Jak uruchomić sprzedaż w Booking.com?



Pierwszy etap planowania podróży to zazwyczaj poszukiwania oferty noclegowej. Większość użytkowników Internetu rozpoczyna go od sprawdzenia ofert w Booking.com, dlatego konieczne jest umieszczenie tam oferty swojego obiektu. Po rejestracji obiektu, a przed uruchomieniem sprzedaży, niezbędne jest przygotowanie odpowiednio oferty i kalendarza oraz zasad obowiązujących w obiekcie.

Metody płatności

Przygotowując ofertę swojego obiektu, należy wskazać formy płatności jakie są w nim akceptowane. W zasadach działalności w Extranecie należy wybrać odpowiednie opcje: gotówka, karta itp. Jeśli w Twoim obiekcie korzystasz jedynie z płatności gotówkowych, a chcesz by Goście mieli możliwość opłacenia pobytu wcześniej – możesz skorzystać z płatności Booking.com. To bezpieczny i łatwy sposób pobierania należności od Gości. Booking obsługuje cały proces, a następnie po pełnym okresie rozliczeniowym przekazuje je na wskazane przez Ciebie konto.

Jak uruchomić sprzedaż w Booking.com? 1

Opłaty

Kolejnym elementem jaki należy wypełnić przed uruchomieniem sprzedaży to preferencje dotyczące depozytu na poczet zniszczeń oraz dodatkowych opłat jeśli takie są obowiązkowe w obiekcie. Z dniem 1 września 2019 roku zostały wprowadzone zmiany dotyczące wyświetlania cen konsumentom na terenie Europy. Aby zachować zgodność z przepisami obowiązującymi od 2019 roku obiekt zobowiązany jest do określania wysokości wszystkich obowiązkowych opłat i podatków.

Opcje zakwaterowania

Aby móc udostępnić obiekt do sprzedaży, niezbędne jest skonfigurowanie oferowanych pokoi/apartamentów i przygotowanie ich jako opcji możliwych do rezerwacji w Twoim obiekcie. W Extranecie powinieneś jasno opisać zarówno rodzaje pokoi, jak i ich udogodnienia oraz powierzchnię i układ dostępnych łóżek. Musisz pamiętać, że właściwe przygotowanie oferowanych opcji pozwoli Ci uniknąć negatywnych komentarzy, które bardzo często wynikają z błędnej interpretacji oferty. Dlatego, jeśli oferujesz kilka podobnych pokoi, ale potencjalny Gość nie ma możliwości wyboru który dokładnie zarezerwuje – dodaj odpowiednią adnotację.

Plan cenowy

Następnym elementem jaki musisz uzupełnić przez rozpoczęciem sprzedaży jest przygotowanie tzw. planów cenowych. W tym temacie Booking.com daje ogrom możliwości, które można dopasować do swoich potrzeb oraz oferowanych usług. Co więcej, oferta Twojego obiektu może być mniej lub bardziej elastyczna, a także posiadać w cenie wyżywienie lub nie. Przygotowanie odpowiedniej ilości planów cenowych w różnych konfiguracjach gwarantuje dopasowanie do oczekiwań niemalże każdej grupy użytkowników. Warto pamiętać, że przy tworzeniu planów cenowych istnieje również możliwość ustawienia ograniczeń dotyczących rezerwacji, co z kolei może pomóc Ci w kontrolowaniu otrzymywanych rezerwacji. Są to parametry takie jak: minimalna długość pobytu, minimalne wyprzedzenie rezerwacji, brak przyjazdów i wyjazdów w danym dniu tygodnia.

Ceny

Po przygotowaniu planów cenowych, do każdego oferowanego typu zakwaterowania trzeba wprowadzić odpowiednie ceny. Poza ceną podstawową w każdym z pokoi możesz również skonfigurować jej wysokość w zależności od ilości osób na jaką zostanie dokonana rezerwacja, dzięki czemu zwiększysz możliwość sprzedaży większych pokoi, przez mniejszą ilość osób np. w okresach niskich. Dodatkowym atutem w przypadku obiektów rodzinnych,  jest również przygotowanie cen za pobyt dzieci.

