Jak przygotować dobre zdjęcia obiektu hotelowego?



Dobre zdjęcia w branży hotelarskiej to podstawa sukcesu. Trzeba sobie uświadomić, że wykonując zdjęcia obiektu hotelowego naszym celem jest przykucie uwagi potencjalnego Gościa. Wykonane przez nas zdjęcia mają za zadanie zachwycać odbiorców charakterystyką wnętrz, a dobrze przygotowana sesja skutkuje zwiększonym zainteresowaniem ofertą. Profesjonalny fotograf zajmujący się fotografią wnętrz, wie na jakie szczegóły zwracają uwagę osoby, które szukają najlepszej oferty w sieci. Mając na uwadze, że nie każdy ma możliwość skorzystania z usług fotografa specjalizującego się w fotografii obiektów hotelowych i wykonuje sesję zdjęciowa we własnym zakresie – przygotowaliśmy krótki poradnik jak dobrze przygotować i sfotografować obiekt.

Chcąc uzyskać wysokiej jakości kadry, należy zapomnieć o pośpiechu. Poświęcenie jednego dnia na dopracowanie szczegółów i wykorzystanie naturalnego doświetlenia poskutkuje wartościowymi ujęciami, dzięki którym zbudujemy profesjonalny wizerunek naszego obiektu. Fotografie powinny być przede wszystkim atrakcyjne, oryginalne, staranne i przemyślane.

Przygotowanie pokoi do sesji

dobre zdjęcia obiektu hotelowego

Czy stylizacja wnętrza przed sesją jest konieczna? Na pewno przywiązanie większej wagi wpłynie pozytywnie na efekt końcowy. Oczywiście podstawą jest uprzątnięcie wnętrza, co wydaje się być banalne, ale czasem pozornie niewielki element jest w stanie “zepsuć” cały kadr.

Najważniejszym elementem pokoju hotelowego jest łóżko – należy je przede wszystkim zaprezentować w całości by wydawało się większe. Dodatkowo użycie białej, wyprasowanej i gładkiej pościeli zasugeruje Gościom utrzymanie  najwyższych standardów czystości. Powinno się unikać umieszczania narzut i kocy na łóżkach, gdyż optycznie zmniejszają jego wielkość.

Podczas fotografowania pokoju należy zwrócić uwagę na to, by kable od sprzętów agd i rtv były w miarę możliwości poukrywane, podobnie jak kosze na śmieci. Zbyt duża ilość dekoracji i bibelotów wpływa niekorzystnie na odbiór zdjęcia, dlatego warto pozostawić jedynie najbardziej atrakcyjne i dopasowane do wnętrza dekoracje.  Najlepszym elementem dekoracyjnym jest zawsze wazon ze świeżymi, ciętymi kwiatami w neutralnych odcieniach np. bieli, ecru.

To, na co również warto zwrócić uwagę przygotowując pokoje do zdjęć to oświetlenie. Najlepsze zdjęcia wykonywane są w porze dnia, gwarantującej największe doświetlenie światłem słonecznym. Jednak mimo naturalnego światła, podczas robienia zdjęcia, niezbędne jest pozostawienie włączonych wszystkich dostępnych źródeł światła. Jako uzupełnienie oferty, można wykonać dodatkowo kilka kadrów z przygaszonym oświetleniem. Tego typu zdjęcia podkreślają spokój i przytulność pomieszczeń.

Jeśli oferowane pokoje wyposażone są w aneksy kuchenne niezbędne jest przygotowanie również ujęć na których podkreślimy dostępność udogodnień przygotowanych dla Gości i wywołamy pozytywne skojarzenia. Filiżanki wypełnione kawą, karafka z wodą i plastrami cytryny, misa z owocami, to dodatki, które pozwalają niewielkim kosztem ocieplić wizerunek oraz podkreślić dbałość o detale w obiekcie.

