Czy występy największych gwiazd muzyki mają istotny wpływ na branżę najmu krótkoterminowego? Czym jest efekt Taylor Swift? Jak koncerty światowych gwiazd mogą wpłynąć na polską turystykę? Przeczytaj i już dziś dostosuj swoją ofertę.
Efekt Taylor Swift
Taylor Swift to artystka, której nikomu nie trzeba przedstawiać. W ciągu ostatnich lat osiągnęła zawrotną karierę i zdobyła sławę na całym świecie. Jej utwory regularnie pojawiają się w rozgłośniach radiowych i dominują na listach przebojów, a jej płyty biją rekordy sprzedaży. Laureatka Grammy dała niezliczone koncerty, które przyciągają dziesiątki tysięcy fanów za każdym razem. Nie inaczej będzie podczas tegorocznej trasy „The Eras Tour”, która odwiedziła już Amerykę Północną, Południową, Azję i Australię, a od maja rusza do Europy.
O zjawisku zwanym „Efektem Taylor Swift” zagraniczne media szeroko pisały w ubiegłym roku. Wtedy firmy analizujące dane z rynku turystycznego zaczęły badać wpływ trasy koncertowej „The Eras Tour” po Stanach Zjednoczonych na branżę najmu krótkoterminowego. Wyniki okazały się zdumiewające. Koncerty przyniosły aż 208 milionów dolarów dochodu hotelom i obiektom noclegowym w miastach, które gościły trasę koncertową!
To coś niesamowitego! Liczba ta stanowi równowartość tygodniowego przychodu z noclegów w Nowym Jorku i Filadelfii.
Jaki efekt przyniosło to w Polsce?
Również w Polsce trzy koncerty Taylor Swift mają znaczący wpływ na branżę turystyczną. Artystka zaplanowała 54 koncerty w 18 europejskich miastach, w tym trzy w Warszawie, na 1, 2 i 3 sierpnia na PGE Stadionie Narodowym, który może pomieścić ponad 80 tysięcy osób na jedno wydarzenie.
Wszystkie bilety zostały wyprzedane w mgnieniu oka. Swift jest pierwszą artystką w historii, która zaplanowała trzy koncerty na tym obiekcie w ramach jednej trasy. Wpływ koncertów na ceny noclegów. W Warszawie średnie ceny noclegów w dniach 1-3 sierpnia wzrosły o 154% w porównaniu do standardowych stawek. Po ogłoszeniu dat koncertów zainteresowanie noclegami w stolicy wzrosło o ponad 2000% w porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku.
To sprawia, że pierwsze dni sierpnia będą najbardziej oblegane w ciągu ostatnich sześciu miesięcy w tej części Polski.
Pamiętaj, by śledzić na bieżąco wydarzenia w Twojej okolicy - bądź przygotowany na zwiększone zainteresowanie.
Przygotuj swój obiekt na nadchodzące wydarzenia
Turystyka koncertowa to jeden z ważniejszych trendów w 2024 roku, szczególnie w dużych miastach, które nie mają tak silnego sezonu letniego jak nadmorskie i górskie lokalizacje.
Oczywiście nie tylko Taylor Swift przyciąga ogromne rzesze fanów, co wpływa na wzrost zainteresowania najmem krótkoterminowym. Lista wydarzeń w Polsce na najbliższe miesiące jest długa.
Jeśli jesteś właścicielem obiektu noclegowego, przygotuj się na wydarzenia odbywające się w twojej lokalizacji. Dzięki temu możesz lepiej dostosować swoją ofertę na ten czas.
Nie wiesz, jak się przygotować na ten okres? Możemy Ci w tym pomóc. Jako agencja marketingowa wiemy, jak efektywnie promować Twój obiekt i zwiększyć zyski w okresach eventów.
Podsumowanie
Skorzystaj z usług Booking Solutions, pomożemy Ci efektywnie promować Twój obiekt i zwiększyć zyski w obiekcie. Sprawdź nas i dowiedz się, które z oferowanych przez nas rozwiązań będzie dla Ciebie najlepsze.
Poznaj Booking Solutions
Zobacz nasz Fanpage
Daria Wasielewska
Rodowita ostrowianka, grafik komputerowy. Miłośniczka ciągłego rozwoju i inwestowania w wiedzę. Uwielbiam podróże, poznawanie nowych miejsc i ludzi. W czasie wolnym relaksuję się w kuchni szukając pomysłów na nowe smaki. Sport nie jest mi obcy – koszykówka towarzyszy mi w życiu od lat!