Dostępność

Bardzo ważną kwestią przy uruchamianiu sprzedaży w Booking.com jest właściwe uzupełnienie kalendarza i dostępnych terminów. Trzeba mieć na uwadze, że każda z dokonanych rezerwacji przez Booking.com jest potwierdzana natychmiastowo i niewłaściwe wypełnienie kalendarza może skutkować overbookingiem. Zaleca się uzupełnienie kalendarza na 16 miesięcy naprzód, by nie przegapić potencjalnych rezerwacji.

W przypadku obiektów korzystających z narzędzia channel manager, to zadanie jest o tyle prostsze, że koncentruje się ono wyłącznie na etapie skonfigurowania połączenia, a podczas dalszych prac, wszystkie zmiany wprowadzone w panelu administracyjnym prześlą się automatycznie do kalendarza Booking.com.

Jak uruchomić sprzedaż w Booking.com? 2

Podsumowanie

Po uzupełnieniu wszystkich powyższych elementów, możesz udostępnić swój obiekt, by był widoczny w wynikach wyszukiwania u osób planujących podróż. Warto jednak mieć na uwadze, że ponad 50% osób korzystających z platformy Booking.com, decyduje się na dokonanie rezerwacji bezpośredniej. Jest to doskonała opcja, by uniknąć opłaty prowizyjnej, jednocześnie proponując atrakcyjniejszą cenę swoim potencjalnym Gościom. W tym celu wykorzystuje się stronę internetową oraz Wizytówkę Google.

Umów się na bezpłatną konsultację i sprawdź co powinieneś zrobić by zwiększyć zasięg i atrakcyjność swojej oferty.

Proszę o bezpłatną konsultację

Daria Wasielewska
Rodowita ostrowianka, grafik komputerowy. Miłośniczka ciągłego rozwoju i inwestowania w wiedzę. Uwielbiam podróże, poznawanie nowych miejsc i ludzi. W czasie wolnym relaksuje się w kuchni szukając pomysłów na nowe smaki. Sport nie jest mi obcy – koszykówka towarzyszy mi w życiu od lat!
Przeczytaj
RÓWNIEŻ
Program Genius Booking czy warto i ile to kosztuje? - miniatura Program Genius Booking czy warto i ile to kosztuje? Zastanawiasz się czym jest Program Genius Booking? A może już uczestniczysz w tym programie, ale nie do końca wiesz czy jest to d...

Weryfikacja obiektu w Booking.com - miniatura Weryfikacja obiektu w Booking.com Każdy kto zdecydował się na współpracę z Bookingiem wie, że aby dokonać pełnej rejestracji obiektu należy potwierdzić jego lokali...

BookingSuite, co to jest i dlaczego nie warto? - miniatura BookingSuite, co to jest i dlaczego nie warto? Booking.com, to nie tylko najbardziej popularny serwis rezerwacyjny na świecie, to od kilku lat raczej kombajn oferujący hotelarz...

Jak założyć konto hotelu w Expedia Group - miniatura Jak założyć konto hotelu w Expedia Group Expedia Group to jedna z najważniejszych platform podróżnych na całym świecie, firma matka dla wielu popularnych ogólnoświatowych...

Zobacz jak działa Booking Optymalizator i zarabiaj w 2 tygodnie! - miniatura Zobacz jak działa Booking Optymalizator i zarabiaj w 2 tygodnie! Oferta na Booking.com nieustannie jest bardzo ważną częścią sprzedaży noclegów przez internet. Ważne jest, aby wizytówka była zop...

Booking – oferty bezzwrotne, a wzrost zysków - miniatura Booking – oferty bezzwrotne, a wzrost zysków Pamiętasz poprzedni artykuł, w którym napisałem o tym, jak założyć wizytówkę na Bookingu? Jeśli nie, to zapraszam do zapoznania s...