HolidayCheck i Zoover, czyli popularne portale wakacyjne


portale wakacyjne

Zoover jest jednym z elementów składających się na Holiday Check Group AG*. Jaka jest rola obu tych serwisów? Skupiają opinie, oceny, zdjęcia i wakacyjne filmy z podróży. Opinie stają się coraz ważniejszym elementem podróży, obecni użytkownicy internetu traktują znalezione tam opinie za bardziej istotne, z racji tego, że sami dużo częściej je po sobie zostawiają.

 

Holidaycheck.com obecnie nie funkcjonuje

holidaycheck

Źródło: holidaycheck, strona główna

Odwiedzając stronę holidaycheck.com przed oczami pojawia się komunikat, że strona nie jest dostępna w tym języku. Jak widać na załączonym przeze mnie zdjęciu, widnieją tam również odnośniki do trzech różnych wersji językowych. Wersji niemieckiej, szwajcarskiej oraz austriackiej. Poniżej znajduje się również komunikat, że dotychczas utworzone konta są ciągle dostępne na niemieckiej wersji serwisu.

Przechodząc na poszczególne wersje językowe, podane na stronie zbiorczej widzimy, że wyglądają one identycznie. Co natomiast z wersją polską? Co ciekawe chcąc przejść na domenę holidaycheck.pl zostajemy przekierowani na adres zoover.pl. Z czego więc wynika taka sytuacja? W 2012 roku doszło do fuzji tych dwóch podmiotów. Miała ona na celu zwiększenie potencjału i chęć liderowania zarówno we Wschodniej, jak i Centralnej Europie w kategorii opiniowania podróży.

Holidaycheck z dopiskiem pl, czyli zajrzyjmy na Zoover

zoover strona główna

Źródło: zoover.pl, strona główna

Sama strona główna zoovera, jest dość intuicyjna i pozwala wybrać spośród najpopularniejszych krajów odwiedzanych w okresie wakacyjnym. Obok obszernej listy krajów znajduje się mapa z obecnym stanem pogody, co również może być istotne dla poszukujących miejsca, w którym mają plany spędzić swoje wakacje czy też urlop. Wybierzmy więc jeden z dostępnych krajów i przekonajmy się jak wygląda sytuacja na dalszym etapie naszej „wirtualnej podróży”.

Hotele i noclegi, wyszukiwanie w serwisie

hotele i noclegi

Źródło: zoover, hotele i noclegi w Chorwacji

Pierwszy widok to najlepsze oferty cenowe dla danej lokalizacji. W przypadku omawianego przeze mnie przykładu ofert dotyczących Chorwacji mamy do czynienia z ofertami serwisów takich jak, wakacje.pl, easygo.pl, suncamp holidays, booking.com, czy też eurocamp. Jak łatwo się domyślić, jesteśmy wówczas przekierowywani na stronę danego pośrednika, co daje nam jasny komunikat, że zoover sam w sobie również działa na zasadzie programu partnerskiego, czyli po prostu przekierowywanie na strony pośredników.

wyszukiwanie i filtry

Szukając noclegów można również filtrować, jak na większości portali udostępniających rezerwacje (w tym przypadku: rekomendacje, ocena, opinie, odległość od centrum).Zamieszczona została mapa, na której możesz wybrać interesujący Cię region danego kraju, dzięki czemu skutecznie zawęzisz obszar swoich poszukiwań dokładnie do tego regionu, którym jesteś w danym momencie zainteresowany.

Do wyboru są również poszczególne miasta w wybranym przez Ciebie kraju, kategorie obiektów (apartamenty, kempingi, hotele, domy wakacyjne, parki wakacyjne, aparthotel, bed&breakfast, hostele, domy wiejskie, pensjonaty oraz wille). Filtrować możesz także po ilości gwiazdek, rodzaju zawartych w ofercie usług, liczbie ocen w danej ofercie, przedziale ocen, Zoover Awards, czy na przykład przewidywanej pogodzie na kolejne 14 dni.

Co kryje wnętrze oferty?

wnętrze oferty

Oprócz zdjęć i średniej oceny obiektu oraz ofert przenoszących na stronę pośredników, o czym napisałem wyżej, mamy ponownie prognozę pogody w danym miejscu oraz oceny poszczególnych elementów. Jakich w tym przypadku? Wrażenia ogólne, obsługa, wyżywienie, atrakcje dla dzieci, higiena, odległość od centrum, stosunek cena/jakość, pokoje, czy basen. Widoczne jest także miejsce w rankingu na daną miejscowość.

Pomarańczową czcionką natomiast zaznaczone są możliwości edycyjne, takie jak dodawanie opinii, zdjęć, filmów z podróży, obiektów, atrakcji, informacji o obiekcie, bądź też po prostu wydruk znalezionych ocen. Można również zyskać opcje dodania odnośnika do własnej strony internetowej, natomiast wiąże się to z założeniem konta premium w serwisie. Powyżej wizytówki umieszczone zostało menu, które zawiera zakładki dotyczące danego obiektu. Jakie konkretnie? Opinie, Zdjęcia i filmy, porady, forum, prognoza pogody, hotel info oraz mapa.

