Booking Extranet – jak dodać obiekt

Booking Extranet, co to jest i jak działa?
Booking Extranet to po prostu oprogramowanie, w którym z poziomu swojego konta, uzupełniasz informacje o swoim obiekcie, dodajesz zdjęcia, opisy, udogodnienia i wiele innych elementów.
To wszystko i wiele więcej wykonujemy w pełni profesjonalnie i zgodnie z algorytmem bookingu, przy pomocy naszej usługi Booking Optymalizator.
Napisałem już co nieco o zasadach współpracy z booking, czas powiedzieć sobie trochę więcej, na temat dodawania wizytówki swojego obiektu. Nie wystarczy tam być, trzeba zrobić to dobrze. Wizytówka dobrej jakości da Ci Gości w każdym momencie sezonu. Będąc elastycznym dajesz nie tylko wybór Gościom, ale także większy komfort sobie.
Bookingowi zależy na tym, żebyś był obecny w serwisie i odprowadzał prowizję, Tobie natomiast powinno zależeć na tym, żeby ta była jak najniższa, a żeby Twój hotel pomimo tego i tak był jak najwyżej w wynikach wyszukiwania.
Nie ma lepszego sposobu, niż dobrze wykonana i zoptymalizowana wizytówka, bo właśnie dzięki niej będziesz piął się w górę i poszerzał zasięg swojej oferty.
Stworzony przeze mnie poradnik, pokaże Ci, jaki ogrom pracy trzeba włożyć, żeby wizytówka była wykonana prawidłowo. Zapewniam Cię przy tym, że to co tutaj zaprezentuje, to zaledwie proces jej założenia. Dalej, pracy jest jeszcze więcej!
Wizytówka na wysokim poziomie, skutkuje tym, że zasięg Twojej oferty będzie znacznie szerszy, a prowizja nie wzrośnie, to tylko dwie z wielu korzyści. Warto zrobić to tym bardziej, że istnieją strony pokroju Booking Deal, w których można wypromować swoje oferty specjalne!
Twoje rezerwacje bez prowizjiUdostępniasz hotel na Bookingu!
Chcesz, żeby Twój hotel był widoczny w bookingowej wyszukiwarce? Musisz mieć dostęp do Extranetu. Jak go zdobyć? Trzeba udostępnić swój obiekt! Nieistotne, czy to hotel, motel, hostel, apartament, czy pensjonat. Możesz go tam udostępnić! Od czego należałoby zacząć? Od samego początku. Jak dodać obiekt do Bookingu? Czyli wejść na stronę główną i na samej górze, kliknąć w przycisk “udostępnij obiekt”.
Rejestrujesz obiekt!
Następnym co zobaczysz, będzie ekran gdzie podajesz:
- liczbę obiektów, które chcesz dodać do wyszukiwarki
- swoje dane personalne (Imię i Nazwisko)
- adres mailowy, który będzie Ci służyć do kontaktu z obsługą serwisu
Przejście przez te opisane przeze mnie kroki, pozwoli Ci iść dalej, i uzupełnić bardziej szczegółowe dane na temat Twojego obiektu.
Podstawowe dane, czyli pierwsze kroki z obiektem na Bookingu
Pierwsze kroki podczas tworzenia wizytówki są bardzo proste. Wpisujesz nazwę swojego obiektu, wybierasz jakiego typu obiekt prowadzisz (lista jest naprawdę pokaźna!), podajesz również ile pokoi masz w swoim hotelu. Następna rubryka dotyczy Twojej strony www, opcjonalnie możesz podać adres strony bezpośredniej hotelu aczkolwiek nikt go nie zobaczy na Twojej wizytówce! Zaznaczasz również, czy Twój hotel należy do sieci hotelowej, czy też nie.
Holenderska firma daje Ci możliwość zaznaczenia, czy korzystasz z Channel managera podczas ustalania cen oraz dostępności pokoi w Twoim obiekcie. W razie Gdybyś nie był pewien, masz również objaśnienie, czym rzeczony manager jest oraz czemu ma służyć.
Twoje rezerwacje bez prowizjiDane adresowe
Druga część informacji podstawowych czyli Adres obiektu, rozpoczyna się od podania danych do osoby kontaktowej, a więc tej, z którą wszelką korespondencję będą prowadzić pracownicy holenderskiego giganta. Następnie podajesz bardziej szczegółowe adresowe, czyli ulicę i numer oraz, w kolejnym wierszu numer mieszkania, czy apartamentu. Dalej masz rubryki dotyczące Kraju i Miasta(wraz z kodem pocztowym), w którym Twój hotel się znajduje. Niezwykle istotna z perspektywy obsługi Bookingu jest kolejna część, czyli Numer telefonu, oraz opcjonalnie Alternatywny numer telefonu. Służyć one będą do kontaktu z obsługą serwisu, w przypadku problemów z rejestracją, czy też pytań, odnośnie całego procesu.
Informacje o Twoim obiekcie. Część pierwsza
Uzupełniasz Godziny przyjazdu i odjazdu Twoich Gości. Widoczne są tutaj opcje najbardziej popularne, natomiast samodzielnie również możesz je określić.
Dalej mamy informacje, które także mogą być niezwykle ważne dla Gości i są informacjami niemalże podstawowymi, mam tu na myśli rzeczy takie jak dostęp do internetu i bardziej szczegółowe dane na jego temat. Informacje na temat Parkingu (możliwe jest udzielenie Gościom dość szczegółowych danych).
Zaznaczasz również, jakimi językami posługujesz się Ty, oraz personel pracujący w Twoim hotelu. Jest to o tyle ważne, że Goście zagraniczni będą widzieć, czy Twoi pracownicy umożliwią im bezproblemową komunikację podczas całego procesu rezerwacji noclegu.
