Promocja hotelu SPA, czy warto?


promocja hotelu spa. czy warto promować spa?

Coraz większa liczba hotelarzy zaczyna poszerzać swoje horyzonty. Te związane z działalnością ich obiektu hotelowego również. Stąd pewnie, ten rosnący wysyp obiektów noclegowych, które dodatkowo oferują różnego rodzaju zabiegi. Czy to źle? Absolutnie nie. Bardzo dobrze jest patrzeć, że biznes hotelarski się rozwija. Czy jest jedna odpowiedź na pytanie jak promować hotele SPA? Nie. Czy promowanie spa się opłaca? Tak! Łącząc różne możliwości, odniesiesz sukces.

 

Zabiegi SPA to dobry pomysł.

Pod warunkiem, że wiesz po co to robisz. Nie możesz przecież oferować zabiegów, nie mając o tym pojęcia, bądź kierując się samą chęcią zarobku, prawda? Mnóstwo hotelarzy twierdzi, że mogą to robić w ten sposób. Natomiast prawda jest taka, że przyniesie to więcej szkody niż pożytku, nie tylko dla ich hotelu, ale także dla gości. Jeśli chcesz otworzyć SPA, a świadczenie tego rodzaju usług nie przynosi Ci satysfakcji, to nie ma to po prostu sensu.

Mając w głowie pomysł na to, aby otworzyć SPA w swoim hotelu, powinieneś zacząć od strategii. Nie wystarczy samo stwierdzenie: “otwieram!” i już. W branży hotelarskiej, nie da się zrobić czegoś bez odpowiedniego przemyślenia tematu. Nawet jeśli nawet uda, to wyłącznie na krótką metę. Koniec końców, pomysł padnie zanim zacznie przynosić korzyści jakie sobie założysz.

 

Promocja hotelu SPA, czy trzeba promować SPA?

Absolutnie tak. To nie czasy, w których zabiegi pielęgnacyjne były nowością i każdy kto je posiadał, miał przewagę nad konkurencyjnymi obiektami. Dziś się już po prostu tak nie da. Usługi muszą być na jak najwyższym poziomie. Oprócz tego, podejście do potencjalnych klientów powinno się odpowiednio dostosować. Brzmi znajomo? Oczywiście, bo ofertę SPA należy promować, podobnie, jak promujesz hotel. Segment klientów, w których celujesz nie zawsze jest identyczny.

Obawiam się, iż bez promocji się nie da. Chyba, że masz na tyle dużą renomę na rynku, że promowanie usług tego typu uważasz za zwyczajnie niepotrzebne. Osiadanie na laurach nie jest dobrym rozwiązaniem w żadnej branży. Hotelarstwo nie jest tu w najmniejszym stopniu wyjątkowe. Renomę na takim poziomie również ma niewiele obiektów w naszym kraju, a i tak żaden z nich nie rezygnuje z promocji, prawda?

Promocja hotelu z ofertą zawierającą zabiegi, to odpowiednie dobranie komunikacji. Nie każdy, kto zna się bardzo dobrze na sprzedaży usług hotelowych, tak samo dobrze poradzi sobie z zarządzaniem segmentem SPA w Twoim obiekcie. Nikt z nas nie jest specjalistą w każdej dziedzinie. Dlatego zanim zdecydujesz się na otwarcie, i promowanie zabiegów w swoim hotelu, wybierz mądrze. Niech Ci przez myśl nie przechodzą półśrodki! 🙂

W segmencie opartym na zabiegach, w parze z jakością wykonywanych usług dla klientów, powinna iść jakość w promowaniu oferty. Masz najlepsze zabiegi na świecie? Jeśli ich odpowiednio nie wypromujesz, to pula Twoich odwiedzających będzie mocno ograniczona.

 

Jak promować hotele SPA?

Mądrze. Tylko co Ty właściwie powinieneś zrobić? Wybrałeś grupę docelową i sposób komunikacji? To świetnie. Jeśli nie, to najwyższy czas to zrobić. Najprostszym sposobem wypromowania zabiegów, skoro masz hotel, jest zniżka dla gości hotelowych.

Masz nowych gości w hotelu? Zaproponuj im zniżkę na zabiegi, bądź zabieg, który masz w ofercie. Wedle uznania naturalnie. Tego pewnie goście nie będą się spodziewać, a zrobi to na nich dobre wrażenie. Dzięki temu nas zapamiętają. Tradycyjne metody promocji, takie jak ulotki i bannery to niezły pomysł, ale musi być dobrze przemyślany. Nie możesz też traktować tego jako jedynej formy promocji. Wymieszaj kanały promocyjne a trafisz do różnych ludzi, z różnych źródeł. Nie wszyscy goście myślą identycznie.

Osobne zakładki na stronie internetowej, najlepiej dobrze widoczne. Zdecydowanie musisz o tym pomyśleć! Wyróżnienie zakładki z zabiegami to świetne miejsce na to, żeby zebrać klientów szukających nie tyle samego noclegu, co noclegu z dodatkowymi atrakcjami. Warto już na etapie treści na stronie pomyśleć o odpowiednim napisaniu treści. Poprzez zastosowanie słów kluczowych, które poprawią pozycjonowanie strony hotelu, ale i segmentu SPA. Możesz to przecież połączyć!

