28.08.2023

Booking Optymalizator – zwiększanie zasięgu oferty obiektu noclegowego!

Dobrze przygotowany profil wizytówki obiektu na portalach rezerwacyjnych to skuteczne źródło rezerwacji. Nasza autorska usługa Booking Optymalizator pomaga w optymalizacji wizytówki bazując na algorytmach Bookingu, dzięki czemu Twoja oferta będzie atrakcyjna sprzedażowo, a jej zasięg wzrośnie.

Czym jest Booking Optymalizator?

Booking Optymalizator to usługa, która powstała w odpowiedzi na potrzeby hotelarzy i osób zarządzających obiektami noclegowymi. Widząc duży potencjał i korzyści posiadania oferty w portalu Booking, a jednocześnie będąc świadomymi warunków współpracy z OTA, przygotowaliśmy usługę dzięki której oferta obiektu będzie miała duży zasięg, bez konieczności ciągłego podnoszenia prowizji.

Uwaga!

Stworzenie profilu może wydawać się mało skomplikowane, natomiast biorąc pod uwagę jego odpowiednie przygotowanie pod kątem technicznym – może zająć ogrom czasu. Samo uzupełnienie treści i galerii nie jest wystarczające do osiągnięcia satysfakcjonujących wyników. Należy bowiem pamiętać, że działanie portalu opiera się na algorytmach, które prezentują konkretnym użytkownikom wybrane oferty.

Po stworzeniu oferty może Ci się wydawać, że Twój obiekt będzie od razu widoczny dla wszystkich użytkowników poszukujących idealnego miejsca na nocleg. W rzeczywistości “zderzasz” się z ogromną ilością konkurencyjnych obiektów obecnych już na Bookingu. Celem usługi Booking Optymalizator jest takie przygotowanie oferty, aby wyświetlać się jak najczęściej i docierać do jak największej ilości użytkowników zainteresowanych pobytem w Twojej lokalizacji.

Booking Optymalizator ma za zadanie wspierać właścicieli obiektów noclegowych w pozyskiwaniu nowych Gości za pomocą OTA, oddziałując na wiele czynników, które wpływają na atrakcyjność oferty wysokość obłożenia oraz pamiętając o tym by zachować niskie koszty rezerwacji.

Booking Optymalizator – większy zasięg oferty bez podnoszenia prowizji

Z jakiego powodu proponujemy Booking Optymalizator?

Booking.com to nadal jeden z wiodących kanałów sprzedażowych. Pozostaje najchętniej odwiedzaną platformą z ofertami noclegowymi w Polsce i ma kilkukrotnie więcej użytkowników niż pozostałe, konkurencyjne serwisy do rezerwacji noclegów jak chociażby Nocowanie.pl czy Airbnb. Liczba użytkowników korzystających z tego narzędzia zwiększa się z roku na rok, a marka przeznacza ogromne nakłady finansowe na marketing. Posiadanie oferty w tym portalu to już tak naprawdę konieczność, bo znaczna ilość osób podróżujących rozpoczyna poszukiwanie miejsca noclegowego właśnie na tym portalu. 

Warto wiedzieć!

W czerwcu bieżącego roku Booking z poziomu strony internetowej i aplikacji mobilnej odwiedziło 9,6 mln polskich internautów, z których każdy spędził tam około 16 minut. W związku z tym Booking wciąż jest liderem w kategorii OTA zarówno w liczbie użytkowników, jak i średnim czasie pozostania użytkownika na stronie. Pozostałe platformy służące do przeglądania ofert i rezerwacji noclegów zanotowały kilka razy niższą klikalność niż Booking.com.

Dlaczego warto zainwestować w Booking Optymalizator?

Chcąc wyciągnąć z Bookingu to co najlepsze, należy właściwie przygotować swoją ofertę, tak aby uzyskać największy zasięg, pozostając na podstawowym poziomie prowizji. To właśnie od dużego zasięgu zależy docelowo zainteresowanie potencjalnych Gości ofertą Twojego hotelu. Skoro już musimy tam być, to niech przynosi to wymierne korzyści. Jak wspominaliśmy wcześniej – samo umieszczenie tam oferty może niewiele wnieść.

Jak wygląda usługa Booking Optymalizator?

