Jak trafić w potrzeby Gości hotelowych w 2023 roku?

W ostatnich latach branża hotelarska stała się częścią cyfrowej rewolucji. Sprzedaż przeniosła się do sieci, a obiekty musiały zainwestować w swój wizerunek w Internecie. Część hoteli podjęła wyzwanie i potraktowała to jako szansę na zwiększenie widoczności oferty, a inni (nieco bardziej sceptyczni) postanowili położyć nacisk na stosunki w relacji obiekt – Gość. Jak połączyć te dwa podejścia, w pełni wyczerpać temat i trafić w potrzeby Gości hotelowych? O tym poniższy wpis.
Obecnie samo spełnianie potrzeb Gości nie wystarczy do sukcesu. Dziś hotelarze muszą potrzeby Gości przewidywać, a nawet kreować i dopiero w kolejnym kroku je spełniać. Być może brzmi to nieco abstrakcyjnie, ale zapewniam Cię, że działa. Jak zatem pokazać Gościowi, że potrzebuje czegoś, co oferuje Twój obiekt?
Spis Treści:
Wykreuj potrzeby Gości hotelowych
Przede wszystkim trzeba być widocznym! Pomyśl o tym jak działają reklamy w TV? Dopiero w ich trakcie konsument uświadamia sobie, że przydałby mu się dany produkt. Nieprawdaż? Nie inaczej jest z budowaniem potrzeb u Gości hotelowych.
Jak się za to zabrać? Już przy pierwszym kontakcie Gościa z ofertą należy odwołać się do największych atutów obiektu, ale również emocji i pozytywnych skojarzeń. Kreatywna i dobrze przygotowana kampania reklamowa dla hotelu nie dość, że trafia w potrzeby użytkownika, to dodatkowo jest w stanie je wykreować.
Nawet jeżeli wykreowanie potrzeb brzmi dla Ciebie skomplikowanie, to musisz mieć świadomość, że to jeden z najważniejszych elementów, dzięki którym będziesz mieć pewność, że Twoja oferta trafi w stu procentach w ich oczekiwania.
Odpowiednio nakierowane reklamy spowodują, iż użytkownik zda sobie sprawę, że właśnie tego potrzebował, choć być może nie był do końca tego świadomy. I w tej samej chwili otrzyma odpowiedź na swoje potrzeby w postaci Twojej oferty.

Odpowiedz na potrzeby Gości hotelowych
Kolejny etap to prezentacja obiektu. Twój potencjalny Gość już wie, że Twój obiekt istnieje i posiada konkretną ofertę np. pobytu weekendowego czy pakietu spa, ale co dalej? Ze świadomością swojej potrzeby zaczyna analizować oferowane przez Ciebie usługi. Szuka dodatkowych informacji, szczegółów, cennika itp.
Niedopuszczalne jest, by tych informacji nie uzyskał! Bo uzyska je gdzieś indziej – najprawdopodobniej u Twojej konkurencji. I efektem będzie to, że poświęciłeś czas i fundusze na stworzenie zainteresowania u konsumenta, a ostatecznie nie masz z tego żadnego profitu.
Oczywiście wielu z Was pewnie pomyśli teraz, że małe obiekty nie mają szans w starciu z dużymi. Finansowo owszem, nie znaczy to jednak, że nie da się zrobić nic, by “uszczknąć” choć część potencjalnych Gości z rynku.
Załóżmy zatem, że trafiłeś w potrzeby użytkownika, a nawet odpowiedziałeś na nie swoją ofertą i pora na dokonanie rezerwacji. Czy sprawdzałeś kiedyś jak wygląda cały proces rezerwacyjny w Twoim obiekcie? Czy strona jest intuicyjna, czy gwarantuje łatwość kontaktu z obiektem bez konieczności przeklikiwania się przez kilka podstron?
Ostatnie badania wskazują, że na zatrzymanie klienta na swojej stronie mamy średnio mniej niż 30 sekund. Jeśli w tym czasie nie będzie w stanie dopiąć sprzedaży, czyli dokonać rezerwacji – nie zrobi tego. Nie mówimy tutaj o uzupełnieniu danych, a o wyborze terminu oraz jego potwierdzeniu.

Potrzeby Gości hotelowych zza granicy
Jeden z częściej powielanych błędów, którego efektem jest „zgubienie” potencjalnego Gościa i nietrafienie w jego potrzeby – to chęć pozyskania użytkowników zza granicy, bez posiadania oferty skierowanej bezpośrednio do nich. Jeśli Twoja lokalizacja jest atrakcyjna dla Gości zagranicznych i chcesz aby wybrali Twój obiekt, ale ani Twoja reklama ani strona www nie są przygotowane w ich języku – Twoje szanse maleją niemal do zera.
Musisz pamiętać, że zwyczaje i oczekiwania różnych grup są odmienne. Nie inaczej jest z turystami zagranicznymi. Część narodów ma charakterystyczne zachowania, których znajomość pozwoli Ci przygotować odpowiednio swoją ofertę. Na przykład Włosi i Hiszpanie zwyczajowo wydają więcej na usługi dodatkowe, zatem niezbędne jest posiadanie na stronie www podstron z przetłumaczoną ofertą SPA czy restauracji.
Niemieccy turyści natomiast planują swoje pobyty z dużym wyprzedzeniem i bardzo dokładnie analizują oferty. Chcąc trafić w ich potrzeby – musisz zadbać o przejrzystość i czytelność strony, a następnie przypominać im o swoim istnieniu za pomocą np. działań remarketingowych.
Doświadczenia Gości hotelowych
Doświadczenie Gości hotelowych to nie tylko wrażenia z pobytu. Na pozytywny odbiór składa się wszystko od pierwszego kontaktu (nawet kliknięcia w reklamę) przez wiadomości potwierdzające dokonanie rezerwacji, aż po procesy wymeldowania.
I tu pojawia nam się kolejny element o który należy zadbać chcąc idealnie trafiać w potrzeby Gości hotelowych – pomiar satysfakcji. Bardzo ważne jest by ocenić całość wrażeń i zniwelować wszystkie ewentualne niedogodności. Właściwa relacja z Gośćmi odgrywa istotną rolę w zwiększaniu zysków. Im bardziej zadowoleni Goście, tym większa szansa na ich ponowny pobyt lub marketing szeptany.
Pamiętaj by regularnie badać satysfakcję Gości z pobytu w Twoim hotelu, a jednocześnie analizować ruchy konkurencji. Sprawdzaj czy nie poszerzają swojej oferty i czy w związku z tym nie powinieneś rozważyć zwiększenia zakresu swoich usług. Zwróć także uwagę na przekrój Twojego statystycznego Gościa, kim jest i jaka oferta spełni jego oczekiwania.

Jak przygotować marketing by trafić w potrzeby Gości hotelowych?
Aby osiągnąć swój cel i trafić w potrzeby Gości hotelowych, musisz połączyć wszystkie wspomniane przeze mnie działania. Dobrze rozpisany plan marketingowy usprawni i ułatwi Ci pracę.
Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji z naszym doradcą i zapytaj o najlepsze rozwiązania dopasowane do potrzeb i możliwości Twojego obiektu.
Poznaj Booking Solutions
Zobacz nasz Fanpage