Udogodnienia, atrakcje, usługi
Lista popularnych udogodnień, atrakcji i usług, to nic innego jak opcje, które są najczęściej wybierane przez obiekty prezentujące podobny standard do zarządzanego przez Ciebie. Lista jest dość długa, natomiast nie są to wszystkie opcje jakie możesz wybrać, reszta jest dostępna później, w Twoim panelu administracyjnym.
Informacje o… Czyli typ Twojego obiektu ma znaczenie
W zależności od tego, jaki typ obiektu masz zamiar udostępniać na łamach Booking, taka podstrona Ci się pojawi. W tym przypadku mamy do czynienia z willą, więc uzupełnione informacje będą dotyczyły willi właśnie.
Wybierasz nazwę swojej willi (w tym przypadku masz do wyboru aż 11 różnych opcji), następnie liczbę sypialni, salonów oraz łazienek. W zależności od tego ile pomieszczeń wybierzesz, tyle opcji do uzupełnienia będziesz miał wyżej. Wybierasz konfigurację łóżek jakie udostępniasz (jeden z siedmiu typów łóżek dostępnych do wyboru), następnie liczbę łóżek jaka się w danym pokoju znajduje. Kolejna opcja to liczba osób, które mogą się zatrzymać w tym konkretnym pokoju oraz zaznaczasz, czy dany pokój posiada łazienkę.
Krok następny, to uzupełnienie podpunktu salon (zaznaczenie liczby sof w danym salonie, oraz liczba osób, mogących się w nim zatrzymać). Uzupełniasz powierzchnię swojego obiektu i podstawową cenę za noc. Opcja dodatkowa, to zaznaczenie, czy w przypadku mniej niż jednej osoby, oferujesz zniżkę dla Gościa. Po uzupełnieniu tych danych, możesz spokojnie kliknąć kontynuuj i tym samym przejść do następnego kroku.
Udogodnienia w pokoju. Przejdźmy do szczegółów Twojej oferty!
Jak widzisz, możesz uzupełnić, czy oferujesz dodatkowe łóżka w pokoju, czy też nie. Masz również podzielone na konkretne działy, jakie udogodnienia Gość może u Ciebie znaleźć.
Opcji jest bardzo wiele, więc jeśli Twój obiekt ma dużo do zaoferowania, masz szansę uwypuklić wszystkie te zalety. Więcej plusów, to większa szansa na to, że właśnie Twój hotel (w tym przypadku willa) zostanie wybrany. W tym przypadku masz do czynienia z udogodnieniami w pokojach, wyposażeniem łazienki oraz mediami i technologią w obiekcie noclegowym.
Strona z udogodnieniami pozwala Ci również wybrać dodatki w postaci posiłków i napojów jakie Gość u Ciebie znajdzie. Usługi dodatkowe, dane dotyczące okolicy i widoku, czy udogodnienia dla niepełnosprawnych, czyli kolejne działy mogące dać ważne odpowiedzi potencjalnym rezerwującym. Cechy budynku i usługi dla rodzin wraz z ofertą rozrywkową to są może niezbyt rozbudowane i imponujące, ale jednak dość istotne dla niektórych osób, dla których każdy możliwy szczegół może decydować o rezerwacji.
Twoje rezerwacje bez prowizjiZdjęcia obiektu na Bookingu, jak Cię widzą tak rezerwują!
To właśnie tutaj wiele problemów wychodzi najczęściej. Ta podstrona, to nic innego jak zdjęciowe przedstawienie Twojego hotelu. Galeria, która będzie Twoją wizytówką samą w sobie i jednym z najważniejszych punktów Twojej strategii. Właśnie galerie zdjęć pełnią dziś kluczową rolę dla bardzo dużego odsetka Gości, szukającego noclegu przez internet. Chcąc udostępniać noclegi na tym portalu rezerwacyjnym, musisz koniecznie zadbać o to, żeby prezentować się w odpowiedni sposób. Jeśli zdjęcia będą nieatrakcyjne i po prostu źle zrobione, zmniejszysz swoje szanse, że właśnie Twoja oferta zostanie wybrana.
Stwórz idealnie zoptymalizowaną wizytówkę!
Zasady działalności, płatności, prowizja i aspekty finansowe
Ostatni etap dodawania wizytówki w serwisie, czyli inaczej mówiąc, jakie formy płatności akceptujesz, oraz, czy obciążasz kartę swoich Gości. W trzech prostych krokach OTA wyjaśnia Ci, dlaczego właściwie jest to robione i w jaki sposób ma Ci to ułatwić zarządzanie Twoim hotelem.
Samodzielnie wybierasz, czy przyjezdni mogą odwoływać rezerwacje, czy też nie. Sam też określasz ile czasu dajesz im na odwołanie bezpłatne, a po jakim czasie będą oni musieli zapłacić pełną kwotę od dokonanego zakupu.
Dostajesz również możliwość, czy zrezygnować z obciążenia karty kredytowej swojego Gościa. Określasz minimalną długość pobytu w Twoim obiekcie (lub też nie) oraz decydujesz o pobieraniu dodatkowych opłat za pewne udogodnienia, które posiadasz w swojej ofercie.
Prowizja do Bookingu
Znajdziesz tutaj informacje na temat wysokości prowizji, którą będziesz odprowadzać Bookingowi, podajesz szczegółowe dane do faktury i ewentualnego przekazu płatności, akceptujesz regulamin oraz oświadczenie o legalnym świadczeniu usług noclegowych i gotowe. Wystarczy kliknąć Dokończ rejestrację i w tym momencie Twoja wizytówka jest gotowa!
wykorzystane logotypy należą do Booking.com