Częścią sesji w pokojach są kadry wykonane w łazienkach. Podobnie jak w pokojach, tutaj też warto zadbać o dobre doświetlenie, dzięki czemu łazienka będzie prezentowała się bardziej przestronnie. W przypadku wykonywania zdjęć łazienki, należy zwrócić szczególną uwagę na to by odbicie osoby fotografującej nie pojawiało się np. w lustrze czy szybie kabiny prysznicowej. Zadbana łazienka to dla potencjalnych Gości najlepszy dowód, że w obiekcie zachowany jest wysoki poziom czystości. Należy bezwzględnie unikać prezentowania na zdjęciach otwartej deski sedesowej, szczotki do wc i kosza na śmieci.

Wszystkie oferowane udogodnienia toaletowe dostępne dla Gości powinny zostać estetycznie wyeksponowane. Elegancko złożone ręczniki, kosmetyki hotelowe, szlafroki – to wartość dodana, której zaprezentowanie na zdjęciach podniesie wartość marketingową zdjęcia.

Jak przygotować dobre zdjęcia obiektu hotelowego? 1

Zdjęcia części wspólnych

Podczas wykonywania sesji, poza fotografowaniem pokoi i łazienek konieczne jest wykonanie kadrów związanych z częściami wspólnymi. Recepcja jako pierwszy punkt do którego trafiają Goście musi być zaprezentowana profesjonalnie i schludnie. Podobnie jak przy wcześniejszych kadrach, tutaj również należy wykonać szeroki kadr, pamiętając o włączonym oświetleniu. Jedno ujęcie można przygotować z uśmiechniętym i gotowym do pomocy personelem.

Dobrą praktyką jest przygotowanie ujęć związanych z udogodnieniami takimi jak winda w obiekcie czy lobby. Pozornie są to mało znaczące ujęcia, jednak stanowią doskonałe uzupełnienie informacji o obiekcie, dzięki którym potencjalny Gość nie będzie musiał wyszukiwać ich w części opisowej.

W przypadku obiektów posiadających restaurację/bar zalecamy wykonanie kadrów z zastawionymi stołami. Minimalistycznie udekorowane, ze  świeżymi, ciętymi kwiatami i wypolerowanymi sztućcami zawsze będą prezentować się korzystnie. Należy pamiętać by nie umieszczać na stołach żadnych produktów z widocznym logo np. butelkowane napoje.

Miłym akcentem w galerii hotelu są kadry prezentujące posiłki. Jeśli oferta obiektu zawiera śniadania – konieczne jest zaprezentowanie tego na zdjęciach. Wykonanie kilku zdjęć typu close-up przedstawiających apetyczne posiłki i kolorowe drinki lub kawę jest zawsze dobrze odbierane przez potencjalnych Gości.

Strefa SPA to kolejne miejsce, które należy sfotografować. Starajmy się dodać elementy, które sugerują obecność Gości w obiekcie np. białe schludnie ułożone ręczniki czy butelka wody. A odprężające światło dopasowane do charakteru pomieszczenia zagwarantuje klimatyczne ujęcia.

Analogicznie do ujęć restauracji i spa, warto przygotować zdjęcia z sali konferencyjnej. Dzięki takim kadrom, mamy możliwość zaprezentowania ustawienia sal i ich wyposażenie. Proponujemy na stołach umieścić teczki, długopisy, a na projektorze jeśli jest dostępny – wyświetlać logo obiektu. Dużym plusem kadru będzie również serwis kawowy czy butelki z wodą.

Zdjęcia budynku

Podczas wykonywania sesji nie można zapomnieć o zdjęciach budynku z zewnątrz. Budynek powinien zostać sfotografowany prostopadle, w pełnej perspektywie i w miarę możliwości bez widocznych osób postronnych oraz pojazdów. Dobrze jest przygotować ujęcia w różnych porach dnia i z różnych punktów, dzięki czemu będziemy mieli możliwość wybrania najbardziej atrakcyjnego zdjęcia. Jeśli w otoczeniu obiektu znajdują się udogodnienia takie jak ogród, parking, podjazd dla osób niepełnosprawnych, stacja ładowania pojazdów elektrycznych itp. – je również należy uwiecznić na fotografiach.

