05.09.2024

Podnoszenie prowizji czy optymalizacja oferty na Booking.com – co bardziej Ci się opłaca?

Optymalizacja profilu w Bookingu czy podniesienie prowizji? Co przyniesie więcej korzyści dla Twojego obiektu?W tym artykule dokładnie rozważymy tę kwestię, a przy tym podpowiemy Ci, jakie rozwiązanie wybrać, aby osiągnąć jak najlepsze wyniki.

Prowizje w serwisie Booking.com – na czym polega ich działanie?

Korzystając z serwisów OTA wiesz, że nieodłącznym elementem ich działania jest pobieranie prowizji za każdą rezerwację, otrzymaną poprzez daną platformę, w tym przypadku przez Booking.com. Oznacza to więc, że portal oczekuje wynagrodzenia z tytułu pośredniczenia w dokonywaniu rezerwacji w określonym obiekcie. Serwis odlicza wówczas dany procent prowizji od kwoty, która ma zostać przesłana na konto właściciela obiektu, bądź zobowiązuje go do opłacenia faktury z prowizją.

większa prowizja czy optymalizacja oferty
    Kiedy Booking.com nalicza prowizje:
  • w przypadku ukończonego pobytu;
  • gdy korzystając z płatności online oferowanych przez serwis, zostaje pobrana opłata za ofertę bezzwrotną, niezależnie od tego, czy Gość przyjechał do obiektu czy nie;
  • jeżeli pobiera się opłatę za rezerwację w ofercie częściowo zwrotnej i bezzwrotnej;
  • w razie pobrania opłaty za niepojawienie się Gości lub odwołania przez nich pobytu;
  • w sytuacji pobrania opłaty od Gości, odwołujących swoją rezerwację po zakończeniu okresu, w którym mogą ją bezpłatnie odwołać.

Jednak, jak się okazuje, istnieją przypadki, w których prowizja na plaformie Booking.com nie jest pobierana, wszakże dotyczy wyłącznie określonych przypadków.

    Co można do nich zaliczyć?
  • Zniesienie opłat za odwołanie rezerwacji bezzwrotnych
  • Oznaczenie pobytu Gości, którzy nie dotarli jako niedojazd i zniesienie opłaty za odwołanie rezerwacji.
  • Oznaczenie karty kredytowej Gościa jako nieważnej po nieudanych obciążeniach.

Ustawienia wysokości prowizji na Booking.com

Prowizja może się różnić w zależności od kraju, wielkości miejscowości czy też rodzaju obiektu. Jednak podstawowa wartość, którą musi ponieść każdy właściciel obiektu noclegowego mieści się w przedziale 12-15%. Co ciekawe, gospodarze mają możliwość regulowania ich wysokości – niestety, wyłącznie wzwyż. Górna granica ustawionej prowizji może sięgać nawet 50%.

Jak można się domyślić, im wyższa prowizja, tym większą opłatę pobierze serwis Booking.com. Jednak, takowe działanie bardzo często proponowane w celu zwiększenia widoczności oferty obiektu na platformie. Mechanizm pozycjonowania ofert obowiązujący w serwisie Booking.com podbija zatem wizytówki tych miejsc noclegowych, które oferują mu większy zysk z prowizji. Jest to więc jakiś sposób na zwiększenie widoczności, oraz docelowo być może podwyższenie liczby rezerwacji. Jednak, czy jest on opłacalny? Czy warto ustawiać wysokie prowizje, aby dotrzeć do nowych, potencjalnych Gości?

Dokładnie uzupełniony profil obiektu w serwisie OTA

Im lepiej i dokładniej uzupełniony profil obiektu na platformie Booking.com, tym korzystniej dla pozycji, na której będzie wyświetlała się dana oferta. Chcąc bowiem pozyskiwać nowe rezerwacje, należy ustawić ofertę tak, aby spełniała ona wymogi algorytmu portalu. Co więcej, odpowiednio uzupełniony profil zwiększa zaufanie, jak również może wyróżniać się na tle konkurencji. Co zatem powinno znaleźć się na profilu obiektu w serwisie OTA, jakim jest Booking.com?

Dobrej jakości zdjęcia obiektu

Starannie wykonane zdjęcia, które spełniają wszelkie wytyczne, przyciągną uwagę potencjalnych Gości, a tym samym zwiększą szansę na rezerwację. Warto zaznaczyć, że wcale nie muszą one być wykonane przez profesjonalnego fotografa. Świetnie sprawdzą się też zdjęcia zrobione smartfonem, pod warunkiem, że będą wykonane w oparciu o wytyczne do wykonywania zdjęć w obiektach noclegowych.

Informacje o wyposażeniu i udogodnieniach obiektu

Niektóre kategorie obiektów na portalu Booking.com posiadają dwa opisy. Jeden, jest wówczas generowany automatycznie przez serwis, natomiast drugi pozostaje do uzupełnienia przez właściciela oferty. Mało tego, jeśli obiekt oferuje rozmaite udogodnienia, takie jak możliwość wykupienia pysznych śniadań, bezpłatny parking, wypożyczenie sprzętu sportowego czy akceptowanie zwierząt domowych również należy o tym wspomnieć. W przypadku filtrowania danych wyszukiwań przez potencjalnych Gości, istnieją wówczas duże szanse, że wyświetli im się dany obiekt. Co więcej, informacje o wyposażeniu i udogodnieniach mogą zwiększyć atrakcyjność oferty.