Wszystko zależy od tego czy Twój obiekt już posiada swoją ofertę w Bookingu czy dopiero chcesz ją tam umieścić. Jeśli oferta już została stworzona, pierwszym etapem Booking Optymalizatora będzie przygotowanie raportu ze stanu faktycznego widocznej dla użytkownika oferty. Przeprowadzamy audyt oferty obiektu, składający się z szczegółowej oceny ponad 120 elementów wpływających na postrzeganie obiektu z perspektywy potencjalnego Gościa. Oceniamy jakość oferty w wyszukiwarce Booking.com i porównujemy ją z ofertami obiektów konkurencyjnych w danej lokalizacji. Analizujemy elastyczność dostępnych ofert oraz wszystkie dostępne opcje zakwaterowania.

Kolejnym etapem usługi Booking Optymalizator jest weryfikacja ustawień technicznych w extranecie oraz wprowadzanie zmian, których celem jest zwiększenie zasięgu Twojej oferty. Po analizie obecnych ustawień, sprawdzamy poprawność i zgodność ze stanem faktycznym oraz nanosimy poprawki. Weryfikujemy także galerię główną obiektu oraz galerie tematyczne i te podpięte pod każdą dostępną opcję zakwaterowania oraz prosimy o ewentualne wykonanie brakujących fotografii. Dlaczego to takie ważne? Między innymi od właściwego uzupełnienia galerii i otagowania kadrów, zależy jak będzie reagował algorytm portalu i komu będzie „podpowiadał” ofertę Twojego obiektu.

Warto wiedzieć!

W sytuacji kiedy dopiero chcesz wprowadzić obiekt do sprzedaży, Booking Optymalizator rozpoczyna się od rejestracji Twojego obiektu w Bookingu, a następnie wprowadzenia wszystkich ustawień i przygotowania extranetu pod kątem sprzedażowym, oczywiście w oparciu o algorytmy portalu. Zamiast raportu przygotowujemy zestawienie informacji, które są niezbędne do prawidłowego uzupełnienia oferty i w oparciu o nie rozpoczynamy procedurę rejestracji.

Wykorzystaj Booking to zwiększenia widoczności oferty.

Dla kogo jest Booking Optymalizator?

Każdy obiekt, który istnieje na Bookingu, lub chce się tam pojawić – może skorzystać z naszej usługi. Nie ma znaczenia czy jesteś właścicielem jednego apartamentu, czy posiadasz duży hotel – optymalizacja jest dobrym rozwiązaniem dla każdego typu obiektu noclegowego chcącego zadbać o duży zasięg oferty.

Co zyskujesz dzięki usłudze Booking Optymalizator?

Booking Optymalizator to nie tylko wprowadzenie oferty lub jej optymalizacja, ale także fachowe doradztwo oraz wsparcie w zakresie korzystania z extranetu. Podczas realizacji usługi nasz doradca udzieli Ci konkretnych wskazówek, aby lepiej wykorzystać potencjał portalu i czerpać korzyści z posiadania na nim swojej oferty.

Podsumowanie – Booking Optymalizator

Oferta w Bookingu nadal jest znaczącą częścią sprzedaży noclegów przez Internet. Ważne jest, aby profil hotelu był zoptymalizowany w odpowiedni sposób oraz aby miał duży zasięg bez podnoszenia prowizji. Właściwie uzupełniona oferta to realna szansa na dotarcie do tych, którzy szukają obiektu właśnie takiego jak Twój. Umów się na bezpłatną konsultację z naszym doradcą i zapytaj o Booking Optymalizator.

Sprawdź czy Twoja oferta wymaga „naprawy”

Poznaj Booking Solutions

Zobacz nasz Fanpage

Daria Wasielewska

Daria Wasielewska

Rodowita ostrowianka, grafik komputerowy. Miłośniczka ciągłego rozwoju i inwestowania w wiedzę. Uwielbiam podróże, poznawanie nowych miejsc i ludzi. W czasie wolnym relaksuję się w kuchni szukając pomysłów na nowe smaki. Sport nie jest mi obcy – koszykówka towarzyszy mi w życiu od lat!

Rzetelna Firma

Bezpłatna konsultacja z naszym ekspertem

Chcesz zarabiać więcej? Porozmawiaj z naszym ekspertem!