Hotel Trivago. Jak korzystać?


jak korzystać z trivago.com

Dzisiaj w internecie panuje zasada, że to użytkownik powinien być na pierwszym miejscu. Niezależnie o jakiego typu stronach internetowych mówimy, pierwszorzędnym celem jest wygoda i intuicyjność dla potencjalnego użytkownika. W styczniu pisałem o tym jakie korzyści Hotel Trivago daje hotelarzom, dzisiaj natomiast pokaże Ci, jak korzystać z Trivago pod kątem poszukiwania noclegu. Oczywiście dla większości kluczowa jest współpraca z Booking, natomiast warto znać również inne serwisy!

Znajdź hotel, Trivago krok po kroku

hotel trivago wyszukiwanie

Wyszukiwarka miejsca.

Pierwszy krok na Trivago jest banalnie prosty, wpisujesz nazwę miejsca, w którym chciałbyś znaleźć nocleg i wyszukiwarka hoteli sama podpowiada Ci miejsce, a także hotele, obiekty różnego rodzaju w okolicy bądź chociażby lotniska znajdujące się w pobliżu. Właśnie dzięki temu już na samym początku swoich poszukiwań wiesz mniej więcej czego możesz się spodziewać podczas podróży. Moim zdaniem przydatna funkcja, zwłaszcza jeśli wybierasz się do miejsca niekoniecznie przez siebie znanego i nie jesteś pewien tego, co możesz znaleźć na miejscu. Ogranicza to w pewnym stopniu przeskakiwanie po różnych stronach w poszukiwaniu interesujących miejsc w okolicy.

Wybrałem już miejsce, co dalej?

kalendarz wyszukiwania

Kalendarz Przyjazd/Wyjazd.

Kalendarz w polu wyszukiwania także skonstruowany został bardzo intuicyjnie podobnie do innych stron rezerwacyjnych, ot wybierasz datę Przyjazdu i Wyjazdu, ile osób będzie nocować w pokoju i wybierasz Szukaj. Metawyszukiwarka Trivago sprawdza dostępność w preferowanym przez Ciebie terminie i ukazuje Ci pasujące wyszukania.

Filtry wyszukiwania przychodzą z pomocą

podstawowe i zaawansowane filtry

Filtry.

Wyszukiwanie za pomocą filtrów również nie powinno sprawić najmniejszego problemu Tobie, bądź innym użytkownikom poszukującym noclegów w wybranym przez siebie miejscu. Pośrednik udostępnia zarówno najlepsze filtry, dla osób szukających według podstawowych kryteriów. Od cen hoteli po preferowane udogodnienia. Przejrzysta i bardzo czytelna opcja, zwłaszcza jeśli masz mało czasu i rozbudowane wyszukiwanie Cię po prostu nie interesuje. Do dyspozycji poszukujących oddana została również opcja więcej filtrów, zawierająca ogrom przeróżnych opcji, które w mojej opinii spełnią oczekiwania nawet najbardziej wybrednych podróżnych. Powyżej rozwinięte przykładowe podpunkty z filtrowania.

Możesz szukać z pomocą mapy

trivago mapa wyszukiwań

Mapa hoteli.

Na pochwałę zasługuję również mapa, dzięki której możesz pomóc sobie w procesie poszukiwania najbardziej dogodnego noclegu. Naniesiono na niej obiekty w interesującej Cię lokalizacji, dodatkowo, przy każdym z nich widnieje średnia ocena wraz z ilością opinii, standard wyrażony w gwiazdkach, najważniejsze udogodnienie, a także najbardziej atrakcyjna cenowo oferta, wraz ze stroną, będącą jej źródłem. Tuż przy mapie zamieszczono panel boczny, na którym możesz filtrować dodatki według swoich upodobań, natomiast na górze panelu widzisz wybrany przez siebie zakres czasowy i rodzaj szukanego przez Ciebie pokoju.