Jak przygotować dobre zdjęcia obiektu hotelowego? 2
Hotel exterior

Uwagi techniczne

Wszystkie kadry należy wykonywać w orientacji poziomej oraz z możliwie najszerszej perspektywie, dzięki czemu bez względu na to, gdzie wykorzystamy kadry ich forma będzie poprawna. Podczas robienia sesji jeśli jest możliwość warto posiłkować się statywem, który bardzo dobrze sprawdzi się przy wykonywaniu zdjęć z elementami lustrzanymi, oknami itp.

Podsumowanie

Branża HoReCa funkcjonuje w dużej mierze w oparciu o elementy wizualne (filmy, zdjęcia). Zdecydowanie chętniej wybierane są oferty obiektów, które atrakcyjnie prezentują się na zdjęciach. Niestety przeglądając strony internetowe czy oferty w OTA różnych hoteli w Polsce można nadal zaobserwować wiele słabych, nieefektownych zdjęć, które w połączeniu ze słabą funkcjonalnością witryny obniżają szanse na sprzedaż oferty. Takie miejsca zazwyczaj mają duży problem z pozyskiwaniem rezerwacji. Bez wątpienia dobrze przygotowana sesja przykuwa uwagę i zwiększa zainteresowanie ofertą obiektu hotelowego. Piękne zdjęcia prezentowane na sprzedażowej i dopasowanej do branży stronie internetowej podnoszą jej prestiż nie tylko w oczach potencjalnych Gości, ale także konkurencji – wyróżniamy się wtedy na tle pozostałych ofert, które pozostają daleko w tyle. 

Jeśli nie wiesz czy Twoja oferta w sieci jest przygotowana poprawnie, umów się na bezpłatną analizę swojego obiektu w Internecie i dowiedz się co możesz zrobić, by zwiększyć zainteresowanie ofertą.

Proszę o bezpłatną konsultację

Poznaj Booking Solutions

Zobacz nasz Fanpage

Daria Wasielewska
Rodowita ostrowianka, grafik komputerowy. Miłośniczka ciągłego rozwoju i inwestowania w wiedzę. Uwielbiam podróże, poznawanie nowych miejsc i ludzi. W czasie wolnym relaksuje się w kuchni szukając pomysłów na nowe smaki. Sport nie jest mi obcy – koszykówka towarzyszy mi w życiu od lat!
Przeczytaj
RÓWNIEŻ
Sprawdź jak pozyskiwać Gości na Facebooku? Facebook Ads dla hoteli. - miniatura Sprawdź jak pozyskiwać Gości na Facebooku? Facebook Ads dla hoteli. Facebook to jeden z najszybciej rozwijających się reklamodawców na świecie oraz jedno z najbardziej efek...

Program Genius Booking czy warto i ile to kosztuje? - miniatura Program Genius Booking czy warto i ile to kosztuje? Zastanawiasz się czym jest Program Genius Booking? A może już uczestniczysz w tym programie, ale nie do ...

Podsumowanie pierwszego kwartału 2022 w marketingu dla hoteli - miniatura Podsumowanie pierwszego kwartału 2022 w marketingu dla hoteli Pod koniec ubiegłego roku poruszaliśmy temat planowania działań marketingowych dla obiektów hotelowych. Za nami pierwsz...

Jak zwiększyć wiarygodność obiektu w Internecie? - miniatura Jak zwiększyć wiarygodność obiektu w Internecie? Zastanawiasz się jak przekonać do siebie nowych Gości i sprawić by spośród wielu ofert wybrali właśnie Twoją? Najw...

5 powodów dla których warto zainwestować w stronę internetową - miniatura 5 powodów dla których warto zainwestować w stronę internetową Każdy obiekt, który chce się rozwijać i poszerzać swoje możliwości, musi posiadać własną stronę internetową. Przy obecn...

Wizytówka Google Moja Firma, jak założyć - miniatura Wizytówka Google Moja Firma, jak założyć Widoczność w internecie jest niezwykle istotna w każdej branży, hotelarstwo nie jest tu żadnym wyjątkiem. Jednym ze sposobów na z...