Prowadzisz obiekt hotelowy, rezerwacje się pojawiają, ale czujesz, że mógłbyś zarabiać więcej? A może dopiero wprowadzasz hotel na rynek i chcesz na starcie zadbać o wysoką jakość oferty? Jeśli tak – ten artykuł jest dla Ciebie! Jak zwiększyć zainteresowanie ofertą u potencjalnych Gości? O tym poniższy wpis!
Prowadzenie obiektu hotelowego to praca wymagająca ogromnego poświęcenia zarówno jeśli chodzi o czas, jak i o finanse. To swego rodzaju układanka składająca się z wielu elementów począwszy od obsługi klienta, przez działania marketingowe, skończywszy na dobieraniu dodatków dekoracyjnych w pokojach.
Jak zwiększyć zainteresowanie ofertą – jakość strony internetowej
Najważniejsze jest pierwsze wrażenie! To powiedzenie znajduje swoje odzwierciedlenie również w ofercie hotelowej. W obecnej rzeczywistości, kiedy zakupami i rezerwacjami rządzą obrazy, a ich ogrom przytłacza użytkowników z każdej strony, koniecznie trzeba się wyróżnić!
Ludzie lubią rzeczy ładne, estetyczne i czytelne. Zapewne Tobie również zdarza się zamknąć stronę, która kolokwialnie mówiąc jest brzydka i odpychająca. Dlatego Twoim zadaniem jako właściciela obiektu jest zadbanie by nikt nie odbierał Twojej oferty w taki sposób. Miej na uwadze, że to jak wygląda i funkcjonuje Twoja witryna internetowa, będzie kojarzone z Twoim obiektem.
Absolutnie podstawowym elementem jest szybkość ładowania strony. Każda sekunda podczas której potencjalny Gość oczekuje na załadowanie strony może przyczynić się do jego utraty na rzecz konkurencyjnego obiektu lub oferty w portalach pośredniczących.
Jak zwiększyć zainteresowanie ofertą – minimalizm zawsze w cenie
W odpowiedzi na oczekiwania użytkowników, obecnie projekty stawiają przede wszystkim na czytelność, prostotę i intuicyjność. Strona musi być po prostu “lekka”. Pamiętaj, że ktoś kto jest zainteresowany ofertą noclegową, nie spędzi kilkunastu minut na stronie głównej, weryfikując wszystkie treści, by ostatecznie odnaleźć istotne dla niego informacje.
Celem użytkownika, który znalazł się już na www jest uzyskanie niezbędnych informacji, a jeśli te spełniają jego oczekiwania – dokonanie rezerwacji. Nikt nie będzie przeklikiwał się przez kilkanaście zakładek, aby znaleźć numer kontaktowy do hotelu, jeśli Twoja strona nie ułatwia kontaktu użytkownikom – większość z nich po prostu ją zamknie.
Jak zwiększyć zainteresowanie ofertą – wartościowe treści
Krótkie i odpowiednie opisy sprzedają! Przemyślane i właściwie przygotowane treści powinny wywołać u użytkownika chęć skorzystania z oferty. Zadbaj o to, by opisać najlepsze cechy swojej oferty, wskaż atuty i rozwiej wątpliwości zanim się one pojawią. Chcąc podkreślić swój profesjonalizm, nie możesz pozwolić sobie na błędy ortograficzne czy literówki.
Poza wartościowymi treściami, konieczne jest by zadbać o równie wartościowe ujęcia. Zdjęcia przyciągają wzrok, a to, co przedstawia fotografia i w jaki sposób to prezentuje, ma ogromny wpływ na ostateczną decyzję potencjalnego Gościa. Niedopracowane, surowe kadry, nie wywołają pozytywnych skojarzeń, a niska jakość ujęć będzie kojarzyć się z niską jakością świadczonych usług.
Jak zwiększyć zainteresowanie ofertą – wersja mobilna
Znaczna część społeczeństwa w codziennym życiu nie rozstaje się ze smartfonami. I to właśnie za ich pośrednictwem dokonuje wszelkiego rodzaju zakupów online, w tym rezerwacji ofert noclegowych. Chcąc spełnić ich oczekiwania i trafić w ich potrzeby, musisz zadbać, aby strona właściwie wyświetlała się właśnie na urządzeniach mobilnych.
Przeanalizuj funkcjonowanie strony w wersji desktopowej (na komputerze) oraz w wersji mobilnej (na smartfonie). Pamiętaj, że coś co dobrze prezentuje się w pełnej wersji strony, na smartfonie może utrudniać poruszanie się po stronie i np. wypełnienie formularza.