Duża część z wymienionych przeze mnie elementów menu, uzupełniana jest przez użytkowników. To właśnie oni piszą porady na temat danego miejsca, zakładają tematy na forum, oraz umieszczają opisy w informacjach o hotelu. Są one weryfikowane przez pracowników serwisu.

Hotel info, czyli podstawowe informacje o obiekcie

informacje o hotelu
Pod tym względem strona nie różni się zbytnio od konkurencji, adres, odnośnik do strony internetowej, standard obiektu oraz dane kontaktowe, adres, numer telefonu, mail do recepcji.
Lista dostępnych usług również jest dość standardowa: restauracja snackbar, klimatyzacja, program dla dzieci, bar/stołówka, sklep, internet bezprzewodowy, ręczniki hotelowe, internet, opiekunka do dziecka, plac zabaw, basen, sejf w pokoju, lodówka/minibar, winda, obsługa pokoi, sauna, tenis, fitness, tv, pralnia.

Jest sporo pustych miejsc, czy elementów wymagających poprawy i dopracowania, jednak sam fakt obecności ofert pośredników i przekierowań na ich strony, pokazuje, iż warto zainwestować w swoją wizytówkę w serwisach rezerwacyjnych. Dowiedz się, jak obniżyć prowizję do Booking, jak widzisz, źródeł z których możesz pozyskać Gościa jest coraz więcej. Zapewne Twój obiekt widnieje w innych serwisach OTA, jeśli natomiast nie, sprawdź jak dodać obiekt na Booking.

Jak dodawać opinie w serwisie?

opinie jak dodać

Po kliknięciu w button na stronie głównej, przejdziesz do modułu dodawania opinii, gdzie wybierasz kategorie, a następnie kontynent, państwo, miejsce docelowe oraz konkretne miejsce zakwaterowania.

 

W pierwszym kroku podajesz swoje imię oraz z kim odbyłeś podróż. Do wyboru masz: samotną podróż, ze współmałżonkiem/partnerem, z przyjaciółmi, w grupie, jako rodzina z małymi bądź dużymi dziećmi, bądź też służbowo.

dodawanie opinii krok 2

Następnie masz do wyboru datę oraz miejsce na napisanie komentarza odnośnie wrażeń z wizyty, możesz opisać jej plusy i minusy. Są również porady ze strony serwisu, na temat tego jak pisać wartościowe opinie, dzięki czemu inni poszukujący, będą wiedzieć, że warto zwrócić uwagę właśnie na Twoją wypowiedź.

dodawanie opinii 3

Ocena ogólna obliczana jest na podstawie ocen za poszczególne elementy, które oceniasz w skali od 1 do 10.

dodawanie opinii krok 4

Ostatni krok, to podanie adresu do potwierdzenia i kliknięcie w potwierdzenie, oraz wysłanie opinii do akceptacji. Teraz pozostaje tylko czekać na zatwierdzenie i pojawienie się na łamach serwisu wakacyjnego.

*Wykorzystane znaki towarowe należą do HolidayCheck AG

 

 

 


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Google Hotel Search, jak wygląda usługa? - miniatura Google Hotel Search, jak wygląda usługa?
Pewnym było, że nadejdzie taka chwila, kiedy Google będzie chciało z przytupem wkroczyć na rynek travel i przejąć solidny kawałek tortu wł...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Jak zdjęcia i opinie o hotelu wpływają na rezerwacje - miniatura Jak zdjęcia i opinie o hotelu wpływają na rezerwacje
Obecnie Goście hotelowi kupują w pierwszej kolejności oczami. Owszem, jeśli masz dobrą lokalizację i cenę, łatwiej podjąć decyzję o zakupie...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Ochrona marki, kampania brandowa w Google Ads! - miniatura Ochrona marki, kampania brandowa w Google Ads!
Coraz więcej mówi się w branży hotelarskiej o ochronie własnej marki i o tym jak bardzo ważne jest pozyskiwanie ruchu bezpośredniego. Zabie...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Gwiazdki hotelowe, hotel i motel jednogwiazdkowy, wymagania - miniatura Gwiazdki hotelowe, hotel i motel jednogwiazdkowy, wymagania
Zajrzyjmy do Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy, z dnia 19 sierpnia 2004 roku i zobaczmy jakie są wymagania, wobec hoteli i moteli ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Zaszeregowanie i kategoryzacja hoteli, jak zacząć? - miniatura Zaszeregowanie i kategoryzacja hoteli, jak zacząć?
Hotelarstwo i ogólnie rynek turystyczny w Polsce notuje ogromny wzrost. Powodem są nie tylko powstające hotele, motele i pensjonaty. Czas w...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Travelist, czym jest, jakie oferty zawiera i jakie są opinie o serwisie. - miniatura Travelist, czym jest, jakie oferty zawiera i jakie są opinie o serwisie.
Dziś postanowiłem wziąć pod lupę serwis Travelist.pl. Wszelkie serwisy turystyczne, oferujące zniżki rezerwacyjne są u nas coraz bardziej p...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Menedżer firmy Facebook, zakładanie konta i tworzenie strony - miniatura Menedżer firmy Facebook, zakładanie konta i tworzenie strony
Na początku roku pisałem o tym jak zmienia się hotel marketing w internecie i na Facebooku w 2018 roku. Teraz zajmijmy się płatną formą rek...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl