blog tło

Ekspercki blog hotelarski

Nasze spojrzenie na hotelarstwo i marketing

Jak zwiększyć sprzedaż w hotelu, czyli pracownik to też człowiek

Hotel, jest jak żywy organizm, jeśli jedna rzecz nie działa prawidłowo, całość również będzie szwankować, pokoje, sprzedaż, dodatki, to wszystko to istota działania hotelu. Ale nie zapominajmy o najważniejszym dla nas, jako osoby zarządzającej hotelem. Ludzie. Nie mówimy tu jednak o gościach. Raczej o ludziach którzy razem z nami dbają o to by hotel funkcjonował odpowiednio. O kim mowa? Oczywiście o naszych współpracownikach!

Promocja hotelu i negatywne opinie – jak ich unikać?

Opinie są bardzo istotne dla każdego hotelu - to fakt. Promocja hotelu z pomocą opinii na nasz temat to świetny pomysł. Jestem idealistą i uważam, że sto procent pozytywnych opinii to to, do czego trzeba dążyć. Jednak jest mała szansa, że negatyw się nie pojawi. Pytania brzmią, jak sobie radzić z tymi negatywnymi opiniami? I co zrobić, aby ich uniknąć?

Marketing w hotelarstwie – Atrakcyjna strona internetowa hotelu

Pamiętacie artykuł, Marketing w hotelarstwie - 5 błędów na stronach www hoteli? Jeśli nie, to zachęcam do lektury. Teraz czas odpowiedzieć sobie na pytanie, co właściwie powinno się znaleźć na profesjonalnie wykonanej, i atrakcyjnej stronie internetowej naszego hotelu.

Działania marketingowe w hotelu – sezon niski

Załóżmy, że mamy świetne warunki noclegowe, i nasi goście cudownie się u nas czują. Mamy dobrze zbudowaną cenowo ofertę oraz świetne pakiety. Jednak przychodzi taki czas w roku, że mimo szczerych chęci gości jest znacznie mniej, lub niemal wcale. Powodów może być bardzo wiele, i pewnie w przypadku każdego hotelu, powód może być nieco inny. Co zrobić, by chociaż trochę podbudować się w sezonie niskim? Jakie działania marketingowe w hotelu podjąć, aby lepiej zamortyzować sobie ten czas w roku?

Pozycjonowanie strony, jako część marketingu hotelu

Pisałem już o tym, jak ważne jest posiadanie własnej strony internetowej, gdzie hotel może budować swoją tożsamość, na własnych zasadach. Dziś jednak sama dobra strona nie wystarczy. Jak właściwie opisać, co to jest ta “dobra strona”. Jak odróżnić dobrą od złej, lub po prostu sprawić by była jeszcze lepsza. Na horyzoncie pojawia nam się pozycjonowanie.

Program lojalnościowy, jako promocja hotelu

Nie sposób zaprzeczyć, że każdy z nas lubi być doceniany. W przypadku pobytu w hotelu sytuacja wygląda podobnie. Skoro wybieramy jakiś hotel, to chcemy mieć z tego korzyści, prawda? Tym bardziej, jeśli wybieramy hotel już kolejny raz. Musimy jednak pamiętać, że przynosi to korzyści dla obu stron, dla gości bo czują się docenieni, i dla hotelu, bo wie, że goście są zadowoleni z pobytu, i chcą do nas wracać. Wielu ludzi uważa, że program lojalnościowy to przywilej największych hoteli, bądź sieci hotelowych. Tylko czy rzeczywiście tak jest?

Promocja hotelu, czyli oferta na dzień ojca

Niedawno, gdy pisałem artykuł na temat Dnia Dziecka w hotelu, zacząłem jednocześnie zastanawiać się, jak hotele podchodzą do takiego wydarzenia, jak Dzień Ojca. Przecież to też promocja hotelu. Co się okazuje? To kolejne święto w roku, które na dobrą sprawę, przechodzi w hotelach niemal bez echa.

