blog tło

Ekspercki blog hotelarski

Nasze spojrzenie na hotelarstwo i marketing

Strategia hotelu – tajemniczy klient

Sprzedaż telefoniczna to także ważna część strategii hotelu, niestety hotelarze nie zawsze o tym pamiętają. Wyszukiwarki rezerwacyjne są coraz bardziej popularne, bo wszelkie dodatkowe rzeczy gość ma z głowy. Obiekty noclegowe tym bardziej powinny zrobić wszystko, żeby gość, który dzwoni bezpośrednio do recepcji, był zadowolony. Mówiąc najprościej, zdecydował się na rezerwację właśnie u nas.

Analiza sprzedaży w obiekcie hotelarskim

Zadaliście sobie kiedyś pytanie, dlaczego sprzedaż usług dodatkowych w waszym hotelu jest na takim a nie innym poziomie? Pytanie kolejne brzmi, czy jest satysfakcjonująca? Może warto coś zmienić, żeby było lepiej? A może po prostu nie ma takiej potrzeby?

6 Pytań do Karola Węgrzyniaka – AdWords w hotelarstwie

Bardzo miło jest mi ogłosić, że dzisiaj na kilka moich pytań odpowie Karol Węgrzyniak. Założyciel portalu EkspertSEM.pl, właściciel wrocławskiej agencji SearchLeader.pl. Certyfikowany Partner Google oraz specjalista Google Adwords, z wieloletnim doświadczeniem.

Marketing hotelowy na Instagramie – 5 porad

Potencjał mediów społecznościowych w polskim hotelarstwie nadal jest mocno niewykorzystany. Duża część hotelarzy, albo nie zdaje sobie z niego sprawy, albo zupełnie go bagatelizuje. Świetne zdjęcia, to przecież promocja hotelu. Czasem zdjęcie powie więcej niż tysiąc słów. Zwłaszcza dziś, w dobie mobile. Ale zacznijmy od początku.

Gdzie reklamować hotel? Na swoim blogu!

Słysząc “hotel w internecie” większość ludzi, także hotelarzy, w pierwszej kolejności ma przed oczami portale rezerwacyjne i społecznościowe, czy stronę bezpośrednią hotelu. Jeśli już komuś na myśl przyjdzie blog prowadzony przez hotel, to raczej będą to skrajne, jednostkowe przypadki. Pytanie brzmi, dlaczego tak się dzieje, i czy warto poświęcić czas i środki na prowadzenie hotelowego bloga? Może warto zmienić podejście? Na pytanie gdzie reklamować hotel, zacząć odpowiadać - na blogu!

Strony dla hoteli – Storytelling

Dziś na rynku hotelarskim wyróżnić się, jest coraz trudniej. Agencji marketingowych, które oferują strony dla hoteli, także jest coraz więcej. Problem polega jednak na tym, czy faktycznie, oferują one coś ciekawego? Coś, co pozwoli nam na indywidualne podejście. Na co postawić, aby nasza strona była warta zapamiętania, wzbudzała zazdrość naszej konkurencji i podziw ludzi, którzy poszukują noclegu?

Działania promocyjne dla hotelu – turystyka weekendowa

Polacy lubią podróżować, co do tego nie ma wątpliwości, coraz częściej rezygnują z długich wyjazdów na rzecz krótkich, weekendowych wypadów. Pytanie brzmi, czy nasz hotel jest przygotowany na taki rodzaj podróży naszych gości? Co zrobić i na czym się skupić, by potencjalny weekendowicz wybrał właśnie nas? Wbrew pozorom, wcale nie musimy być wielkim hotelem, który ma wszystkie możliwe usługi u siebie. Wystarczy mieć dobre podejście.

Hotel: czy warto zatrudnić zewnętrzną agencję marketingową?

Jesteśmy w takim momencie sezonu, że większość obiektów hotelowych, ma najwyższe obłożenie, w całym swoim roku kalendarzowym. Oczywiście to świetnie i oby tak dalej. Niestety zasmuca mnie fakt, że wielu hotelarzy, nie myśli o tym, co będzie się działo, kiedy sezon wysoki się skończy. Marketing w hotelu, to coś co wymaga więcej uwagi, i ważny jest przez cały czas. Z racji zapracowania, tego czasu jest pewnie zbyt mało, aby móc w ogóle myśleć o tych rzeczach. Natomiast nikt nie powiedział, że wszystko trzeba robić całkowicie samemu.

