Wakacje oficjalnie rozpoczęte, a Twój kalendarz nie jest wypełniony? To bardzo niedobrze! Czas podjąć działania! Sprawdź nasze wskazówki i zdobywaj nowe rezerwacje w szczycie sezonu.
Co się zmieniło?
Pandemia znacząco zmieniła nawyki podróżujących, a decyzje dotyczące wyboru miejsc na wakacje są podejmowane znacznie bliżej planowanego terminu. Jednak pierwsze promienie słońca przypominają, że sezon urlopowy jest tuż-tuż i warto rozpocząć poszukiwania odpowiedniego miejsca na wypoczynek.
W Twoim obiekcie wciąż są wolne miejsca? Koniecznie wykorzystaj nasze porady i ciesz się pełnym obłożeniem.
Twórz specjalne pakiety
Zastanów się, kto jest Twoją grupą docelową i stwórz oferty specjalne z myślą o nich. Oferujesz łóżeczka dla niemowląt, krzesełka do karmienia, a w ogrodzie masz plac zabaw? A może Twój obiekt znajduje się w pobliżu popularnych atrakcji dla dzieci?
Przygotuj ofertę skierowaną do rodzin z dziećmi. Jeśli akceptujesz noclegi ze zwierzętami, koniecznie poinformuj o tym na swojej stronie i pokaż, co goście mogą zyskać, wybierając Twój obiekt. Możesz także zorganizować masaże czy zabiegi rehabilitacyjne – stwórz pakiet dla seniorów.
Nawet jeśli Twoje miejsce nie wyróżnia się niczym szczególnym, zawsze możesz podkreślić korzystną cenę i doskonałą lokalizację. Tworząc ofertę specjalną, zaprezentuj ją od razu w kalendarzu rezerwacji i na stronie głównej, aby klienci nie musieli szukać jej na różnych podstronach.
Przypomnij o sobie dotychczasowym gościom
Niektórzy goście, zakochani w danym miejscu, wracają tam wielokrotnie. Może właśnie teraz ktoś z Twoich dawnych gości przegląda różne oferty i obawia się wyboru niesprawdzonego miejsca. To doskonały moment, aby przypomnieć mu o Twojej ofercie.
Zweryfikuj bazę klientów w swoim systemie rezerwacyjnym lub sprawdź rezerwacje z kilku ostatnich lat i wyślij wiadomość zachęcającą do powrotu. Do takiego e-maila możesz dołączyć specjalny kod rabatowy lub, gdy klient wyrazi zainteresowanie, zaproponować indywidualną ofertę, która po opłaceniu automatycznie zamieni się w rezerwację.
Aktualizuj informacje na stronie
Wakacje to czas wielu koncertów, festiwali i innych ciekawych wydarzeń. Sprawdź, co się dzieje w Twojej okolicy i zaktualizuj informacje na swojej stronie. W ten sposób zyskasz dwie korzyści.
Osoby szukające informacji o wydarzeniach mogą trafić na Twoją witrynę i zarezerwować nocleg, a goście szukający miejsca na pobyt mogą zdecydować się na Twoją ofertę ze względu na ciekawe imprezy w okolicy.
Bądź aktywny w mediach społecznościowych
Wyjątkowy widok z okna – zachód słońca, górskie szczyty, spokojna natura lub tętniące życiem miasto. A może ludzie – utalentowany szef kuchni, zadowoleni klienci czy dumny właściciel obiektu. Pokaż zarówno klimat swojego miejsca, jak i zaangażowaną ekipę. Jeśli dasz przedsmak tego, co czeka Twoich gości, z chęcią zamienią wirtualne doznania na realne.
Zweryfikuj swoją widoczność w portalach rezerwacyjnych
Sprawdź, jak Twoja oferta prezentuje się w popularnych portalach rezerwacyjnych, takich jak Booking.com, Airbnb, czy Noclegi.pl. Zweryfikuj, czy masz poprawnie ustawione udogodnienia, konfigurację łóżek oraz lokalizację. To może pomóc wyszukiwarkom w lepszej prezentacji Twojego obiektu.
Upewnij się, że zdjęcia są aktualne, dopracowane i pokazują wszystkie pokoje i atrakcje w odpowiedniej kolejności. Przyjrzyj się również nowościom dotyczącym narzędzi czy promocji na portalach rezerwacyjnych. Obiekty, które jako pierwsze skorzystają z nowych ustawień, lepiej się prezentują w wynikach wyszukiwania. Podobnie działa korzystanie z obniżek i programów lojalnościowych.
Odpowiadaj szybko na wiadomości
Większe zainteresowanie ofertą oznacza więcej zapytań od potencjalnych gości. Dbaj o to, aby żadna wiadomość nie pozostała bez odpowiedzi. Dobre wrażenie można zrobić tylko raz i szkoda byłoby je stracić na samym początku. Jeśli otrzymujesz dużo wiadomości, stwórz szablony do automatycznych odpowiedzi oraz schematy, które pozwolą szybko przekazać niezbędne informacje.
Skorzystaj z usług agencji marketingowej Booking Solutions, pomożemy Ci efektywnie promować Twój obiekt i zwiększyć zyski w nadchodzącym sezonie. Sprawdź nas i dowiedz się, które z oferowanych przez nas rozwiązań będzie dla Ciebie najlepsze.
Poznaj Booking Solutions
Zobacz nasz Fanpage
Daria Wasielewska
Rodowita ostrowianka, grafik komputerowy. Miłośniczka ciągłego rozwoju i inwestowania w wiedzę. Uwielbiam podróże, poznawanie nowych miejsc i ludzi. W czasie wolnym relaksuję się w kuchni szukając pomysłów na nowe smaki. Sport nie jest mi obcy – koszykówka towarzyszy mi w życiu od lat!