14.06.2022

Booking promocje czerwiec 2022 – Czy wiesz ile Cię to tak naprawdę kosztuje?

Booking promocje to jedno z działań jakie sugeruje OTA, by zwiększyć zasięg oferty i ilość rezerwacji. Ilość i rodzaj promocji ulega zmianie w ciągu roku i jest zależna np. od nadchodzących świąt. Jakie są aktualne promocje Booking i na jakich warunkach funkcjonują? O tym dzisiejszy wpis.

Booking kod rabatowy

Jak już wspomniałam, ilość ofert promocyjnych jest zmienna i może się zwiększać lub zmniejszać wraz z upływem czasu. 

Są między innymi kody rabatowe i promocje, które wyświetlają się tylko wybranym użytkownikom w ciągu całego roku, a selekcja osób, do których kierowana jest dana oferta – zależy od Bookingu. 

Wiele kodów promocyjnych przesyłanych jest do konkretnego użytkownika jeśli na przykład wykazał on większą aktywność w wyszukiwarce i jest na etapie poszukiwania odpowiedniego miejsca. 

Warto wiedzieć!

Booking kod promocyjny przesyła danemu użytkownikowi za pomocą aplikacji booking lub we wiadomości e-mail, chcąc zmotywować go do podjęcia decyzji o dokonaniu rezerwacji i sfinalizowaniu transakcji.

Booking kod promocyjny – warunki

Kod rabatowy ważny jest w dość krótkim okresie czasu, a po przekroczeniu wskazanych ram czasowych nie ma możliwości rezerwacji noclegu w promocyjnej cenie i pojawia się informacja, że oferta wygasła.

Niemniej jednak kupony rabatowe to dość skuteczna forma promocji, która dodatkowo nie obciąża hotelarza, ponieważ jej wartość jest pokrywana przez Booking. 

Kody rabatowe booking pojawiają się również u użytkowników, którzy nie wykazywali żadnej aktywności przez długi czas, aby niejako wymusić tą aktywność i zachęcić do wejścia na stronę booking oraz zapoznania się z aktualną ofertą.

Booking promocje sezonowe

Kampanie promocyjne na Booking cechuje w dużej mierze sezonowość. Jedną z ofert promocyjnych jakie są dostępne w Booking.com w określonych ramach czasowych jest tak zwana Oferta Sezonowa. 

Warunki Oferty Sezonowej

Warto wiedzieć!

Założeniem tej oferty jest zwiększenie zainteresowania ofertą przy jednoczesnym przyznaniu zniżki o wartości minimum 20%. Oferta sezonowa jak sama nazwa wskazuje, obowiązuje wyłącznie w okresie wskazanym przez Booking.

W roku 2022 możliwość rezerwowania ofert oznaczonych etykietą “Oferta Sezonowa” rozpoczęła się z dniem 15 marca i będzie trwała aż do 30 września włącznie. 

Co jednak należy podkreślić. Jest to jedna z promocji, która łączy się ze zniżką typu Genius. Dlaczego to takie ważne? Otóż docelowo Gość może otrzymać prawie 40% zniżki.

Nieświadomość możliwej wartości procentowej może poskutkować niskim zyskiem, bądź przygotowaniem planów cenowych na granicy opłacalności. 

Korzyści z Oferty Sezonowej

Booking corocznie uruchamia tą ofertę zachwalając jej skuteczność. Zgodnie z informacjami jakie znajdziemy na stronie booking, korzyści jakie hotelarz otrzymuje to:

  • zwiększenie rezerwacji nawet o 28%
  • wsparcie marketingowe
  • wsparcie marketingowe
  • zwiększenie widoczności

Jak to się ma do rzeczywistości? Nikt nie zagwarantuje zwiększenia ilości rezerwacji o wyżej wskazany procent. To uśrednione statystyki. 

Równie dyskusyjna jest kwestia zwiększenia widoczności i wyższej pozycji. Zakładając przecież, że w Twojej okolicy wszystkie obiekty przygotują ofertę sezonową, nikt nie zapewni Ci wiodącej pozycji w wynikach wyszukiwania. 

