05.08.2024

Jak dzięki Meta Ads wyprzedaliśmy wszystkie wakacyjne wolne terminy w miesiąc?

Sezon wakacyjny 2024 jest bardzo specyficzny i procesy rezerwacyjne wyglądają nieco odmiennie niż do tej pory. W związku z tym, aby pozyskać nowych Gości trzeba zaangażować więcej narzędzi niż kiedykolwiek wcześniej.

Analiza potrzeb obiektu

Wraz z początkiem sezonu nasz zespół nawiązał współpracę z obiektem Domki Redda w zakresie zwiększenia sprzedaży w obiekcie. Jeszcze przed rozpoczęciem działań przeanalizowaliśmy potrzeby i oczekiwania Pani Moniki oraz preferencje odnośnie realizacji usług, dzięki czemu udało nam wybrać najskuteczniejsze rozwiązanie.

Obecny sezon cechuje się bardzo krótkim okienkiem rezerwacyjnym, co przekłada się na dużą ilość rezerwacji last minute i konieczne było wzięcie tego pod uwagę, podczas planowania działań dla Pani Moniki i jej obiektu.

Od zera do pełnego kalendarza

Dotychczasowe mocno ograniczone działania w zakresie marketingu dla obiektu sprawiły, że współpraca skupiła się na jak najszybszym pozyskaniu nowych Gości i zaproponowaliśmy kampanię reklamową w social mediach. Realizację postawionego nam celu rozpoczęliśmy od sprawdzenia grupy docelowej oraz przygotowania kreacji reklamowej, która pozwoli nam w jak największym stopniu trafić do ich oczekiwań i preferencji.

Ze względu na ograniczoną ilość materiału dotyczącego obiektu i brak czasu na przygotowanie nowych zdjęć czy filmów, stworzyliśmy statyczną kreację reklamową, która prezentowała obiekt oraz informowała o jego atutach. Wzięliśmy również pod uwagę, że Domki są otwarte jedynie sezonowo, dlatego szybkość działania i efektów była tu kluczowa.

Chcąc skupić się na pozyskaniu rezerwacji bezprowizyjnych, reklama przekierowywała użytkowników na stronę internetową, na której mogli poznać szczegóły dotyczące oferty i skontaktować się z obiektem między innymi za pośrednictwem formularza kontaktowego

Uwaga!

Pamiętaj, że właściwa kreacja reklamowa zwiększa skuteczność kampanii na Facebooku.

Odpowiednio dobrana grupa docelowa

Grupą docelową prowadzonych przez nas działań były osoby planujące wyjazd, w tym głównie rodziny z dziećmi. W takim przypadku wyzwaniem jest precyzyjne zdefiniowanie tej grupy, co pozwala na wykluczenie osób, które nie będą zainteresowane ofertą i “przepalą” nam budżet.

W celu ograniczenia użytkowników, którzy byli dla nas bezwartościowi pod kątem sprzedażowym, zawęziliśmy targetowanie kampanii do konkretnych danych demograficznych oraz wykluczyliśmy umiejscowienia, które w przypadku naszej grupy docelowej – mają najmniejsze szanse na sukces. 

Pierwsze efekty reklamy Meta Ads

Już w pierwszym tygodniu funkcjonowania reklamy udało nam się pozyskać ponad 700 przejść na stronę i dotrzeć do 17 tysięcy użytkowników, spełniających nasze wcześniej określone wytyczne. Koszt kliknięcia linka w tym okresie wynosił zaledwie 13 groszy. W dużej mierze to zasługa doboru kreacji reklamowej, która odpowiadała w oczekiwania grupy docelowej, ale także okresu w jakim została uruchomiona kampania.

Na efekty w postaci rezerwacji nie trzeba było długo czekać. Okazało się, że kampania stała się wiodącym źródłem pozyskiwania rezerwacji, a już w pierwszym miesiącu wyprzedały się wszystkie wolne terminy w obiekcie. 

Nasze działania doprowadziły nie tylko do wzrostu konwersji, ale także do zwiększenia świadomości marki, bowiem Ci którzy nie zdążyli zarezerwować terminu – poznali obiekt i jego ofertę i polubili profil na Facebooku. 

Dzięki dobrze opracowanej kampanii i odpowiedniej optymalizacji w czasie jej trwania, osiągnęliśmy dużo lepsze wyniki, niż zakładaliśmy na początku. Docelowo przez cały okres wyświetlania reklamy pozyskaliśmy ponad 3350 wejść na stronę oraz ponad 70 tysięcy użytkowników, którzy zobaczyli kreację reklamową.

Wiedza gwarancją sukcesu

Realizując kampanię dla Pani Moniki i jej obiektu Domki Redda, udowodniliśmy, że wiedza branżowa, doświadczenie oraz dogłębne poznanie grupy docelowej i zastosowanie ich w praktyce prowadzi do wzrostu sprzedaży w obiektach naszych klientów. Kluczem do sukcesu była przygotowana przez naszego doradcę strategia, ale także kanał, który potrafi generować większą sprzedaż w krótkich okresach czasu – w tym przypadku w zaledwie jednym miesiącu. Duże znaczenia miało również wykorzystanie przez nas możliwości, jakie daje właściwa optymalizacja kampanii podczas jej trwania.

Trzeba pamiętać, że reklamy Meta Ads działają na zasadzie efektu kuli śnieżnej. Im dłużej trwają, tym lepsze wyniki będą generować. W przypadku Pani Moniki nie było już potrzeby utrzymywania aktywności, dlatego też kampania została zakończona po miesiącu i wrócimy do ponownej publikacji przed otwarciem obiektu na nowy sezon. 

Podsumowanie

Jeśli Ty też chcesz, abyśmy poprowadzili sprzedażową kampanię reklamową dla Twojego obiektu, zgłoś się na bezpłatną konsultację do naszego doradcy, który przygotuje indywidualną ofertę dla Ciebie. 

Poznaj Booking Solutions

Zobacz nasz Fanpage

Daria Wasielewska

Daria Wasielewska

Rodowita ostrowianka, grafik komputerowy. Miłośniczka ciągłego rozwoju i inwestowania w wiedzę. Uwielbiam podróże, poznawanie nowych miejsc i ludzi. W czasie wolnym relaksuję się w kuchni szukając pomysłów na nowe smaki. Sport nie jest mi obcy – koszykówka towarzyszy mi w życiu od lat!

Rzetelna Firma

Bezpłatna konsultacja z naszym ekspertem

Chcesz zarabiać więcej? Porozmawiaj z naszym ekspertem!