Zawartość strony obiektu noclegowego w Booking.com

Każdy obiekt dodany na platformie Booking.com, otrzymuje ocenę zawartości, która odnosi się do stopnia jej wypełnienia. Jej poziom jest oceniany w skali od 0% do 100%. Im bardziej kompletna oferta obiektu noclegowego, tym większe prawdopodobieństwo, że potencjalni Goście dokonają rezerwacji. Trzeba jednak pamiętać, że 100% uzupełnienie nie gwarantuje zgodności z algorytmem portalu, a jedynie stanowi bazowe uzupełnienie oferty.

optymalizacja ota

Optymalizacja jako najlepsza metoda dla Twojego obiektu noclegowego

We wcześniejszej części artykułu, wyjaśniliśmy Ci, jak działają prowizje na platformie Booking.com oraz jak za ich pomocą możliwe jest zwiększenie widoczności obiektu. Z drugiej strony, omówiliśmy kwestię uzupełniania profilu we wspomnianym serwisie OTA jako metody na zwiększenie jej zasięgu.

Teraz, pozostaje odpowiedzieć na pytanie: Którą z nich warto wybrać?

Biorąc pod uwagę fakt, że w przypadku tej pierwszej, a więc tej, która zakłada zwiększenie prowizji, będzie trzeba również ponieść koszty związane z pośrednictwem serwisu Booking.com, nie bardzo jest ona opłacalna. Nie ciężko się z tym zgodzić, prawda? Mimo zakładanego wzrostu liczby rezerwacji, będzie trzeba sporo oddać platformie, a tego nie lubi żaden z właścicieli obiektów noclegowych.

Natomiast, w przypadku skupienia uwagi na kwestii kompletnego i jak najbardziej jakościowego uzupełnienia opisu na profilu obiektu, nie traci się nic, a można zyskać większą widoczność oraz ofertę dopasowaną do parametrów algorytmu portalu, która przyciąga potencjalnych Gości. Sugerujemy więc, wybór drugiej opcji. Optymalizacja oferty w serwisie Booking.com może zwiększyć jej zasięg, a co najważniejsze – proces ten nie będzie wymagał podniesienia prowizji dla pośrednika. Zastanawiasz się, nad skorzystaniem z tego sposobu? Koniecznie czytaj dalej!

Booking Optymalizator – rozwiązanie, które warto wybrać

Jak już zostało wspomniane, dobrze przygotowany profil obiektu na platformie Booking.com to skuteczne źródło pozyskiwania rezerwacji. Dlatego też, w naszej ofercie możesz znaleźć usługę Booking Optymalizator. Jej celem jest usprawnienie wizytówki w tym serwisie OTA, dzięki czemu oferta może stać się atrakcyjna sprzedażowo, a jej zasięg może wzrosnąć bez podnoszenia prowizji dla portalu rezerwacyjnego.


Zastanawiasz się, co dokładnie obejmuje usługa Booking Optymalizator?

  1. W pierwszym etapie dokładnie analizujemy ofertę obiektu na Booking.com z perspektywy potencjalnego Gościa.
  2. Następnie, przygotowujemy raport z przeprowadzonej analizy.
  3. W kolejnym kroku, weryfikujemy ustawienia techniczne Extranetu, które zostały uzupełnione przez właściciela obiektu na etapie zakładania oferty.
  4. Sprawdzamy poprawność ustawień profilu oraz ich zgodność ze stanem faktycznym oraz nanosimy poprawki.
  5. Wybieramy najbardziej sprzedażowe i odpowiednie pod kątem tematycznym zdjęcia obiektu. W niektórych przypadkach, jeśli fotografie tego wymagają, przeprowadzamy także ich korektę graficzną. Podczas publikacji, tagujemy zdjęcia zgodnie z algorytmem portalu.
  6. Następnie, jeśli kategoria obiektu to umożliwia, przygotowujemy dobrej jakości opis, który zachowuje spójność z wizerunkiem obiektu w internecie.
  7. W ostatnim kroku naszej usługi, zajmujemy się redagowaniem odpowiedzi i odpowiadaniem na komentarze Gości.

To zaledwie kilka kroków, a zasięg obiektu noclegowego na Booking.com może wyraźnie wzrosnąć. Zaufaj więc naszym specjalistom i powierz im optymalizację profilu na platformie OTA! Będzie to jedna z lepszych inwestycji dla Twojego obiektu.

Podsumowanie

Czy bardziej opłacalne jest ustawienie wyższej prowizji dla serwisu Booking.com czy zoptymalizowanie profilu obiektu na tej właśnie platformie. Odpowiedź jest jasna. Znacznie korzystniejszą opcją jest postawienie na optymalizację profilu, bowiem w przypadku podnoszenia prowizji należy liczyć się z odprowadzaniem większej kwoty dla pośrednika. Optymalizacja profilu na Booking.com to wyłącznie jednorazowy wydatek, który znajdzie zastosowanie przez długi okres czasu (nawet na kilka lat)

Skorzystaj z naszej usługi Booking Optymalizator i zwiększ widoczność swojego obiektu noclegowego! Umów się na bezpłatną konsultację, a omówimy wszelkie szczegóły dotyczące naszej współpracy!

Bądź na bieżąco z nowinkami marketingowymi w branży HoReCa! Zaobserwuj nas na naszych profilach social media!

Poznaj Booking Solutions

Zobacz nasz Fanpage

Daria Wasielewska

Daria Wasielewska

Rodowita ostrowianka, grafik komputerowy. Miłośniczka ciągłego rozwoju i inwestowania w wiedzę. Uwielbiam podróże, poznawanie nowych miejsc i ludzi. W czasie wolnym relaksuję się w kuchni szukając pomysłów na nowe smaki. Sport nie jest mi obcy – koszykówka towarzyszy mi w życiu od lat!

Rzetelna Firma

Bezpłatna konsultacja z naszym ekspertem

Chcesz zarabiać więcej? Porozmawiaj z naszym ekspertem!