Stosuj profity dla gości. Jeśli masz gości, przyjeżdżających z kolejną wizytą czas im to wynagrodzić. Dodatkowy zabieg w cenie, każdego ucieszy. Wrócił raz, to wróci ponownie, wystarczy ich do tego zachęcić.

Wypromuj swoją ofertę SPA.

 

Kampanie AdWords dla oferty SPA?

Jak najbardziej! Nie jest powiedziane, że reklamować można tylko hotel. Reklama hotelu i zabiegów SPA jednocześnie, to ciekawy pomysł. Podobnie jak osobna kampania reklamowa dla samej oferty zabiegów. Koszty wcale nie muszą nas przerosnąć, przy założeniu, iż zrobimy to porządnie. Mając pewność, że wybierasz odpowiednią grupę specjalistów w dziedzinie kampanii AdWords, także Twoja oferta SPA, może zyskać wielu entuzjastów, i grupę klientów, chcących do Ciebie wrócić.

Promocja hotelu SPA daje spore pole do popisu, można przecież stworzyć reklamy z okazji przeróżnych wydarzeń, długich weekendów oraz świąt. Masz niemal nieograniczone możliwości. Targetować ofertę można do różnych ludzi, przez co poszerzysz grono swoich odbiorców, dając sobie tym samym szansę na pozyskanie większej liczby gości, w przyszłości mogących zostać stałymi bywalcami Twojego hotelu.

Hotele SPA powinny mieć ciekawą stronę internetową!

Zdjęcia i przejrzyste zakładki przy zabiegach SPA to podstawa, jeśli nie zachęcisz potencjalnych gości interesującą szatą graficzną, i ciekawie przedstawionymi zabiegami, to poszuka u konkurencji. Sama jakość usług nie jest wystarczającym bodźcem, zwłaszcza dla tych, którzy mają zamiar wybrać się do Ciebie pierwszy raz. Co im po tym, że będą czytać dobre opinie i dostaną rekomendacje od swoich znajomych, skoro nagle po wejściu na Twoją stronę ogarnie ich konsternacja.

Bo będzie przestarzała, trudna w nawigacji, bez zdjęć (bądź ze zdjęciami niskiej jakości). Skoro chcesz oprzeć swoją sprzedaż w dużej części na zabiegach, to postaraj się, żeby były przedstawione w odpowiedni sposób. Przy tym zadbaj o elastyczność, unikniesz tym samym sytuacji, kiedy ktoś nie wybierze twojej oferty tylko dlatego, że jakaś jej część mu nie odpowiada.


Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Optymalizacja stron internetowych, Zrób sam podstawowy audyt SEO - miniatura Optymalizacja stron internetowych, Zrób sam podstawowy audyt SEO
Spotykając się nie tylko z hotelarzami, ale również z przedstawicielami jakichkolwiek innych branż, działających online spotykam się z prze...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Badania branży, czy rynek hotelarski zmienił się w online? 11 pytań! - miniatura Badania branży, czy rynek hotelarski zmienił się w online? 11 pytań!
Wielkie badania branży hotelarskiej są już gotowe, czas zapoznać się z wynikami. Spróbuję tym samym odpowiedzieć, czy biznes hotelowy to te...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Moja Firma w Google Maps, obserwujemy statystyki - miniatura Moja Firma w Google Maps, obserwujemy statystyki
Na pewno zadawałeś sobie kiedyś pytanie "co daje mi wizytówka na mapach Google?" Zajrzyjmy do statystyk i przekonajmy się! Wiesz już, jak z...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Wizytówka Google Moja Firma, weryfikacja - miniatura Wizytówka Google Moja Firma, weryfikacja
W moim ostatnim artykule dowiedziałeś się jak założyć wizytówkę Google Moja Firma. Pewnie sam zauważyłeś, że wcale nie trwa to pięć minut i...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Wizytówka Google Moja Firma, jak założyć - miniatura Wizytówka Google Moja Firma, jak założyć
Widoczność w internecie jest niezwykle istotna w każdej branży, hotelarstwo nie jest tu żadnym wyjątkiem. Jednym ze sposobów na zwiększenie...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


TripAdvisor, co to jest i jak dodać obiekt? - miniatura TripAdvisor, co to jest i jak dodać obiekt?
Mam przeczucie graniczące z pewnością, że o TripAdvisor słyszał niemal każdy. Tobie zapewne ta nazwa również nie jest obca. Mnóstwo ludzi z...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


HolidayCheck i Zoover, czyli popularne portale wakacyjne - miniatura HolidayCheck i Zoover, czyli popularne portale wakacyjne
Zoover jest jednym z elementów składających się na Holiday Check Group AG*. Jaka jest rola obu tych serwisów? Skupiają opinie, oceny, zdjęc...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl