Rozpoczynając działalność hotelową priorytetową kwestią jest zawsze wybicie się na rynku i dotarcie z ofertą do jak największej ilości osób. Niewielu hotelarzy zdaje sobie sprawę z faktu, że działania marketingowe powinny zostać rozpoczęte jeszcze na etapie budowy obiektu. Pre – opening marketing to bardzo ważny moment rozwoju każdego typu obiektu. Bez względu na to czy zarządzasz dużym obiektem czy kameralnym pensjonatem, pewne działania z zakresu marketingu i sprzedaży musisz podjąć wiele miesięcy przed otwarciem.
Podczas naszej współpracy z hotelarzami, bardzo często spotykamy się z brakiem zrozumienia procesów marketingowych, a co za tym idzie niewłaściwym opracowywaniem i wdrażaniem działań. A sukces na rynku osiągają te obiekty, które konsekwentnie wdrażają swoją strategię właśnie już w fazie pre-opening.
W ostatnim czasie mieliśmy przyjemność rozpocząć współpracę z Panią Hanią, która zarządza obiektem Summer Sky w Sarbinowie. Podczas pierwszego kontaktu z Booking Solutions obiekt był na ostatnim etapie w kwestii wykończenia wnętrz, co sprawiło, że jeszcze przed uruchomieniem sprzedaży rozpoczęliśmy pracę nad przygotowaniem oferty obiektu w Internecie.
Summer Sky w Sarbinowie to dobry przykład zwiększania świadomości i odpowiedniego doboru działań oraz narzędzi we właściwych okresach.
Postanowiliśmy zadać Pani Hani kilka pytań, które być może staną się inspiracją dla innych hotelarzy.
Booking Solutions: Pani Haniu, skąd pomysł na tego typu biznes?
Hanna Nowak: Trochę to kwestia przypadku! Kiedyś dawno, dawno temu w bardzo głębokich marzeniach pojawiła się myśl, o takiej działalności. Choć początkowo były to wizje obiektu w nieco innej, bardziej sielskiej scenerii. Ale jako że jestem już na takim etapie życia, w którym trzeba łapać każdą okazję, bo druga może już się nie pojawić – w momencie, gdy pojawiła się możliwość pracy nad Summer Sky – nie wahałam się ani chwili. Okolica jest mi bardzo bliska już od paru lat i uwielbiam spędzać tutaj czas, postanowiłam połączyć pracę z przyjemnością.
B.S: Rozpoczynając działania w zakresie zwiększenia sprzedaży i dotarcia do nowych Gości, umówiła się Pani na bezpłatną konsultację. Jak z perspektywy czasu ocenia Pani naszą współpracę?
H.N: Tak naprawdę to również był przypadek (których jak widać ostatnio w moim życiu jest wiele)! Próbowałam dodzwonić się do Bookingu, ale mi się nie udało. Spróbował mąż i zamiast do Bookingu dodzwonił się do Booking Solutions do Pani Beaty. Początkowo był przekonany, że rozmawia z Panią z Bookingu. Ale jak widać czasem z pomyłki wychodzi wiele dobrego. Z perspektywy czasu stwierdzam, że nic lepszego nie mogło mnie spotkać. Dla osób będących na początku tej niezwykłej przygody jaką jest hotelarstwo i błądzących jak dziecko we mgle, to najlepsze wsparcie jakie można sobie wymarzyć. Pełen profesjonalizm a jednocześnie świetny kontakt jakbyśmy się znali od wielu lat. Polecam każdemu, kto jeszcze się nie zdecydował.
Summer Sky Sarbinowo Apartamenty
B.S: Świadomość możliwości jakie posiada obiekt to duże ułatwienie prawda? Czy łatwiej jest rozwijać biznes mając już wskazaną drogę?
H.N: Oj to trudne pytanie. Doświadczenie jest oczywiście bezcenne, a świeże spojrzenie też może wiele wnieść do biznesu. Nie jest człowiek zaszufladkowany w żaden sposób. Na pewno trzeba rozmawiać z osobami doświadczonymi, słuchać i uczyć się, a następnie wykorzystywać wiedzę do swojego biznesu. Cały czas należy być uważnym, otwartym i nawet posiadając już doświadczenie, w dalszym ciągu dbać o biznes i szukać nowych narzędzi, dzięki którym nadążymy za potrzebami Gości.
B.S: Praca w branży hotelarskiej pochłania ogrom czasu. Czy współpraca z Booking Solutions pozwoliła zaoszczędzić odrobinę tak cennego czasu? Czy miała Pani opory przed skorzystaniem z usług agencji marketingowej?
H.N: Doba jest za krótka, aby znaleźć czas na wszystko, zwłaszcza na początku. Taka pomoc na początku jest nieoceniona. W ogóle nie brałam pod uwagę skorzystania z pomocy agencji, ale tak miało być i tak też się stało. Wsparcie jakie otrzymałam, wskazówki, gotowe rozwiązania tylko i wyłącznie budują markę. To był strzał w 10!
B.S: Cieszymy się, że mamy możliwość wspierania nowych obiektów, w których osoby decyzyjne tak jak Pani, są chętne do rozwoju i otwarte na nowe rozwiązania. Czego możemy Pani życzyć na przyszłość?
H.N: Wytrwałości, pokory, siły, otwartości i oczywiście dużo gości.
B.S: Tego zatem życzymy! Bardzo dziękujemy za rozmowę!
Umów się na bezpłatną konsultację w temacie marketingu dla Twojego obiektu podczas której dowiesz się, jakie masz możliwości zwiększenia zasięgu oferty i sprzedaży.
Poznaj Booking Solutions
Zobacz nasz Fanpage
Daria Wasielewska
Rodowita ostrowianka, grafik komputerowy. Miłośniczka ciągłego rozwoju i inwestowania w wiedzę. Uwielbiam podróże, poznawanie nowych miejsc i ludzi. W czasie wolnym relaksuję się w kuchni szukając pomysłów na nowe smaki. Sport nie jest mi obcy – koszykówka towarzyszy mi w życiu od lat!