Dzięki promocji booking oczywiście masz większe szanse na zwiększenie sprzedaży, ale będzie to najprawdopodobniej wynikiem atrakcyjniejszej niż dotychczas ceny.

Limitowane oferty booking

Kolejną ofertą specjalną jaką proponuje Booking jest Oferta Limitowana. We wcześniejszych latach nazywana była Ofertą dnia, a jej celem było i jest podniesienie widoczności oferty na okres maksimum 48 godzin, przez co można ją traktować jako krótkotrwałe rozwiązanie. 

Warunki Oferty Limitowanej Booking

Chcąc przygotować ofertę limitowaną dla swojego obiektu, musisz zaoferować minimum 40% zniżki na wybrane noclegi. Taką formę promocji można zastosować raz na dwa tygodnie, ale jest ona dostępna tylko dla obiektów, których ocena wynosi co najmniej 7.0. 

Łączenie Oferty Limitowanej z innymi zniżkami

W przypadku tej promocji Booking uniemożliwia łączenie zniżek. Dlatego też ani program typu Genius, ani żadna inna forma rabatu obciążającego kosztem hotelarza, nie może być wykorzystywana jednocześnie z ofertą limitowaną. 

Nie zmienia to jednak faktu, że do oferowanego 40% rabatu należy doliczyć prowizję dla Booking, która wynosi minimum 12%. Więc koniec końców koszt takiej rezerwacji wyniesie ponad 50%!

Targetowanie zniżki do konkretnych użytkowników

Cena dla urządzeń mobilnych

Oferta Booking dla urządzeń mobilnych to uatrakcyjnienie cen dla użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych np. wyszukiwarki z poziomu smartfonów czy aplikacji booking.

Według Booking noclegi w większości rezerwowane są właśnie z poziomu mobilnych urządzeń, ale ponownie trzeba pamiętać, że to uogólnione statystyki. 

Warto wiedzieć!

Obniżona cena będzie widoczna tylko podczas wyszukiwania ofert przez aplikację mobilną lub w przeglądarce mobilnej i ma zastosowanie w momencie dokonywania rezerwacji korzystając z wspomnianych urządzeń.

Warunki oferty mobilnej booking

Minimalna zniżka jaką możesz zaoferować to 10%, ale sugerowana przez Booking wartość rabatu to 15%. Ceny dla urządzeń mobilnych dotyczą całej oferty czyli wszystkich pokoi i wszystkich planów cenowych. Nie ma tutaj możliwości wybierania pojedynczego pokoju czy jednego planu cenowego, na którym zniżka “mobilna”  będzie obowiązywać.

Uwaga!

Promocja łączy się z innymi rabatami takimi jak zniżka Genius czy oferta Last Minute. Przez co ostateczna wysokość rabatu może sięgać 45% i więcej. Plus dodatkowe koszty prowizyjne dla Booking. Efektem będzie niemała kwota “strat”.

Decydując się na skorzystanie z tego rodzaju oferty masz możliwość wyłączenia jej maksymalnie przez 30 dni w roku.

Korzyści z oferty dla urządzeń mobilnych

Założeniem oferty jest zwiększenie liczby rezerwacji o nawet 30% oraz dotarcie do młodszych grup docelowych, którzy według statystyk Bookingu odpowiadają za ponad 65% dokonanych rezerwacji właśnie z poziomu wyżej wskazanych urządzeń. 

Oczywiście to nadal tylko statystyki, dlatego też nie ma pewności, że po uruchomieniu tej oferty zwiększy się Twoja sprzedaż, a rezerwowane przez Booking noclegi będą pojawiać się w większej ilości niż dotychczas. 

Cena promocyjna dla wybranego kraju

Kolejną zaproponowaną przez Booking ofertą są ceny promocyjne dla użytkowników z określonych krajów. W tym przypadku niższe ceny wyświetlane są tylko i wyłącznie użytkownikom, których IP wskazuje na kraj, dla którego przygotowana została oferta specjalna. 

