Czym jest wizytówka Google?
Wizytówka Google Moja Firma to dedykowane narzędzie Google, inaczej zwane Google My Business, dzięki któremu jesteś w stanie znacznie zwiększyć widoczność swojego obiektu w wynikach wyszukiwania, i co najważniejsze, na mapach Google! Tworząc i odpowiednio optymalizując profil swojego obiektu dostajesz możliwość przedstawienia się szerszemu gronu odbiorców poprzez galerię zdjęć, informacje o obiekcie oraz silnik rezerwacyjny! I co równie istotne stajesz się widoczny w wynikach wyszukiwarki bez pozycjonowania.
Jak działa Wizytówka Google Moja Firma?
Dzięki WG obiekt widoczny jest nie tylko z poziomu wyszukiwarki, ale również na Mapach Google. Osoby, które będą potrzebowały noclegu, bez problemu znajdą hotel czy pensjonat dostępny na ich trasie. Co więcej, cała zawartość wizytówki będzie widoczna po kliknięciu w pinezkę obiektu na mapie.
Właściwie uzupełniona Wizytówka Google posiada wiele elementów, są to m.in:
- adres obiektu
- numer kontaktowy
- odnośnik przekierowujący do strony internetowej obiektu
- przycisk pozwalający na wyznaczenie trasy do obiektu
- opinie
- zdjęcia
Wszystkie te elementy i widoczność w wyszukiwaniu sprawia, że wizytówka dla obiektów hotelowych to kolejny kanał rezerwacyjny niezbędny w tym biznesie.
Jeżeli uświadomimy sobie więc jak wielkie znaczenie ma dla nas to narzędzie tym bardziej nie dziwi fakt, że firmy próbują wykorzystać nasza niewiedzę w kwestii funkcjonowania Wizytówki Google dla swoich korzyści.
Oszustwa związane z Wizytówką Google!

Oczywiście idealnie byłoby pozyskać wiedzę na temat produktu, ale kto z właścicieli obiektów hotelowych ma na to czas? … tak więc przedstawiamy kilka typowych zachowań i zwrotów, które powinny zwrócić naszą uwagę. Naciągacze najczęściej pragną wywołać u rozmówcy niepokój i docelowo wymusić zaakceptowanie zaproponowanych przez oszustów warunków.
- “Jak nie zapłaci Pan/Pani faktury, Wizytówka Google zniknie z Map” – żadna firma zewnętrzna nieposiadająca dostępów do WG nie może jej usunąć.
- “Dzwonimy w sprawie kolejnej płatności” – to stwierdzenie ma na celu utwierdzić właściciela, że współpraca już została nawiązana. W tej sytuacji warto poprosić o numer rzekomo nieopłaconej FV oraz dane umowy na którą powołuje się firma.
- “Ostatni rok opiekowaliśmy się Pana/Pani wizytówką” – jeśli dostęp do Wizytówki Google nie został nikomu nadany, nie ma możliwości by ktokolwiek np. odpowiadał na opinie Gości lub dodawał zdjęcia z poziomu właściciela.
- “Dodamy Panu/Pani pinezkę w Wizytówce Google” – oznaczenie pinezką pojawia się zawsze przy wprowadzaniu lokalizacji do Wizytówki Google.
Co możesz zrobić jako właściciel wizytówki?
Wizytówka Google Moja Firma zapewnia ogromne możliwości dla promowania biznesu oraz zwiększania świadomości marki. Dlatego istotne jest by posiadać pełną kontrolę nad zawartymi w niej informacjami, w tym celu niezbędne jest zweryfikowanie Wizytówki oraz podpięcie danych zabezpieczających dostęp.
Należy pamiętać, że są na rynku agencje, które pomagają w założeniu oraz optymalizacji Wizytówek Google i nie należy ich wrzucać do jednego worka z oszustami. Profesjonalna agencja marketingowa/reklamowa zapewnia właściwe uzupełnienie narzędzia, dzięki czemu będzie ono atrakcyjne dla odwiedzających i wyróżni na tle konkurencji. Dlatego odróżnij naciągaczy od usługi świadczonej przez profesjonalny zespół, na którą sam się decydujesz.
Poznaj Booking Solutions
Zobacz nasz Fanpage

Daria Wasielewska
Rodowita ostrowianka, grafik komputerowy. Miłośniczka ciągłego rozwoju i inwestowania w wiedzę. Uwielbiam podróże, poznawanie nowych miejsc i ludzi. W czasie wolnym relaksuję się w kuchni szukając pomysłów na nowe smaki. Sport nie jest mi obcy – koszykówka towarzyszy mi w życiu od lat!