HolidayCheck i Zoover, czyli popularne portale wakacyjne

Holidaycheck.com obecnie nie funkcjonuje
Źródło: holidaycheck, strona główna
Odwiedzając stronę holidaycheck.com przed oczami pojawia się komunikat, że strona nie jest dostępna w tym języku. Jak widać na załączonym przeze mnie zdjęciu, widnieją tam również odnośniki do trzech różnych wersji językowych. Wersji niemieckiej, szwajcarskiej oraz austriackiej. Poniżej znajduje się również komunikat, że dotychczas utworzone konta są ciągle dostępne na niemieckiej wersji serwisu.
Przechodząc na poszczególne wersje językowe, podane na stronie zbiorczej widzimy, że wyglądają one identycznie. Co natomiast z wersją polską? Co ciekawe chcąc przejść na domenę holidaycheck.pl zostajemy przekierowani na adres zoover.pl. Z czego więc wynika taka sytuacja? W 2012 roku doszło do fuzji tych dwóch podmiotów. Miała ona na celu zwiększenie potencjału i chęć liderowania zarówno we Wschodniej, jak i Centralnej Europie w kategorii opiniowania podróży.
Holidaycheck z dopiskiem pl, czyli zajrzyjmy na Zoover
Źródło: zoover.pl, strona główna
Sama strona główna zoovera, jest dość intuicyjna i pozwala wybrać spośród najpopularniejszych krajów odwiedzanych w okresie wakacyjnym. Obok obszernej listy krajów znajduje się mapa z obecnym stanem pogody, co również może być istotne dla poszukujących miejsca, w którym mają plany spędzić swoje wakacje czy też urlop. Wybierzmy więc jeden z dostępnych krajów i przekonajmy się jak wygląda sytuacja na dalszym etapie naszej „wirtualnej podróży”.
Hotele i noclegi, wyszukiwanie w serwisie
Źródło: zoover, hotele i noclegi w Chorwacji
Pierwszy widok to najlepsze oferty cenowe dla danej lokalizacji. W przypadku omawianego przeze mnie przykładu ofert dotyczących Chorwacji mamy do czynienia z ofertami serwisów takich jak, wakacje.pl, easygo.pl, suncamp holidays, booking.com, czy też eurocamp. Jak łatwo się domyślić, jesteśmy wówczas przekierowywani na stronę danego pośrednika, co daje nam jasny komunikat, że zoover sam w sobie również działa na zasadzie programu partnerskiego, czyli po prostu przekierowywanie na strony pośredników.
Szukając noclegów można również filtrować, jak na większości portali udostępniających rezerwacje (w tym przypadku: rekomendacje, ocena, opinie, odległość od centrum).Zamieszczona została mapa, na której możesz wybrać interesujący Cię region danego kraju, dzięki czemu skutecznie zawęzisz obszar swoich poszukiwań dokładnie do tego regionu, którym jesteś w danym momencie zainteresowany.
Do wyboru są również poszczególne miasta w wybranym przez Ciebie kraju, kategorie obiektów (apartamenty, kempingi, hotele, domy wakacyjne, parki wakacyjne, aparthotel, bed&breakfast, hostele, domy wiejskie, pensjonaty oraz wille). Filtrować możesz także po ilości gwiazdek, rodzaju zawartych w ofercie usług, liczbie ocen w danej ofercie, przedziale ocen, Zoover Awards, czy na przykład przewidywanej pogodzie na kolejne 14 dni.
Co kryje wnętrze oferty?
Oprócz zdjęć i średniej oceny obiektu oraz ofert przenoszących na stronę pośredników, o czym napisałem wyżej, mamy ponownie prognozę pogody w danym miejscu oraz oceny poszczególnych elementów. Jakich w tym przypadku? Wrażenia ogólne, obsługa, wyżywienie, atrakcje dla dzieci, higiena, odległość od centrum, stosunek cena/jakość, pokoje, czy basen. Widoczne jest także miejsce w rankingu na daną miejscowość.
Pomarańczową czcionką natomiast zaznaczone są możliwości edycyjne, takie jak dodawanie opinii, zdjęć, filmów z podróży, obiektów, atrakcji, informacji o obiekcie, bądź też po prostu wydruk znalezionych ocen. Można również zyskać opcje dodania odnośnika do własnej strony internetowej, natomiast wiąże się to z założeniem konta premium w serwisie. Powyżej wizytówki umieszczone zostało menu, które zawiera zakładki dotyczące danego obiektu. Jakie konkretnie? Opinie, Zdjęcia i filmy, porady, forum, prognoza pogody, hotel info oraz mapa.
Duża część z wymienionych przeze mnie elementów menu, uzupełniana jest przez użytkowników. To właśnie oni piszą porady na temat danego miejsca, zakładają tematy na forum, oraz umieszczają opisy w informacjach o hotelu. Są one weryfikowane przez pracowników serwisu.
Hotel info, czyli podstawowe informacje o obiekcie
Pod tym względem strona nie różni się zbytnio od konkurencji, adres, odnośnik do strony internetowej, standard obiektu oraz dane kontaktowe, adres, numer telefonu, mail do recepcji.
Lista dostępnych usług również jest dość standardowa: restauracja snackbar, klimatyzacja, program dla dzieci, bar/stołówka, sklep, internet bezprzewodowy, ręczniki hotelowe, internet, opiekunka do dziecka, plac zabaw, basen, sejf w pokoju, lodówka/minibar, winda, obsługa pokoi, sauna, tenis, fitness, tv, pralnia.
Jest sporo pustych miejsc, czy elementów wymagających poprawy i dopracowania, jednak sam fakt obecności ofert pośredników i przekierowań na ich strony, pokazuje, iż warto zainwestować w swoją wizytówkę w serwisach rezerwacyjnych. Dowiedz się, jak obniżyć prowizję do Booking, jak widzisz, źródeł z których możesz pozyskać Gościa jest coraz więcej. Zapewne Twój obiekt widnieje w innych serwisach OTA, jeśli natomiast nie, sprawdź jak dodać obiekt na Booking.
Jak dodawać opinie w serwisie?
Po kliknięciu w button na stronie głównej, przejdziesz do modułu dodawania opinii, gdzie wybierasz kategorie, a następnie kontynent, państwo, miejsce docelowe oraz konkretne miejsce zakwaterowania.
W pierwszym kroku podajesz swoje imię oraz z kim odbyłeś podróż. Do wyboru masz: samotną podróż, ze współmałżonkiem/partnerem, z przyjaciółmi, w grupie, jako rodzina z małymi bądź dużymi dziećmi, bądź też służbowo.
Następnie masz do wyboru datę oraz miejsce na napisanie komentarza odnośnie wrażeń z wizyty, możesz opisać jej plusy i minusy. Są również porady ze strony serwisu, na temat tego jak pisać wartościowe opinie, dzięki czemu inni poszukujący, będą wiedzieć, że warto zwrócić uwagę właśnie na Twoją wypowiedź.
Ocena ogólna obliczana jest na podstawie ocen za poszczególne elementy, które oceniasz w skali od 1 do 10.
Ostatni krok, to podanie adresu do potwierdzenia i kliknięcie w potwierdzenie, oraz wysłanie opinii do akceptacji. Teraz pozostaje tylko czekać na zatwierdzenie i pojawienie się na łamach serwisu wakacyjnego.
*Wykorzystane znaki towarowe należą do HolidayCheck AG