Jest to poniekąd dobre rozwiązanie, zwłaszcza dla obiektów znajdujących się w miastach chętnie odwiedzanych przez turystów zagranicznych. Pytanie czy jest ono opłacalne?

Warunki oferty cenowej dla wybranego kraju

Proponowana przez Booking wysokość zniżki to minimum 10% i dotyczy całej oferty obiektu, nie ma możliwość wykorzystania jej tylko i wyłącznie na wybrane oferty np. jedną kategorię pokoi. 

Istnieje oczywiście możliwość czasowego zawieszenia zniżek na okres 30 dni w roku. Co warto wykorzystać w przypadku okresów o zwiększonym zainteresowaniu ofertą m.in. święta, sylwester itp. 

Uwaga!

Cena targetowana pod kątem lokalizacji niestety łączy się z innymi rabatami takimi jak zniżka Genius czy oferta wczesna rezerwacja lub Last minute. Dlatego chcąc stworzyć taką ofertę warto przeanalizować jaką maksymalnie zniżkę może otrzymać Gość, jeśli spełni wszystkie warunki i ile ostatecznie obiekt otrzyma po odliczeniu dodatkowo prowizji dla Booking.

Korzyści z cen targetowanych lokalizacyjnie

Turyści spoza granic kraju to zawsze większa szansa na dotarcie do nowych Gości. Oferując lepszą cenę dla określonego kraju, możesz dopasować się do uwarunkowań panujących na tamtejszych rynkach czy okresach w jakich np. rozpoczynają się u nich ferie czy wakacje. 

Na podstawie danych zebranych przez Booking.com, Goście zagraniczni pozwalają sobie na dokonanie rezerwacji z większym wyprzedzeniem i rzadziej zdarza im się odwołać rezerwację, czyli są bardziej wartościowi dla hoteli. 

Nie ma jednak żadnej gwarancji, że każda rezerwacja od Gościa zagranicznego, będzie spełniała te cechy. Jak pokazały ostatnie lata, anulowanie rezerwacji jest wynikiem nie tylko wydarzeń losowych, ale również wydarzeń mających miejsce w miejscu planowanego pobytu. 

Niejasna jest także kwestia określania IP. Czy osoby tymczasowo przebywające na terytorium danego kraju np. przejazdem, również będą odbiorcami tej oferty.

Ukryte oferty dla aktywnych użytkowników

Ten szczególny rodzaj oferty skupia się wyłącznie na użytkownikach, którzy spełnią warunki ściśle określone przez Booking. Jest ona widoczna dla zalogowanych użytkowników i będących subskrybentami newslettera. 

Warto wiedzieć!

Można zatem stwierdzić, że zobaczyć ukryte oferty mogą tylko bardziej aktywni użytkownicy, czyli z większą szansą na sukces w postaci rezerwacji. Obiekt, który przygotuje taką ofertę, otrzymuje dodatkowe oznaczenie w postaci etykiety, która wyróżni go w wynikach wyszukiwania.

Warunki ukrytych ofert

Jako Ukrytą Ofertę możesz wybrać swoją ofertę podstawową, ofertę „Wczesna rezerwacja” lub „Ofertę Last Minute”. Nie określono dodatkowych warunków jakie należy spełnić przygotowując na Booking promocje ukryte. 

Korzyści z ukrytej oferty

Analogicznie do wcześniej przedstawionych promocji, ta również ma na celu zwiększenie ilości rezerwacji. Niestety Booking nie wskazuje jasno na jakie wzrosty możemy liczyć i jakie zniżki musimy zaproponować. 

Można śmiało stwierdzić, że im wyższy rabat, tym większa szansa na zwiększenie konwersji, co z resztą działa w każdym narzędziu rezerwacyjnym, nie tylko w Booking. 

Wczesna rezerwacja – najlepsze oferty

W Booking.com mamy możliwość przygotowania dodatkowej oferty dla użytkowników, którzy wcześniej planują wyjazdy. To dobry sposób na zapełnienie pokoi przed sezonem i dotarcia do osób, które zadeklarowały już chęć wyjazdu, bądź z góry mają narzucony okres urlopowy. 