Jak zwiększyć zainteresowanie ofertą – wzbudzaj zaufanie
Aby pozyskiwać rezerwacje ze strony internetowej, musisz zadbać o jej wiarygodność. Przygotuj prosty i czytelny regulamin oraz politykę prywatności. To właśnie te elementy w dużej mierze przeważają o wyższości OTA nad stronami obiektów.
Obowiązkowo zabezpiecz stronę protokołem HTTPS. To stosunkowo niewielki koszt, który da użytkownikom do zrozumienia, że dbasz o ich bezpieczeństwo, a także bezpieczeństwo ich danych.
Jak zwiększyć zainteresowanie ofertą – troszcz się o klienta
Zadbaj o wysoki poziom obsługi swoich potencjalnych Gości. Największą zaletą rezerwacji online jest umożliwienie dokonania jej w dowolnym czasie, z dowolnego miejsca. Zdarzają się jednak sytuacje, kiedy przyszły Gość Twojego obiektu potrzebuje kontaktu bezpośredniego. To Ty i/lub Twój personel musicie pamiętać o budowaniu pozytywnego wizerunku w oczach zainteresowanych osób.
Pamiętaj o aktualnych danych kontaktowych oraz o bieżącej obsłudze telefonu, maila i innych form kontaktu np. messengera. Pozwól, by potencjalny Gość czuł się zaopiekowany, a wtedy z pewnością zwiększysz jego zainteresowanie Twoimi usługami.
Jak zwiększyć zainteresowanie ofertą – promocje i oferty specjalne
Spora część użytkowników Internetu to poszukiwacze promocji i okazyjnych ofert. Już dawno zauważył to m.in. Booking, który niemalże każdego miesiąca wprowadza nowe formy promocji i zniżek. Warto zatem odpowiadać na ich zapotrzebowanie, przygotowując odpowiednio swoją politykę cenową i oferty sezonowe.
Rozważ kod rabatowy, który będzie aktywny tylko podczas rezerwacji np. telefonicznej. Niespodzianka w postaci nawet niewielkiego rabatu może pomóc dopiąć sprzedaż i sfinalizować rezerwację.
Jak zwiększyć zainteresowanie ofertą – przypominaj o sobie
Musisz pamiętać, że stosunkowo rzadkie są sytuacje, w których użytkownicy dokonują rezerwacji podczas pierwszej wizyty na stronie. Bardzo często potrzebują więcej czasu na analizę ofert konkurencyjnych czy po prostu podjęcie ostatecznej decyzji. Wykorzystaj ten czas i przypominaj im o sobie w różnych miejscach. Niech zobaczą Cię w social mediach!
W marketingu mówi się, że jeśli nie ma Cię w social mediach to po prostu nie istniejesz. Obecność obiektu w mediach społecznościowych to doskonały pomysł na budowanie wizerunku i generowanie ruchu. Wykorzystaj je, by informować użytkowników o promocjach czy nowościach, ale także by zwiększyć sprzedaż.
Reklama na Facebooku i Instagramie pomaga docierać do nowych potencjalnych Gości, którzy z dużym prawdopodobieństwem zainteresują się Twoją ofertą. Ciekawa i profesjonalna kreacja reklamowa to Twoja szansa na pozyskanie rezerwacji od osób które do tej pory nie znały Twojego hotelu i jego oferty.
Pamiętaj także o tych, którzy już kiedyś skorzystali z Twoich usług i w miarę swoich możliwości utrzymuj z nimi kontakt np. za pomocą wysyłki e-maili ze specjalną ofertą. Wiąże się to ze stosunkowo niewielkim kosztem i nakładem pracy, a daje Ci szanse na ponowną rezerwację od zadowolonych z wcześniejszego pobytu Gości.

Jak zwiększyć zainteresowanie ofertą – ciągła analiza
Marketing to działania ciągłe i zmienne. Nie da się utrzymać zainteresowania ofertą bez analizowania dotychczasowych ruchów oraz nowych potrzeb użytkowników. To trudne i czasochłonne zadanie, które może zaowocować dotarciem do wartościowych grup docelowych oraz zmniejszeniem kosztów ich pozyskania. Warto regularnie analizować swoje wyniki po to, by namierzyć te obszary, które wymagają poprawy oraz te w których jest największy potencjał na osiągnięcie sukcesu.
Podsumowanie
Połączenie wszystkich działań i zadbanie, by każdy element był na wysokim poziomie, pozwala na wypracowanie odpowiedniego poziomu sprzedaży. O ile o obsługę klienta i dobór wyposażenia musisz zadbać sam, o tyle marketing i promocję w internecie możesz zlecić firmie zewnętrznej. Jeśli potrzebujesz wsparcia w zwiększaniu zainteresowania ofertą Twojego hotelu – umów się na bezpłatną konsultację z naszym doradcą i zapytaj o rozwiązania marketingowe dopasowane do Twoich potrzeb.
Poznaj Booking Solutions
Zobacz nasz Fanpage

Daria Wasielewska
Rodowita ostrowianka, grafik komputerowy. Miłośniczka ciągłego rozwoju i inwestowania w wiedzę. Uwielbiam podróże, poznawanie nowych miejsc i ludzi. W czasie wolnym relaksuję się w kuchni szukając pomysłów na nowe smaki. Sport nie jest mi obcy – koszykówka towarzyszy mi w życiu od lat!