Pierwszy etap planowania podróży to zazwyczaj poszukiwania oferty noclegowej. Większość użytkowników Internetu rozpoczyna go od sprawdzenia ofert w Booking.com, dlatego konieczne jest umieszczenie tam oferty swojego obiektu. Po rejestracji obiektu, a przed uruchomieniem sprzedaży, niezbędne jest przygotowanie odpowiednio oferty i kalendarza oraz zasad obowiązujących w obiekcie.
Metody płatności
Przygotowując ofertę swojego obiektu, należy wskazać formy płatności jakie są w nim akceptowane. W zasadach działalności w Extranecie należy wybrać odpowiednie opcje: gotówka, karta itp. Jeśli w Twoim obiekcie korzystasz jedynie z płatności gotówkowych, a chcesz by Goście mieli możliwość opłacenia pobytu wcześniej – możesz skorzystać z płatności Booking.com. To bezpieczny i łatwy sposób pobierania należności od Gości. Booking obsługuje cały proces, a następnie po pełnym okresie rozliczeniowym przekazuje je na wskazane przez Ciebie konto.

Opłaty
Kolejnym elementem jaki należy wypełnić przed uruchomieniem sprzedaży to preferencje dotyczące depozytu na poczet zniszczeń oraz dodatkowych opłat jeśli takie są obowiązkowe w obiekcie. Z dniem 1 września 2019 roku zostały wprowadzone zmiany dotyczące wyświetlania cen konsumentom na terenie Europy. Aby zachować zgodność z przepisami obowiązującymi od 2019 roku obiekt zobowiązany jest do określania wysokości wszystkich obowiązkowych opłat i podatków.
Opcje zakwaterowania
Aby móc udostępnić obiekt do sprzedaży, niezbędne jest skonfigurowanie oferowanych pokoi/apartamentów i przygotowanie ich jako opcji możliwych do rezerwacji w Twoim obiekcie. W Extranecie powinieneś jasno opisać zarówno rodzaje pokoi, jak i ich udogodnienia oraz powierzchnię i układ dostępnych łóżek.
Musisz pamiętać, że właściwe przygotowanie oferowanych opcji pozwoli Ci uniknąć negatywnych komentarzy, które bardzo często wynikają z błędnej interpretacji oferty. Dlatego, jeśli oferujesz kilka podobnych pokoi, ale potencjalny Gość nie ma możliwości wyboru który dokładnie zarezerwuje – dodaj odpowiednią adnotację.
Plan cenowy
Następnym elementem jaki musisz uzupełnić przez rozpoczęciem sprzedaży jest przygotowanie tzw. planów cenowych. W tym temacie Booking.com daje ogrom możliwości, które można dopasować do swoich potrzeb oraz oferowanych usług. Co więcej, oferta Twojego obiektu może być mniej lub bardziej elastyczna, a także posiadać w cenie wyżywienie lub nie.
Przygotowanie odpowiedniej ilości planów cenowych w różnych konfiguracjach gwarantuje dopasowanie do oczekiwań niemalże każdej grupy użytkowników. Warto pamiętać, że przy tworzeniu planów cenowych istnieje również możliwość ustawienia ograniczeń dotyczących rezerwacji, co z kolei może pomóc Ci w kontrolowaniu otrzymywanych rezerwacji. Są to parametry takie jak: minimalna długość pobytu, minimalne wyprzedzenie rezerwacji, brak przyjazdów i wyjazdów w danym dniu tygodnia.
Ceny
Po przygotowaniu planów cenowych, do każdego oferowanego typu zakwaterowania trzeba wprowadzić odpowiednie ceny. Poza ceną podstawową w każdym z pokoi możesz również skonfigurować jej wysokość w zależności od ilości osób na jaką zostanie dokonana rezerwacja, dzięki czemu zwiększysz możliwość sprzedaży większych pokoi, przez mniejszą ilość osób np. w okresach niskich. Dodatkowym atutem w przypadku obiektów rodzinnych, jest również przygotowanie cen za pobyt dzieci.
Dostępność
Bardzo ważną kwestią przy uruchamianiu sprzedaży w Booking.com jest właściwe uzupełnienie kalendarza i dostępnych terminów. Trzeba mieć na uwadze, że każda z dokonanych rezerwacji przez Booking.com jest potwierdzana natychmiastowo i niewłaściwe wypełnienie kalendarza może skutkować overbookingiem. Zaleca się uzupełnienie kalendarza na 16 miesięcy naprzód, by nie przegapić potencjalnych rezerwacji.
W przypadku obiektów korzystających z narzędzia channel manager, to zadanie jest o tyle prostsze, że koncentruje się ono wyłącznie na etapie skonfigurowania połączenia, a podczas dalszych prac, wszystkie zmiany wprowadzone w panelu administracyjnym prześlą się automatycznie do kalendarza Booking.com.

Podsumowanie
Po uzupełnieniu wszystkich powyższych elementów, możesz udostępnić swój obiekt, by był widoczny w wynikach wyszukiwania u osób planujących podróż. Warto jednak mieć na uwadze, że ponad 50% osób korzystających z platformy Booking.com, decyduje się na dokonanie rezerwacji bezpośredniej. Jest to doskonała opcja, by uniknąć opłaty prowizyjnej, jednocześnie proponując atrakcyjniejszą cenę swoim potencjalnym Gościom. W tym celu wykorzystuje się stronę internetową oraz Wizytówkę Google.
Umów się na bezpłatną konsultację i sprawdź co powinieneś zrobić by zwiększyć zasięg i atrakcyjność swojej oferty.
Poznaj Booking Solutions
Zobacz nasz Fanpage

Daria Wasielewska
Rodowita ostrowianka, grafik komputerowy. Miłośniczka ciągłego rozwoju i inwestowania w wiedzę. Uwielbiam podróże, poznawanie nowych miejsc i ludzi. W czasie wolnym relaksuję się w kuchni szukając pomysłów na nowe smaki. Sport nie jest mi obcy – koszykówka towarzyszy mi w życiu od lat!