Warunki promocji Wczesna rezerwacja

Jeśli użytkownik zarezerwuje nocleg więcej niż 15 dni przed planowanym przyjazdem, to kwalifikuje się do otrzymania zniżki z tytułu oferty Wczesna rezerwacja. Jej wysokość oraz czas obowiązywania możesz spersonalizować do własnych potrzeb. Booking sugeruje jednak by zniżka była dość spora i pojawiała się rezerwując pobyt co najmniej 30 dni przed planowanym przyjazdem. 

Korzyści promocji Wczesna rezerwacja

Z założenia Booking, rabat wpływa pozytywnie na zwiększenie obłożenia na początku sezonu i przyspiesza procesy decyzyjne. Z jednej strony jest to zgodne  faktem, że znaczna ilość użytkowników decyduje się na wcześniejszą rezerwację ze względu na najlepsze oferty cenowe, i to warto wykorzystać. 

Każda opcja związana z niższą ceną jest oczywiście chętniej wybierana przez użytkowników. Więc bez względu na to jaki rodzaj promocji przygotujesz – będzie ona korzystniejsza niż cena podstawowa i wcześniejsze dostępne oferty.

Oferta Booking – inne kody rabatowe i promocje

Każdego roku Booking udostępnia również inne oferty pozwalające na rezerwację w najlepszej cenie w konkretnym okresie czasu, na określonych zasadach.  

Oferta Black Friday

Jedną z takich ofert jest promocja z okazji Black Friday. Zniżka obowiązuje tylko i wyłącznie przez ograniczony i wskazany przez Booking czas i posiada indywidualną etykietę, pozwalającą na wyróżnienie spośród innych obiektów w wynikach wyszukiwania. Booking oferuje dodatkowo bliżej nieokreślone wsparcie marketingowe, które ma na celu zmaksymalizowanie widoczności obiektu. Co wchodzi w skład tego wsparcia? Nie określono. Rabat z okazji Black Friday powinien być niemniejszy niż 40%. 

Oferta Witaj 2022

Kolejna z ofert krótkoterminowych to oferta pojawiająca się na koniec roku i obowiązująca w pierwszym kwartale kolejnego roku czyli oferta Witaj.

Uwaga!

Booking wskazuje, że zniżka powinna być nie mniejsza niż 15%, ale nie musi ona obowiązywać we wszystkich opcjach zakwaterowania, można zatem uruchomić ją na np. na jeden typ pokoju.

Należy jednak mieć na uwadze, że ten typ zniżki łączy się z rabatem Booking Genius, zatem ponownie ostateczna wartość rabatu może wynieść ok. 35%. 

Czy jest to opłacalne? Dla użytkownika poszukującego noclegu na pewno, dla obiektu hotelowego już niekoniecznie.

Promocje Booking uzależnione od metody płatności

Użytkownicy Booking mają dodatkowo możliwość otrzymania zwrotu procentowego wartości rezerwacji, ze względu na dokonanie płatności za pomocą karty kredytowej.

Są to formy zniżek, które w żaden sposób nie obciążają hotelarza, ale nie są w stanie wpłynąć na zainteresowanie konkretną ofertą, ponieważ dotyczą one wszystkich obiektów, które korzystają metody płatności przedpłaty kartą. Oferta zwrot dotyczy płatności m.in. kartą ING, kartą Citi Handlowy czy Revolut.

Kontrola cen

Biorąc pod uwagę wszystkie możliwe rabaty na Booking, doliczając do tego prowizję jaką obciąży nas OTA oraz koszty użytkowania pokoju przez Gościa, czyli koszt sprzątania, prądu, wody itp. może okazać się, że przy takiej konfiguracji cenowej nie masz szans na zysk.

Dlatego tak ważne jest, by w swoich działaniach marketingowych uwzględnić wszystkie formy promocji, dzięki którym przeniesiemy sprzedaż do bezprowizyjnych kanałów rezerwacyjnych takich jak strona internetowa czy rezerwacja telefoniczna.

Promocje Booking – jak łączą się zniżki?

