu noclegowego. Hotele natomiast mogą niemal dowolnie wybierać strategie, oraz miejsca w których chcą udostępniać swoje pokoje. Czy przy takim wachlarzu możliwości, problem niezrealizowanych rezerwacji jeszcze istnieje?




23 sierpnia 2017

Jak pozyskać klientów do hotelu. Kreuj potrzeby.

Powiedzieliśmy sobie o tym, jak ważne jest spełnianie potrzeb naszych gości. Zadowolenie gościa i pozytywne relacje są bardzo ważne w branży hotelarskiej. Obecnie jednak samo spełnianie potrzeb nie wystarcza. Dziś hotelarze muszą je przewidywać, wyciągać z gościa, powiem więcej, muszą je kreować!




21 sierpnia 2017

Strategia hotelowa. Dlaczego hotelarze się nie uczą?

Na wstępie chcę przeprosić hotelarzy, którzy poczuli się urażeni tytułem tego artykułu. Co mam na myśli, mówiąc, że małe obiekty noclegowe się nie uczą? Kilka rzeczy. Mam wrażenie, że bardzo często te problemy występują w obiektach rodzinnych, czy z nieco zbyt dużą kadrą kierowniczą.




10 sierpnia 2017

Sposoby promowania hotelu. Restauracja.

Kiedyś zostałem zapytany przez jednego z hotelarzy, jakie są najlepsze sposoby promowania hotelu, a czego należy unikać. Przyznam, że nie było to wbrew pozorom takie proste pytanie. Nie byłbym sobą, gdybym nie dopytał co ma na myśli. Powiedział mi wtedy: Jestem dumny ze swojej restauracji, mogę ją wypromować wśród gości?




10 sierpnia 2017

Nowoczesne rozwiązania dla hoteli – Kayak.pl

Widoczność hotelu, to jedna z najważniejszych spraw. Dlatego im więcej miejsc w internecie uwzględnimy przy tworzeniu naszej strategii, tym lepiej dla nas i naszej sprzedaży. Tym bardziej, że dbając o nasze ceny, dostępność, i opinie w jednym miejscu, możemy sprawić, że pojawią się one w kilku innych. Skoro wiemy już, jak obniżyć prowizję na Booking, warto to wykorzystać i sprawić, żeby nasz obiekt hotelowy, był w wielu miejscach!




09 sierpnia 2017

Strategia hotelu. Tajemniczy klient.

Sprzedaż telefoniczna to także ważna część strategii hotelu, niestety hotelarze nie zawsze o tym pamiętają. Wyszukiwarki rezerwacyjne są coraz bardziej popularne, bo wszelkie dodatkowe rzeczy gość ma z głowy. Obiekty noclegowe tym bardziej powinny zrobić wszystko, żeby gość, który dzwoni bezpośrednio do recepcji, był zadowolony. Mówiąc najprościej, zdecydował się na rezerwację właśnie u nas.




08 sierpnia 2017

Obiekt hotelarski, analiza sprzedaży

Zadaliście sobie kiedyś pytanie, dlaczego sprzedaż usług dodatkowych w waszym hotelu jest na takim a nie innym poziomie? Pytanie kolejne brzmi, czy jest satysfakcjonująca? Może warto coś zmienić, żeby było lepiej? A może po prostu nie ma takiej potrzeby?




07 sierpnia 2017

6 Pytań do Karola Węgrzyniaka – AdWords w hotelarstwie.

Bardzo miło jest mi ogłosić, że dzisiaj na kilka moich pytań odpowie Karol Węgrzyniak. Założyciel portalu EkspertSEM.pl, właściciel wrocławskiej agencji SearchLeader.pl.
Certyfikowany Partner Google oraz specjalista Google Adwords, z wieloletnim doświadczeniem.




bookingsolutions.pl