Promocja hotelu SPA. Czy warto?


promocja hotelu spa. czy warto promować spa?

Coraz większa liczba hotelarzy zaczyna poszerzać swoje horyzonty. Te związane z działalnością ich obiektu hotelowego również. Stąd pewnie, ten rosnący wysyp obiektów noclegowych, które dodatkowo oferują różnego rodzaju zabiegi. Czy to źle? Absolutnie nie. Bardzo dobrze jest patrzeć, że biznes hotelarski się rozwija. Czy jest jedna odpowiedź na pytanie jak promować hotele SPA? Nie. Czy promocja hotelu spa się opłaca? Tak! Łącząc różne możliwości, odniesiesz sukces.
 

Zabiegi SPA to dobry pomysł.

Pod warunkiem, że wiesz po co to robisz. Nie możesz przecież oferować zabiegów, nie mając o tym pojęcia, bądź kierując się samą chęcią zarobku, prawda? Mnóstwo hotelarzy twierdzi, że mogą to robić w ten sposób. Natomiast prawda jest taka, że przyniesie to więcej szkody niż pożytku, nie tylko dla ich hotelu, ale także dla gości. Jeśli chcesz otworzyć SPA, a świadczenie tego rodzaju usług nie przynosi Ci satysfakcji, to nie ma to po prostu sensu. Mając w głowie pomysł na to, aby otworzyć SPA w swoim hotelu, powinieneś zacząć od strategii. Nie wystarczy samo stwierdzenie: “otwieram!” i już. W branży hotelarskiej, nie da się zrobić czegoś bez odpowiedniego przemyślenia tematu. Nawet jeśli nawet uda, to wyłącznie na krótką metę. Koniec końców, pomysł padnie zanim zacznie przynosić korzyści jakie sobie założysz.  

Promocja hotelu SPA, czy trzeba promować SPA?

Absolutnie tak. To nie czasy, w których zabiegi pielęgnacyjne były nowością i każdy kto je posiadał, miał przewagę nad konkurencyjnymi obiektami. Dziś się już po prostu tak nie da. Usługi muszą być na jak najwyższym poziomie. Oprócz tego, podejście do potencjalnych klientów powinno się odpowiednio dostosować. Brzmi znajomo? Oczywiście, bo ofertę SPA należy promować, podobnie, jak promujesz hotel. Segment klientów, w których celujesz nie zawsze jest identyczny. Obawiam się, iż bez promocji się nie da. Chyba, że masz na tyle dużą renomę na rynku, że promowanie usług tego typu uważasz za zwyczajnie niepotrzebne. Osiadanie na laurach nie jest dobrym rozwiązaniem w żadnej branży. Hotelarstwo nie jest tu w najmniejszym stopniu wyjątkowe. Renomę na takim poziomie również ma niewiele obiektów w naszym kraju, a i tak żaden z nich nie rezygnuje z promocji, prawda? Promocja hotelu z ofertą zawierającą zabiegi, to odpowiednie dobranie komunikacji. Nie każdy, kto zna się bardzo dobrze na sprzedaży usług hotelowych, tak samo dobrze poradzi sobie z zarządzaniem segmentem SPA w Twoim obiekcie. Nikt z nas nie jest specjalistą w każdej dziedzinie. Dlatego zanim zdecydujesz się na otwarcie, i promowanie zabiegów w swoim hotelu, wybierz mądrze. Niech Ci przez myśl nie przechodzą półśrodki! :) W segmencie opartym na zabiegach, w parze z jakością wykonywanych usług dla klientów, powinna iść jakość w promowaniu oferty. Masz najlepsze zabiegi na świecie? Jeśli ich odpowiednio nie wypromujesz, to pula Twoich odwiedzających będzie mocno ograniczona.  

Jak promować hotele SPA?

Mądrze. Tylko co Ty właściwie powinieneś zrobić? Wybrałeś grupę docelową i sposób komunikacji? To świetnie. Jeśli nie, to najwyższy czas to zrobić. Najprostszym sposobem wypromowania zabiegów, skoro masz hotel, jest zniżka dla gości hotelowych. Masz nowych gości w hotelu? Zaproponuj im zniżkę na zabiegi, bądź zabieg, który masz w ofercie. Wedle uznania naturalnie. Tego pewnie goście nie będą się spodziewać, a zrobi to na nich dobre wrażenie. Dzięki temu nas zapamiętają. Tradycyjne metody promocji, takie jak ulotki i bannery to niezły pomysł, ale musi być dobrze przemyślany. Nie możesz też traktować tego jako jedynej formy promocji. Wymieszaj kanały promocyjne a trafisz do różnych ludzi, z różnych źródeł. Nie wszyscy goście myślą identycznie. Osobne zakładki na stronie internetowej, najlepiej dobrze widoczne. Zdecydowanie musisz o tym pomyśleć! Wyróżnienie zakładki z zabiegami to świetne miejsce na to, żeby zebrać klientów szukających nie tyle samego noclegu, co noclegu z dodatkowymi atrakcjami. Warto już na etapie treści na stronie pomyśleć o odpowiednim napisaniu treści. Poprzez zastosowanie słów kluczowych, które poprawią pozycjonowanie strony hotelu, ale i segmentu SPA. Możesz to przecież połączyć! Stosuj profity dla gości. Jeśli masz gości, przyjeżdżających z kolejną wizytą czas im to wynagrodzić. Dodatkowy zabieg w cenie, każdego ucieszy. Wrócił raz, to wróci ponownie, wystarczy ich do tego zachęcić. Wypromuj swoją ofertę SPA.  