Lista wybranych dla Ciebie obiektów

obiekty według filtrów

Lista hoteli.

Lista obiektów posortowanych według wybranych kryteriów, przedstawiona jest podobnie, jak w przypadku mapy. Możliwości sortowania wyników wyszukiwania również udostępniono do Twojej dyspozycji całkiem sporo, możesz posortować listę według następujących opcji.

  • Tylko popularność
  • Ocena i popularność
  • Cena i popularność
  • Odległość i popularność
  • Tylko ocena
  • Tylko cena
  • Tylko odległość
  • Ulubione (w tym przypadku tylko, jeśli jesteś zalogowany, i masz na swoim koncie dodane ulubione obiekty)

Na górze listy widzisz informację na temat tego ile obiektów w danej lokalizacji spełnia wybrane przez Ciebie kryteria oraz krótką wzmiankę o tym, że wszystkie podane kwoty to ceny za noc. Sama lista obiektów natomiast jest przejrzysta, widać na niej średnią ocenę (wraz z ilością opinii), informację o darmowym internecie, ilość gwiazdek, odległość od najbliższej atrakcji, tuż obok masz listę ofert z różnych portali rezerwacyjnych wraz z cenami, oraz wyróżnioną, najtańszą ofertę wraz z procentową zniżką na Trivago, względem normalnej ceny i cen na innych stronach rezerwacyjnych.

Zajrzyj do hotelu od środka! Zdjęcia

zdjęcia hotelu

Zdjęcia obiektu.

Kliknięcie w nazwę obiektu na liście Trivago, skutkuje rozwinięciem jego oferty i ukazaniem się odpowiednich zakładek, Zdjęcia (ukazane powyżej). Pod zdjęciami widnieje podpis, iż fotografie udostępniane są przez osoby trzecie i stanowią ich własność.

Informacje o hotelu

hotel informacje

Informacje o obiekcie.

Zakładka Informacje, zawiera lokalizację obiektu wraz z usytuowaniem go na mapie, opis na temat obiektu i okolicznych atrakcji oraz najlepsze udogodnienia, z rozgraniczeniem ich na te płatne i bezpłatne, możesz również rozwinąć zakładkę, aby zobaczyć wszystkie dostępne dodatki (zdjęcie poniżej).

rozszerzone wyszukiwanie

Szczegółowe informacje o hotelu.

Obok pełnej listy udogodnień widzisz również warunki przyjazdu i odjazdu Gościa, dane kontaktowe w razie chęci kontaktu z hotelem, a także odnośnik do oficjalnej strony obiektu. Widoczna jest także informacja, że można zarządzać profilem, w przypadku bycia reprezentantem danego hotelu. Dla samych hotelarzy świetne opcje bo mogą odsyłać do swojej strony bezpośredniej.

Zweryfikowane opinie z różnych źródeł

zweryfikowane opinie trivago

Zweryfikowane opinie.

Niby nic odkrywczego, ale kolejny raz przejrzyście wykonana zakładka, całkowita średnia ocen na Trivago, zebrana z różnych źródeł, dodatkowo podane średnie z każdego ze źródeł z osobna. Elementy składowe ocenione z osobna wraz z podaną średnią oceną każdego elementu. Poniżej natomiast wyfiltrowane oceny według języka, opcji zawartych w komentarzu. Najniżej natomiast widzisz komentarz z oceną, datą oraz źródłem z jakiego dana recenzja pochodzi.

Oferty cenowe

ceny na trivago.com

Oferta cenowa.

Ostatnia (chociaż zdecydowanie wcale nie najmniej ważna) zakładka w ofercie hotelowej. Widzisz tutaj rozpisane oferty cenowe danego obiektu hotelarskiego, wraz z dodatkami wliczonymi w cene, posortowane według wyszukiwarki, od najbardziej do najmniej atrakcyjnej. Co więc dzieje się dalej?