Prowizja Booking – jak ją obniżyć?

Wielu hotelarzy buduje marketing hotelu w oparciu o obecność na Booking.com Pewnie niewiele jest obecnie obiektów noclegowych, których nie znajdziemy na tym portalu. Można odnieść wrażenie, że wręcz przyjęło się, iż obecność tam, jest obowiązkowa. Jasne, nie ma w tym nic złego. Jednak problem zaczyna się wtedy, gdy prowizja dla tego portalu zaczyna niebezpiecznie rosnąć. Do tego nasz hotel nadal jest na pozycji, która w żaden sposób nas nie satysfakcjonuje. Hotele konkurencyjne podnoszą prowizje, więc my także musimy to zrobić, by im dorównać. Jak temu zaradzić?

Jak zwiększyć sprzedaż w hotelu, czyli pracownik to też człowiek

Hotel, jest jak żywy organizm, jeśli jedna rzecz nie działa prawidłowo, całość również będzie szwankować, pokoje, sprzedaż, dodatki, to wszystko to istota działania hotelu. Ale nie zapominajmy o najważniejszym dla nas, jako osoby zarządzającej hotelem. Ludzie. Nie mówimy tu jednak o gościach. Raczej o ludziach którzy razem z nami dbają o to by hotel funkcjonował odpowiednio. O kim mowa? Oczywiście o naszych współpracownikach!

Promocja hotelu i negatywne opinie – jak ich unikać?

Opinie są bardzo istotne dla każdego hotelu - to fakt. Promocja hotelu z pomocą opinii na nasz temat to świetny pomysł. Jestem idealistą i uważam, że sto procent pozytywnych opinii to to, do czego trzeba dążyć. Jednak jest mała szansa, że negatyw się nie pojawi. Pytania brzmią, jak sobie radzić z tymi negatywnymi opiniami? I co zrobić, aby ich uniknąć?

Marketing w hotelarstwie – Atrakcyjna strona internetowa hotelu

Pamiętacie artykuł, Marketing w hotelarstwie - 5 błędów na stronach www hoteli? Jeśli nie, to zachęcam do lektury. Teraz czas odpowiedzieć sobie na pytanie, co właściwie powinno się znaleźć na profesjonalnie wykonanej, i atrakcyjnej stronie internetowej naszego hotelu.

Działania marketingowe w hotelu – sezon niski

Załóżmy, że mamy świetne warunki noclegowe, i nasi goście cudownie się u nas czują. Mamy dobrze zbudowaną cenowo ofertę oraz świetne pakiety. Jednak przychodzi taki czas w roku, że mimo szczerych chęci gości jest znacznie mniej, lub niemal wcale. Powodów może być bardzo wiele, i pewnie w przypadku każdego hotelu, powód może być nieco inny. Co zrobić, by chociaż trochę podbudować się w sezonie niskim? Jakie działania marketingowe w hotelu podjąć, aby lepiej zamortyzować sobie ten czas w roku?

Pozycjonowanie strony, jako część marketingu hotelu

Pisałem już o tym, jak ważne jest posiadanie własnej strony internetowej, gdzie hotel może budować swoją tożsamość, na własnych zasadach. Dziś jednak sama dobra strona nie wystarczy. Jak właściwie opisać, co to jest ta “dobra strona”. Jak odróżnić dobrą od złej, lub po prostu sprawić by była jeszcze lepsza. Na horyzoncie pojawia nam się pozycjonowanie.

Program lojalnościowy, jako promocja hotelu

Nie sposób zaprzeczyć, że każdy z nas lubi być doceniany. W przypadku pobytu w hotelu sytuacja wygląda podobnie. Skoro wybieramy jakiś hotel, to chcemy mieć z tego korzyści, prawda? Tym bardziej, jeśli wybieramy hotel już kolejny raz. Musimy jednak pamiętać, że przynosi to korzyści dla obu stron, dla gości bo czują się docenieni, i dla hotelu, bo wie, że goście są zadowoleni z pobytu, i chcą do nas wracać. Wielu ludzi uważa, że program lojalnościowy to przywilej największych hoteli, bądź sieci hotelowych. Tylko czy rzeczywiście tak jest?