Promocja hotelu a pokolenie millenium

Niemal każdy hotelarz, przynajmniej raz w życiu usłyszał pewnie określenie “pokolenie millenium”, “millenialsi” czy “pokolenie Y”. Tylko właściwie kto to taki? Jednak najważniejszym pytaniem z perspektywy hotelarza jest to, jaki jest wpływ tego pokolenia na trendy w hotelarstwie i jak ma się do tego promocja hotelu?

Marketing hotelu, a ruch mobilny

Według najnowszych danych już ponad połowa ludzkości korzysta dziś ze smartfonów. Ruch mobile co roku zyskuje na znaczeniu. Na urządzeniach mobilnych często dostęp jest znacznie szybszy, niż przy użyciu komputerów osobistych, bo przecież mamy wszystko pod ręką. Co to w praktyce oznacza dla rynku hotelarskiego? Jaki jest wpływ urządzeń mobilnych na marketing hotelu?

Marketing w hotelarstwie – jak Polacy spędzają wakacje

Wakacje to dla większości obiektów hotelowych okres wzmożonego obłożenia. Wydawałoby się więc, że skoro hotel ma odpowiednio dużo gości, to nie ma potrzeby niczego zmieniać. Czy rzeczywiście sprawa jest aż tak prosta? Czy skoro w sezonie nasz hotel jest pełen gości to zmiany są niepotrzebne? Wreszcie, czy marketing w hotelarstwie nie wymaga ostatnio większej elastyczności?

Reklama hotelu, w Dzień Dziecka, to dzieci są gwiazdami

Nie macie wrażenia, że wielu hotelarzy zdaje się zapominać o dzieciach w swojej ofercie? Nie mam tu na myśli samego pobytu dzieci w hotelu. Mamy oferty walentynkowe, czy oferty z okazji długich weekendów, prawda? W takim razie, dlaczego tak często hotele zapominają o dniu, w którym to dzieci są głównymi gwiazdami? Tak jest, mam na myśli dzień dziecka!

Działania marketingowe w hotelu, 5 rad na temat gości

Reklama oczywiście jest ważna, mówiliśmy jednak wcześniej, że każdy gość jest inny, więc ma nieco inne oczekiwania. Dla każdego gościa hotelowego inne rzeczy są istotne, marketing w hotelarstwie to nie tylko sprzedaż, to także trwałe relacje z gośćmi, jak je budować, by odwiedzający chcieli do nas wrócić?

Hotel marketing – Ideas of automation

Pamiętacie dlaczego e-mail remarketing jest ważny? Nie warto go więc lekceważyć. Oczywiście, jeśli chcielibyśmy to wszystko robić ręcznie, to jest to zadanie czasochłonne i obciąża pracowników dodatkowymi obowiązkami, ale przecież to wszystko można zrobić automatycznie. Recepcja to przecież serce i mózg naszego obiektu, więc to co myślą o jej działaniach goście w dużym stopniu kształtuje opinie o nas jako całości.

Marketing w hotelu, czyli opinie dźwignią handlu

Każdy właściciel zapewne marzy o hotelu idealnym, pytanie brzmi, czy hotel idealny istnieje? Odpowiedź brzmi nie. Cała zabawa polega na tym, by nasz hotel do tego ideału był jak najbardziej zbliżony. Nie jest to zadanie łatwe, ale na pewno warte zachodu. Bo gość wysłuchany, to gość który do nas wróci.

“Marketing hotel” Wykorzystaj swój potencjał do maksimum.

Hoteli jest mnóstwo, to fakt. Przedziałów cenowych również, pytanie co zrobić by to właśnie nasz obiekt został zauważony i wybrany. Dróg do skutecznego rozwiązania tego problemu jest wiele. Tylko kto powiedział, że trzeba korzystać wyłącznie z jednej z nich? To my w dużej mierze wyznaczamy to, jaki potencjał ma nasz hotel.