Wybierasz ofertę i..

trivago.com przekierowanie

Przekierowanie z Trivago.com

Następuje przekierowanie na wybraną przez Ciebie stronę, dopiero tam dokonujesz właściwej rezerwacji. Trivago agreguje dla Ciebie wszystkie oferty dotyczące danego obiektu. Na koniec to do Ciebie należy decyzja, z której z nich ostatecznie skorzystasz.

Plusy i minusy korzystania z metawyszukiwarki

Jak wspomniałem wyżej, to od Ciebie zależy, czy będziesz korzystać z tegoż agregatora, czy też postawisz na zupełnie inne metody. Faktem niezaprzeczalnym jest, iż, każde rozwiązanie rezerwacyjne ma swoje plusy i minusy. Po Twojej stronie leży, która opcja będzie dla Ciebie najlepsza.

Plusy:

  • przejrzyście pokazana oferta hotelu
  • intuicyjne poruszanie się po stronie
  • czytelne filtry
  • porównanie cen tego samego obiektu z różnych źródeł
  • opinie z różnych miejsc

Minusy:

  • problemy z niezarejestrowanymi rezerwacjami w hotelach
  • często brak ofert bezpośrednich hotelu (które bywają sporo tańsze, ale nie są podłączone pod wyszukiwarkę)
  • bywa, że rezerwacje są nagle odwoływane
  • nieco utrudniona droga rezerwacyjna względem tej dokonanej bezpośrednio w obiekcie

Wszystkie wykorzystane materiały graficzne pochodzą ze strony Trivago.com.

Michał Płomiński
Wielbiciel podróży wszelkich, absolwent zarządzania mediami, jego publikacje pojawiają się w miesięcznikach Hotelarz i Biznes Hotel. Gdyby miał zostać detektywem śledziłby zmiany pozycji w wyszukiwarkach. Prywatnie, entuzjasta kina niezależnego. Obsesyjnie zakochany w angielskim futbolu.
Przeczytaj
RÓWNIEŻ
Sprawdź jak pozyskiwać Gości na Facebooku? Facebook Ads dla hoteli. - miniatura Sprawdź jak pozyskiwać Gości na Facebooku? Facebook Ads dla hoteli. Facebook to jeden z najszybciej rozwijających się reklamodawców na świecie oraz jedno z najbardziej efek...

Program Genius Booking czy warto i ile to kosztuje? - miniatura Program Genius Booking czy warto i ile to kosztuje? Zastanawiasz się czym jest Program Genius Booking? A może już uczestniczysz w tym programie, ale nie do ...

Podsumowanie pierwszego kwartału 2022 w marketingu dla hoteli - miniatura Podsumowanie pierwszego kwartału 2022 w marketingu dla hoteli Pod koniec ubiegłego roku poruszaliśmy temat planowania działań marketingowych dla obiektów hotelowych. Za nami pierwsz...

Jak przygotować dobre zdjęcia obiektu hotelowego? - miniatura Jak przygotować dobre zdjęcia obiektu hotelowego? Dobre zdjęcia w branży hotelarskiej to podstawa sukcesu. Trzeba sobie uświadomić, że wykonując zdjęcia obiektu hot...

Jak zwiększyć wiarygodność obiektu w Internecie? - miniatura Jak zwiększyć wiarygodność obiektu w Internecie? Zastanawiasz się jak przekonać do siebie nowych Gości i sprawić by spośród wielu ofert wybrali właśnie Twoją? Najw...

5 powodów dla których warto zainwestować w stronę internetową - miniatura 5 powodów dla których warto zainwestować w stronę internetową Każdy obiekt, który chce się rozwijać i poszerzać swoje możliwości, musi posiadać własną stronę internetową. Przy obecn...

Jak założyć konto hotelu w Expedia Group - miniatura Jak założyć konto hotelu w Expedia Group Expedia Group to jedna z najważniejszych platform podróżnych na całym świecie, firma matka dla wielu popularnych ogólnoświatowych...