Jak zarabiać na stronie Booking?

Wszystkie formy promocji bez względu na to czy są to kody rabatowe Booking, czy kampanie promocyjne, oferty specjalne bądź promocje targetowane – zwiększają szansę na podniesienie konwersji. 

Warto wiedzieć!

Trzeba jednak pamiętać, że dobrze przygotowana oferta jest w stanie osiągnąć podobny efekt, bez podnoszenia kosztów. Oferta w Booking powinna być na tyle rozbudowana, by była atrakcyjna zarówno dla algorytmów jak i dla użytkowników.

Obecnie dla użytkownika istotniejsze jest by mógł bezpłatnie odwołać rezerwację, niż by zapłacić za nią niższą cenę. Najlepsze hotele posiadają wiele planów cenowych, które mają możliwość dopasowania się do oczekiwań każdego typu klienta.

Dzięki ofercie bezzwrotnej trafisz do Gościa zdecydowanego na pobyt, dla którego możliwość odwołania rezerwacji nie ma znaczenia, a niższa cena będzie dodatowym atutem oferowanych usług. Bezpłatne odwołanie rezerwacji przyciągnie natomiast Gościa o mniej stabilnych planach, który jest w stanie zapłacić więcej, by móc odzyskać chociaż część kwoty w przypadku nagłej zmiany planów.

Nastaw się na rezerwacje bezpośrednie

Posiadając ofertę noclegową w Booking, równolegle trzeba prowadzić działania mające na celu zachęcenie użytkownika to przejścia na stronę intermetową i rezerwacji bezpośredniej. 

Przeglądanie stron internetowych obiektów, które użytkownicy wyszukali za pomocą Booking, to częsta praktyka. Szacuje się, że ponad połowa osób, traktuje Booking wyłącznie jako wyszukiwarkę ofert i odnajduje upatrzony na Booking hotel – w sieci. 

Taniej na stronie

Najważniejsze jest, by strona obiektu posiadała bardziej atrakcyjną opcję cenową, co zwiększy szanse na pozyskanie klienta bezpośredniego. Niektóre z obiektów stosują dodatkowe zabiegi w postaci reklam typu: zarezerwuj nocleg bezpośrednio na stronie w najniszej cenie. 

Dla Gości, którzy pierwszej rezerwacji dokonali przez Booking, warto przygotować specjalny kod rabatowy, który będą mogli wykorzystać na wybrane noclegi, jeśli kolejny pobyt zarezerwują bezpośrednio.

Kompleksowe działania lepsze niż promocje

Kompleksowo prowadzone działania marketingowe potrafią przenieść 76% sprzedaży do kanałów bezprowizyjnych. 

W Booking oczywiście trzeba być, dlatego aktywuj konto,  udostępnij swój obiekt do sprzedaży, a następnie zoptymalizuj ją i czerp korzyści ze zwiększonych zasięgów bez podnoszenia prowizji. 

Zaplanuj swój marketing, połącz go z dobrą obsługą klienta, odpowiadaj sprawnie na zadawane pytania i ciesz się lojalnymi Gośćmi w swoim obiekcie. 

Jeśli nie wiesz czy Twoje narzędzia rezerwacyjne funkcjonują poprawnie umów się na bezpłatną konsultację z naszym specjalistą, który wykona analizę możliwości Twojego obiektu i podpowie jakie rozwiązania sprawdzą się najlepiej.

Poznaj Booking Solutions

Zobacz nasz Fanpage

Daria Wasielewska

Daria Wasielewska

Rodowita ostrowianka, grafik komputerowy. Miłośniczka ciągłego rozwoju i inwestowania w wiedzę. Uwielbiam podróże, poznawanie nowych miejsc i ludzi. W czasie wolnym relaksuję się w kuchni szukając pomysłów na nowe smaki. Sport nie jest mi obcy – koszykówka towarzyszy mi w życiu od lat!

Rzetelna Firma

Bezpłatna konsultacja z naszym ekspertem

Chcesz zarabiać więcej? Porozmawiaj z naszym ekspertem!