Booking zasady współpracy.


booking zasady współpracy

Zgodnie z tym, co sam Booking podaje na swojej stronie, udostępniają możliwość rezerwacji blisko 1,5 miliona obiektów noclegowych. Łatwo więc zauważyć, jak wielu hotelarzy rozumie potencjał drzemiący w obecności na tymże portalu. Jednocześnie trzeba zaznaczyć, że wielu z nich, nie do końca wie, na czym to wszystko polega.

Jak zarejestrować hotel na Booking.com?

Sam proces rejestracji obiektu jest prosty i bezpłatny. Na samym początku wymagane od Ciebie są wyłącznie:

  • Liczba obiektów, które chcemy zarejestrować
  • Imię i Nazwisko
  • Adres mailowy, który będzie Ci służyć przy całym okresie współpracy z portalem rezerwacyjnym

Po wykonaniu tych prostych kroków, Booking.com zweryfikuje podane przez Ciebie dane, co pozwoli na poczynienie dalszych kroków, w związku z udostępnianiem pokoi hotelowych na stronie. Po pozytywnej weryfikacji otrzymujesz dostęp do panelu administracyjnego, znanego jako Extranet Booking. To pozwoli Ci, na wprowadzenie odpowiednich danych w wizytówce hotelu.

Booking, zasady współpracy z serwisem rezerwacyjnym.

Wszystko fajnie, tylko skoro rejestracja obiektu jest zupełnie darmowa, to w jaki sposób portal rezerwacyjny zarabia na Tobie i Twoim hotelu? To bardzo proste. System prowizyjny. Jak sama nazwa wskazuje, pobierana będzie od Ciebie prowizja od rezerwacji noclegów na tejże stronie. Owszem wysokość prowizji jaką odprowadzasz ustalasz sobie samodzielnie, natomiast nie możesz zejść, poniżej pewnego minimum, które portal z góry określa.

W praktyce bywa natomiast tak, iż niektóre obiekty noclegowe, płacą nawet do 50% od pojedynczej rezerwacji. Prosto więc zauważyć, że w niektórych przypadkach zarobek będzie nikły, nawet pomimo lepszej dostępności dla potencjalnego gościa. Czy to faktycznie korzystne rozwiązanie? Śmiem wątpić, ale tak naprawdę musisz sam odpowiedzieć na to pytanie.

Co do samej płatności, nie jest ona każdorazowa, ale odbywa się raz w miesiącu, z wyszczególnieniem na fakturze, wszystkich rezerwacji z danego miesiąca rozliczeniowego. Niewątpliwie jest to dosyć wygodne rozwiązanie, ponieważ nie wprowadza niepotrzebnego bałaganu, i pozwala wygodnie zarządzać swoimi pokojami wraz z płatnościami za nie.

Oprócz obecności na rzeczonym portalu, otrzymujesz całodobowe wsparcie ze strony portalu, weryfikację rzeczywistych opinii gości oraz narzędzi i funkcje pozwalające sprawnie kontrolować Twoje działania.

Skoro wszystko jest takie proste, to gdzie jest haczyk?

Teoretycznie brzmi to świetnie, prawda? Dodajesz swój obiekt, czekasz na weryfikację i gotowe. Obiekt dodany, my tylko uzupełniamy dane, ustalamy wysokość prowizji i po prostu korzystamy. Rozwiązanie idealne! Szkoda, że nie jest to takie proste. Dlaczego? Nie jesteś jedynym obiektem, który korzysta z obecności na Booking.com.

Co za tym idzie, jest bardzo duże prawdopodobieństwo graniczące z pewnością, że Twoja konkurencja również udostępnia swoje pokoje na portalu rezerwacyjnym. Więc podobnie jak Ty płaci prowizję za swoją obecność w wynikach wyszukiwania. Nie masz więc pewności, czy płacisz więcej, czy mniej niż Twoi konkurenci.

Ktoś powie, i co z tego? Przecież każdy ma do tego prawo. Owszem nikomu nie możesz tego zabronić, natomiast w jaki sposób sprawić, żeby goście trafiali do Twoich pokoi, a nie pokoi konkurencyjnych? Załóżmy, że Ty i trzy hotele konkurencyjne dla Twojego obiektu, udostępniają noclegi na łamach portalu. Uprośćmy również, że płacą one taką samą prowizję jak Ty. Który z nas będzie więc wyżej w wyszukiwarce?