Kampanie AdWords dla oferty SPA?

Jak najbardziej! Nie jest powiedziane, że reklamować można tylko hotel. Reklama hotelu i zabiegów SPA jednocześnie, to ciekawy pomysł. Podobnie jak osobna kampania reklamowa dla samej oferty zabiegów. Koszty wcale nie muszą nas przerosnąć, przy założeniu, iż zrobimy to porządnie. Mając pewność, że wybierasz odpowiednią grupę specjalistów w dziedzinie kampanii AdWords, także Twoja oferta SPA, może zyskać wielu entuzjastów, i grupę klientów, chcących do Ciebie wrócić. Promocja hotelu SPA daje spore pole do popisu, można przecież stworzyć reklamy z okazji przeróżnych wydarzeń, długich weekendów oraz świąt. Masz niemal nieograniczone możliwości. Targetować ofertę można do różnych ludzi, przez co poszerzysz grono swoich odbiorców, dając sobie tym samym szansę na pozyskanie większej liczby gości, w przyszłości mogących zostać stałymi bywalcami Twojego hotelu.

Hotele SPA powinny mieć ciekawą stronę internetową!

Zdjęcia i przejrzyste zakładki przy zabiegach SPA to podstawa, jeśli nie zachęcisz potencjalnych gości interesującą szatą graficzną, i ciekawie przedstawionymi zabiegami, to poszuka u konkurencji. Sama jakość usług nie jest wystarczającym bodźcem, zwłaszcza dla tych, którzy mają zamiar wybrać się do Ciebie pierwszy raz. Co im po tym, że będą czytać dobre opinie i dostaną rekomendacje od swoich znajomych, skoro nagle po wejściu na Twoją stronę ogarnie ich konsternacja. Bo będzie przestarzała, trudna w nawigacji, bez zdjęć (bądź ze zdjęciami niskiej jakości). Skoro chcesz oprzeć swoją sprzedaż w dużej części na zabiegach, to postaraj się, żeby były przedstawione w odpowiedni sposób. Przy tym zadbaj o elastyczność, unikniesz tym samym sytuacji, kiedy ktoś nie wybierze twojej oferty tylko dlatego, że jakaś jej część mu nie odpowiada.
Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, dziennikarz z wyboru. Ta osobliwa mieszanka przerodziła się w pasję, a pasja, w sposób na życie - pomoc hotelarzom! Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.






przeczytaj
również
Hotel marketing w internecie. Facebook 2018 - miniatura Hotel marketing w internecie. Facebook 2018
Mamy już niemal dwa miesiące nowego roku za sobą, co więc zmienia się w kontekście internetowego hotel marketingu? Weźmy pod lupę zmiany na...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Maj 2018 – Nadchodzi RODO! Zmiany w ochronie danych osobowych w hotelu! - miniatura Maj 2018 – Nadchodzi RODO! Zmiany w ochronie danych osobowych w hotelu!
W Maju 2018, branżę hotelarską czekają zmiany związane z ochroną danych osobowych w obiektach hotelowych. Sprawdź co przyniesie RODO i dlac...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Booking – oferty bezzwrotne, a wzrost zysków. - miniatura Booking – oferty bezzwrotne, a wzrost zysków.
Pamiętasz poprzedni artykuł, w którym napisałem o tym, jak założyć wizytówkę na Bookingu? Jeśli nie, to zapraszam do zapoznania się z nim, ...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Booking Extranet – Zacznijmy od początku! - miniatura Booking Extranet – Zacznijmy od początku!
Booking jest wszędzie, i niemal każdy na tym konkretnym OTA jest. Nieważne, czy hotel znajduje się w Zakopanem, w Kołobrzegu, czy w Afryce,...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Hotel Trivago. Co serwis oferuje hotelom? - miniatura Hotel Trivago. Co serwis oferuje hotelom?
Moda na wyszukiwanie noclegów w meta wyszukiwarkach trwa już od dłuższego czasu. Poszukując noclegu, ludzie chętnie z tego korzystają, bo j...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Booking zasady współpracy. - miniatura Booking zasady współpracy.
Zgodnie z tym, co sam Booking podaje na swojej stronie, udostępniają możliwość rezerwacji blisko 1,5 miliona obiektów noclegowych. Łatwo wi...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


Strategia hotelu. Dlaczego warto szkolić recepcję? - miniatura Strategia hotelu. Dlaczego warto szkolić recepcję?
Celem obiektu hotelowego jest sprzedaż, co do tego raczej nikt nie ma większych wątpliwości. Niezależnie, czy mówimy tu o sprzedaży bezpośr...

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars


bookingsolutions.pl