Ten, który będzie miał najlepiej skonstruowaną ofertę i najbardziej przyłoży się do jej wyglądu. Drugą opcją jest zwiększenie prowizji, tak aby przeskoczyć konkurentów, i znaleźć się wyżej bez większego wysiłku. Niestety odbije się to na Twoich zyskach. Możesz również zainwestować w różne programy dostępne na stronie, jednak wiąże się to także z dodatkowymi opłatami, przez co wpływy również zmaleją i zwyczajnie przestanie się to zupełnie opłacać.

Zyskaj Gości przez portal rezerwacyjny!

Jak poprawić pozycję, i obniżyć prowizję na Bookingu?

Najlepszą opcją jest zadbanie o swoją wizytówkę na portalu. Stworzenie odpowiedniej oferty cenowej, czy tak jak napisałem wyżej, zadbanie o jej odpowiedni wygląd i konstrukcję. Optymalizacja wizytówki, to niższa prowizja do Booking.com i wyższa pozycja w ich wyszukiwarce. Dobre opisy, odpowiednio uzupełnione udogodnienia w obiekcie, odpowiednie zdjęcia, czy właśnie plan cenowy wraz z dostępnością i Twoje przychody mogą podskoczyć nawet o 30%.

Jest mnóstwo obiektów hotelarskich, które nie przywiązują wagi do swojej wizytówki, i utrzymują wysoką pozycję, tylko przez fakt, że płacą wysoką prowizję. Nie jest to jednoznaczne z tym, że mają mnóstwo gości. W tym właśnie, powinieneś upatrywać swoją szansę na zdobycie szerokiego grona lojalnych gości. Zoptymalizuj swoją wizytówkę i zobacz sam, jak Twoje zyski rosną.


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Ochrona marki, kampania brandowa w Google Ads! - miniatura Ochrona marki, kampania brandowa w Google Ads!
Coraz więcej mówi się w branży hotelarskiej o ochronie własnej marki i o tym jak bardzo ważne jest pozyskiwanie ruchu bezpośredniego. Zabie...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Gwiazdki hotelowe, hotel i motel jednogwiazdkowy, wymagania - miniatura Gwiazdki hotelowe, hotel i motel jednogwiazdkowy, wymagania
Zajrzyjmy do Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy, z dnia 19 sierpnia 2004 roku i zobaczmy jakie są wymagania, wobec hoteli i moteli ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Zaszeregowanie i kategoryzacja hoteli, jak zacząć? - miniatura Zaszeregowanie i kategoryzacja hoteli, jak zacząć?
Hotelarstwo i ogólnie rynek turystyczny w Polsce notuje ogromny wzrost. Powodem są nie tylko powstające hotele, motele i pensjonaty. Czas w...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Travelist, czym jest, jakie oferty zawiera i jakie są opinie o serwisie. - miniatura Travelist, czym jest, jakie oferty zawiera i jakie są opinie o serwisie.
Dziś postanowiłem wziąć pod lupę serwis Travelist.pl. Wszelkie serwisy turystyczne, oferujące zniżki rezerwacyjne są u nas coraz bardziej p...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Menedżer firmy Facebook, zakładanie konta i tworzenie strony - miniatura Menedżer firmy Facebook, zakładanie konta i tworzenie strony
Na początku roku pisałem o tym jak zmienia się hotel marketing w internecie i na Facebooku w 2018 roku. Teraz zajmijmy się płatną formą rek...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Google Ads, generowanie leadów na wesela, wiesz jak je pozyskiwać? - miniatura Google Ads, generowanie leadów na wesela, wiesz jak je pozyskiwać?
Wydawałoby się, że generowanie leadów na wesela i imprezy okolicznościowe różnego rodzaju, to temat powszechnie znany i komentowany, zwłasz...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Badania czyli 13 pytań o marketing restauracji hotelowych - miniatura Badania czyli 13 pytań o marketing restauracji hotelowych
W Booking Solutions tym razem wzięliśmy pod lupę restauracje w polskich hotelach. Zadaliśmy hotelarzom i menedżerom restauracji hotelowych ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl